القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية رغم أحزاني الفصل الثاني بقلم ياسمين غانم

 رواية رغم أحزاني الفصل الثاني بقلم ياسمين غانم

رواية رغم أحزاني الفصل الثاني بقلم ياسمين غانم

رعد:بيجي يروح عندها بيشوف في واحد يجي يحضنها عادي ومفيش مقاومه منها ليه يعني معقول يكون وش البراءة ده هيا مركبه ولا ايه حكايه مستحيل تكون زي 
رعد: مستحيل تكون البنت دي زي ما ابوها قال عليها بس ايه ده في واحد حاضنهااا وهيا مش معترضة علي حاجه زي، دي كنت متاكد انهم كلهم زي بعض 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نروح هناك 
مريم: مروان وحشتني جدا جيت 🏃 ايمتى مقولتش ليه انك جي 
مروان: اهدي ي مريومه ي حبيبتي وانتي وحشتيني اكتر وقوليلي بتعملي ايه هنا في الوقت المتأخر ده 
مريم: و هيا بتخرج من حضنه انا بجاي كل يوم هنا يعني ممكن تقول عاده عندي 
مريم: فكك طمني عليك الاول اخبارك ايه وجيت ايمتا وانت خاسس كده ليه ومالك حاسك متغير كده
مروان: اديني فرصه اعرف اتكلم 
مريم ببووز: رخم زي مانت قول😕😕
مروان سمعتك بصي ي ستي 
مريم: ابص فين بظبط 🙃🙃
مروان: مريم اخرسي مش عاوز اسمع صوتك
مريم حاضر اتكلم بقا🤐🤐
مروان:رجعت انهارده اصبح بس مش لوحدي ده الاول ثانيا في مشكله وانتي اللي هتعرفي تحليها 
مريم باستغراب:مش لوحدك ازاي جايب مثلا شنطة هدومك معاك😉 ومشكله ايه 
مروان:ابوس ايدك اخرسي خالص لحد مخلص كلامي
بصي انا جيت و معايا مراتي وكمان حامل فهمتي
مريم:يالهههههههوي خنتني واتجوزت لا وكمان بجح وجي تقولى دي حامل يالهههههوي 
مروان: اخرسي فضحتينا انا متجوز علي سنه الله ورسوله اللظروف هقولك عليها بعدين ثانياً هستقر هنا ان شآءالله وبل فلوس اللي معايا هفتح مشروع علي قدي و الباقي اشتري بيه شق علشان مش هينفع اقعد في الشقه القديمه و صغيره كمان 
مريم: لا بجد انت اتجوزت ايمتى انا بكلمك كل اسبوع يعني اكيد متجوزتش في اسبوع و جبت بيبي كمان 😏
مروان:لا ي ستي متجوز ليه 9 شهور ومراتي حامل في. شهر 7 
مريم: احييييه كمان في الشهر 7 بقرف يعني مراتك ليهاا قرش إخييييييه 😶
مروان: انا غلطان اني واقف بتكلم معاكي انا ماشي
مريم:استني ي اخ اجي معاك علشان مش معايا ادفع اجوره تاني 
مروان:أمشي ي مريم امشي ربنا ياخدك لسه بخيله زي مانتي 
مريم: غلطانه افتكرتك اخ طلعت ندل بس مقولتش برضو ايه هي المشكله اللي انا هحلها 
(ملاحظه مريم و مروان اخوات في رضاعه بس مروان اكبر منهاا ومريم بتحبه وبتعتبره كل حاجه في حياتهاا)
مروان:بصي ي ستي الحكايه كلها......
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند برق و اميره وهما في العربيه للطريق الكليه
برق: بيمسك ايد اميره و بيبوسهاااا انا اسف 
اميره بتوتر: سيب ايدي لو سمحت 
برق:مستحيل اسيبها انا اسف ويبوسهااا مره تانيه 
اميره بيضاع: بس انت سبتها وقت مكنت محتاجك 😔
برق: كنت غبي مش هتسمحيني بقي وبيوس ايدها 
اميره: بتفوق وتسحب ايديها بسرعة مستحيل اسمحك بدموع اسمحك علي ايه ولا ايه علي كسرت قلبي وانا لسه طفله ولا علي السند اللي فقده بدري ولا علي زول مامتك ليا و علي تركك ليا وانا في اكتر وقت محتجالك 
كلكم بتاع مصلحكم فقط ولا علي كسرت قلبي لما خطبت ومين اعز رفقاتي ولا علي كسر خاطري للمره المليون قدام كل اللي في البيت ولا نسيت ! بس خلاص اميره الطفله البريئه ماتتت والي قدامك دلوقتي دكتوره جراحه اميره مهران وبتمسح دموعهااا بظهر ايديهااا زي الاطفال انسي اني اسمحك وبتنزل وتخبط باب العربيه جامد
برق: بابتسامه: كنت غبي وقتها و الله بس هخليكي تسامحيني غصب عنك علشان بسهوله انتي لسه بتحبيني و باثر 😍 عليكي وعد.مني هنسياكي كل حاجه حصلت وحشه في حياتك وهعيشك
اميره ي اميرتي ♥
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مريم: ي.ماما خلاص بقي اللي حصل حصل و اهو رجع وهيعيش معاكي علي طول وبصراحه بقي مراته وتكه البت مووووووووووووووزززززز. ي تفاح 
هناء والدت مروان: انتي بتتوحمي انتي التانيه علي فاكهة
مريم: ايوه ي اختي سيبي المصيبه اللي انتي فيها وفكري انا بتوحم ولا لا 
