Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحب زوجة أخي الفصل الخامس 5

رواية أحب زوجة أخي البارت الخامس 5 بقلم شهد وليد

رواية احب زوجة اخي الفصل الخامس 5

الكل قاعد علي طربيزه الاكل علشان الغداء و هبه بتبص
بغضب وشر لي مني اللي قاعده تاكل ببرود مش حاسه
بنظرات الحب اللي بترقبها واللي صاحبها حسام اللي مش
حاسس بنظرات الهوس اللي بتبص بيها نهي ليه اما هشام فا
دماغه في دنيا تانيه وحاتم بياكل بهدوء

هبه بغضب: هو انت معرفتش اللي مرات ابنك عملته

حاتم: عاملت اي

هبه: انت مش شايف وش نهي عامل ازي

حاتم: مني انتي عملتي كده

حسام: نهي استفزتها يا بابا وانت عارف مني مبتقدرش تمسك اعصابها

حاتم: معلش يا نهي بس مني مبتقدرش تمسك اعصابها لما حد يستفزها

هبه بسخريه: هه معلش لا والله فيك الخير المهم اتكلمت مع حسام في الموضوع ولا لسه

حسام: موضوع اي ؟

حاتم بهدوء: هتتجوز انت ونهي

حسام بعصبيه: نعم!!! ومين اللي قرر دي

حاتم: انا

حسام بغضب: وانا مش موافق

حاتم: انا قولت كلمه وهتتنفذ

حسام بعصبيه: هو اي اللي قولت كلمه وهتتنفذ دي ؟ دي

حياتي انا وانا اللي اختار هكملها مع مين مش انت متشوف

ابوك يا هشام

مني هزت هشام لانه كان سرحان

هشام: هاا اي

مني بهمس: ابوك عايز يجوز حسام لي بنت الحرابيه بالغصب

هشام: نعم!!!!

حسام بعصبيه: انا ماشي

وقام من الطربيزه ومشي

هشام بعصبيه: بابا انت عارف أن حسام مش هيوافق ازي

تقرر حاجه زي كده من غير ما تاخد رأيه

حاتم بغضب : واي اللي هيتغير يعني مانت كونت مش

موافق تتجوز بس اتجوزت علشاني واديك اهو عايش

حياتك بحب وسعاده مع مراتك الحب بيجي بعد الجواز مش قبله

هشام بزعيق: وياريتك ما كونت عملت كده لأنك دمرت حياتنا كلنا

هشام زعق وقام مشي ومني اتشوشت من جملته الاخيره

في تمام الساعه الثانيه بعد منتصف الليل تجلس هذه الفتاه

في حديقه المنزل تنتظر زوجها واخيه لأن بعد أن خرجوا لم

يرجعوا الي الان وبعد الذي حدث العقربه اخذت ابنتها

وذهبت و ابو زوجها دخل الي غرفته وقفلها واللان لم يخرج

وبقيت واحدها في المنزل

(وياريتك ما كونت عملت كده لأنك دمرت حياتنا كلنا )

هذه الجمله لازلت تتردد في مسامع هذه الفتاه

ماذا كان يقصد زوجها عندما قال هذه الجمله

هل يندم علي الزواج بها ولكن لما وماذا كان يقصد

بكلمه(دمرت حياتنا كلنا) من كان يقصد بأن حياته تتدمرت غيره هو

حسام: مني

مني فاقت علي صوت حسام

مني: هاا ا انت كونت فين كل دي

حسام فرح لما حس انها قلقت عليه

حسام: كونت عند واحد صاحبي انتي خارجه لي هنا الدنيا

بدأت تبرد وانتي لبسه لبس خفيف كده هيجليك برد

مني: مستنيه هشام اصله خرج بعدك ولغايه دلوقتي مرجعش وتلفونه مقفول

حسام: يمكن يبات عند واحد صاحبه أو حاجه زي كده متقلقيش انتي واطلعي نامي

مني: طيب

مني طلعت لانها بجد هتموت وهتنام

نروح لمكان تاني

مجهوله: انا خايفه اوي

مجهول: لا متخفيش انا جنبك

مجهوله: طيب ولو حد عرف احنا هنروح فيها

مجهول: محدش هيعرف حاجه لغايه لما اشوف حل واتصرف

المهم انتي اقعدي هنا ومتخرجيش و اي حاجه عايزها

قوليلي عليها ماشي

مجهوله: شكرا بجد انا مكنتش متوقعه انك تصدقني وتقف جنبي

مجهول: انتي في حياتك حاجه تخصني دلوقتي علشان كده لازم اقف جنبك واكون في حياتكم عن اذنك لازم امشي

