القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية روح الفهد الفصل السادس بقلم زهرة الظلام

رواية روح الفهد الفصل السادس بقلم زهرة الظلام

رواية روح الفهد الفصل السادس بقلم زهرة الظلام

رواية روح الفهد (البارت السادس) 
قفت روح مع اسد ولقت فهد قصداها شد منها الفون ولقي رقم غيرب لان روح مسجلتش رقم اسد وهو مش حافظ رقمه
فهد وهو ماسكها من شعرها:مين ده يابنت الكلب انتي هااا 
روح:ده..ده....اه شعري يافهد 
فهد:دانا هاعلمك الادب من اول وجديد واستني اي من بنت حرام زيك تربية ملاجئ
روح بعياط:شيل ايدك عني بكرهك سيبني ف حالي خليني امشي 
فهد:لا ياحلوه هو دخلول الحمام زي خروجه ولا اي 
وبدأ يضرب فيها بالحزام وكان قافل عليهم الباب وهايدي بتسمع صراخ روح ومبسوطه وفهد بعد شويه طلع وروح غرقانه ف جروحها الي بدأت تنزف وهدومها مقطعه نتيجة اغتصاب فهد ليها 
...........................
عند اسد
اسد:انا مش مطمن ل فهد شكله مكنش ناوي على خير وانا ماشي ربنا يستر 
كان بيتكلم وهو ماشي ف الشارع وفجاه خبط ف ست كبيره ولسه هايتأسفلها تنح ف وشها 
اسد:ماما....؟!😳
.....................
بعد اسبوع 
فات أسبوع وفهد كل يوم يضرب روح علي اي سبب تافهه وهايدي مابترحمهاش هي كمان واسد مش عارف يتواصل معاها لان فهد كسر فونها 
.....................
فهد:يابنت الحرام انتي اتهبلتي الهدوم كلها باظت ده منظر هااا
روح وخلاص جابت اخرها:انا مش بنت حرام يا فهد البحار فاهم امي وابويا ما اتجوزوش وانت عارف السبب واذا كنت جيت ع الدنيا من غير جواز اهلي ف ده مش ذنبي وكان ممكن اموت ف حادثة امي الله يرحمها بس ربنا عايزني اعيش فاهم وانا مش هاستني معاك دقيقه واحده تاني
ولسه هايقرب عشان يضربها طلعت سكينه من وراها وحطتها علي ايديها 
فهد:روح سيبي السكينه 
روح:لا يافهد كفايه كده انا تعبت انا كنت مستنيه بس ابني يتولد وامشي بس خلاص انا تعبت وابني لو جه الدنيا هايتعب هو كمان ودلوقتي هارتاح انا وهو 
لسه فهد هايتكلم جه حد مسك روح من ضهرها وخد السكينه
فهد :اسد
روح بصت ل اسد واول ماشفته حضنته وعيطت
روح:ك...كنت فين يا....ا...اسد
اسد :هششش خلاص كنتي ناويه تعملي اي يامجنونه 
روح:فهد وحش اوي يا اسد اوي انا بكره 
اسد بص ل فهد بتوعد وخد روح الاوضه عشان يطمن عليها وفهد مشي من البيت 
اسد:احكيلي حصل اي
روح:حكتله الي فهد كان بيعمله فيها هو وهايدي
اسد:طب يلا
روح:علي فين يا اسد
اسد:هنسافر 
روح قامت ولسه هاتتكلم اغمي عليها واسد جبلها دكتور
اسد:خير يادكتور في حاجه
الدكتور:اسد بيه المدام لازم تتغذي كويس عشان الجنين وإلا كده هانخسر آلجنين 
أسد :تمام 
الدكتور :الفيتامينات دي تاخدها قبل الاكل 
اسد:تمام 
مشي الدكتور وكان فهد وصل البيت 
فهد :اسد لازم نتكلم
اسد:مافيش بينا كلام لحد ما افهم اي سبب كل ده لي تعمل فيها كده هي عملتلك اي 
فهد:عملت يا اسد عملت ان انا بحبها ومكنش ينفع احبها الحب خدعه كبيره وخصوصا اما تحب وانت اصلا بتكره الحب ابويا طول عمره كان بيحب امي وانا فاكر وف الاخر خنته وانت كنت نتيجة الخيانه انا بستمتع بعذابها وانا بدوس علي قلبي وبعذبها ببقي مبسوط ولعلمك هافضل اتعامل معاها كده لحد ماتخلف واخد ابني وارميها زي الكلاب وابقي انت بقا خدها عندك 
اسد:انت مريض يافهد انت مجنون ومستحيل اسيب روح معاك فاهم 
فهد ابتسم بشر:انا طلبت روح مراتي لبيت الطاعه وانت ڤيلتك جاهزه خلاص مافيش داعي تفضل هنا يا اسد الاسيوطي 
اسد:هاتندم ع الي بتعمله ده ومترجعش تعيط بعد كده 
فهد:هاتطلع ولا انادي الحراس يطلعوك 
اسد:انا طالع بس والله ماهسيبهالك 
اسد خرج وفهد دخل ل روح ودلق عليها مايه ساقعه
روح:في اي معملتش حاجه والله 
فهد:قومي يابت اعمليلي اكل
روح:وانت اتشليت ماتعمل انت والله ل اقول ل اسد
فهد مسكها من شعرها 
فهد:بتتحامي فيه ياروح امك انتي خلاص بقيتي ف بيت الطاعه واسد مشي ومش هايرجع تاني 
روح فضلت تعيط وبتحاول تفك شعرها من ايده
فهد:قومي
روح قامت عملتله اكل وطلعت فضلت تعيط وبعد كده نامت
روح:............💔😢
........................
يتبع
لمتابعة الفصل السابع اضغط هنا
reaction:

تعليقات