القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حكاية رغد الفصل التاسع 9 - القلم الذهبي

رواية حكاية رغد البارت التاسع 9 تأليف القلم الذهبي

رواية حكاية رغد كاملة

رواية حكاية رغد الفصل التاسع 9

فادي بيمد ايده عايز فلوس من سميره 
عشان يتكلم. 
اتنهدت سميره بغيظ. 
انجز اتكلم وهعطيك اللي تطلبه .
فادي رافع حاجبه وهز راسه وقال .
_ماشي يا ماما . انتي مش ملاحظه حاجه غريبه . ان ادهم جوز بنتك بيختفي لما تظهر رغد ويشوفها. 
_ سميره رفعت حاجبها واتسعت عنيها 
وافتكرت كلام هايدي بالمستشفي 
_ ايوووه فعلا . طب معقول يكون بينهم حاجه ؟ طيب ولو فعلا بينهم حاجه!!!
اي هيا بقي ؟
بصلها فادي وابتسم .
مهو دي اللي بفكر فيه .
ازاي هنعرف اللي بينهم . ونشكفهم للكل وبكدا نطيرها.. بس في مشكله. 
بصتله سميره .
_ قصدك هايدي صح 
_ايوه يا ماما . كدا هتبقي في مشاكل بينهم. 
_متخفش سيب الموضوع دي عليا  .
هايدي اصلا مش بتحبه وعايزه تخلص منه 
وبكدا . احنا نخلص من جوزها ورغد ونضم هايدي لينا بعد ما خدتها رغد بصفها. 
وكدا فارس هيبقي قدام الامر الواقع 
ويبعد عنها.  انا هخطط للموضوع دي برواق...
فادي بضحكه. 
_كدا ضربة معلم يا ماما . ايدك بقي ورايا مشوار هخلصه وارجعلك.  
_ خليك هنا رجعالك. 
دخلت سميره غرفتها وفادي واقف مكانه.. 
= فارس راجع من الشركه دخل الفيلا 
وقعد بالصاله . طلب من الخدامه تجيبله قهوه. 
شوي ورجعت الخدامه لفارس وقالت  
_ فارس بيه في واحد عايز حضرتك 
واقف بره. 
_ مقلش اسمه اي ؟
_ بيقول اسمه موسي . وعايز حضرتك بحاجه مهمه. 
= قام فارس من مكانه وقابل موسي 
دخلوا الاتنين جوه مكتب حسان اللي بالفيلا.. 
سميره طالعه من غرفتها شافت فارس 
وموسي داخلين المكتب. 
وقالت في نفسها. 
مين اللي مع فارس دي . اول مره اشوفه 
ندهت علي الخدامه تسالها 
_ مين اللي مع سيدك فارس دي ؟
_ معرفش يا ست هانم . مقليش غير انه عايز سيدي فارس بحاجه مهمه بس .
_ سكتت سميره وبتفكر 
يا تري اي المهم اللي مع الراجل دي .
بصت للخدامه وامرتها تمشي .. 
= في مكتب حسان !!!
فارس قاعد ع المكتب 
وقدامه موسي . بصله فارس وقال . 
_ اتفضل يا عم موسي اي الحاجه المهمه اللي عايزاني فيها . 
_ انا يا سعادة البيه بواب العماره اللي في المعادي الا فيها شقة حسان بيه. 
قاطعه فارس ..
ايوه افتكرت . تحت امرك يا عم موسي اتكلم. 
_حسان بيه كان طالب مني اراقب الشقه  واشوف مين بيدخلها غيره ومن كام اسبوع جاني واحد سألني. في حد قاعد بالشقه 
والا لا . قلتله مفيش  . راح مشي وبعدها بكام يوم بقيت اشوفه كل يوم والتاني واقف بعيد بعربيته وبيراقب الشقه 
_قاطع فارس..
شكله اي يا موسي الراجل دي 
_ والله يا سعادة البيه هو جاني بالليل والنور مش قوي بره العماره ومش متمكن اوي مش شكله . بس قدرت 
اخد رقم عربيته. 
_ برافوا يا عم موسي . اعطيني الرقم 
مد موسي ورقه فيها الرقم  . دي الرقم يا سعادة البيه . وانا بعتذر عشان اتاخرت عليكم بس كنت منتظر حسان بيه يفوت عليا   .. 
_ مش مشكله يا عم موسي . حسان بيه تعيش انت.. 
موسي بحزن  .. الباقيه بحياتك يا بني . حسان بيه كان خيره علينا.  واحسن واطيب واحد عرفته.   
_ تعيش يا عم موسي  تسلم 
= فارس طلع فلوس من جيبه وعطاها لموسي..
_ خد دول يا موسي واعتبرني زي بابا بالظبط. وعايزك تجبلي اي معلومه ولو صغير عن اي حد تشوفه رايح الشقه ضروري.. 
_ موسي خد الفلوس وشكر فارس واستاذن وطلع بره الفيلا   ..  
_ فارس قاعد علي المكتب وقدامه رقم العربيه وبيقول لنفسه  ..
يا تري مين دي ؟ واي مصلحته يعمل كدا في رغد ؟
= مسك تليفونها وبيكلم واحد من موظفين الشركه..
فارس : ايوه نادر انا فارس عايزك في مهمه ضروري  .
نادر : امرك يا فارس بيه 
_ اكتب الرقم دي عندك  وضروري تكون عندي الصبح بشركه كل المعلومات عن صاحب العربيه دي ..
_ تحت امرك فارس بيه الصبح ملف كامل عنه هيكون علي مكتبك. 
=قفل تليفونه فارس وخرج بره المكتب .
ورايح علي اوضته . سمع صوت طالع من اوضة سميره وصوتها عالي .. 
قرب من الاوضه وكانت سميره وهايدي 
_اسمعي يا هايدي ابعدي عن البنت اللي اسمها زفت رغد دي وراها مصيبه كبيره. 
_ انا مشفتش منها غير كل خير يا ماما .
_ فين الخير دي  وجوزك بيخونك معاها. 
عشان كدا مش معبرك 
_انتي بتقولي اي يا ماما ؟ !!
 ازاي ادهم يعمل كدا . وانتي عرفتي ازاي بيخوني 
_ عرفت بقي وبكره هثبتلك دي قدام  عينك 
_وازاي هتثبتي يا ماما .. 
_ مالكيش دعوه. سيبي الحكايه دي عليا 
= فارس بيسمع الكلام ومصدوم . مش معقول ابدا . كل الحقد اللي جوا ماما من ناحية رغد. 
يا تري هتعملي اي يا ماما  . الحمد لله اللي سمعتك وعرفت انتي بتخططي لايه .. 
وانا مش هسكت ولا هسيبك تاخدي فرصه عليها....
وهشوف مين فينا اللي الرابح.. 
يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
reaction:

تعليقات