القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عاشق لهمستك الفصل الثاني بقلم مروة سيد

 رواية عاشق لهمستك الفصل الثاني بقلم مروة سيد

رواية عاشق لهمستك الفصل الثاني بقلم مروة سيد

أسكربيت #عاشق لهمستك💙🌻#2

بدأ يشرح وحاجة جميله اووي بجد نضارتة وشعره الاسود وعينه البني بشرته القمحاوية اللي زادت جماله جمااال💙🌻حركاته وهو بستحرك علي البيدج. طريقة توصله لينا انو قدر يوصلنا المعلومة بالسهولة دي. هو فعلا دكتور ميتوصفش. وطبعا عينه منزلتش من عليا طول ابمحاضرة زي مايكون بيستحلفلي وربي 😂💔ياليتني اموت هالحين😂😂🤦‍♀️المشكلة انو مشكان بصصلي لا دا مكنش بيسأل حد في المدرج غيري. قمت بقلب ميت كده وشوحت بأيدي اسال وانا جاهزة يلا 😂
لقيته جاب سؤال اصلا مشرحهرش او شرحه بس انا مفهمتهوش أيهما أقرب يعني😂😊 دكتور والله اكيد حضرتك كان قاصدك علي اللي واريا صح

نور: احنا هنهزر ولا ايه اخلصيي.
اسمك ايه اصلا
همس: بهدوء اسمي همس
 طب يلا يا استاذه همس اخلصي
حاضر ممكن تعيد شرح الحته دي وانا هجاوب علي سؤال حضرتك
نور في 
بدأت اشرح واعيد كتير وابسط اكترر من طريقه بس عشان هي تفهم ببص عليها لقيتها مركزه اوي وشفت في عينه لمعة حماس ومستقبل حلو اوي مستنيها. خلصت وعد سؤالي تاني بس قبل ماكمل كلامي لقيتها رافعه ايدها
أتفضلي يا همس
همس: هجاوب.
أتفضلي انا سامعك
كانت بتجاوب بمنهتي البساطه والرقه وسرحت في طريقتها وطريقة كلامها تاني...
همس: احم احم خلصت يا دكتور
خلصت المحاضرة
تقدرو تتفضلو دلوقتي كله خرج بس وهي خارجة نادتها معرفش ليه
همس استني________

بلف ورايا لقيت دكتور نور بينادي عليا قولت باااس انا كده شلت الماده مفيش كلام يعني😂🙂

لقيت صوته من ورايا همس هانم
خير يادكتور والله انا اسفه جدااا والله مكنش قصدي اللي عملتوا والله معلش والله ونبي ونبي متشيلنيش الماده خلاص حقك عليا معلش اخر مرة 😭

اهدي يا متخلفه يا تافهة انتي😂مش هضربك متخافيش مش هشيلك الماده لااااا انا هسقطك😂🤘

يا ليلتك السوده يا قرمممط انا اسفه خلاص انا هحول من الجامعه خالص بس متسقطنيش ونبي مش هتشوف وشي تااني خلاص
لسه بلف عشان امشي لقيتها مسك ايدي وسابها بسرعه غريبه
وصوت مهزوز لقيته بيقولي انا اسف جدااا 

ولا يهمك يا دكتور عن اذن حضرتك مشيت ومستنتش رده عليا
انا اسفه يارب اكيد هو مكنش قاصده انو يمسك ايدي وانا كمان مكنش قاصدي اسمحله يمسكها والله ساامحني يارب
روحت أتوضيت وصليت فروضي وقعد أقرأ وردي اليومي في القرأن
قمت مسكت الفون وقعد أقرأ روايتي الجميلة. بقلب في الفيس عادي لقيت الاكونت بتاع دكتور نور قدامي الفضول خلاني ادخل اتفرج علي بروفيله. لقيت حاجات في متهي الجمااال عن الدين عنده وصوره وهو بيقرأ قرآن وحوليه اطفال في الجامع وهو بيخطب في الجامع استغربت ازاي شكله صغير اوي علي دا كله اللهم بأرك ربنا يقوي أيمانه ويزيده تقواه. يارب باين عليه شخصية جميله جداا
وانا بقلب في بروفيل بتاعع من ضمن الحاجات الجميله اللي لقتها عنده كان كاتب بوست"لا تمسوا نساء لا تحل لكم"
افتكرت الموقف اللي حصل بنا اصبح لما مسك ايدي وسابها بسرعه
أبتسمت تلقائي لما افتكرت شكله
لقيت مصدج جالي عالواتس تمت اضافتك في جروب دكتور نور محاسبه. فرحت جدا معرفش ليه ودخلت لقيت باعت مسدج بيقول كل اللي في الجروب يبعت اسمه العدد كان صغير في الجروب كان مخلي البنات لوحدهم والشباب لوحدهم ف بالتالي العدد كان صغير جدا بدات كل بنت تكتب أسمها لقيته هو بيكتب تنحت قدااام رسالته لما لقيته باعت رساله بيقول فيها. فين همس. 
Erooooor😂😂😂💔