مجهوله ٢: لا ونبي خليك قاعد شويه

مجهول: مقدرش

مجهوله٢ بنبره باكيه: انا عايزه انام في حضنك النهارده بسبب الكوابيس

مجهول: ---- جنبك وهي هتنام معاكي (--- دي اسم المجهوله)

مجهوله٢: هئ هئ هئ مليش دعوه انا عايزك تنام معايا هئ

مجهول: حاضر بس متعيطيش

تاني يوم الصبح

استيقظت هذه الفتاه وهي تتحسس جنب السرير هل عاد زوجها ام لا ولكن الذي فاجاها انو لم يعد منذ البارحه

مني قامت بقلق ومسكت التلفون واتصلت علي هشام وهشام رد

هشام: الو

مني: انت فين من امبارح

هشام: كونت بايت في الشركه

مني: لي

هشام: مكنتش عايز ارجع البيت

مني بعصبيه: وانا اي ذنبي بالمشاكل دي تبات بره البيت لي

هشام: خلاص يا مني هو تحقيق اومال هتعملي اي لما اسافر

مني بعصبيه: لا مانت مش هتسافر وتسبني

هشام: اوووف هو انتي عايزه تتخانقي وخلاص سلام

وقفل

مني: هو يوم باين من اوله اوووف

قامت ونزلت بعصبيه وهي لبسه بجامه عليها سبونج بو

وشعرها مبعثر بطريقه لطيفه وبما أن الجو بدأ يبرد فا تلقائيا

خدودها بيقلبوا احمر وشفايفها كمان

شافت حسام في المطبخ وبيعمل الفطار

جت وقعديت علي طربيزه المطبخ بغضب

حسام تفاجأ من حركتها ومنظرها اللطيف

حسام بضحكه بسيطه: انتي كونتي بتتخنقي مع السرير ولا اي

مني بصت بغضب طفوليه وسكتت

حسام: مالك متعصبه لي

مني: اخوك هو السبب هو في غيره

حسام: هشام؟

مني: عندك اخ تاني وانا معرفش🙄

حسام: هه لا عمل اي بقي سي هشام

مني: بتصل اطمن عليه لانه مجاش امبارح واتعصبت شويه عليه راح مزعق وقفل التلفون في وشي

حسام: امممم

مني بتوتر: حسام انا عارف انك بئر اسراره وبيحكي كل حاجه ليك ينفع اسالك سوال وتجاوب بصراحه

حسام: اتفضلي

مني: هو هشام ندم انو اتجوزني؟

حسام: لي بتقولي كده

مني: رد ارجوك

حسام: بالتاكيد لا

مني: وانت متاكد

حسام: ايوه متاكد لأن اللي تكون مراته زيك حتي ولو متجوز غصب هيقع في حبها

مني كانت لسه هترد عليه قاطعها دخول هشام

هشام: انت كونت فين امبارح يالااا

حسام: عند واحد صاحبي

هشام: وسايبني ادور عليك كتك داهيه

حسام: طب يا سيدي شكرا كفايه

مني: انت بتزعقلي لي وكمان بتقفل التلفون في وشي

هشام ببرود: براحتي

مني بعصبيه: هو اي اللي براحتك اتكلم عدل

حسام: ما تستهدوا بالله يا اخونا

هشام: استنه انت كده وانتي من امتي بتعلي صوتك عليا

مني: انا اعمل اللي انا عايزه وعايزه اعرف دلوقتي حالا انت

مين اللي سمحلك تبات بره البيت علي أساس اني لو بت بره

البيت ليله انت هتعديها

حسام: دي انا كونت اقطع راقبتك فيها

هشام ومني: وانت مالك انت

حسام : هاا مش عارف انا قولت ادخل في الجو معاكم

هشام ومني رجعوا يتخانقوا تاني لغايه لما مني صوتت فجأه

حسام وهشام بذعر: في اي

مني بصدمه: اي دي ؟؟

بصدمه: اي دي ؟؟ لي مين البوسه اللي علي رقبتك دي ؟

مني اتكلمت بصدمه لي هشام اللي علي رقبته احمر شفايف

حسام بص لي هشام بصدمه

هل هشام بيخون مني؟

هل صمت هبه ونهي علي اللي حصل هيستمر؟

مين هما المجهول والجمهوله والمجهوله٢؟

هشام كان يقصد اي بجمله (وياريتك ما كونت عملت كده لأنك دمرت حياتنا كلنا)
reaction:

تعليقات