القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية روح الفهد الفصل السابع بقلم زهرة الظلام

 رواية روح الفهد الفصل السابع بقلم زهرة الظلام

رواية روح الفهد الفصل السابع بقلم زهرة الظلام

رواية (روح الفهد) البارت السابع
بعد 9شهور
روح كانت بتكلم اسد ف الفون
روح:الحقني يا اسد شكلي بولد 
اسد:اهدي طيب هاطلب الإسعاف واجيلك
بعد شويه راحلها اسد ع المستشفي 
اسد: المدام روح ولدت ولا لسه
الممرضه : فهد بيه مشي الإسعاف وقال انه هايجبها ولحد دلوقتي ماوصلش
اسد اتصل ب فهد
فهد ببرود:نعم
اسد:روح فين يافهد 
فهد:ماتقلقش روح ولدت واحنا مسافرين دلوقتي 
اسد:مسفرها فين يامجنون انت 
فهد:لسانك يتعدل يا اسد فاهم وبعدين دي مراتي وأنا حر فيها 
وقفل السكه قبل ما اسد يتكلم وبص ل روح وافتكر الي عملته عشانه
.....................
فلاش باك 
اسد :يلا تعالي هانسافر ومش هايئذيكي
روح:لا يا اسد مش عايزه ابني يتربي من غير ابوه وفهد اكيد هايحن اما يشوف ابننا 
اسد:فهد بقا مش طبيعي ياروح وخطر عليكي وعلي ابنه 
روح:لا امشي يا اسد انا هافضل مع فهد وبس
كل ده وفهد سامعهم وشايفهم من كاميرات المراقبة الي حاطتها ف البيت 
.....................
باك 
بعد خمس ساعات وصلوا أمريكا وروح فاقت
روح:انا فين وابني فين
فهد:بنتك بيلبسوها وهاتيجي واحنا ف أمريكا
روح:بنعمل اي ف امريكا وجينا امتي 
فهد:مش عايز اسأله كتير هاتعيشي هنا انتي وبنتك وانا كل فتره هازركوا
روح :انت اتجننت يافهد انا عايزه ارجع مصر 
ووقفت ولسه هاتخرج من الاوضه فهد مسكها من شعرها 
فهد:اوعي تفتكري انك هاتصعبي عليا عشان لسه والده وكده ابدا دانا اموتك مكانك لو لسانك طول 
لسه هاترد الباب خبط دخلت ممرضه ومعاها بنوته صغيره شبه روح اوي روح شالتها وهي متوتره وفرحانه 
روح: انتي حلوه اوي ياصغننه اي رأيك نسميكي قمر لانك زي القمر 
فهد كان نفسه يشلها بس منع نفسه
روح:مش عايز تشيلها
فهد: مش عايز زفت انا اصلا بكرهها زي مابكرهك
روح:وهي ذنبها اي 
فهد:ذنبها ان هي بنتك انتي وان انتي بنت حرام واي حاجه منك شبهك ولعلمك انا نازل مصر عشان هاتجوز هايدي لانها حامل مني هاتجبلي ولد مش بنت 
روح نيمت قمر ف سريرها ونامت من التعب وقبل ماتنام
روح :مبروك يافهد بيه ياريت بقا تروح ومترجعش تاني 
فهد مردش عليها ودخل خد شور وطلع لقي روح نامت قرب منها وحضنها
فهد :كل ما اقسي قلبي عليكي بكره نفسي اكتر كان نفسى افضل معاكي وأقولك اني بحبك اوي متقلقيش هاترجعي مصر انتي وقمر بس بعد شهرين تكون ايامي ف الدنيا خلصت
...............
فلاش باك
فهد كان ف الشركه وكان تعبان طول اليوم واسد شافه وحس بكده 
اسد:تعالي نروح لدكتور
فهد:طيب يلا
راحوا للدكتور وعمل إشاعات لفهد وتحاليل
الدكتور: اسف يافهد بيه بس انت عندك سرطان ف الدم ومرحله متقدمه وفاضلك تقريبا تلت شهور ف الدنيا دي 
فهد ابتسم:تمام عن اذنك 
مشيوا واسد لسه مصدوم مش مستوعب 
اسد :طب يافهد مانبدأ نعملك جلسات يمكن تتعالج يعني يعني ممكن يكون في امل ماينفعش تموت كده يافهد مقدرش استحمل انك تمشي وروح مش خايف عليها
فهد: اهدي يا اسد انا مكتوبلي اموت وخلاص مش عايز اتعذب ف العلاج واصلا روح فاضل شهر علي ولادتها هاخداها امريكا واجي انا هنا وبعد شهرين من سفرها ترجعها 
تاني فاهم وتقولها اني بحبها اوي بس الدنيا عايزه ابننا يتيتم 
اسد حضن فهد وفضل يعيط لان مهما كان فهد اخوه ف الاخر وهو مش مستعد يخسروا 
..................
باك
عند اسد
اسد:انا خايف ياماما لو شافك ممكن يتعب
منه:يا حبيبي قولتلك قبل كده اني لازم اوجهه مش عايزاه يفضل كارهني كده
اسد:طيب يا امي هو يومين وهاينزل مصر 
منه:ربنا يستر 
..................
عند فهد 
روح صحيت ولقت فهد حاضنها زي كل يوم وحست انه هايصحي عملت نفسها نايمه
فهد :قومي عارف انك صاحيه 
روح :انت حاضني ليه 
فهد قرب منها ودفن راسه ف رقبتها
فهد:مراتي وانا حر فيها 
وقبل ماروح ترد قمر صحيت وفضلت تعيط ف فهد بعد وروح شالتها وفهد طلع البلكونه يكلم اسد 
روح :طب لي العياط طيب انتي مش راضيه تاكلي اصلا خلاص ماتعيطيش
وبعد محاولات كتير قمر ماسكتتش وروح عيطت معاها 
وفهد خلص المكالمه 
فهد:في اي ؟!!
روح:مش راضيه تسكت يافهد ولا راضيه تاكل 
فهد شال قمر وغنلها وسكتت ونامت تاني وروح لسه بتعيط 
فهد:بتعيطي لي تاني 
روح:هي بتكرهني وبتحبك انت صح 
فهد ضحك ان روح اصلا طفله ازاي هاتربي قمر حضنها وهداها 
فهد:انتي لي عيطتي معاها 
روح: حاولت اكلها ومارضيتش ومارضيتش تسكت خالص روح عيطت معاها 
فهد:مجنونه والله 
روح:انت فعلا هاتتجوز هايدي 
فهد افتكر انه نازل مصر كمان كام ساعه 
فهد:اه وهانزل مصر انهارده
روح بعدت عنه وراحت اوضه تانيه وفضلت تعيط وفهد مش قادر يقولها الحقيقه وبعد كان ساعه كان فهد ف مطار مصر ورن علي روح 
فهد: لو قمر عيطت تاني ابقي رني عليا اغنلها 
روح :.....💔
........
لمتابعة الفصل الثامن اضغط هنا


reaction:

تعليقات