رواية وسط الزحمة حكايات الفصل السادس 6 – بقلم Memo

 رواية وسط الزحمة حكايات الفصل السادس 6 – بقلم Memo 

البارت السادس 🦋✨

رواية وســـــــط الزحمــــــــة………حكايـــــــات ✨

بقلم 🦋 𝑀𝑒𝑚𝑜

____________________________________

فيروز:  صوتك لو موطاش انا هزعلك بجد ومش هعمل حساب لحد فلمي نفسك أحسنلك 

نسرين بعصبية وبتمسكها من هدومها

نسرين:  تلمي مين يا جربوعه انتي 

بتروح فيروز شدها من شعرها 

فيروز:  جربوعة مين يا معفنة انتي والله لأنتفلك شعرك اللي فرحانة بيه دهو 

نسرين:  ااه سيبي شعري يا زبالة انتي والله لأعرفك مقامك  

فيروز:  مش محتاجه انك تعرفيني مقامي يا معفنة انتي لأن انا عارفه اني مقامي عالي

نسرين (بوجع):  بقولك سيبي شعري 

فيروز:  ابعدي ايدك الاول

نسرين:  سيبتها شيلي ايدك المعفنه من علي شعري بقا 

شدت فيروز شعرها أكتر 

فيروز:  طب والله بقا منا سيباكي

صوتهم بقا يعلي اكتر والعركة ولعت أكتر وبقوا يضربوا بعض والشركة كلها اتلمو عليهم 

_________

نور كانت في مكتب ادم 

نور بتفاجأ:  اي دا … دا صوت فيروز 

ادم:  فيروز مين 

نور:  فيروز صاحبتي وكمان هي السكرتيرة بتاعت مستر آسر 

ادم:  طب قومي بسرعه نشوف بيحصل اي شكلها بتتخانق هي ونسرين 

نور:  نسرين مين 

ادم:  دي صديقة اسر 

نور:  تمام 

____________

أستغفر الله الذي لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه 

…………………. 

عند اسر اول ما سمع الصوت طلع علي طول 

والشركة كلها اتلمت عند فيروز ونسرين

فيروز بتبقي لسه مسكاها من شعرها وبتشدها منه  ونسرين بتبقي مسكاها من طرحتها وعمالين يضربو في بعض وفيروز وقعت نسرين وركبت فوقها وفجأة بقت نسرين هي اللي فوق فيروز 

فيروز بتعض نسرين 

نسرين: ااه يا عضااضه

فيروز قومت نسرين من فوقها وقامت وقفت وراحت جايبه نسرين من شعرها تاني نسرين ضربت فيروز قلم ف ثواني راحت فيروز رداهولها قلمين نسرين راحت  ضربتها تلاته فيروز ضربتها اربعه (واديلوو بقا 😂) 

نسرين راحت عاضه فيروز 

فيروز: ااه يا بنت العضاضين طب والله لعضاكي انا كمان 

نسرين: ااه  

اسر بصوت عالي:  بااااااااس انتو بتعملوا اي 

.. 

اسر : بس بقاا انتي و هيا سيبوا بعض باااااس

نور (بصوت منخفض وتشجيع): اديلها يا فيروز كمان كمان يلا يلا يا فيرو اديلوو

ادم:  بس بس الله يخربيتكم لميتو الشركة عليكو فييه اييييه

         (ولا حياة لمن تنادي 🫣) 

ادم(بضيق):  نور روحي اتصرفي مع صاحبتك 

نور:  حاضر 

بتروح نور عشان تهدي ما بينهم وتحاول تبعدهم عن بعض تروح نسرين ضرباها بالقلم علي وشها 

نور بعصبية:  بقي انتي قد القلم دا والله لأوريكي وبتروح مسكاها من شعرها ونسرين بتروح مسكاها هي كمان من طرحتها

نسرين:  طب والله لمعرفااكوا يا زبالة انتي وهي والله مانا سيباكو 

ادم بندم :  يالهوي يبقا انا اقولها تروح تهدي تروح تتعارك هي كمان يا ريتني ما قولتلها حاجه 🤦🏻

اسر:  منك لله يا آدم اهي ولعت أكتر 🤦🏻‍♂️

ادم بضحك:  وانا ايش عرفني يا عم ان هي هتروح تتعارك معاهم بدل ما تهدي😅

اسر:  خلاص خلاص اما نشوف حل للي بيحصل دا  

اسر (بغضب):  بس بقا بااااااااااااااااااااااس

ادم:  خلاااص يا جماعه سيبوا بعض واقعدوا اتفاهمو 

(ولا حياة لمن تنادي بردو 🫣😂) 

نور:  والله لمعرفاكي يا معفنة انتي يبقي واحدة زيك تتضربني انا بالقلم 

نسرين :  شيلي ايدك عني يا جربوعه انتي

نور: انا بردو اللي جربوعه ولا انتي 

اسر:  انتووو وااقفين كدا ليه واقفين تتفرجوا عليهم 

بتحاول الموظفات انهم يبعدوهم عن بعض واخيرا بيمسكوا كل واحدة 

فيروز بعصبية :  سيبيني والله لمورياها 

نسرين:  توري مين يا معفنة انتي انتي مفكرة نفسك مين يا بت انتي دا انا افعصك تحت رجلي 

فيروز للبنت اللي مسكاها:  بقولك سيبيني والله لأروح اضربها 

بتزق فيروز البنت اللي كانت مسكاها وبتروح تجيب نسرين تاني من شعرها 

فيروز:  والله منا سيباكي تفعصي مين يا جربوعة انتي دا انتي متسويش بربع جنيه 

وبيبدأو يضربو ف بعض من تاني 

و الموظفات كمان  بيحاولو يرجعو يمسكوهم 

اسر بصوت عالي جدا وبعصبية وكان خلاص جاب أخره :  باااااااااااااااااااااااس باااااااااااااااااااااااااااااس 