هناء: صدقي عندك حق راحت عليكي ياختي كنتي لسه صغيره و احليوه
مروان: الله ي خربيتك ي مريم واليوم اللي شوفتك فيه 
مريم: خلاص بقي ي ماما انتي كده اڤورتي اوووي الست هناء: افورت اووووي ي بت 
مريم : جدا جدا 
الست هناء: وانتي بقي بتعرفي تطبخي ولا زي قلتك 
تقي: مرات مروان:لا ي طنط انا بعرف اطبخ واعمل كل حاجه متخافيش من ناحية دي
الست هناء:يعني مش كلام وخلاص بتعرفي تطبخي اه صحيح انتي في بطنك ايه
تقي: مصطفي ان شاءلله و ده اسم ابو مروان 
الست هناء: ام الغالي تعالي في حضني ي حبيبتي تقي بتحضنها بعد شويه بتخرج من حضنهاا 
تقي: شكرا ي طنط.
الست هناء: متقوليش طنط انا ماما انتي زيك زي مروان و مريم 
يلاااه ادخلوا ي بنات جهزوا العشا بعد شويه بيخلصوا عشا 
مريم انا لازم امشي علشان اتاخرت 
مروان: باتي معانا أنهارده انتي واحشني وعايزين نتكلم مع بعض
مريم: مش هينفع مره تانيه خليك مع مراتك انتو لسه جايين من السفر سلام👋 ي ماما سلامووووززز ي مزتي 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في قصر،عائلة مهران كلهم علي السفره بيتعشوا 
نور:احم احم 
اميره: محتاجه مياه ي حبيبتي
نور بغضب:لا ي قلبي 
الاء: اميره مش فوق قولتي انك محتاجه حاجه من جدك انتي نسيتي ولا ايه
الجد: حبيبت قلبي محتاجه اين 
اميره: انا ابدا ي حبيبي 
ريم:من الاخر ي جدو الاء و نور في رحله طالعه في الكليه عندهم وعايزين يرحوا بس خايفين منك وانا قولتلهم جدكم هيوافق بس هماا صمموا ان اميره هي اللي قولتك 
الجد:لا طبعا مستحيل مفيش بنات تروح رحله و هكذا احنا بنروح كل سنه مصيف كفايه 
نور و الاء: احنا اسفين ي جدو 
اميره: جدو حبيبي 
الجد.بمقاطعة لا ي اميره 
اميره: اسمعنى ي جدو انا عارفه ان حضرتك مش موافق علشان الرحلات دي بتبقي مشتركه بس حضرتك اللي مربينا وعارف نور والاء وتصرفاتهم كويس ورحلات اصحاب بتبقى مختلفه عن رحلات االأهل بتبقي مميزه اكتر ي حبيبي فسيبهم يروحوا هماا لسه اولى سنه في الجامعه فسيبهم يعتمدوا علي نفسهم شويه قولت ايه ي جدو
الجد:بيفكرك شويه انا موافق بس تخلوا بالكم من بعض اوعى تسيبوا بعض
نور والاء في نفس الوقت yeeeesssssssss
وبيروحوا يحضنوا اميره شكرا شكرا. وريم بتولع 😂
اميره: علي ايه ي حيوانه انتي وهي احنا اخوات اهم حاجه تسمعوا كلام جدكم 
نور والاء: شكرا ي جدو 
أميره:شكرا ي مهران ي حبيبي
الجد:مهران أيه ي سافله اسمي جدو 
اميره:خلي البساط احمدي ي مهران وبتضحك 
الجد: مستحيل تتغير زي سمر بظبط 
اميره: بحزن الله يرحمها 
الجد.بعد العشا انا عايز اتكلم معاكم في موضوع 
علي: خير ي ابويا 
الجد خير ان شاءلله بعد شويه كلكم تسمعوني
الجد: فرح برق علي ريم الاسبوع الجاي 
برق و اميره في صوت واحد اييييييييه ويبصوا لبعض 
ريم: بجد ي جدو فرحي الاسبوع الجاي علي برق 
برق: لي السرعه دي 
الجد: ولا سرعه ولا حاجه ومنها نستغل فترة الاجازه بتعتك علشان بعد كده مش هلاقي وقت و والاسبوع الجاي كتب الكتاب و بعد ما رعد. يرجع يبقي الفرح 
هنيه والدت برق: الف مبروك ي حبايبي ولوووووووووليييي وتزغرت الف مبروك
اميره: بعد اذنكم انا خلصت اكل و تمشي 
ريم: بدلع اميره مش هتقوليلي مبروك ولا ايه
اميره وهي بتبص علي برق االي قاعد ساكت مبروك وبتطلع جري 
سهير خالتهااا:مالهااا اميره.ي بابا 
الجد: عارف اميره مالهاا مفيش اكيد افتكرت مامتها الله يرحمها
سهير: عندك حق سمر وحشتيني اووووي ربنا يرحمها هيا و بنتها 
الجد: باصص علي برق يارب ي بنتي 
يااتاره الجد بيفكر في ايه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند رعد.انا بفكر فيها كتير ليه كده 
كفايه ي رعد انت مالك بيها عاوز تتدخل قصه حب ولا ايه واصلا شغلك مش هيديك وقت تحب و تتحب ولا لما تحب تحب مين ل بنت لليل 
وبيناممم 
وبعد اسبوع يا تاره ايه اللي هيحصل 
في صباح يوم جديد ........ يتبع 

لمتابعة الفصل الثالث اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة 
"رواية رغم أحزاني" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات