القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت إمبراطور الصعيد الفصل الثالث بقلم منة رضا

 رواية عشقت إمبراطور الصعيد الفصل الثالث بقلم منة رضا



رواية عشقت إمبراطور الصعيد الفصل الثالث بقلم منة رضا

البارت الثالث |3|

#عشقت_امبراطور_الصعيد

فهد : كان جاي من بره بعدين زعق و قال ماسه ..

الكل انتبه لمكان الصوت ..

ماسه : اتخضت و وقفت ورا قاسم ..

فهد : مشي بسرعه و قرب منها و سحبها بعيد عنه بعدين قال الهانم المحترمه بتحضن اي حد عادي مش كده و اي المنظر ده ..

قاسم : علي فكره و لسه هيكمل كلامه كان فهد اداله بالبوكس في وشه ..

الجد : فهد انت اتجننت بتضرب ابن عمك لي ...

ماسه : بعدت عن فهد و راحت تشوف قاسم بعدين مسكت وشه و قالت قاسم انت كويس ..

قاسم : قام و قال أنا كويس متقلقيش ..

فهد : سحب ماسه و اتكلم بعصبيه في أي انتوا الاتنين و بعدين تعرفوا بعض منين ..

ماسه : انا اول مره أشوفه و جدك عرفني عليه و قال أن هو ابن عمك 

فهد : و أحنا معندناش حريم تحضن رجاله غريبه و تقعد بالمنظر ده في البيت لأن هي كانت لابسه هدوم النوم ..

ماسه : بس ده ابن عمك ..

فهد : سمعتي أنا قولت أي و يلا علي الاوضه ...

ريتال : قربت من قاسم و قالت أنت كويس ..

قاسم : راح سابها و مشي ..

صفيه : أنتي مش ناويه تنسيه بقا ده لو حد في العيله شم خبر هتبقي نهايتك ...

ريتال : لأ مش هنساه و الي يحصل يحصل و سابتها و طلعت ...

*في الأوضه عند فهد *
فهد : ممكن اعرف الهانم ناويه تحترم نفسها أمتي ..

ماسه : مشيت و مردتش عليه ..

فهد : قرب منها و لوي دراعها ورا ضهرها و قال في مكان قريب من ودانها لما اكون بكلمك تقفي و تسمعيني فاهمه ...

ماسه : زعقت سيب أيدي ..

فهد : برضو بتزعقي تاني و بدأ يشد علي أيديها اكتر ..

ماسه : اه اه ممكن تبعد عني أيدي وجعتني..

فهد : ما هو ده الي انا عايزه و زقها بعيد عنه ...

ماسه : وقعت علي السرير و كانت بتعيط و ماسكه دراعها ...

فهد : راح وقف قدام التسريحه بعدين خبط المرايه بالبوكس و أيدو أنجرحت ..

ماسه : اول ما شافت الدم نازل علي الارض و علي ايدو قامت بسرعه و مسكت أيدو انت أنجرحت جامد..

فهد : سحب أيدو و زقها جامد لدرجه ان هي اتخبتط في حرف الكنبه في دماغها و أنجرحت ...

ماسه : اه و حاولت تقوم لكن كانت حاسه بدوخه كبيره اثر الخبطه فوقعت علي الارض مغمي عليها ..

فهد : كان دخل الحمام قبل ما يغمي عليها و طهر الجرح بتاع ايدو و لفه كويس بعدين خرج لقي ماسه مرميه علي الارض ....
قرب منها شويه و حاول يفوقها لكن مكنتش بتفوق عدل دماغها شاف الدم راح بسرعه علي الدولاب و طلع منه درس طويل و لبسها و بعدين شالها و نزل بيها بسرعه ..

قاسم : طالع السلم شاف فهد و هو نازل و شايل ماسه و الدم نازل علي وشها راح قال هي مالها و أنت الي عملت كده ..

فهد : مردش عليه و كمل نزول ..

قاسم : نازل وراه و بيزعق انت الي عملت كده انطق ..

