القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية رغم أحزاني الفصل الاول بقلم ياسمين غانم

 رواية رغم أحزاني الفصل الاول بقلم ياسمين غانم

رواية رغم أحزاني الفصل الاول بقلم ياسمين غانم

كنت ماشي علي البحر في وقت متاخر من الليل وفجأه لاقيت بنت قاعده علي صخرة في ضلمه وبعيد عن الناس او يمكن مفيش ناس اصلا وبتعيط جامد اووووي فروحت لحد. عندها وقعد ساكت شويه وبعدها قولتها وانا باصص قدامي الدنيا مش مستاهله كل ده ولا انك تعيطي علي حاجه حصلت معاكي كل من عليها فأن يعني مفيش حاجه دايمة وزعل بيعدي والفرح كمان يعني مفيش حاجه مستمره 
البنت من غير ماتبص عليه : يمكن علشان متعرفش انا حصل معايا ايه او عايشه ازاي 
انا: يمكن انتي عاطيها اكبر من حجمها 
البنت زي ماهيه: توقع انا عايشه حياتي ازاى 
انا: احكي انتي عايشة ازاي 
البنت لسه هتتكلم  
يجي واحد يقولها كنت واثق اني هلاقيكي مع شاب زي كل مره انتي بنت قليلة الرابيه زي امك ي بنت الكلب 
البنت وافقه مش بتتكلم ساكت ولا بتعيط ولا في تأثير عليها من الكلام راجل ده 
انا: انت تعرفها ي راجل انت وازاي تكلمها بطريقه دي
راجل: بضحكة هي مقلتلكيش اني ابوها قليله الرابيه دي 
انا بصدمه انت ابوها: وبتقول عليها كده 😳
راجل بضحكه كلها كره وحقد: يعني بتخرج من البيت الساعه 12في نص الليل وترجع وش الفجْر بتروح فين يعني بتصلي مثلا 
انا: انتي واقفه ساكته ليه متتكلمي وكدبيه دافعي عن نفسك 
البنت بهدوء وهيا باصه علي ابوها بجمود: ٠هو بيقول الحقيقه هكدبه ليه 
الرراجل: ي بجحه ي قليله الرابيه بيشدها من شعرهااا بجحه زيها بظبط طيب يلااا ي روح امك يعني هتجبي من بره 
البنت بجمود: قولتلك سيرة ماما متجيش علي لسانك ده ي حقير 
ابوها:ضربها بلقلم بس ي فاجره ي قليله الرابيه والله لربيكي من اول وجديد وبياخدها معاه 
انا في نفسي معقول الكلام ده حقيقه بس البنت باين عليها بريئة زي الاطفال معقول يكون خدعه لا لا اكيد في حاجه ولازم اعرفها
بس الاغرب من ده انها شبه اميره يمكن علشان الضلمه شوفت غلط 
انا مالى بيها خليني في نفسي هم كلهم زي بعض 
نعرف مين دوول بقي
المقدم رعد الاسيوطي من اغني عائلة في الاقصر عنده 28سنه اسمراني عيون عسلي ملامحه باين عليها الجمود و شده بس حقاني جداااا ومعرفه بال🦊 ثعلب🦊 المخابرات هو وابن عمه عقرب المخابرات
اما البنت مريم العمراوي بنوته جملية جداا بشرتها بيضةو عيون ملونة مزيج من الأخضر في الازرق وبغمازات رقيقة وهاديه جدا بس كئيبة بسبب حياتها عندها22 سنه اخر سنة جامعه القاهره 
ابوها اسمه محمد راجل مش كويس بيشرب و بتاع ستات وشديد وبيكرها جداا بيعذبها 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الاقصر بقي قصر مهران الاسيوطي 
برق: كنتي فين امبارح بليل ي هانم 
اميره ببرود وبتكمل تمرين: مانت عارف بس هقولك برضو كنت برا فيها حاجه
برق: اه فيها انا قولت ميتين مره متخرجيش برا البيت بليل و من غير اذني 
