رواية كل هذا الحب – الفصل السادس والعشرون
26
الحلقة 26
قرأه ممتعة
ابراهيم بوجع وحزن… وبص لحنين ليه عملتي فيه كدا… ليه جرحتيني ووجعتني بشكل ده
زينب بخوف عليه.. اهدي ياحبيبي اهدي وقولنا ايه اللي حصل
ابراهيم بصريخ وجنون… متقوليش اهداء انا مش ههدي مش ههدي
وحنين قربت منه وبخوف عليه… مالك يا حبيبي وايه اللي حصل
ابراهيم بصلها بغضب وشر و ضربها بالقلم وللأسف من شدته وقعتها علي الارض
وزينب واحمد حاولوا يتدخلوا ويحوشوا عنها بس رفض وبصريخ…. اللي هيقرب منها هموتها وهموت نفسي والله هموت نفسي
وشد حنين وضربها تاني وهي بدموع و تعب…انت بتعمل فيا كدا ليه انا عملت ايه لده كله… وبدموع ارجوك قوليلي ايه اللي حصل
ابراهيم بجنون… وشدها من شعرها وجرجرها علي السلم وسط صرخات ودموع حنين
ورجاء زينب انه يسيبها بس لا حياه لمن تنادي وجرها لغايه بره وطلعها بره الفيلا…وبعنف وغضب… انا مش عايز اشوف وشك تاني وحتي لو هموت في بعدك اهون عليه من اني افضل مع واحده خاينه وسابها ودخل
وحنين حست انها في دوامه نفس المشهد بيعيد نفسه مره مع مروان ومره مع ابراهيم
طب مروان و هي عارفه مع انه اللي ظلمها عشانه مش حقيقي ابدا… بس ابراهيم عمل كدا ليه ايه اللي حصل عشان يعمل معايه كدا
و وقفت قدام الفيلا وبتعيد المشاهدين… ولحظات و قررت تروح اي مكان تقعد فيه لغايه لما ربنا يريحها وقلبها يقف بقا ومشيت
وكانت في عيون شيطانيه متبعاها… وبشر و كره اتصلت علي أسر… حصل يا أسور حصل يلا مبروك عليك… وانا مبروك عليه رجوع ابراهيم وعرفته مكان حنين وقفلت معاه… وضحكت بشر وانتقام… وغمضه عيونها وبتفكر ازاي اسر عرف حنين
&&فلاش باااك&&
اسر راجع من السفر هو وباباه المسيري… وموني جريت عليهم وحضنتهم بحب واشتياق… وبعد السلام ومعاوده الذكريات
اسر وهو قاعد معاها لوحده… وبجديه… مالك ياامنيه حاسك زعلانه ومش في المود
موني رمت نفسها في حضنه وبعياط وحزن… ابراهيم طلقني
اسر بشر وغضب… انا قولتلك من الاول انا مش مرتاح للجوازه دي واستني لما نخلص العمليه وننزل انا وباباه نسال علي ابراهيم ده ولو مناسب يبقا نعمل الفرح… وغضب اكتر… وانتي اللي صممتي علي اختيارك واتجوزتيه… يبقا انتي اتحملي مسوليه اختيارك بقا
موني بدموع اكتر وشر… والله ماهسيبها ولازم احرق قلبه عليها
اسر بجديه وسؤال… هي مين دي اللي هتحرقي قلبه عليها
موني بكره وشر… واحده كان بيعملها اكنها خدامه وبعد كدا طردني انا عشانها… انا لازم اموتهاله واخلص منها عشان يفضالي الجو
اسر بجديه… اللي مستاهل يموت فهو انتي عشان اتجوزتيه رغم اعتراضنا ومستيش حتي لنا ننزل نشوفه ونقرر اذا كان ينفعك ولا لا وده كله من دلع بابا فيكي
موني بدموع اكتر ورجاء… ارجوك يااسر ارجوك ساعدني اخلص منها انت متعرفشي هي بقت عنده ايه ولا طردني ازاي بره الفيلا
اسر بشر وغضب… ايه طردك… بقت اخت اسر الميسري نتطرد من واحد ميسواش حاجه… وبشر اكتر انا لو هربيه فهاربيه بسبب طرده ليكي بشكل ده… قوليلي علي مكانه بسرعه
موني بخوف علي ابراهيم من اخوها… لالا انا مش عيزاك نتقم منه هو انا عيزاك نتقم من اللي فضلها عليه دي ورفعتله صوره حنين قدامه
وهو لسه هيتعرض علي اللي هي عيزاه… بص للصوره اللي في ايد موني وركز اوي اوي
واول ماشاف الصوره الغضب والجمود باين عليه… ومسك منها الصوره…وبجديه وبسوال وغضب… مين دي انطقي مين دي وجبتي الصوره دي منين
موني باستغراب… انا مش معايه الصوره وبس لانها معايه معايه في الحقيقه وهي نفسها اللي ابراهيم حبيبي فضلها عليه وانا عيزاك تمحيها من قدامه عشان يرجعلي انا… ارجوك يااسر ساعدني وانا اوعدك اني عمري ماهعمل اي حاجه من غير موافقتك انت وبابا
اسر بعنف وغضب… قوليلي مكانهم فيهم وهي تبقا له ايه
موني بجديه… قالتله علي عنوان الفيلا وشويه تفاصيل تساعده في الدخول للفيلا… وقالتله انها تبقا مراته
واول ماقالتله انها تبقا مراته وشه جاب الوان والغضب بان عليه اكتر واكتر… ولنفسه وبصوت مش مسموع غير ليه هو… يعني عشان غلطه عملتها ومكنتش بقصدي… تحوليني من معيد في الجامعه لاكبر تاجر مخدرات وكمان حاولت الانتحار بسببك… لولا اللي حصل كان زماني ميت… وبعد ده كله تروحي تتجوزي وتتمعي بحياتك… بس انتي ماحذرتي ابدا ياقطتي البريه… لان حبيبك اسر الميسري هنتقم منك اشر انتقام… بسبب اللي انتي وصلتيني ليه… وبشر وغضب وعالا صوته لموني… عيزاك ترقبيهم وتوصلني اخبارهم اول باول وانا هضرب ضربتي في الوقت المناسب
موني بسوال وجديه… طب قولي هتعمل ايه عشان اعرف
اسر بعنف… ملكيش فيه… لانك كل اللي يهمك ان الباف اللي كنتي متجوزاه يرجعلك
موني بفرحه وسعاده لانها عارفه لما اسر بيحط حاجه في دماغه لازم ينفذها علي اكمل وجه… وفعلا ده اللي حصل ونفذ خطه ودمر العلاقه اللي لسه يدوب بتبتدي بين ابراهيم وحنين
باااااك
موني فتحه عيونها… وبفرحه وانتصار… ربنا يخليكي ليه يااسور نفذتلي اللي انا عيزاه من غير مااتعب نفسي في حاجه ابدا… ومشت علي اساس انها كام يوم وترجع ابراهيم عما يكون هدا لانها مش ضامنه رده فعله دلوقتي لو دخلتله
************************كل هذا الحب… عشق حنين… بقلمي… دى دى فتحى… صفحتي الشخصية… باسم… اللهم أسألك الفردوس لوالدى
ابراهيم دخل وشكله يغني عن السؤال
و زينب مسكت السكينه وبدموع وتهديد… يا إما تجيب حنين دلوقتي يا اما هموت نفسي والله هموت نفسي
ابراهيم بغضب… لا مش هجبهالك انتوا متعرفوش هي عملت ايه
زينب بجنون ودموع… انا مش عايزه أعرف حاجه وبصريخ… اخرج هاتها اخرج
ولما لقت ابراهيم سكت… يبقي انت اللي اختارت ولسه هتضرب نفسها بالسكينه جوزها وابراهيم جروا عليها… وهي بصريخ وبترحع لوار… والله اللي هيقرب مني لاكون مموته نفسي يااما يجبها يااما هموت نفسي
ابراهيم بخوف علي اخته وحزن… هروح اجبها بس هجيبها وهسافر ومش هقعد في البيت
زينب بدموع ووجع… لا انت هتجيبها وهتواجيها قدامي علي اللي انت شوفته مهما كان
ابراهيم بغضب.. لا مش هواجهها لانها واحده خاينه وكدابه… كدبت عليه في كل حاجه قالتهالي عن ماضيه
زينب بجديه ودموع… حنين عمرها ماكانت كدابه ابدا… لانها طيبه وغلبانه وانت جيت عليها كتير اوي
ابراهيم بصريخ ودموع… لا انا مجتش عليها.. اد ماهي جت عليه .. وبصريخ اكتر… جت عليه لما قالتلي
ان حبيبها انتحر بسببها وطلع عايش👉
جت عليه لما قالتلي ان العلاقه اللي بينهم كانت علاقه عابره واكتشف انها كانت متجوزاه عرفي😳👉
وبدموع ووجع اكتر… جت عليه وعذبتتي ووجعتني لما قالتلي ان انا حبيبها ومعشوقها… وبنكسار وقهر… وقعد علي الارض… واكتشف انها علي علاقه بحبيها وبتبعتله رسايل لغايه قريب… وكمان قيلاه انها بتمثل الحب عليه عشان نتقم مني 👉
زينب مع ان اخوها صعبان عليه اوي… بس اتكلمت وبجديه… وليه هستحمل كل العذاب والوجع اللي انت اتسببت فيه ليه لو هي مكنتش فعلا بتحبك وبتعشقك
ابراهيم بغضب وبجنون… لا هي عمرها ماحبتني… وبدموع وقهر انتي ماشفتيش الصور اللي هما متصورينها… لو شفتيها كنتي استحاله تقولي الكلام ده ابدا… هي واحد خاينه ومتستهلش غير الرمي في الشارع
زينب بعنف وجديه وبجمود هاتلي حنين وواجهني بيها
ابراهيم بعنف وغضب… لو انا علي حق ومنكرتش االلي انا شوفته
زينب بجديه… يبقا انا اللي هطردها بنفسي
ابراهيم بعنف وغضب اكتر… وانا موافق
و خرج عشان ينفذ رغبة اخته ويجيب حنين ويواجهها ويسافر هو أي مكان يبعد عن الدنيا كلها و بذات حنين اللي جرحته و كسرت قلبه
حنين وهي ماشيه مش عارفه تروح فين ولا تيجي منين وخصوصا وهي تعبانه كدا… جالها فكره وقالت لازم انفذها… ولا ماتنفذها… اغمي عليها من شده الوجع وألم قلبها
و أسر كان وصلها وقرب منها وشافها مرميه علي الارض وبشر وانتقام… انتي وقعتي ولا الهواء رماكي يا قطتي البريئه ولسه هيقرب منها اكتر جت عربيه وكان فيها الدكتور باسم اللي عمل لحنين وابراهيم عمليه نقل الكلي
نزل بسرعه وقرب منها بخوف عليها وشاف أسر وهو عيونه ماليها الشر و بجديه وعنف…. انت مين و عايز منها ايه
أسر بمكر وخبث… ايه انا مين وعايز منها ايه دي….دي مراتي واحنا كنا خارجين بس هي تعبانه شويه واغمي عليه وانا كنت لسه هشيلها وافوقها
أسر لما قال لباسم كدا أتأكد ان في حاجه غلط
بتحصل لانه عارفها كويس وازاي ميعرفهاش وهي حبيته اللي قلبه ساب الدنيا كلها ودق لحنين اللي متجوزه وبتعشق جوزها… وكمان عارف جوزها إللي ضحت بحياتها عشانه
باسم بمكر… طب انا دكتور ثواني بس اجيب حاجه افوقها
أسر بمكر اكتر منه… لا لا أنا هفوقها
باسم بأصرار… انا و اجبي يحطم عليها اني متخلاش أبدا عن مريض وهو تعبان وبحاله دي لو سمحت هجيب لها حاجه تفوقها وابقي خدها معاك
أسر مرضاش يصر علي رفضه اكتر من كدا عشان الدكتور ميشكش فيه وبمكر…. ماشي اتفضل هات
باسم بجديه … ثانيه واحده ولحظات وحاب شنطته وطلع منها اسبراى مخدر و رشه علي وش أسر اللي كان قاعد جنب حنين… ولحظات وأسر تاه عن الدنيا
وباسم شال حنين و وداها عربيته واخدها معاه المستشفي
وبعد وقت قليل أسر فاق وبشر وغضب… مبقاش أسر المسيري ان ما دفعتك تمن اللي انت عملته ده غالي اوي وركب عربيته وطار بيها
و إبراهيم كان وصل نفس المكان ولسه هيمشي لفت نظره حاجه علي الارض!!!
***************************
وباسم خد حنين وراح بيها المستشفي وعملها الازم وفوقها وركبلها محاليل… وبعد حوالي ساعتين حنين فتحت عيونها وبتوهان… ايه اللي حصل عشان تعمل فيه كدا ارجوك قولي
باسم قرب منها وبحب وحنان… ممكن تقولي مين إللي بتترجيه ده وايه إللي حصل معاكي يمكن اقدر اساعدك
حنين دموعها نزلت وغمضت عيونها لأنها هي نفسها مش عارفه اية إللي حصل عشان يعمل معاها ده كله… طب كان يقولها و يسمع منها الأول بس هو هيفضل دايما يظلمها
باسم بهدوء وجديه… ايا كان اللي حصل ميستهلش تعملي في نفسك كدا وكويس انك جيتي عشان نحجزك في المستشفى ونعملك العمليه في اقرب وقت
حنين فتحت عيونها وبعنف و صريخ… لا انا مش عايزه اعمل العمليه دي… و مش عايزه اعيش فاهم مش عايزه اعيش… وهعيش ليه و لمين والدنيا كلها بتكرهني ومحدش بيحبني انا لازم اموت بقا لازم
باسم قرب منها وبحب وصدق… بس انا بحبك وبعشقك
حنين بحزن وقهر وصريخ… مفيش حاجه اسمها حب مفيش حاجه اسمها عشق فيه حرق قلوب💔… فيه كسر قلوب💔… فيه وجع وعذاب للقلوب 💔
باسم بحب وحنان وحزن لحزنها… طب اقبلي اكون صديق ليكي واحكيلي مشاكلك وانا هشاركك فيها واساعدك
حنين بصريخ… لا انا مش عايزه صديق ولا حبيب مش عايزه حد خالص وبدموع ووجع..ارجوكم كفايه وجع وعذاب بقا ارجوكم سبوني في حالي قلبي معدتش مستحمل وجع اكتر من كدا
وبتحاول تنزل من علي السرير باسم منعها ومسكها جامد وبجديه… انتي مش هتمشي من هنا غير لما تكملي علاجك حتي لو اضطريت احجزك بالقوه فاهمه لانك لو مااخدتيش علاجك وعملتي العمليه هتموتي فاهمه يعني ايه هتموتي فاهمه
حنين بصريخ وبتهنج من المجهود اللي اتسببت فيه لقلبها… وانت مالك انت و بتتحكم فيا بصفتك ايه أبعد عني ابعد و بتزق فيه
باسم بجديه… يبقي انتي اللي اختارتي وضرب الجرس وهو مازال ماسكها وجت الممرضه اللي اتفاجئت من المنظر
وباسم بجديه حضريلي حقنه منومه بسرعه… وحنين بتحاول تبعده عنها بس مش قادره وبصريخ… سبني سبني انا بكرهكم كلكم بكرهكم
باسم اتجاهل كلامها وفضل ماسكها جامد و الممرضه ادتلها الحقنه
و لحظات وحنين تاهت عن الدنيا وبتوهان…سبني اموت سبني اموت كفاية وجع وعذاب بقا ونامت
و هو قعد جنبها وقلبه موجوع عشانها وبيفكر هو ازاي كان هينفذ اللي هو كان ناوي عليه ويكون سبب في وجعها هو كمان… وبدل ماينفذ خطته هو… فكر ازاي يساعدها وايه إللي حصل معاها وصلها لكدا
ولنفسه(معقول جوزها يكون طلقها ممكن… ياااه يا باسم لو ده اتحقق… ولنفسه وبحزن… حتي لو طلقها هي بتعشقه بدليل ان عمليه نقل الكلي كانت غلط علي حياتها بس فضلت حياته علي حياتها… طب ايه اللي حصل معاها وصلها لكدا… طب انا ممكن استدعي باقي الدكاتره واعملها العمليه وهي موجوده هنا )
ولنفسه (بس العمليه صعبه خصوصا بعد المجهود اللي قلبها أتعرض له في عمليه نقل الكلي المفروض كانت اخدت علاج يقوي مناعتها وبعد كدا تعمل العمليه وهيكون نسبه نجاحها اكتر من دلوقتي طب هي مع الضغوطات دي قلبها مش هيستجيب للعلاج ولا حتي للعمليه وخايف اعملها العمليه النهارده قلبها ميستجبش خصوصا ان حالتها النفسه وحشه و لازم يكون ليها دافع معنوي ونفسي عشان يقدر قلبها يواصل معانا العمليه انا لازم أروح لجوزها واعرفه أكيد هيساعدنى خصوصا لما اقوله انها اديته كليتها مش الزباله التانيه)
قام عشان يروح لجوزها وقبل ما يخرج بص لحنين بحب وعشق… كان نفسي انفذ خطتي بس للأسف مش من حقي وخصوصا دلوقتي… وكمان قلبك مع غيري بس كل اللي هقدر اقدمهولك اني اساعدك عشان تعيشي اطول وقت ممكن وتتمتعي بحياتك وكفايه عليكي تعب و ألم لغايه كدا… ووعد مني لو جوزك ماحافظ عليكي اكتر من كدا هنفذ خطتي مهما كانت التمن حتي لو التمن هتكون حياه جوزك وسابها ومشي… عشان يروح لابراهيم بعد ما اخد عنوانه من ملفه اللي كان في المستشفي
******************************كل هذا الحب… عشق حنين… بقلمي دي دي فتحي… صفحتي الشخصية… باسم… اللهم أسألك الفردوس لوالدى
أسر روح وهو في قمه غضبه وبغضب وعنف… والله لازم اربيك علي اللي انت عملته في اسر المسيري واخليك تندم علي اليوم إللي اتولدت فيه وهو مازال علي غضبه
دخل عليه المسيري وبجديه… هاااا سلمت البضاعه ولا لسة
أسر مش سامعه اصلا و المسيري قرر السؤال وهو انتبه للكلام وبغضب… لسه يا ماسلمتش لسه
المسيري بعنف وغضب…لسه ايه انت مش عارف ان عندنا التزامات مع الناس ولا عايزهم يخلصوا علينا
أسر بعنف… الدنيا كانت مرشقه ظباط عايزني اسلمهم ازاي هااا ولا عايزني اتمسك زي الخايب اللي اتمسك المره اللي فاتت
المسيري بغضب… الخايب ده يبقا عمك فحترم نفسك وانت بتتملم عنه
أسر بتريقه…. آه آه كنت ناسي انه عمي بس شوف بقا هتعرف تطلعه ازاي بعد ما بقا تحت ايد الوحش المقنع
الميسري بعنف وصوت عالي… أسر اتكلم كويس احسنلك وإلا قسما بالله انا اللي هلمك هو انت قعدتك مع المجرمين نسيتك تفرق بينهم وبينا ولا ايه وبعنف وغضب… البضاعة لازم تتسلم النهارده قبل ما اصحابها يجوا ويخلصوا علينا مفهوم
و بتريقه… متخافش…لو اتمسكت هعرف اخرجك زي ما هعرف عمك
أسر بجديه… ده كان زمان قبل ما تيجي العقيد اللي اسمها رعد احمد الوديدي
المسيري بغضب و عنف اكتر… رعد علي نفسها مش علي المسيري
أسر بلا مبالاه لكلامها… علي العموم ماشي هسلم البضاعه النهارده
وسابها و مشي طلع اوضته واتصل علي موني و حكالها اللي حصل و هي بتريقه… يا خيبتك يا خيبتك
أسر بشر وغضب… احترمي نفسك احسنلك وحياتك عندي لازم اجيبه واخد منه حقي وحق اللي عمله فيا
موني بمكر وخبث… طب اسيبك ياااخويا في خيبتك واروح اضرب ضربتي واكمل تمثيل قبل العصفور مايروح لحد غيري
اسر لنفسه وبتوهان وبشر وتوعد وحياه حبك اللي عشش في قلبي سنين وسنين وحرم عليه صنف الستات كلهم لازم اجيبك ياقطتي البريه لازم اجيبك
و بعدم اهتمام… روحي روحي وسبيني افكر هعمل ايه في ابن؟ اللي اخد البت مني ده واحاول اوصله هو هيروح مني فين يعني وقفل معاها
وموني راحت تسبك دورها وتصطاد في الميه العكره و متعرفش انها هتتعكر علي دماغها هي
يلا تعالوا نشوف ازاي ؟؟؟👇ونختم معاهم 👇
ابراهيم بعد ما وصل المكان اللي كانت فيه حنين ولسه هيمشي لمح حاجه في الارض 👇
