القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحب زوجة أخي الفصل الرابع 4

رواية أحب زوجة أخي البارت الرابع 4 بقلم شهد وليد

رواية احب زوجة اخي الفصل الرابع 4

هشام: اناااا لا!
مني: اومال مين
حسام من وراء: انا
هشام ؛ مني: انت!
حسام: اه انا مالكم مستغربين لي
منى بحقد: يا برودك يا اخي اذا كان انت سبب المشكله من الأصل
هشام: مني!!
منى بتذمر: اسفه

حسام: انا عارف ان كلامي دبش وقاسي بس مكنش قصدي

اعمل مشكله بينكم او انك تزعلي مني وافتكر أن هشام قالي

قبل كده علي انك بتحبي الورد و الشوكولاته علشان كده

جبتهملك كأ اعتذار

مني بلطف: حركه كيوت منك انك عملت كده علشاني شكرا

حسام: عفوا اتمني انك سامحيني

مني: طبعا سامحتك وحبيتك اكتر من الأول كمان

حسام ابتسم ليها وبعدها قال: طيب عن اذنكم

ومشي

مني: كيوووووت اوي صح

هشام: امممم

مني: هشااام

هشام: هااا

مني: سرحان في أي

هشام: لا ولا حاجه يلا نطلع ننام

مني استغربت من هشام بسبب صمته المريب هشام مش

بيتصرف بهدوء كده لما يرجع من الشغل بس قالت يمكن

تعبان من الشغل طلعوا وغيروا هدومهم وناموا في حظن بعض

مني: هشاام

هشام: اممم

مني: مالك صمتك مريب

هشام: انا عايز بيبي

مني: بيبي ؟

هشام: ايوه

مني: فجأه كده

هشام: مش فجأه ولا حاجه انا بفكر في الموضوع ده من بدري

مني: هتقدر تتحمل المسئوليه

هشام: طبعا

مني بخجل:موافقه

هشام بحماس: بجد

مني: اممم

هشام قرب منها بحنيه وحط ايده علي خدها

هشام: انا بحبك اوي

مني: وانا كمان

اقترب اكثر وبدأ في تقبيلها بلطف وحب

تاني يوم

علي طربيزه الفطار

حاتم: انا عايز حد منكم يسافر لي باريس ويخلص الصفقه اللي هناك

حسام: انا مش هينفع اسافر بسبب شركتي

هشام: خلاص انا هسافر

مني:ما بلاش انت؛ عمي هو حضرتك مينفعش تروح انت

حاتم: والله يا بنتي كان علي عيني بس مضطر اقعد بسبب حفل الافتتاح تبع شركتي الجديده

