القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية من احييت قلبي الفصل السادس 6 بقلم موني وسكر

  رواية من احييت قلبي الفصل السادس 6 بقلم موني وسكر

رواية من احييت قلبي الفصل الاول 1 بقلم موني وسكر

 رواية من احييت قلبي الفصل السادس

 دفع مراد الحساب بسرعه وطلع وري حياه لقاها قعده في العربيه بتعيط
ركب مراد العربيه
مراد بغضب : ايه التصرف ال..........
حياه بدموع : علي فكره بقي انا بنت ناس ومش وحده جيه من الشارع ولاكن بسبب الفلوس والمظاهر الي بيسعي ليها الكلاب زي شادي بيه والي زيك ان......
مراد بغضب : الزمي حدودك يا حياه
حياه بدموع وضعف : حاضر حاضر يا مراد بيه
ممكن نروح بقي
دور مراد العربيه وروحوا علي الفيلا وراحت حياه علي اوضتها لاكن مراد وقفها
مراد :حياه
حياه بصتله : نعم
مراد : عايز اتكلم معاكي
حياه : وانا تعبانه وعيزه انام ممكن
مراد : ممكن
دخلت حياه الاوضه وقعدت تعيط لحد ما غلبها النوم ونامت
مراد دخل اوضه المكتب
قلب مراد : انا مكنتش المفروض اتعامل معاها بالقسوه ديه المفروض كنت اسمعها
عقله : بس هي غلطت في حقك
قلبه : انت الي غلطت الاول واهنتها
مراد : اووووف انا بكره هصلحها
نام مراد وصحي تاني يوم علي صوت حياه
حياه : مراد مراد اصحي يلا عشان شغلك
مراد صحي من النوم: صباح النور
حياه : صباح الخير
انا جهزتلك البدله فوق وشوي والفطار يكون جاهز
وكانت هتطلع
مراد : حياه عيزك
حياه : خير
مراد : انا ........
موبيل مراد رن
مراد : عن اذنك ثواني
حياه : اتفضل
وطلعت بره تجهز الفطار وقعدت علي السفره مستنياه
خلص مراد مكلمته وطلع لبس ونزل وقعد علي السفره وبدأوا اكل
مراد : حياه
ممكن تحكيلي عن الي حصلك مع عمك
حياه : مفيش داعي الموضع ده الكلام فيه لا هيقدم ولا يأخر
عن اذنك وسبته وطلعت فوق مراد خلص اكل وراح الشغل وعدي اليوم من غير جديد وعدي الاسبوع والكل بيجهز للفرح وجه يوم الخميس و الفيلا مليانه تحضيرات
وجه الكوافير والميك اب ارتيست وبدأوا يجهزوا حياه للفرح وخلصت ولبست وكانت زي القمر فعلا وطلع مراد وكانت روز فوق معاها
حياه كانت متوتره جدا جدا وخايغه من مراد
مراد خبط علي الباب
روز : ادخل
مراد : يلا
حياه:حاضر
روز: استني مراد
مراد : نعم يا نينا
روز: حد ياخد مراته القمر دي من غير ما يبوس ايدها وراسها كمان
مراد : اسف نينا
وباس ايد حياه وراسها وحس بتوترها وخوفها الشديد
مراد بصوت واطي مسمعهوش غير حياه
مراد : اهدي انا مش هكلك هلي فكره
مراد : تمام كده يا روز
روز: تمام كدا تقدر تنزل
ومراد خد حياه ونزلو وتقريبا مفيش عين شاب ف الحفله مكنتش عليها
كتبوا الكتاب وقامو يرقصو سلو
حياه ضحكت ضحكه غريبه استغربها مراد
حياه: كنت دايما وانا صغيره لما بروح فرح مع بابا وماما كنت اقعد استغرب هو العريس والعروسه بيقولو ايه
مراد : ويتري بيقولوا ايه
حياه: اديني دلوقتي ف نفس الموقف ومعرفش
مراد : ههههه
حياه: الله بتضحك علي ايه مش بهزر
مراد : بضحك علي هيافه البنات
حياه: والله مش هيافات اصل عارف دايما اسمع ان البنت يوم فرحها بتبقي الفرحه مش سايعاها بزات لو اتجوزت حد بتحبو وكدا يعني
مراد : نصيبك كده
حياه: الحمد لله في السراء والضراء
مراد : وانا انهي حاجه فيهم
حياه : انت مش السعاده بتنط من عيني
مراد : هعديهالك بمزاحي
حياه : تشكر يا زوق
وخلصت الاغنيه
وخلص الفرح كلو علي خير وطلعت الاوضه وروز معاها.
حياه: روز الفستان دا طلع ثقيل أوي بجد
روز : هههه معلش حبيبتي بس الفستان كان مخليكي قمرايه
حياه : بجد
طيب اسفه هتعبك بس هتساعديني افك الفستان الغريب ده عشان البس
روز : نووووو مراد هو الي يساعدك حبيبتي
انا هروح بقي
تصبحوا علي خير
مراد : وانتي من اهله يا نينا
حياه: ممكن برا بقا عشان اغير يعني
مراد خد هدومه وراح لحمام الهدوم
حياه: احسن علي ما اشوف صرفه ف ال انا فيه دا
وحاولت تفتح الفستان لكن فشلت ف انها تعرف تفتحه لحد ما طلع مراد
ودخل الاوضه
مراد : لسه مغيرتيش
حياه: مش عارفه افتح سوسته الفستان
مراد : تحبي اسعدك
حياه:اها ياريت
مراد راح وفتح سوسته الفستان
مراد : لما تخلصي ناديلي عشان انام
وطلع بره
وغيرت حياه هدومها وشالت الميك اب ولبست بيجامه كيوت اوي كانت كت. وبارمودا وفردت شعرها
حياه: مراد انا خلصت
دخلت مراد وحاول يتجنب النظر اليها ونام علي السرير
حياه:ايه دا امال انا هنام فين
مراد : هنا جنبي
حياه : بس انا مش عيزه انام جنبك
مراد قام وقرب علي حياه لحد ما لزقت في الحيطه
مراد : انا هسيبك برحتك الفتره ديه بس متتعوديش علي كده
وراح فرد الكنبه سرير
مراد : ممكن تنامي هنا لو عيزه
تصبحي علي خير
حياه : وانت من اهله

للفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' من احييت قلبي '' اضغط عي اسم الرواية

reaction:

تعليقات