واخيرا ببنتبهوا لآسر وان الشركة كلها اتلمو عليهم  

وبتستوعب كل واحدة فيهم اللي حصل

نسرين بدلع ودموع تماسيح:  اسر شوفت البت الجربوعه دي عملت فيا انت ازاي مشغل الاشكال دي في شركتك 

فيروز (بعصبية):  تااني شكلك محرمتيش لمي نفسك أحسنلك عشان متزعليش مني

نسرين:  شوفت يا اسر بتكلمني ازاي 

فيروز:  بكلمك ازاي يعني يا عنيا 

اسر(بعصبيه):  بس بس خلاص انتي وهيا 

نسرين بسخرية:  انا مش عارفة ايه اللي انتو لابسينه دا واي الطرحه اللي انتو لابسينها دي هو انتو قرع ومخبيين القرعه بتاعتكو بالطرحه 

فيروز:  لي يا قلبي هو اللي لابس طرحه يبقي أقرع الحجاب دا مش مجرد قطعة قماش بتتلف دا رمز كبير ومعانيه اعمق من كدة بكتييير بس  نقول اي واحده متعرفش حاجه عن الأخلاق ولا اي الحلال واي الحرام ولا تعرف حاجه عن دينها وبالنسبة للي احنا لابسينه فدا احسن بمليون مرة من اللي انتي لبساه…  كملت بسخريه:  دا ان كنتي لابسه اصلا. 

نور (بسخرية):  وبعدين اي اللي انتي لابساه ده او اللي انتي مش لابساه اصلا انتي جايه هنا بقميص النوم بتاعك يا حلوه. 

فيروز بسخريه:  شكلها نست تلبس قبل ما تيجي يا نوري

نور بسخرية وضحك عشان تغيظها:  عندك حق يا روز شكلها يا عيني معندهاش هدوم تلبسها صعبانة عليا اوي 

نسرين بغل:  والله لمعرفاكي انتي وهي وهقلبلكو حياتكو جحيم وهتقولو نسرين قالت 

فيروز ونور بصوت واحد:  يا مامي خوفت 

فيروز بخوفة:  الحقي يا نور أنا خايفة اوي 

نور:  وانا كمان يا روز خايفه اوي شفتي أنثي البطريق بتقول اي 

فيروز:  اه انثي البطريق بتقول هتقلبلنا حياتنا جحيم انا خايفة اوي خبيني 

ادم واسر بيحاولو يكتموا ضحكهم 

والموظفين بردو 

اسر بصوت عالي للموظفين:  يلا كل واحد علي مكتبه مشوفش حد هنا 

بيروحوا الموظفين علي مكاتبهم ومبيتبقاش غير اسر وادم و فيروز ونور ونسرين 

اسر:  ممكن افهم اي اللي بيحصل دا 

نسرين:  اسر البت دي ضربتني وبهدلتني ممكن افهم انت ازاي مشغل البهايم دي هنا ازاي 

فيروز:  بت وبهايم شكل العلقه مأثرتش فيكي وعايزة كمان واحدة 

نور:  يلا يا روز نروح نضربها انا مش هرتاح الا وهي في المستشفي النهاردة 

فيروز:  يلا يا نوري وانا كمان مش هرتاح الا وهي بايتة في المستشفي وتقعدلها ييجي اسبوع كمان هناك 

بيكتم ادم ضحكته

نسرين بغيظ:  بتضحك علي اي يا استاذ ادم وانت يا اسر عاجبك اللي بيحصل دا 

ادم:  انا انا مضحكتش خالص 

اسر:  خلاص  يا نسرين روحي انتي دلوقتي وخديلك شاور وارتاحي وانا هشوف الموضوع دا 

فيروز:  ايوه يلا يا انثي البطريق انتي روحي عشان لو فضلتي هنا كمان شويه هتباتي في المستشفي 

ضحك اسر بصوت منخفض علي انثي البطريق بس حاول ميباينش ضحكه

نسرين بغل وغيظ:  بقا انا انثي البطريق يا جربوعه انتي 

نور بتريقه :  يا شيخه احمدي ربنا دا احنا حتي بنغلط في انثي البطريق لما شبهناه بيكي 

هنا ادم مقدرش يمسك نفسه اكتر من كدة وانفجر في الضحك

بصت عليه نسرين بغيظ وخدت شنطتها وخرجت من الشركة بعصبية 

فيروز:  يلا يا قلبي في داهية مش عايزين نشوفك تاني 

نور:  باي باي يا قلبي متبقيش تقطعي الجوابات بس المرة الجاية ابقي افتكري تلبسي اي حاجه قبل ماتيجي لحسن شكلك نسيتي النهاردة تلبسي وانتي جاية

بيضحك ادم علي كلامها 

بتضرب فيروز ايدها في ايد نور ولا اللي عملوو انجاز كبير جدا وهياخدو عليه جايزة 😂

_____________________________________

استووووووووووووب بقا لحد هنا 🤭😂

التكملة البارت الجاي يا قمرات 🙈

اي رأيكم في بارت النهاردة واي رأيكم في رد فعل فيروز ونور 🙈🤭

واي رأيكم في أنثي البطريق قصدي نسرين 🤭🤭🙈

ولا  نور راحت عشان تهدي وتفك العركة تروح تتعارك هي كمان كان لازم يعني تروح تهدي🤭🤭

يلا بقا سلامووووووووووز نكمل البارت الجاي 😘😘

و شدوا تفاعل شوية بقا التفاعل ضعيف جدا 💔

• تابع الفصل التالى ” رواية وسط الزحمة حكايات  ” اضغط على اسم الرواية

أضف تعليق