هشام: مفيش مشكله يا مني هسافر وارجع بسرعه متخفيش

مني قلبها مكنش مطمن بس مش عارفه لي هنعرف بعدين

نروح لمكان تاني

نهي: بنت اخ حاتم عندها ٢١ سنه كليه فنون مسرحية وأتخرجت خبيثه زي امها

هبه: ام نهي عندها ٣٦ سنه ومش بس خبيثه دي عقربه

خالد: اخ حاتم الأصغر عنده ٣٩سنه طيب وغلبان بس متجوز عقربه زي ما قولت

نهي: بجد يا ماما هتجوز حسام ابن عمي

هبه: ايوه يا عيون ماما

خالد: حاتم لسه مقلش لي حسام علشان كده اهدوا شويه

هبه: نعم نعم نعم !! هو هيلقي مين احسن من حبيبه قلبي بنتي

خالد بملل: انا همشي احسن

ومشي

نهي: ماما انا عايزه اشوفه ينفع نروح عندهم النهارده

هبه: ايوه طبعا ينفع يا حبيبه ماما روحي اجهزي عقبال ما اتصل بعمك

نهي مشيت وهبه اتصلت بي حاتم

نروح لمكان تاني

حاتم: اهلا اهلا تشرفوا

هبه: -------

حاتم: احم هو خالد قالك

هبه: --------

حاتم: لا متخفيش هفتحه في الموضوع بعد لما تيجوا يلا سلام

هشام: خير يا بابا

حاتم: محدش يروح للشركه النهارده لأن عمكم ومراته وبنته جايين

حسام بملل: لا مينفعش اقعد خااالص

حاتم: لا لازم تقعد علشان عايزك في موضوع مهم كملوا فطركم انا كلت

وقام مشي

حسام: يادي اليوم اللي باين من اوله

هشام: يا عم تجاهل

مني: هو في اي

هشام: اصل بعيد عنك بنت عمنا دي لزقه جامد اوي لي حسام

مني: لزقه؟

حسام: اممم يعني متنيله وبتحبني

مني: اااه طيب اي المشكله ما تتجوزا وبعد الجواز هيبداء الحب يدخل بينكم

هشام وحسام بصوا لبعض وانفجروا من الضحك

مني بانزعاج: بتضحكوا لي ؟

هشام: ااه يا بطني حبيبتي انتي بريئه اوي

حسام: ههه اصلك متعرفيش مين هي نهي

مني: اهي جايه واشوفها واتعرف عليها كمان

هشام وحسام : لاااااا بلاااااش

مني: اي ده مالكم

هشام: ابعدي انتي عندها ابوس ايد امك مش عايزك تتجبسي

مني: اتجبس ؟؟!!!

حسام: احسن ليكي ابعدي عنهم واول ما يجوا ياريت تطلعي تنامي

مني: هما سيئين للدرجه دي

هشام بسخرايه: مش قولتلك انك بريئه اوي

بعد مده اشبه بطويله

نهي: حساااااااااااااام يا حسااااااااام

مني: اي ده مين اللي بيجعر كده

نهي بصت لي مني من تحت لفوق بقرف

نهي: روحي يا بتاعه انتي نادي سيدك حسام

مني: سيدي!!! انتي هبله ولا اي

نهي: نعم!! من امتي الكلاب بتتطول علي اسيدها

مني: متحترمي نفسك يا بت انتي اي ملكيش كبير يلمك

نهي: (شهقه) انتي بتقولي ليا انا الكلام ده يا جربوعه

مني: لا بقي انا استحملت فوق طاقتي

مني جريت زي البقره علي نهي ومسكتها من شعرها

واشتغلت ضرب فيها ونهي بتستانجد بي امها اللي لسه
مدخلتش للبيت

حسام كان معدي بالصدفه وهو حاطط السماعات وشاف المنظر ده

حسام: هشااااام هشااااام

حسام شاف اخوه لابس هو كمان السماعات وبيشتغل علي الاب توب رح ليه وشال من ودانه السماعه

هشام: في اي يا اي ده اي الصويت ده

حسام: مراتك بقت جون سينا تعال نلحق البت من تحت ايدها

هشام قام بسرعه وراح هو حسام ليهم

حسام شال مني اللي تعكت البت وهشام جاب مايه علشان يفوق نهي قبل ما امها تدخل وتشوف المصيبه

مني بغضب طفولي: ابعد عني ورحمه امي ماانا سيباكي بقولك ابعد عني يا حسااام

حسام: اهدي يخربيت شكلك

مني: ورحمه امي لعلمها الاداب بنت حميده البقاله

هشام: يخربيتك امها لو شافتها كده هتتفتح عليكي ابواب ابليس

مني: هي فين امها دي اللي معرفتش تربيها هي فين

هبه:(شهقه) بنتي يلهوي

جريت عليها وبدأت تفوقها مع هشام

مني: بنتك دي تستاهل اكتر من كده وانت هتفضل مشعلقني كده متنزلني يا اخ

حسام نزلها ومسكها جامد علشان متروحش تاني لي نهي

هبه بغضب: مين اللي عمل كده في بنتي

مني بستفزاز: انا

هبه بغضب وحقد: فتحتي علي نفسك ابواب الجحيم

هشام بص لي حسام بتوتر وحسام بص لي مني بخوف عليها و مني بصت لي هبه بي ببرود وابتسامه هاديه

مني بستفزاز: وانا بحب العب بالنار اوي وحياتك وهتشوفي اي اللي

هيحصل لبنتك لو فتحت فوقها بنص كلمه غلط تاني عني

يلا بنجور

هشام وحسام بهمس: ايامنا مطينه بطين اسود بإذن الله
reaction:

تعليقات