القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احب زوجة اخي الفصل العاشر 10

رواية أحب زوجة أخي البارت العاشر 10 بقلم شهد وليد

رواية احب زوجة اخي الفصل العاشر 10

مني بصدمه: هشام!!
هشام بص بصدمه وعرف أن الليله دي مش هتعدي علي خير
ريهام: انتي مين ؟
مني بدهشه: انتي اللي مين ؟ مين دي يا هشام وانت بتعمل اي هنا والبنت دي بتقولك بابا لي؟
هشام بتلعثم: ا انا ا انا
مني: انت اي انطق

حسام: مراته التانيه وبنته

مني بصت بصدمه لي حسام

مني بصدمه ونبره مهززه: ا انت ب بتقول اي ؟ ه هشام هو هو اخوك اتجنن هو بيقول اي

هشام بص في عيونها بندم وحزن وسكت

مني بانهيار: هشام رد عليا مين دول واخوك بيقول اي

هشام: لا رد

حسام: مني اهدي وهو هيفهمك علي كل حاجه

مني بصدمه وزعيق ودموع: اهدي اي اهدي اي؟ مين دول

واي الكلام اللي انت بتقوله ده

ازي ازي انا انا مش فاهمه م مراته ازي وبنته ازي

هشام رد عليا وقول انك معملتش كده

ارجوك رد متخلنيش احس اني كونت مجرد واحده مغفله

كانت بتستني جوزها علشان تنام في حضنه وهو نايم في

حضن واحده تانيه

رد ارجوك وطمن قلبي لأني متاكده انك متعملش كده لأنك

اكتر واحد عارف انا اتغيرت اد اي علشانك انت وعملت

حاجات مكنتش بحبها علشانك انت وعشت عيشه مكونتش

عايزه اعيشها علشانك انت

انا ضيعت كل احلامي وحياتي بس علشانك انت

هشام بحزن وندم: انا اسف

مني: هه ا اسف ي يعني ك كلام حسام صح

دي مراتك ودي بنتك؟

هشام هز راسه بنعم ببطء

مني حست أن روحها بتطلع وتنفسها بيضيق

مسكت ايد حسام علشان تسند عليه

هشام بتسرع: مني انتي كويسه

قرب منها بس هي دفعته

مني بتقل: ا ابعد عني

اتنفست بصعوبه

ومشيت بخطوات سريعه

حسام: مني استني مني

هشام: حسام روح وكون جنبها وفهمها علي كل حاجه وشوف اي هيكون قرارها

حسام: حاضر

حسام راح وراها

ريهام: هي دي مراتك

هشام بحزن: ايوه

ريهام بندم: انا اسفه اوي مكنتش اقصد اخرب حياتك بس

والله العظيم كونت مضطره اقولك

هشام: هي بنتي زي ما هي بنتك وبشكر ربنا انك قولتيلي اما

عن موضوع حياتي فهي خربانه خربانه

مريم: بابا انا مش فاهمه حاجه هو انت هتسبنا تاني

هشام: لا يا عيون بابا مش هسبكم تاني

مريم: طب ينفع نروح انا عايزه انام

هشام: حاضر يلا

نروح لمكان تاني

خالد: بقولك هنسميه احمد

ريناد: وانا بقولك هنسميه مهند

خالد: اي مهند ده هيبقي اسمه مهند خالد اسم وحش اوي

ريناد: مليش دعوة

خالد: انا قولت كلمه ومش هتتغير

ريناد: نعم؟

خالد: سمعتي

ريناد: امم طيب روح اعمل المواعين

خالد: علي فكره انا بنفذ طلباتك علشان انتي حامل مش اكتر ماخديش علي كده بعد الخلفه لأنك مجرد خدامه هنا

ريناد: نعم يا عيون ماما مين دي اللي خدامه يااالا انت نسيت نفسك ولا اي يا خالد

خالد: لا ياختي منستش نفسي بس انتي اللي نسيتي نفسك وفاكره انك من البنات بتوع بابي ومامي

ريناد اخديت السكينه اللي قدامها

ريناد: خبر عاجل شجار زوجين ينهي حياه الزوج في اقل من

دقيقه بي طعن بجانب قلبه من وبعدها تقطيعه وسلخه

ورمي جثته للكلاب

خالد بلع ريقه

خالد: هو المطبخ منين

ريناد: يمين في شمال يا زوجي يا قره عيني

خالد بهمس: حسبي الله ونعم الوكيل

ريناد: بتبرطم بتقول اي

خالد: بقول بحبك

ريناد: وانا بكرهك يلا علي المطبخ

راح وهو بيتذمر بهمس للمطبخ

نروح لمكان تاني

حسام كان ماشي وراء مني اللي ماشيه بتوهان ومش عارفه

هي رايحه فين لدرجه انها ماخديتش بالها أن حسام وراها

وقفت عند البحر وقعديت علي الرمل

حسام قعد جنبها

حسام: انا عارف أن الموضوع صعب عليكي بس انا عايز افهم

حاجه واحده قبل ما اشرحلك الموضوع

مني بصت ليه بصمت

حسام: مني انتي بتحبي هشام ؟

مني بصت قدامها بصمت

مني بتوهان: مش عارفه

حسام: يعني اي

مني : يعني في الاخر هو جوزي احبه محبوش مش فارقه لأني خلاص بقيت مراته

حسام: مني هشام كان بيعشق حاجه اسمها بنات زمان

كان شاب ضايع و واطي اوي كان بيلعب بالبنات مش اكتر

بس عمره ما عجبته واحده او حب واحده

لغايه لما شاف ريهام وقع في حبها بس بدأ يكتشف انها بت لعوبه زيه بالظبط

مقديها خروجات وشباب وسهر وهو مكنش عاجبه الحال ده

لغايه لما اقتنع أن دي البنت اللي مش مناسبه ليه

بدأ يتجاهلها علشان ميقعش اكتر في حبها بس كان بيغير عليها

لغايه لما كانوا في حفل لبابا شافها بترقص مع واحد وبيلمسها

بطريقه قذره وهي قفله بوقها كأن عجبها الوضع

شرب خمره كتير علشان ينسي وهي كمان سكرت

وحصل بينهم يعني كده

تاني يوم ريهام اختفت ومحدش عارف مكانها

لغايه لما جت من شهرين ومعاها بنت عندها ٦ سنين

وبتقول ان دي بنت هشام

هشام عمل تحليل DNA والنتائج انهي بالفعل بنته

واضطر انو يتجوز ريهام علشان بنته

هشام اتجوزك علشان متجوزكيش انا

لأن المفرود انك تكوني مراتي دلوقتي بس انا اللي موفقتش

وهشام اتجوزك مكاني بس بدأ يحبك لأنك شبه ريهام

بس تصرفاتك غير تصرفاتها وده اللي جذبه ليكي اكتر

انا قولتلك كل الحقيقه

انتي دلوقتي عندك طرقين

لاما تفضلي علي زمه هشام وتعيشوا انتم الاربعه مع بعض

لاما تطلقي منه

وفي الاخر ده قرارك ومحدش هيتغط عليكي

ومهما كان قرارك انا هدعمك وهقف جنبك
reaction:

تعليقات