Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هوس عاشق الفصل السادس 6 بقلم شروق هاني

 رواية هوس عاشق الفصل السادس 6 بقلم شروق هاني

رواية هوس عاشق الفصل السادس 6 بقلم شروق هاني

‏"يوماً ما، ستقع في حب شخص لن يتخلى عنك بسهولة شخص يرى قيمتك 🖤''
,,,,,,,,,,,,,,,
في مكان في القصر لانصاري حيث يدل أن المكان من أكثر لامكان رفهيه وثراء 

سهر هانم :انا قولت لكي يا ليان انتي الي هتبقي مرات ابني رعد لانصاري 

"ملحوظه" 
ليان تكون بنت اخت سهر هانم 
الوصف ليان تتميز بعيون عسالي وجسم نحيف وبشرا بيضاء مصفر وشعر اشقر 
هي كانت كل درسته خرج القاهر وظل اهاله في بلد الخرج وتحب رعد علشان غني هي من النوع الذي تحب أن تتبه بي الشياء القيم 
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

ليان هانم :بس ياخالتي ابنك مش عملي وجود في حياته وطول الوقت شغل أو كبرهات ياعني مش معيه انا لا قرارت اني أسفر كندا تأتي 

كانت تخدع خالته بكل مكر علشان تفتح مع رعد موضوع الجوز من بنت خالته ليان ,,,,,,,,,,
سهر هانم :خالص يا ليان انا هقول لي رعد لم يرجع 
ليان :ادي مره لأسبوع ومحدش شفه اكيد مع كام بنت براا ياخالتي
سهر هانم :ياغبيه رعد اهبل زي ولده الله يرحمه انتي بس وقعيه في حبك زي ماانا عملت وانا مش هليك وحده زيك بس الصراحه غيري من نوع ملابسك شويه علشان قصير اوي ودي مصر مش كندا 
ليان بفرحه :انا موفقه ياخالتي بس انا بحب رعد اوووي ونفسي اشوفه وهي مش عملي وجود 
سهر هانم :ماانا قولت شويت شغل ورعد هيبقا زي الحلوه في ايدك

"في غرفه رهف" 
رهف بتعب شديد يظهر علي ملامحه الصغيره والضعيفه فقلت من النوم علي صوت الهاتف المحمول الخاص به ,,,,,,,,,,,,,,,
رهف بتعب دون أن تشوف اسم المتصل 
رهف :الو 
اته صوت اسيل الغضب 
اسيل :عيب علكي مش برن علكي من الصبح رحت لكي ام البيت بيقولو انك مختش بقلك اسبوع انتي فين يابنتي 
رهف بحزن :انا اسفه اني مرنتش علكي حقيقي انا كويسه جدا انتي عمله اي مع خطيبك
اسيل :بقول انتي فين معندكيش حد تروحي ليه غير البيت
رهف بتعب حقت كل حاجه لي صديقته من لاول لي لآخر و رافت ورعد لانصاري الذي يشبه العاصفه الصامته الذي صرات تفكر فيه اكتر من حاله
اسيل :طب انا هقدم بلغ عند الشرطه 
رهف بفرحه امل :رايك انا موفقه واكيد الشرطه هتسعدني 
اسيل :خالص النهارده هقدم بلغ علشان بيخد وقت وانا هقول كل حاجه حصلت بل ملئ
ثم اغلقت الهاتف المحمولي مع صديقته بفرحة ونشط وثم دلف الي الحمام توادي لي الصلاه ,,,,,,,,,

"في غرفه دولت هانم" 

دولت هانم :خالص ياصغير بابا هيرجع النهارده علشان لمار القمر 
لمار بزعل وحط إصبعه دخل فمه بحزن والدموع تتسقط من عيونها علي وجنتها ,,,,,,,,
لمار :بس انا يادولي بأبي وحشني 
دولت هانم :وانا كمان رعد وحشني

ثم دلفت الي الغرفه الصغيره ,,,,,,
رهف :اوع بصي جبت اي لي حبيبت قلبي لمار 
لمار : رهف حبيبتي جبتيلي شيكولاته 
رهف :انا جبت اتنين بس مش عرفه التانيه لي مين لمار تعرفي انتي لي مين 
لمار باجبه صحيحه :لي دولي يارهف وانتي هتكلي معيه زي كل مره يارهفي
رهف بحب :وانا بحب اكل معكي 
يا ماما دولت اتفضلي 
دولت بحب :تعالي يارهف عيز اتكلم معكي في موضوع 
لمار بحزن :مش وقت موضوع يادولي انا جعانه 
رهف :كلام لمار صح يا ماما دولت لزمن تكلي لاول مش كده يالمار
رهف :تحبي تكلي فين ياماما دولت 
دولت :بصي بقا رهف اوعي تقولي اكل في الغرفه انا زهقت منها اووي وعيز اكل ما لمار العسل في الحديقه 
ثم رهف بحزن اطلعت علي ملابسه القصير الذي يعتبروه في القصر ملابس خدم 
رهف :تمام يا ماما دولت هتي ايدك اسعدك يلا يا لمار 
دولت بعصبيه :انتي عبيطه يارهف عايزه تنزلي كده الحديقه ملينه بودي جارد روحي غير ملابسك 
رهف :انتي ازي عرفتي اني انا بفكر في كده 
لمار بتافف :اوووف يلا بقا رهف جعانه
دولت :بس يا شقيه انتي بتفكريني بارعد وهو صغير انتي نسخه من ابوكي 
لمار :طبعا مش بنتو ولا مكنش بنته 
رهف بضحك :طب علي ازنك يا ماما دولت 
دولت : استني مش انا زي ولدتك علشان كده عرفت بنتي عايزه اي انتي ورعد زي بعض عندي صدقيني رهف 
لمار :وانا مفيش حنيه ولا علشان ماما مشيت وسبتني لي وحدي خصم يادولي انتي ورهفي 
دولت بحزن علي ماضي الصغيره الموالم من صغره وهي بتعني بس رهف قدرت تنسيه الي فيه ,,,,,,,
دولت :مين قال كده انتي قطعه من قلبي انا ورعد 
لمار بمشغبه :وقطعه في قلبك يارهفي
ثم طبعت قبله حنينه علي وجهها رهف بحب شديد 
لمار :بحبك يارهفي 
ثم حملته بين احضنه رهف وظلت تقبل فيها وهي تضحك بمرحه في يد رهف الذي كانت طيره من الفرحة مع الصغير وكانت ترقب دولت بحب والدموع تتسقط من عيونها علي حل ابنت حفيدفها
دولت :انا جعانه يلا يارهفي
لمار :ايو انا جعانه
رهف :يلا 
ثم غدرو الغرفه الثلاثه بحب ولعب

ودلفت رهف الي الغرفه بتعته وفي انتظرها دولت ولمار في الحديقه 
رهف غيرة ملابسه وقامت برتدا فستان من الوان لابيض طويل يصل عند الكحلين وطرقت العنان لي انسدل شعرها خلف ضهرها بشكل مبعثر
وثم ذهبت الى الحديقه ,,,,,,
رهف احطط اعيون لمار بكف يديها وثم قالت 
رهف :انا مين 
لمار :حبيبت قلبي رهفي
رهف :صح 
ثم قبلت الفتاة من خديها بحب ,,,,
دولت :انتي وهي خلتو البيت فرحه كان عندنه عيد كل يوم 
ثم بدون كلام كتير بداو في تنول الطعام والشراب ,,,,,,,,,,
ثم خرجت سهر الي الحديقه ورات كانو يتناولون كميات من الطعام ,,,,,,, 
ليان :مش دي الخادمه ياخالتي هي بتكل ليه معهم أوووف قرف 
سهر :عيب علكي الي انتي بتقولي احترمي نفسك 
ليان :انا اسفه ياخالتي مش قصدي حاجه 
ثم راحت سهر أمام الطوله بتعت الطعام,,,,,,
سهر :دولت هانم انا عيز استأذن من حضرتك هروح النادي لو عيز حاجه 
ليان :ازيك يا دولت هانم شكله صحتك كويسه الفتره الاخيره 
دولت :علشان رهف بتهتم بيه كويس
لمار :تيتا هو بابا جي امتا هنا 
سهر :معرفش حاجه عنو
دولت :تقدري تروحي وخدي ليان معكي علشان تتسله يلا معسلامه
سهر :عن ازنك 
دولت :ازنك معاكي
لمار :ببكاء هي تيتا مش بتحبني يا دولي انا بحبه علشان هي أم بابي
رهف :طب العسل بيعيط ليه لمار القمر مش بيعيط حبيبتي 
دولت :تيتا دي حربيه لا ياحبيبتي اكيد بتحبك زي ما بتحب بابا رعد 
رهف :انا خالص زعلانه منك علشان حبيبتي بتعيط خالص بقا علشان اجبلك شيكولاته وعروسه لعبه اي رايك وكمان في كيك انا اعمل لي لمار العسل كيك 
لمار بحب ظلت تحضن فيها بقل قوته وفرحة شديده وثم رهف انفجارت في الضحك علي حل الصغيره البريئه ,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 

"ملاحظة" 
لمار ابنت رعد الصغيره 
هنعرف الماضي الحزين لي الصغيره 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,



يتبع الفصل السابع اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية هوس عاشق"اضغط على اسم الرواية.


reaction:

تعليقات