رواية عشق بين بحور الدم الفصل السابع عشر 17 – بقلم اسماء السيد

رواية عشق بين بحور الدم – الفصل السابع عشر 17

بعد مرور سنتين_______ كامليين والي حصل فييهم ان دهب بقت عشرين سنه وازدادت جمالاً وانوثه اكثر ومرحتش قصر الجارحي من يوم الي حصل ومتوصلتش مع ادهم طول الفتره الي فاتت وبقت شخصيه واثقه من نفسها واقوي وبقت تدرب في شركه ابوها…. ومني وخلف
حاولو يقتلوو عمران وفشلوو لان جليله عرفت ووقفتهم بس مني بتخطط لحاجه… وامير طول الفتره الي فاتت بيحاول يكلم دهب وهيا بتصده وبقت هاديه جدا عكس زمان……..

في شركه العميري….. ب الصعيد…… وتحديدا في غرفه الاجتماعات….
كان يجلس عمران في المنتصف وعلي يمينه مراد وبعض الموظفين والمدراء.. وكام رجل اعمال..
احد الرجال:عمران بيه فين المشروع الي شركتك هتقدمه قصاد اللجنه منتظره
عمران بثبات:لحظات وصاحبة المشروع هتوصل
مراد بتوتر:برن عليها مش بترد
عمران بهدوء:دهب هتيجي اهدي
مراد بضيق:يا ابوي دا مشروع كبير ازاي تديه لدهب الطالبه الجامعيه لسا
عمران بحزم:مراد اصبر وهتشوف.
بتدخل دهب بكل ثقه وهدوء وترتدي دريس اسود بحملات عريضه وتحته قميص ابيض ب وطرحه سوداء وكوتش ابيض وكانت في قمه الجمال
…..
دهب بهدوء:سلام عليكم
الجميع:عليكم السلام
كان ينظر لها الجميع بإنبهار من كتله الجمال هذه وبعضهم بسخريه من ذاك الصغيره…
عمران بهدوء:اتفضلي يابش مهندسه …
دهب بصتله بهدوء واتجهت لشاشه العرض الكبيره والنور اتطفي واشتغلت الشاشه بعد ماحطت الاسطونه وبدأت تشرح مشروعها
دهب بجديه:الارض عشره فدان ..والعقل بيقول والعلم ان اخرها عشر عماير انما انا هعمل علي العشره فدان 25عماره .
احد الرجال بسخريه:انتي بتهزري …
دهب بقوه:اولاً مبحبش الهزار في الشغل الشقه في كل عماره هتكون 60متر اوضتين وصاله ومطبخ وحمام وانا صممت ديكور معين هيخليها واسعه وبدل ماكل عماره هتكون400او500متر احنا هنبني علي 200متر بس وهتكون عماره محترمه ..وكل دور اربع شقق ..
عمران بجديه وحده:تب ولو مساحتك مكفتش ومحدش اشتري …
دهب بثقه:عمران بيه انا عارفه انا بقول اييه وكلها 20يوم او اقل مش هتلاقي عماره واحده منهم وهنبيع العماره المتر فيها ب5الاف ولو عاوزين نخليها مفروشه يبقا المتر ب20الف ولو مفروشه العماره هتكون ب4مليون في 25ب100مليون وهنصرف علي البناء والفرش حوالي 10 مليون والموارد موجوده وكل حاجه جاهزه
مراد بجديه:وهتاخد وقت اد اييه
دهب :من 6شهور لسنه لو اشتغلنا من غير اجازه غير يوم واحد يكفي كل اسبوع للعمال…. والمصاريف من ضمن اجرهم …..يعني هنكسب 90ملييون وشوف الارباح بقاا
فجأه الكل سقفلها وهيا ابتسمت بهدوء وعمران هزلها دماغه بفخر وهدوء وهيا بصتله بفرحه …
احد الرجال:انا موافق ياعمران بيه علي المشروع دا بجد جميل جدا الموظفه دي ليها مستقبل باهر
عمران بهدوء:مراد الاوراق
مراد بإبتسامه:كل حاجه جاهزه يا ابوي …وبيطلع الاوراق
وبيمضوو الاوراق وعمران ودهب بتروح الجامعه…..