فهد : اه أنا عندك مانع و سابه و نزل بسرعه و حط ماسه في العربيه و مشي بأسرع حاجه عنده ..

الجد : في أي يا قاسم صوتك عالي لي ..

قاسم : البيه حفيدك الغالي شكله ضارب مراته و متعوره في دماغها و لما سالتها علي الجرح الي في دماغها رد و قال أن هو السبب في ..

الجد : بقلق هما فين دلوقتي ..

قاسم : نزل بيها أكيد هيوديها المستشفي ...

الجد : طب رن عليه شوفوا راح انهي مستشفى خلينا نروح وراهم ..

قاسم : حاضر يا جدي ..

آيلان : نازله علي السلم شافت بقع الدم فضلت تصوت ..

الكل اتلم عليها و كانوا خايفين أوي ...

رانيا : خير يا لولي ..

صفيه : اهو خلصنا من آيلان تطلع لينا لولي ..

آيلان : في دم هنا و شاورت علي مكان بقع الدم ..

رانيا : أي القرف ده و دم مين ده ..

قاسم : مفيش يا ماما ده دم ماسه اصل اتخبتط و اتعورت في دماغها ..

رانيا : اتخبتط بردو و لا فهد ضرابها ما هو واخد علي طريقه الهمجيين ..

الجد : مش معني انك مرات ابني تتكلمي براحتك علي فهد لأ انتي لازم تلزمي حدودك في البيت ده ..

ريتال : انزلوا انتوا و انا و صفيه هنمسحه ..

الجد : تسلمي يا بنتي و نزل هو كمان ..

كلهم فضلوا قاعدين في الصاله بتاعت البيت مستنين فهد و ماسه يجوا ...

*في المستشفى*
الدكتوره : هو حضرتك اتخبتطي ازاي كده ..

ماسه : مفيش كنت دايخه شويه و وقعت ..

الدكتوره : هو انتوا متجوزين جديد ..

فهد : هنعمل تحقيق و لا اي ..

الدكتوره : لأ و لا حاجه انا أصلاً خلصت ..

فهد : كويس ..

الدكتوره : أهي رشته بالعلاج الازم و بتاخد بالميعاد ..

ماسه : اخدت منها الورقه و قالتلها شكراً ..

الدكتوره : العفو..

بعد شويه وقف فهد عند الصيدليه عشان يجيب العلاج الي الدكتوره قالت عليه و يغير علي أيدو..

الدكتور الي في الصيدليه : حضرتك دي عايزه خياطه ..

فهد : ايوه عارف انا بس عايز أغير عليها ..

ماسه : من ورا شوف حضرتك اللازم و اعمله ..

الدكتور : بدأ يطهر الجرح و يمسح الدم الناشف من علي أيدو ..

فهد : كان بيتألم ..

ماسه : مسكت أيدو التانيه و بدأت تتكلم معاه عشان ينسي الوجع ...

بعد شويه الدكتور خلص و لف الجرح و كتب لفهد علي علاج لازم يتاخد عشان الجرح يقفل ..

خرج فهد و ماسه من الصيدليه و ركبوا العربيه ...

*في قصر عبد الحميد الدمنهوري*
الجد : رن يا قاسم يا بني علي ابن عمك شوفه فين ..

قاسم : برن يا جدي مش بيرد ..

الجد : معلش يا بني رن تاني خلي قلبي يستريح ..

قاسم : حاضر يا جدي ...

ريتال : قاعده جمب صفيه و شغالين يتكلموا علي آيلان ..

آيلان : علي فكره انا سمعتكم و هقول لمامي ..

صفيه : ضحكت عليها و قالت مامي طب يلا يا بتاعت مامي ..

رانيا : خير يا لولي زعلانه لي ..

آيلان : ريتال و صفيه شغالين يتريقوا عليا و علي كلامي ..

رانيا : قالت يا قلب ماما دول أصلاً غيرانين منك عشان انتي أحلي منهم و بعدين مشيت عشان جوزها كان بينده عليها ..

صفيه : نغير من أي بلا نيله قال نغير قال يلا يا لولي يا قلب ماما من هنا 

ريتال : مش عيب عليكي و انتي بغاله عندها 22 و لسه بتقول مامي و بابي ..

آيلان : أنتي مالك أنتي و هي ..

صفيه : مالي في جيبي يا أختي يلا بقا من هنا يا ست لولي ...

آيلان : اتعصبت جداً و سابتهم و مشيت ..

ريتال و صفيه فضلوا يضحكوا عليها ...

شويه و كان في صوت عربيه وصلت قدام الباب الكل أتوقع أن دي أكيد عربيه فهد فقاموا يشوفوا ..

فهد : نزل من العربيه و و فتح الباب لماسه بعدين دخلوا .

لكن اتصدموا لما شافوا العيله كلها طالعه برا ..

ماسه : بتكلم فهد هو في أي ..

فهد : خير يا جدي طالعين بره في الوقت ده لي ..

الجد : مفيش كنا مستنينكم جوه و اول ما سمعنا صوت العربيه طلعنا علشان نشوف ماسه عامله اي ..

فهد : كويسه اهي يا جدي و بعدين ده جرح بسيط ...

الجد : طلع مراتك الاوضه فوق و 5 دقائق و تكون عندي ..

فهد : حاضر و اخد ماسه و طلع ..

آيلان : مسكت أيد فهد و قالتله أيدك ماله يا فهد ..

فهد : سحب أيدو و قال مفهاش حاجه ..

آيلان : أمال لافف أيدك لي ..

ماسه : سحبت أيد فهد منها تاني و قالت علي فكره انا موجوده ها و سابتها و طلعوا ...

ريتال : بتكلم آيلان احسن و الله فرحانه فيكي عشان تبطلي دلع البنات الماسخ ده..

آيلان : اي الألفاظ دي و سابتها و دخلت جوه ..

*في الاوضه عند فهد و ماسه *
فهد : غيري هدومك عشان دي عليها دم و ياريت علي ما اطلع تكوني نمتي و كان بيتكلم بنبره أمر ..

ماسه : ربنا يسهل و أخدت هدوم من الدولاب و دخلت تغير هدومها ...

فهد : خرج من الاوضه و نازل علي السلم وقفه صوت آيلان و هي بتنده عليه ..

آيلان : مسكت أيد فهد و بدأت تتكلم بدلع ممكن أفهم أنت بتعاملني كده لي 

فهد : بعاملك أزاي يعني و بدين سيبي أيدي ..

آيلان : أنت كنت عارف أني بحبك و روحت اتجوزت البت المعفنه الي فوق دي ..

فهد : ضغت علي أيدها جامد و قال المعفنه الي مش عجباكي دي تبقي مراتي و الي يجيب في سيرتها اكنه جاب سيرتي انتي سامعه ..

آيلان : بدلع اه اه أيدي وجعتني سيب ...

فهد : زق أيدها و نزل لجده المكتب زي ما قاله ...

*في المكتب *
الجد : قاعد علي الكرسي و بيكلم فهد ممكن افهم الأستاذ ضارب مراته كده لي ..

فهد : أولاً كده انا ممديتش أيدي عليها تاني حاجه هي الي وقعت و اتخبطت تالت حاجه و ده بعد اذنك محدش يدخل بيني أنا و مراتي ...

بعد شويه سمعوا صوت خبط علي باب المكتب ..

الجد : ادخل ..

حفيظه : في ناس من القسم و بيقولوا عايزين فهد 

فهد : خرج يشوف في أي ..

الظابط : انت فهد الدمنهوري..

فهد : ايوه 

الظابط : طب انت مرفوع عليك قضيه و لازم تيجي معانا ..

فهد : قضيه اي 

الظابط :.....

اسفه علي التأخير بس والله كان عندي مشكله في النت و الفون فصل مني و انا بكتب ..

اتمني الروايه تكون عجبت الكل و اي حد بعتلي في الكومنتات و مردتش معلشي والله غصب عني لو في حاجه مهمه تقدر تبعت خاص و انا هكلمك 

لمتابعة البارت الرابع اضغط هنا
reaction:

تعليقات