اميره: وانا قولتلك متين مره برضو ملكيش دعوه بيا 
برق بيمسكها من دراعها وبيتكلم بعصبيه: اولا معندناش بنات تخرج بليل لوحدها ثانيا انتي بذات ملزومه مني فلازم اعرف كل تحركاتك مفهوم 
اميره وهي بتشيل يده من علي دراعهااا : لا مش مفهوم انا وانامش ملزومه من حد انا مش صغيره ي حضرت المقدم ولا مجرمه عندك اه وتمشي كلامك علي خطيبتك مش عليا و اوعي تنسي انا اسمي ايه ولا افكرك لو ناسي 
 بستحقر سلام 👋 ي حضرت المقدم 
برق بغمزه : ايه ي حلوة غيرانة ولا ايه 
اميره انا اغير على مين عليك طب والله عيب ي عقرب 🦂 
برق: ليكي يوم ي اميره وتيجي تحت ايدي
اميره:عيب عليكي دا انا دكتوره اميره مش ايه حد وسع كده علشان ادخل 
برق ابتسامه: بس طلعتي بتمسعي الكلام اهوو ولبسك اتغير في التمرين زي ماطلبت منك 
اميره بعصبيه: وبترفع صبعها في وشه علي فكره انا غيرت البس علشان فعلا في شباب في البيت مش اكتر ولا اقل مش علشانك سمرا عيونك وبتدخل القصر 
بعد شويه اميره بتنزل علشان تفطر معاهم 
صباح الخير الكل صباح النور 
اميره: صباحك عسل ياعسل وتبوس ايد.جدهااا وبتقعد. جمبه 
الجد مهران بضحك:مستحيل تتغيري ي بكاشه 
اميره: ابداوالله ي قلبي طيب اقولك حاجه 
الجد ٠قولي ي بكاشه
اميره: طيب والله وحشتيني من امبارح 
الجد: تصدقي وانتي كمان خدي 😗 بوسه 
اميره:قلبي الصغير لا يتحمل كل هذا الحنان وبتضحك بصوت عالي
برق بعصبيه: مش هنتفضل، نفطر ولا هنستني المشهد بتاع كل يوم يخلص
اميره بصوت واطي: انسان حقود 
الجد: سمعتك على فكره 
اميره: بتميل علي جدها اكتر مش عندي حق 
الجد: بيهز راسه بصح 
برق بزعيق:اااااااااميره 
اميره بخضه:ايه في ايه حد مات بتزعق كده ليه 
برق: مش يلاااه علشان اوصلك ولا مش هتروحي الكليه وتقضيها كلام من جدك وانا مش فضيلك علشان اوصلك انجزي 
اميره بزعل: علي فكره انتي بتوصلني علشان عربيتي بتتصلح وبكره توكيل هيجيبهااا و لو مش عاوز براحتك اونكل ابراهيم موجود يوصلني او اروح لوحدي انا مش صغيره
ابراهيم: روح انت يولدي شغلك وانا هوصلها 
برق:لا ي عم بلاش تتعب حضرتك انا هوصلها هي في طريقي اصلا 
اميره: انا خلصت يلاا ومشت 
برق الاسيوطي 28 سنه مقدم في مخابرات وابن عمي رعد.وصحبه الوحيد وبيقولوا عليهم توام بشرته بيضاء لونه عيونه اسود وشديد و عصبي ومتسرع 
اميره بنوته كيوته وجميله جدا و بغمازات عيونها رصاصي فاتح 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
تاني يوم بليل رعد بيروح يتمشي علي البحر علشان بيرتاح هناك بيشوف نفس البنت في نفس المكان ي سبحانالله البت دي شبه اميره بنت عمتو سمر اووى ولو بتلبس حجاب زي اميره كانت هتبقي نسخةمنها وبيجي علشان يروحه عندهاااا وفجأة بيقف مكانه  
رعد: مستحيللللللللل......... يتبع 

لمتابعة الفصل الثاني اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة "رواية رغم أحزاني" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات