Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحب زوجة أخي كاملة تأليف شهد وليد

رواية أحب زوجة أخي كاملة بقلم الكاتبة المصرية شهد وليد عبر مدونة كوكب الروايات

رواية أحب زوجة أخي الفصل الأول 1

حسام: لا مش عايز اتجوز دلوقتي
حاتم(والد حسام): انا خلاص اتفقت مع عمك وهتتجوز بنته
حسام: وانت ازي تقرر حاجه زي كده بدوني اقولك علي حاجه جوزها لهشام
هشام(اخوه حسام): وانا مالي يا لمبي وبعدين انا ماشي مع بنات كتير مستحيل اخونهم واتجوز
حسام بهمس وكدب: بقولك اي انا شوفت بنته قبل كده ده قمر وهتعجبك اتجوزها اسمع مني
هشام بهمس: والبنات اللي معايا
حسام: يا عم اتجوزها وخونها براحتك
هشام: خلاص يا بابا انا هتجوزها مش كده كده انت قولتلهم انك عندك شابين ولسه مقولتش علي اسم اللي هيتجوزها صح
حاتم:صح
هشام: خلاص انا هتجوزها
تعالوا اعرفكم علي ابطالنا
حسام: ٢٤سنه عنده شركه عالميه للسيارات بس عايش حياته علي أمل انو يقابل حب عمره
هشام: ٢٥ سنه لعوب بيحب اي جنس أنثي هايف وعايش علي فلوس ابوه
حاتم: من اكبر المستثمرين في مصر عنده شركات كتير مراته اتوفت وهي بتولد حسام همه الوحيد انو يطمن علي مستقبل ولاده اتفق مع صديق عمره علي انو هيجوز حد من ولاده لي بنته مني
مني: بنت لطيفه عندها ٢٠ سنه في جامعه حقوق همها الوحيد رضا ابوها وامها
مني: يعني اي يا بابا
ولده مني: يعني هتتجوزي يا مني
مني: مين
ولده مني: ابن صديق عزيز عليا اوي ومش هطمن عليكي غير وانتي في بيته
مني: ايوه يا بابا بس
ولده مني: مفيش بس يا مني ده قراري والنقاش انتهاء
قامت مني بهدوء ودخلت لاوضيتها بس دخلت امها وراها
ام مني: يا حبيبتي بابا عمره ما هيجوزك لي حد مش مضمون عم حاتم راجل محترم اوي و ولاده زيه بي الظبط متقلقيش واللي ربنا كاتبه هتشوفيه
مني: ان شاء الله يا ماما
ام مني: هما جاين بكره
مني: طيب علي خير الله
تاني يوم
حسام: اصحه يا عم اتاخرت
هشام بنعاس: اتاخرت علي اي
حسام: علي مراتك المستقبلية
هشام: بقولك اي انا مش مطمن
حسام: لا متخفيش يلا بقي قوم البس
هشام: طيب وانت كمان روح البس
حسام: لا انا مش رايح
هشام: لي يا عم
حسام: عندي اجتماع مهم اوي
هشام بدراما: هتسبني لوحدي في ليله زي ده
حسام: يعني هي ليله الدخله
هشام جاب الشبشب اللي كان حضنه(ايوه حضنه😂) وراميه عليه
هشام: تفوو واحد قليل الادب بصحيح
بعد مده كبير
دخل حسام البيت بس اول ما دخل شاف البغل اقصد اخوه وهو بيجري عليه وبيحضنه
هشام: شكرا شكرا شكرا
حسام: مالك يا اهبل
هشام: البت طلعت قمر قمر اي بس ده عسل سكر يلهوي قلبي شغال دق من ساعه لما شوفت وشها السمح
حسام: يلا يا عم افرح بقي بص امشي وراء اخوك ومش هتندم ابدا
هشام: اااه قلبي مش قادر عمره ما شوفت وحده بي البرئه ده ولا الجمال ده ولا الخجل ده عسل عسل نحل
ومشي وهو بيتكلم مع نفسه
حسام: لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم الواد اتجنن يا جدعان
مرت الايام وجي يوم الفرح (الفرح في قاعه كبيره اشبه بي فندق)
هشام: بقولك اي يا حسام انا نسيت موبايلي في الاوضه روح بسرعه وجيبه
حسام: ماشي
حسام طلع لفوق علشان يشوف التلفون فين
حسام: هي انهي اوضه ده ولا ده امممم علي الاغلب ده
دخل واول ما دخل سمع صوتها
- انت ازي تدخل كده وبعدين انت مين
وقف كأنه صنم هل هل البنت اللي هتتجوز اخوه حب عمري اللي بيدور عليه؟ 

احب زوجة اخي الفصل الثاني 2

حسام بصدمه:مني !!
مني: حضرتك مين
حسام في نفسه: هي مش فكراني ؟
مني: رد استنه استنه انت حسام صح اخوه هشام
حسام بصدمه: اه
مني بي ابتسامه: اهلا تشرفت بيك
حسام: لا رد
مني: مالك مصدوم كده لي
حسام: لا لا مفيش حاجه عند اذنك انا دخلت الاوضه غلط
مني: اتفضل
حسام خرج وقفل الباب وسند عليه
حسام: الله يخرب بيتك يا حسااام ماكونت وافقت علي ام الجوازه اعمل اي دلوقتي اعمل اااااي
نرجع لوراء شويه قبل ٣ سنين
تجلس هذه الفتاه علي الشاطئ امام البحر وتبكي شاهدها هذا الشاب وذهب إليها
حسام:مالك يا صغيره
مني: ممكن تبعد عني انا معرفكش علشان اتكلم معاك
حسام قعد جنبها
حسام: طيب ماهو ده كويس علشان تحكي عن مشاكلك
مني: مش فاهمه
حسام: يعني انا معرفكيش ولا انتي تعرفيني يعني مش هنضر بعض بي حاجه علشان كده تقدري تحكيلي مشاكلك الخاصه بدل ما تحكي للبحر
مني بعيط: كسر قلبي وسابني ومشي
حسام: هو مين
مني: حبيبي كان حبيبي
حسام: انتي مش صغيره شويه علي الكلام ده
مني: ممكن تسمعني وبعدين تتكلم
حسام: اتفضلي بس امسحي دموعك ده
مني مسحت دموعها
مني: كآن معايا في المدرسه حبيته اوي هو اكبر مني بي سنتين ولما عرف من صحابي جي وقالي انو كمان بيحبيني مر علي علاقتنا ٦ شهور بي الظبط بدأ يقولي كلام وحش وكان عايز مني حاجات وحشه بس انا طبعا رفضت وقولته يجي يطلب ايدي ونبقي في الحلال بس هو رفض وسابني عرفت انو كان بيعمل كده مع كل البنات يوعدهم بي الجواز يسلي وقته شويه وبعدين يتخلي عنهم
حسام: طيب يبقي احسن انو سابك زعلانه لي المفرود تفرحي علشان عرفتي حقيقته قبل ما يعمل حاجه وحشه معاكي
مني بعياط: بس انا بحبه
حسام: الحب ده هو اللي بيودي في داهيه صدقيني بصي يا بنت الناس انتي لما بتخرجي من البيت بتشيلي معاكي رضا ربك و ثقه اهلك فيكي اوعي وبكرر اوعي تخلي ربنا غضبان عليكي او اهلك ينكسروا بسببك
مني: طيب هعمل اي
حسام: استغفري ربك واللي بيحبك وعايزك بجد هيدخل الباب من بيته متقلقيش
مني: شكرا ليك كلامك ريحني صح انت عندك كام سنه
حسام: ٢٠
مني: وانا ١٧
حسام: تشرفنا يا ١٧
مني: ليا الشرف يا ٢٠ عن اذنك بقي
حسام: طيب اسمك اي
مني: اسمي مني
حسام:وانا حسام
وقامت ومشيت
حسام: ربنا يصلح حالك يا بنتي
عقل حسام:لحظه اي ده اي ده يا عم حسام فجأه كده بقيت حكيم خير يعني
حسام: ماهو خير بس انت خليك بعيد يا اث المصايب
عقل حسام: ماشي يا عم لما نشوف اخرتها
مرت الايام والبنت مش عايزه تخرج من عقل حسام ومرت الأشهر ولسه مخرجتش واخير اكتشف انو بيحبها غريبه صح يعني تقابل حد وتتكلم معه ربع ساعه بي الظبط يدخل قلبك وتحبه ازي يمكن ده اللي اسمه الحب من اول نظره يمكن لما بص في عيونها حس بي الامان حس بي احساس غريب لاول مره يحسه
فضل يروح نفس المكان ويسأل عليها يوصف للناس شكلها بس في الاخر معرفش يوصل ليها
السنين عديت ولسه بيفكر فيها ولسه حبها جوه قلبه ولسه بيدور عليها بس واضح ان القدر ليه كلام تاني
(بارك الله لكم وجمع بينكما في خير)
حسام فاق علي الكلمه ده كان بيفتكر اول مقابله ليهم
بس خلاص بقي هي بقت مرات اخوه يعني عيييب اوي انو يفكر فيها حتي بس هيعمل اي قلبه الحقير مش موقف دق
الفرح خلص والكل مشي لبيته
هشام بفرح: مبررروك
مني: الله يبارك فيك
هشام: طيب اي بقي
مني: أي
هشام: اي
مني: اي
هشام بهمس: واضح انها غبيه وهتتعبني
هشام: النهارده فرحنا
مني: اه مانا عارفه
هشام: طيب اممم مش هتغير هدومك
مني: اه هغير هي فين اوضتي
هشام بفرح: هنا
مني دخلت وقفلت الباب غيرت هدومها وبكل بساطه قفلت الباب بي المفتاح
هشام: اي الصوت ده ده صوت مفتاح نهار اسوح
قام بسرعه وراح قدام باب الاوضه
هشام: انتي قفلتي لي باب الاوضه بي المفتاح
مني: بقولك اي يا جدع انت احترم نفسك لغايه لما اتنيل واقع في حبك
هشام: يعني اي
مني: يعني تبعد عني ومتقربش مني احسن ليك لغايه لما اقولك اني بحبك سامع
هشام: بقي هشام حاتم باشا يحصل فيه كده
مني: باشا علي نفسك يلا تصبح على خير يا جوزي
هشام: وانا هنام فين
مني: علي الكنبه
هشام: بس جسمي هيتكسر
مني: ميتكسر لازم تتعب علشان احبك
هشام: وانتي مينفعش تحبيني من غير بهدله
مني: لا مينفعش يلا تصبح علي وشي القمر
هشام بهمس: اللي كونت بعمله في البنات هيطلع عليا حسبي الله ونعم الوكيل
بعد اسبوع
حاتم: انا مش فاهم انت لي عايز تسافر
حسام: انا عايز اسافر وخلاص
هشام: طيب لي يابني فاهمنا
حسام في نفسه: افهمك اي افهمك اني بحب مراتك
حسام: ده قراري والنقاش انتهي
ومشي
حاتم: هو ماله هو في اي بالظبط
هشام: انا هتكلم معه يا بابا
هشام راح ليه ودخل اوضته
هشام: من امتي وانت بتخبي عني حاجه يا حسام قول في أي
حسام بحزن: المره دي بالذات مينفعش تعرف
هشام : مالك يا حسام متنساش اني اخوك انطق وقول في اي
حسام بزعيق: علشان اخويه مينفعش اقولك ابعدوا عني بقي
ومسك شنطيته وخرج من الاوضه
حاتم: طيب هسيبك تسافر بشرط هو انك تاخد معاك حسن
(حسن مساعدهم المخلص في العمل في عمر حسام)
حسام: لي
حاتم: علشان اطمن عليك
حسام: ماااشي بس بسرعه يلااا
بالفعل راح حسن معه وسافروا لي امريكا
reaction:

تعليقات