القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حكاية رغد الفصل العاشر 10 - القلم الذهبي

رواية حكاية رغد البارت العاشر 10 تأليف القلم الذهبي

رواية حكاية رغد كاملة

رواية حكاية رغد الفصل العاشر 10

فارس دخل اوضته وقاعد علي سريره
وبيفكر في كلام سميره الا قالته لهايدي. 
_يا تري ناويه علي اي يا ماما ..
حس بتعب فارس من كثر التفكير ونام.. .
* اليوم التالي . سميره وفادي وهايدي وعمرو قاعدين بيفطرو علي السفره .
هايدي بصت ناحية سميره وقالت. 
_ امال رغد مش باينه هيا مش هتفطر
معانا ؟
سميره بقرف !
_ يختي بلي قرف تبقي تفطر لوحدها. 
هايدي بتنهيده. 
_ يا ماما دي مسئوله مننا حرام نعاملها كدا . 
بصلهم فادي وقال بسخريه  . 
_ لا لا يا ماما ملكيش حق ابعتيلها حد يقولها تعالي افطري .. 
اضايقت هايدي من طريقة فادي في الكلام 
_ هو انا قلت حاجه تستاهل التريقه. 
يا استاذ فادي . خلي في قلوبكم رحمه بقي. 
ندهت هايدي الخدامه وقالت . 
_ اطلعي اندهي لرغد خليها تيجي تفطر معانا 
الخدامه.  
_ حاضر يا ست هانم   .. 
طلعت الخدامه لفوق عند اوضة رغد تناديها علشان تنزل تفطر.  
_ خرج فارس من اوضته وقرب منهم. 
_ صباح الخير يا جماعه 
الكل بصوت واحد .
صباح الخير يا فارس .
بصتله سميره .. 
اقعد افطر يا حبيبي . 
فارس بهدوء.. 
معلش يا ماما عندي اجتماع مهم . هعمل ساندوتش ع الماشي واخرج. .. 
** 
فارس عمل الساندوتش وقبل ما يتحرك من عندهم..
الكل وقف علي صوت الخدامه ..
الخدامه بصوت عالي .
يا ست يا ست رغد اوضتها مفتوحه ومش قاعده فيها.  
طلعت هايدي تجري لفوق ووراها فارس وفادي 
وصلوا غرفة رغد .
دولابها مفتوح ومفيش هدوم.  
فارس بص ناحية هايدي ومستغرب 
_ طيب هيكون خدت هدومها وراحة فين ؟
هايدي ..
_ طب وهتروح فين دي ملهاش حد غيرنا. 
مسك فادي تليفونه وبيرن عليها 
تليفونها مقفول. 
_ الله وكمان قافله تليفونها هو اي الحكايه 
فارس ساب الغرفه ونزل بسرعه لتحت  ولحقته هايدي وفادي..
قرب من سميره ومكشر. 
_ رغد فين يا ماما.  
سميره مستغربه من سواله!!!!
_ ايه اللي راحة فين دي متروح في اي داهيه وانا مالي !! 
فارس بتنهيده وضيق ،.
_ ازاي انتي مالك يا ماما . انا سامعك بوداني وانتي بتكلمي هايدي وعايزه تخلصي منها باي طريقه.   
= بص لهايدي وراه وكمل كلامه 
_ واللي كلامه مش صحيح يا هايدي. 
هايدي نزلت وشها بالارض وسكتت  .
سميره بتبص ناحيته بغل !!
_ وانت بقي بتصنت عليا يا سي فارس 
عشان خاطرها..
_ انا مش بصنت علي حد يا ماما . دي قدرت ربنا عشان يكشفك  انا ورايح اوضتي كان صوتك عالي وسمعتك.  
كمل كلامه فارس بتعب ..
_ ارجوكي يا ماما رغد فين .
_ انا صحيح كنت بكلم هايدي عليها بس والله معرف هيا راحت فين .. 
فارس قرب من فادي ..
_ اسمع يا فادي . ادخل مكتب بابا في اجنده فيها كل عناوين الاوتيلات اتصل عليهم واسال عنها  .
انا رايح الشركه اخلص الاجتماع  وابعت حد من الموظفين يدور عليها بكل مكان.. 
= طلع فارس من الفيلا وركبت عربيته رايح علي الشركه. 
قربت عايدي من سميره وبتبصلها بنظرات لوم وعتاب.  
سميره : مالك انتي كمان بتبصيلي كدا ليه !
_ مفيش يا ماما بس اللي مستغرب ليه  ؟ وعايزه افهمه ؟ ليه الكره دي كله علي رغد ؟..
***
وصل فارس الشركه وطلب من السكرتيره تبعتله نادر..
دخل نادر مكتب فارس ومعاه الملف العربيه  
_ اتفضل يا فارس بيه . الملف في كل حاجه عن صاحب العربيه..
_ تمام يا نادر يعطيك الف عافيه..
_ استاذن انا يا فارس بيه  .
_ اتفضل وشكرا علي تعبك معايا 
_ تحت امرك فارس بيه 
خرج نادر من مكتب فارس  . وطلب فارس من السكرتيره محدش يدخل عنده.  .
مسك نادر الملف بسرعه وبيقلب فيه 
ولحظه وفتح عنيه جامد واتصاب بالزهول والصدمه وقال .. 
_ حسان ابو المكارم  دي بابا !!
ازاي دي ؟ ومين اللي معاه عربية بابا 
انا مش فاهم حاجه ؟ معقول بابا ليه يد في كل اللي بيحصل لرغد دي .
امال ليه جابها الفيلا.  طيب وليه وصاني عليها وهو سبب المصايب دي ..
انا هجنن.. 
قاطع تفكيره دخول نادر المفاجئ. 
_فارس بيه فارس بيه 
فارس بخضه..
_ خير يا نادر حصل أي. 
_ العربيه اللي جبتلك بياناتها موجوده قدام .
_ مين اللي السواق انطق. 
_ مش هتصدق يا فارس بيه مين اللي  سايق العربيه ؟ 
يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
reaction:

تعليقات