و للأسف كانت سلسله حنين اللي دايما كانت في رقبتها وكانت هديه من اخوها وكان فيها قلب… وفيه صوره صغيره لاخوها علي اليمين وصوره ليها علي الشمال
شافها وقلبه وجعه لانه شدها منها قبل كدا وقطعها وحنين صرخت وبدموع… حرام عليك ليه قطعتها هي كانت هديه من اخويا ليه عملت كدا وسابته ودخلت تعيط
وهو اخدها لما إفتكر ان هو كمان أدي زينب هديه فيها اية الكرسي عشان تحفظها… واخد سلسله حنين وراح صلحها و ادهالها و فرحت بيها اوي
مسك السلسلة في أيده وطبق عليها و رجع الفيلا تاني
و زينب و جوزها مستنينه وأول لما دخل جريت عليه وبدموع… فين حنين مجتش معاك ليه قولي عملت فيها ايه تاني قول و بتضربه علي صدره… انت أكيد قتلتها أكيد
ابراهيم اتصدم لما قالتله كدا للدرجه دي اخته شيفاه مجرم و ممكن انه يقتل للدرجه دي هو بالابشاعه دي
شدها لحضنه عشان يهديها… وهي بعدته عنها و بعنف وغضب…. زي ما بعدت حنين عن اهلها وحرقت قلبها علي بنتها وبعدتها عن حياتها ودمرتها أنا كمان هبعد عنك ومش هتشوفني تاني👉👉
ولسه هتمشي ابراهيم شدها من ايدها وبدموع وحزن… انتي عايزه تسبيني يا زينب زي بابا وماما ما سابوني وبعدوا عني😔 ؟؟
زينب بدموع ووجع…انا السبب في اللي انت فيه لو كنت قسيت عليك و وقفتلك عن اللي بتعمله في بنات الناس مكنش وصل بينا الحال لكدا ومكنتش عملت كدا في وحده زي حنين
ابراهيم بدموع… انا بحبها والله العظيم بحبها وبعشقها بس اللي شوفته كسر قلبي و جرحني
زينب بعنف وغضب… ايان كان اللي انت شوفته مش من حقك تعمل فيها كدا كنت اسمع منها كنت واجهها
وبتريقه و حزن… وبعدين مهما كان اللي هي عملته مش هيجي حاجه جنب اللي انت عملته فيها وبقهر… بس انت خلاص كل حاجه ضاعت واتكسرت ميت حته زي ماقلبها اتكسر ميت حته بسببك انت… وبدموع وخلاص مبقاش في مجال عشان تصلح حاجه ولا حتي تصلح حياتك لأن حياتك كلها غلط في غلط
وبدموع وصريخ… انا مش عايز اشوف وشك تاني وخليك في دايره الشك والاتهام والانتقام بتاعتك دي
ولسه هتمشي وكمان احمد راح معاها… موني دخلت.. وزينب بصتله… بحزن ووجع و بتبص لموني… هي دي اللي شبهك ودي اللي تنفع معاك انسانه كل حياتها غلط في غلط زيك ومتعرفش ربنا
مش حنين اللي انت دمرتها ورمتها والله انت ما تستاهلها أبدا وخرجت
وابراهيم وقع علي ركبته علي الارض ودموعه نزلت مش بتقف
وموني قربت منه وبتحط ايديها عليه وهو بصلها و نزل ايديها وبغضب… ايدم دي لو لمستني تاني هكسرهالك فاهمه… ومش مستوعب ان اخته بعد العمر ده كله وبعد كل الحب اللي مابينهم تسيبه وتبعد عنه هي كمان… هو لازم يروحلها ويترجائها ترجع لحياته تاني لانه من غيرها حياته هندمر اكتر واكتر كفايه حبيبته اللي كسرت قلبه وجرحته ووجعته وبعدت عنه
و زينب طلعت هي وجوزها ولسه هتخرج من باب الفيلا قابلها الدكتور باسم وقرب منهم وبجديه… لو سمحتي انا كنت عايز الاستاذ ابراهيم لاني عايزه في حاجه ضروريه اوي ومينفعش اني اااجلها
زينب بحزن و قهر… أستاذ!!! كنت اتمني ده بس هو اختار طريق اللي يروح مبرجعش
ولسه هتمشي باسم مسك دراعها وأحمد بعنف وغضب… انت ازاي يا حيوان تمسك دراعها بالشكل ده والله ولسه هيرفع ايده عشان يضربه
باسم ساب دراع زينب ومسك ايده وبجديه… انا اسف اني استعملت الطريقه دى عشان أوقفها بس اللي انا جاي اتكلم فيه اهم بكتير من ان احنا نتكلم عن الطريقه اللي مسكتها بيها… ونسيبها تموت
زينب بصدمه وخوف… هي مين دي اللي نسيبها تموت مين هااا؟
باسم بحزن وجديه… حنين
زينب واحمد في صوت واحد… حنين!!! هو انت عارف هي فين قول بسرعه قول
باسم بجديه… ايوه عارف وهي عندي في المستشفى
زينب بسؤال وخوف عليها… عندك بتعمل ايه هو انت بتتكلم بالالغاز ياريت تقولنا فيه ايه وايه اللي حصلها عشان تدخل المستشفى
باسم بجديه اكتر… انا مش هتكلم غير قدام الاستاذ ابراهيم جوزها فياريت تقولوا هو فين عشان دي مسائله حياه او موت
زينب بجديه وخوف…هو جوه تعالا بسرعه قولنا حنين فيها ايه
وراحوا كلهم لابراهيم… ودخلوا الفيلا لقوه قاعد علي الارض ودموعه نازله والكسره باينه عليه اوي
زينب أول ما شافته قلبها وجعها عليه اووي وكان نفسها تروح تقرب منه وتاخده في حضنها بس قالت في نفسها لازم تقسي عليه و تقسي هي علي قلبها عشان يعرف الصح من الغلط
وابراهيم بصلها بحزن ووجع… وعنيه متعلقه بيها اوي ونفسه يجري عليها ويحضنها و تطمنه انها مش هتبعد عنه زي باباها ومامتها ما بعدوا عنه بس زينب لفت وشها الناحيه التانيه وهو فضل في مكانه
باسم لما شافه كدا قرب منه وبجديه… علي فكره مش وقت ضعف واستسلام أبدا لانك لو موقفتش علي رجليك حنين هتضيع منك و للأبد
ابراهيم بصله بحزن و وجع…هي فين حنين هي حرجتني ووجعتني وراحت زي كل حاجه حلوه ما راحت مني
وبيبص لزينب اللي قلبها بيتقطع علي حزن اخوها وبجديه… ارجوكم سيبوني و روحوا انتوا لحياتكم وابقوا سامحوني علي اللي عملته فيكوا وانا كمان هبعد عنكم ومش هتشفوا وشي تاني
باسم بجديه… أولا انت معملتليش حاجه عشان اسامحك عليها وبالنسبه لحنين هي مراحتش ولا حاجه هي عندي ولازم تلحقها قبل فوات الاوان
ابراهيم بصدمه… عندك؟؟؟ طب عندك ليه وقبل فوات الاوان ليه
باسم بجديه… عندي عشان لقيتها مغمي عليها علي الطريق… وقبل فوات الاوان… ده انا هقولك عليه دلوقتي
موني بتسحب نفسها ولسه هتمشي👉
باسم قرب منها وبجديه و عنف وغضب… رايحه فين يا موني هانم مش لما تسمعي انتي كمان اللي انا هقوله
موني بتوتر… انا مش عايزه اسمع حاجه لانه ميهمنيش اصلا و لازم امشي لاني مش فاضيه للكلام الفاضي ده
باسم مسكها من دراعها جامد وبغضب وعنف…لازم تسمعي اللي انا هقوله… وهما كمان يسمعوا عشان يعرفوكي علي حقيقتك القذره… ويعرفوا قيمه حنين من قيمتك انتي
ابراهيم قام من مكانه وبجديه و ترقب…نسمع اية هي عملت ايه… وهي مالها ومال حنين؟؟؟
باسم بجديه وعنف…انا هقولك هي عملت اية؟
وهقولك كمان مين اللي اداك كليته؟
وهقولك قصدي اية بقبل فوات الاوان؟
وهقولك حنين عندي ليه ولقيتها ازاي؟
الفصل التالي: اضغط هنا
يتبع.. (رواية كل هذا الحب) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.