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في جامعه الهندسه ….بتوصل دهب وبتنزل من العربيه والسواق بيمشي وبتلاقي اميره واقفه
دهب بهدوء:صباح الخير ياميرو
اميره بحب:صباحك قشطه ياقشطه
بتبتسم دهب:المحاضر بدأت ..
اميره بمرح:لاء لسا ساعه ونص..
دهب برتياح:تب تعالي نفطر انا هموت من الجووع
بتروح دهب واميره الكافيتريا …….
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في لندن——–في قصر الادهم …..وتحديدا علي الفطار…
كان يجلس عرفه وبيفطر ..بينزل ادهم وبيبصله ببرود وكان ازداد وسامه وازدادت قوة عضلاته ووجه ذاد حده وبرود..
ادهم:صباح الخير.
عرفه:صباح النور يازعيم.
وبيقعد ادهم وبيبدأ ياكل :عملت اييه النهارده
عرفه بجديه:طلعت من القصر وروحت شركه العميري وفضلت جواا ما يقارب ساعتين وبعد كدا طلعت علي الجامعه وقابلت صاحبتها علي البوابه وحاليا هيا في كافتريا الجامعه وبتفطر…..
ادهم بهدوء:تمام .
عرفه بتوتر:مش كفايه غربه يازعيم بقالنا12سنه في البلد دي انا زهقت ومتأكد انك زهقت..
ادهم بغموض :بعدين ياعرفه ….ايه اخبار عامر الجمال…
عرفه بجديه:كله تمام يازعيم بلغ امبارح علي المصنع الي في ايطاليا والشرطه راحت وملقتش طلقه حتي في المكان خطتتك صح لو اعرف انت بتعرف كل ده ازاي
ادهم ببرود:لما هتكبر هتعرف جهز نفسك راجعين القاهره كمان يومين …
عرفه بفرحه :بجد..
ادهم:بجد بس احجز بكرا الصبح طياره علي روما
عرفه بسعاده:تحت امرك يا زعيم العربيات جاهزه
بيقوم ادهم وخلفه عرفه الي عمل ساندوتش وجري ورااه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في ايطاليا…روما……..وتحديدا في فيلا شريف الانصاري
كان يجلس علي الفطور وينظر لكارولين الي علي وجهها علامات حمراء وزرقاء ..
كارولين بتوتر:لماذا تنظر لي هكذا
شريف ببرود:ولا اي شيء عزيزتي ولكن ما هذا الذي في وجهك .
كارولين بتوتر:هذا هذا اني كنت في النادي الرياضي ووقعت علي السلالام…
شريف بحده:اااه اوكي
كارولين بتبصله بتوتر وبتتذكر الي حصل ليله امس
فلاــــــــــــــــــــــــــش ….—–
في شقه سامر الرازي …….كانت كارولين نائمه في حضن سامر وهو عاري الصدر ..
كارولين بدلع وهيا تأخذ السيجاره من يده:بيبي
سامر:ماذا
كارولين :متي ستطلقني من ذاك الشريف
سامر بسخريه وهو ياخذ منها السيجاره:لماذا تردين الطلاق
كارولين بضيق:تخيل انه جن ويريد قتلي دائما يا بيبي
سامر بتوتر:هل عرف شيء
كارولين:لا اطمئن انه مغفل لا يسأل
سامر برتياح:حسناً عزيزتي ..
كارولين:متي سنتزوج
سامر بسخريه:انا لا اتجوز انا اتمتع فقط
كارولين بعصبيه:نعم ايها الوغد هل انت تتسلي بي انا احبك واريد الزواج منك والا اقسم لك اني سأخبر حاتم الرازي بكل شيء
سامر بصلها بعضب ونزل فيها ضرب وهيا بتصرخ وقرب منها وفعل معها ماحرمه الله والاسواء انها لما تحاول منعه حتي او الدافع عن نفسها ….
باـــــــــــــــــــــــــــــــك
شريف بهدوء:الي اين ذهبتي عزيزتي
كارولين بإبتسامه وتوتر:انا هنا لا لاشيء
بيبصلها بغموض وابتسامه خبيثه وبيكمل اكله
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في وقت الساعه1 في شركه العميري——-وتحديدا في مكتب عمران …
كان يجلس عمران بكل هدوء وامامه مراد وبيتكلمو في الموارد والحسابات ….
فجأه خبط الباب
عمران:ادخل..
بتدخل دهب بكل هدوء وابتسامه:مساء الخير
عمران بفخر:تعالي يارافعه راسي وخيبتي ظن مراد
بتدخل دهب وبتقرب منه وتحضنه وبتقعد علي المكتب قصاده
مراد بضحك:بصراحه كنت فاكرك كفته ومش هتعرفي تعملي حاجه
دهب بهدوء:عيب عليك ياصاحبي…
عمران مدلها حزمه نقود عباره عن 50الف …..
دهب بستغراب :اييه داا
عمران بهدوء:اقدر اقول ان دا اول مرتب ليكي يابش مهندسه دهب عمران العميري…
دهب بدهشه:ازاي وانا مش متسبته يا ابوي
عمران بإبتسامه:دي مكافأه..هاتي بيها الي تحبيه
دهب بصت لمراد وطلعت لسانها وهو ضحك …
عمران وقف :يلا نروح احنا يا ولاد
مراد :ايوا يلا اصل الواد عمر وحشني اووي
دهب ضحكت:بأمارة ما بتزحلقه ويجي يقعد معايا انا ههه
مراد بصله بضحك:الله اشتالي شويه عشان لما تخلفي تعرفي تشيلي المسئوليه
بتذكر دهب ادهم وبترجع لها جميع الذكريات وبتتنهد بحزن وبتلف وتخرج:هستناك تحت ياابوي
عمران بحده:غبي اييه تخلفي دي ما انت عارف الي فيها ..بتفكرها لييه
مراد بندم:اسف يا ابوي والله نسيت
عمران:تب مد قدامي يا غبي…
وبيخرجوو وبيتجهوو للقصر…
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الجارحي ——-وتحديدا في الصالون كانت تجلس صفيه وعايده وزيدان وعزيز وامين وجبري…
زيدان بغضب:يعني اييه الارض باارت
عزيز بتوتر:يا ابوي دي اربعه فدان من بين150فدان يعني مش حاجه…
زيدان بصرامه:ولو مش مال ناس ده تعالجوها بأي طريقه فاهم
امين:انا كلمت المهندس الزراعي وطلبت منه يجي بكرا ويحاول يشوفلها حل
بتنزل جواهر وتحمل صغير ويسمي يزن..ويبلغ من العمر سنه.بتقرب من جبري وبتديلو الطفل..
جبري بإبتسامه:حبيب قلبي
مسك يزن مناخيره وهو مش فاهم حاجه:ب ب.ب
جبري بيضحك:اه لو اعرف بتقول اييه يا ابن الكلب
صفيه بإبتسامه :هاتو ياجبري وحشني تعالي يا نونه
بيبص يزن لزيدان الي بيبصله بهدوء وبيشاور عليه
جبري :جدو عاوز جدوو
بيبصله يزن ببرأه وكأنه بيقوله ايواا وجبري بيقوم وبيعطيه
لزيدان الي بياخدوو
زيدان بحب:صحي النوم ياوحش
بيبتسم الصغير وبيضحك ببرأه وزيدان بيحضنه ويبتسم.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اليوم التالي في المساء في ايطاليا …وتحديدا في فيلا حاتم الرازي ..
كان يجلس في الصالون ويتحدث في الهاتف …
حاتم:ايه الي حصل…
شريف بجنون:ازاي انت عارف دي الشحنه الكام الي مقدرش اهربها برا ايطاليا وبضاعه ادهم الجارحي انتشرت في. الغرب كله
حاتم بضيق:تب وهنعمل اييه هنفضل كدا دا الشهر الي فات الشركه الثامنه الي تفلس بسببه انا مش هستحمل اكتر من كدا…
شريف بغضب:انت بتقولي انا احنا السبب مكنش ينفع نلعب معاه من الاول دا ميعرفش الرحمه ااه لو اعرفله نقطه ضعف ابن الجارحي كنت وريته العين الحمراا
حاتم بسخريه:هو دا بيعرف الغلاوه ولا الحب دا شيكان وقتال قتله ميعرفش الرحمه ياجدع ….
(ياعم اتنيل اصل انت الي سيدنا الشيخ 🙂)
حاتم بقلق:ولسا لو عرف اننا اتفقنا مع عامر عليه دا دا ممكن يقتلنا…
شريف بتوتر:تفتكر دا جاحد ويعملها
حاتم كان هيتكلم بس اتصدم لما لقا ادهم داخل من باب الفيلا وخلفه عرفه ….
حاتم بتوتر:تب تب روح انت …وبيقفل بسرعه
بيقرب ادهم وبيقعد علي الكنبه بكل بروود اعصاب وبيحط رجل علي رجل وبيطلع علبه سجايره ..
حاتم بتوتر:انت انت ازاي تدخل كدا
ادهم ببرود:انا ادخل اي حته واي مكان يعجبني
حاتم بهدوء:عاوز اييه
ادهم ببرود اعصاب:عاوز روحك
حاتم بيدب الرعب في قلبه:يعني اييه
ادهم بحده وبرود:متخفش مش هقتلك دلوقتي انا جاي العب علي اعصابك شويه .
حاتم بعصبيه متوتره٠:انت بجح ياجدع معندكش رحمه
ادهم بجبروت:لم لسانك
في نفس الوقت بيدخل سامر ورجال ادهم ماسكينه وشكله مضرووب وحاتم بيتصدم
حاتم بذهول:اييه دا
ادهم ببرود:لاء دا كان بيتحرفش بس ورفع سلاحه عليا
قولت اوجب معاه مرضيتش اخلص عليه غير قدامك واخليك تمتع عينك..
قرب حاتم منه بخوف ونزل علي ركبه:حقك عليا يازعيم والله ما هتتكرر تاني ولا هقرب منك بس سيب ابني
بيقرب ادهم منه وبينزل لمستواه وبيمسك فكه بقوه وبصوت رجولي مخيف:عشان تعرف ان اللعب مع الزعيم مش هيعدي بس هسيبكم اصلي بحب العب اووي بس لو لمحت اسمك بس في اي حاجه هوريك الوش التاني فاهم
حاتم برعب٠:فاهم فاهم .والله شريف هو الي خطط لكل حاجه..انا انا بس بس
ادهم بيبعد وبيحط ايده في جيبه:مش عاوز كلام كتيير
وبيلف ويخرج وعرفه وراه ورجاله بتسيب سامر الي بيقع علي الارض وبيخرجو خلفه وحاتم بيقف ويبص لابنه بقرف وقله حيله
حاتم بغضب:والله يا ابن الجارحي لهوريك الويل انا حاتم الرازي اركعلك ..والله لازم اركعك كداا قوم يا ميله بختي ..
وبيسيبه ويطلع لغرفته وهو بيتوعد لادهم ……..
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اليوم التالي ــــــــــوتحديدا في جامعه دهب ….
كانت تجلس دهب في المدرج هيا واميره وبعض الطلاب
وكان واقف الدكتور وبيشرح المحاضره
الدكتور بهدوء:اهم حاجه تعرفو تستغلو المساحه صح ولازم تكون مميز في تصمايمك وتحط لمستك الخاصه ..
كانت دهب مركزه معاه وبتكتب وراه ….
اميره وهيا ماسكه تليفونها بإعجاب:اموت واعرف التليفون دا اتعمل ازاي بدهب وكمان لسا عليه اسمه
دهب بتبص للموبايل وبتتذكر يوم ماجابه ليها وبتتنهد بحزن وبتاخده منها وبتحطه امامها
فجأه بيدخل من باب السيكشن العميد
العميد بهدوء:دهب عمران العميري
دهب وقفت :انا
العميد:تعالي معايا ..
دهب:في حاجه
العميد بإحترام:لاء بس تعالي وهتعرفي
بتنزل دهب وبتاخد موبايلها وشنطتها وبتروح وراه وبتفضل ماشيه لحد مكتبه وهو بيقف
العميد بتوتر:ادخلي انتي في حد طالب يقابلك وانا هشوف حاجه وهرجع
دهب كانت هتتكلم بس هو مشي بسرعه وهيا اتوترت بس طمنت نفسها وفتحت الباب ودخلت وقفلته واشتمت ريحه هيا عارفها كويس اووي
دهب في نفسها:اكيد بتخيل
وبتلاقي شخص واقف وعاطيلها ضهره وحاطط ايده في جيبه ….
دهب بهدوء:مين حضرتك
بيلف الشخص وهيا بتتصدم وبتنطق اسمه,:ادهم

يتبع.. (رواية عشق بين بحور الدم) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق