القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هو حقي أنا الفصل التاسع بقلم دينا رضا

 رواية هو حقي أنا الفصل التاسع بقلم دينا رضا 



رواية هو حقي أنا الفصل التاسع بقلم دينا رضا 


#هو_حقي_انا 9
اخر كلام عندي يا ادم البنت دي تختفي نهائي... وتقفل

ادم يمسح علي وشو بضيق: يعني البنت اللي انقذها واعجب بيها تطلع اكتر واحده اختي بتكرها بس خلاص هي دلوقتي مراتي

يارا: قصدك علي مين

ادم يلف لعندها: يارا

يارا: كنت بتكلم مين

ادم بهدوء: عادي بتعملي ايه هنا

يارا: مممم عادي كنت بشوفك 

ادم بخبث ويقرب منها: ليه بقي

يارا ترجع لوره بتوتر: انا بس كنت

ادم يقرب: انتي ايه بس

يارا تخبط ف الحيطه تطلع وراها: خلاص مش عايزه

______بقلم دينا رضا______

ادم يحط ايدو علي الحيطه: تؤ تؤ قولي

يارا بتوتر: كنت جعانه 

ادم بصدمه: جعانه 

يارا: اه جدا

ادم: مممم... هطلب اكل

يارا تنزل من تحت ايدو شكرا 

ادم: شكرا.. تعالي بس

يارا: اه اه وتجري علي الاوضه 

ادم يضحك: داده ساميه انا رايح مشوار خلي بالك من يارا

الداده:حاضر
_____________في مكان اخر

*كويس انك جيت كنت هكلمك تيجي يا ادم 

______بقلم دينا رضا______

ادم يقعد: ناويه علي ايه 

*ولا حاجه اهم حاجه عندي يارا تكون بعيده

ادم: ليه بالذات يارا.... طيب مراد عارفين ليه اما مصطفي ليه بقي؟!

* عشان بحبه يا ادم ارتحت 

ادم بغضب: انتي مجنونه صح 

*مجنونه ليه عشان بحبه 

ادم بزعيق: اه يا حبيبه عشان بتحبيه وهو جرحك زمان فاكره ولا لا

فلاش باك 

في كافيه 

مصطفي: حبيبه عامله ايه

حبيبه بحب: الحمدالله يا مصطفي انت اخبارك ايه 

مصطفي: الحمدالله ، و بتوتر كنت عاوز اقولك علي حاجه 

حبيبه بأستغراب : اتفضل

مصطفي: احنا مش هينفع نكمل مع بعض

حبيبه بضحك: مصطفي بطل هزارك البايخ ده 

مصطفي: انا مبهزرش للاسف انا محبتكيش و عمري ما هحبك ، اتفضلي الدبله اهي انتي تستاهلي حد احسن مني و مشي و سابها منهاره و مصدومه

باااك

حبيبه تغمض عيونها بحزن

ادم يحضنها: انا اسف بجد مش قصدي افكرك ولا ازعلك

حبيبه تمسح دموعها: عادي ادم يا مفيش حاجه.. المهم لازم نخلي مراد يفضل مشغول في حوار يارا

ادم: تمام سبيها عليا 

حبيبه تبتسم: كده تمام مراد مشغول بتدوري علي يارا.. اه صح انت عملت ايه في مصطفي قبل ما يكتب الكتاب يعني ازاي خدت يارا ازاي

ادم بهدوء: بدأ يحكلها

حبيبه بغضب: اي ضربت بالنار ادم

ادم برفع حاجب: اه وصوتك اوعا يعلي عليا 

حبيبه: يووه وتقعد

ادم بيأس: انا ماشي يا حبيبه احسن سلام

حبيبه تفتح الدرج وتطلع صوره مصطفى وتلمس وشو بحزن
_____________________
مراد بغضب: اتجوزت انتي مجنونه صح

جنا: تؤ تؤ اتجوزت يا مراد وسبتك

مراد: اخرسي يا جنا

جنا: مش هسكت يا مراد... فرحانه فيك وانا شايفك ضعيف قدامي بالشكل ده

مراد:مش انا اللي اكون ضعيف يا جنا فاهمه

جنا بسخريه:لا واضح انت...وتمسك راسها

مراد بستغراب: جنا مالك ويمسكها

جنا تتنفس بسرعه: م.. مش عا.. عارفه دماغي

مراد بخوف: يشلها متخفيش ويخدها المستشفى 
________________
يارا قاعده وحط رجل علي رجل..وف قمه غرورها ولبسه فستان اسود لحد الركبه ورفعة شعرها لفوق...

ادم يدخل: يارا ان.... يطلع عليها بصدمه يارا

يارا تطلع عليه: عايز اي

ادم بستغراب: بتكملني كده ليه وايه الفستان ده 

يارا بملل: ادم انا زهقت بصراحه 

ادم: زهقتي من ايه مش فاهم 

يارا: افضل امثل دور الضحيه.. او البنت الغلبانه.. وال الكل بيمثل عليها وهي زي الهبله بتصدق

ادم: بس انتي مش كده

يارا تقف قدامو: فعلا انا مش كده ودلوقتي دوري في العبه اتكشف و دلوقتي اقدر اخد حقي من اي حد اذاني.. لو هتوصل اذيك انت او اختك اللي بسببها اتجوزتني 

ادم ياخد نفس عميق: انتي مش فاهمه حاجه يا يارا

يارا: هشش لا فاهمه ومن بدري بس كنت عامله نفسي هبله ومش عارفه... اقولك علي خبر احلي.. بدات اخد حقي... خلاص

ادم يطلع عليها: قصدك اي

يارا تبتسم بخبث: قصدي.....يتبع

#هو_حقي_انا
#بارت_التاسعه
#دينا_رضا


reaction:

تعليقات