انا موجوده اهو يا دكتور
نور: تمام جداا هسجللك ارقامكوا كلكوا اي حاجة ادخلوا كلموني
همس :بأذن الله
نور: شفت المسدج ومردتش بس كنت عاوز ارد بس في حاجة منعتني يمكن عشان صحابها ميخدوش عنها فكرة وحشه
بس دخلتها خاص السلام عليكم

اييه ده ايه ده مستر نور بعتلي😂😂😊بدات تمطر عسل😂😊

وعليكم السلام يا دكتور💙

ازيك يا همس

الحمد الله بخير حضرتك عامل ايه

الحمد الله تمام عاوز اتكلم معاكي شوية معلش ممكن ولا لأ
 اكيد يا دكتور أتفضل
همس انتي شاطره جدا ودماغك حلوه جدا ما شاء الله وانا اسف جدا علي اللس حصل مني اصبح بعتذر جدا بجد والله مكنش قصدي ممكن تسامحيني

انا شفت المسدج لقيت نفسي بضحك بهستريا من الفرحة يعني هو ازاي لسه في ناس جميله كده بجد حقيقي ياجدع انت خطفت قلبي والله😂💙
دكتور نور ولا يهمك وانا اكيد عارفه ان حضرتك مكنتش تقصد طبعا. وانا كمان اسفه علي اللي حصل مني اصبح

ياست انتي تعملي اللي انتي عوزاه😂💙براااحتك خالص لو حبيتي تقفي تشرحي مكاني كمان انا موافق😂

لا مش اووي كده انا اجي جنبك ايه بس يا دكتور😂😂

ااه صح انا ناسي انك اوزعة 😂

انا اوزعه 😭ماشي ماشي شكرا يارجولة

😂😂تعالي كل يوم يا اوزعه

الاحترام مبيطلبش يا باشا😂🙂😭

هي مش كان اسمها الاهتمام باين😂🤦‍♀️بوظتي سمعت اللغة العربيه اخرسي

حااضر ههخرس اهو مش هتكلم تاني

انتي تسكتي انتي مستحيل تحصل دي😂🤦‍♀️

ماشي يا دكتور.. شاف المسدج ومردتش
بااس الاهتمام مبيطلبش حرفيا ياجماعه
قولت لو بعت حاجة مش هرد عليه بس كده 🙂😂
فضل اونلاين بعدها بساعه ومردش عليا اخر مازهقت قفلت وفتحت تاني نزلت استوري ( واما بنعمة ربك فحدث)

تعرفي انك نعمة في حيات اي حد. 

طبعآ انتو عارفين كرامتي يا جماعه متسمحش اني ارد عليه بعد اللي عمله بس اقول ايه علي قلبي الحنين ده😂😂

شكرا لذوق حضرتك بس مش اوي كده

لا بجد انتي اللهم بارك يا همس حد جميل اوي حقيقي وتستاهلي كل خير

فرحت جدا من كلامه بس مكنتش عارفه ارد علي اي حاجة من كتر فرحتي هو مس اول حد يقولي ابكلام ابجميل ده بس اول حد احس معاه بالفرحه دي حساه انو الشخص ابوحيد اللي بيقول الكلام من غير مجامله او مبالغه. رديت عليه ب مسدج تسلملي بجد حقيقي مش عارفه ارد اقول ايه من جمال الكلام 💙🌸
عدت الايام وعلاقتي ب دكتور نور بتزيد اكتر واكتر تعلقي بيه بقا حاةة بقيت بستغربه اووي كلامنا طول الليل سهرانا سوا منت بستغرب جدا ازاي يكون في غلاقة طالبه ب الدكتور بتاعها متهوره كده لدرجة انو كان بيشاركني كل حاجة في حياته الشخصيه. كان بيجي يتكلم معايا اوقات كتير وهو مضايق. لما بيخرج بيبعتلي صوره وهو في ابنادي بيعتلي صوره بيوصفلي قد ايه هو كان فرحان قد ايه وكان حزين انهاردة يعني حسيت انو جزء مهم من حياتي وانو مسؤل مني
يمكن مبعرفش انا اشاركه كل حاجة او مبعرفش اتكلم معاه عشان منزل من نظره كنت بستناه هو يجي يتكلم هو يجي يشاركني حياته كنت بستناه هو يبدأ دايما. لان انا في الاول والاخر مجرد طالبه يمكن انا شفته حاجة اكبر من انو دكتور ليا بس هو اكيد مش شايفني اكتر من طالبه اكيد بس هو لو شايفني طالبه هيعاملني كده ليه هيشاركني حياته ليه. طب هو انا اللي غلط ولا هو. ولا انا اللي مش قادره احدد علاقتنا دكتور نور اكبر من ب 7 سنين اكيد هو شايفني اخته الصغيره مش اكتر التفكير وحش اوي يارب انا ماليش غيرك انت اللي هتساعدني قمت أتوضيت وصليت
ونمت
تاني يوم اصبح رحت المحاضرة حاولت علي قد ماقدر اتجنب وجوده او بمعني اصح اركز اشغل نفسي باي خاجة تانيه غير التفكير فيه
بدأ يشرح وعينه كل ثانيه تخطف نظره عليا وابتسامته اللي بتترسم علي وشة كل دقيقه والتانيه لما عنينا بتيجي في عين بعض
استغفرت ربنا وخرجت من المدرج بحاله بسرعه بعد ما استاذنت منو دخلت الحمام فضلت واقفه قدام المراية بعيط بنهيار علي كل اللي بعملو كل دا غلط مش صح اكيد مشاعري كذاابه هو مش شايفني غير طالبه عزيزه علي قلبه مش اكتر ياااارببقا انا تعبت والهل
خرجت من ابحمام لقيته ماشي بيلف حواليه زي مايكون بيدرو علي حاجة

نور:: همس همس انتي كنتي فين قلقتيني عليكي

دكتور نور بعد ازنك انا تعبانه ممكن أروح
استني يا همس هوصلك 

لا شكرا يا دكتور عن ازن حضرتك
مشيت من التتعب والخنقة اللي انا فيها مكنش ينفع اقف امتو من كده مكنش ينفع ابين ضعفي اكتر من كده بس ليه خوفه وقلقه دا كله عليا ليييه

نور: الو يا حين فاكر البنت اللي لسه جايه السنادي اللي حكتلك عنها

حسن: ايوا يا نور مالها 
نور: مش عارف حاسسها متغيره اوي معايا
دا حتي انهاردة نص المحاضرة كانت باصه في المذكرة مش بصالي

حسن: هي فسن دلوقتي
نور: تعبت ومشيت
حين: خاول تلحقها افهم مالها يا نور متسبهاش لوحدها وهي تعبانه كده

نور ماشي سلام

طلعت اجري ادور عليها في كل مكان ملقتهاش قلب عليها الدنيا ملهاش اي اثر اكيد ملحقتش تمشي بسرعة دي فينك يا همستي

لقيت حاجة وخداني لحد جامع الجانعه وبالاخص عند باب السيدات فضلت واقف شوية وبدعي اني الاقيها الا وإني بنظر بترف عيني لمكان بيت الله ورأيت ملاك خارج من الجامع وكأن قلبي قد اصيب بحبها حقآ
أسكربيت
عاشق لهمستك🌻💙

لمتابعة الفصل الثالث اضغط هنا


reaction:

تعليقات