القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقها الأسد الجزء الثاني 2 - الفصل الثاني

  رواية عشقها الأسد الجزء الثاني 2 الفصل الثاني 2 بقلم اسماء محمد عبر كوكب الروايات

رواية عشقها الأسد 2 الفصل الثاني

في صباح يوم جديد

الفتاه ::يا باشا لازم كل حاجه تتنفذ النهارده ازي هو مش انت قولت هنتاخر شويه
الشخص:: انتي اتجننتي دي حامل عارفه يعني ايه انا عايزها قبل ما تولد باي طريقه لاما تسقط سامعه
الفتاه بغل :: امرك يا بوص بس التنفيذ امتي كل حاجه جاهز النهارده الساعه كام
الشخص بغل:: لما يرجع نادر من السفر وفي مفاجأة حلوه وابتسم بخبث
الفتاه :: مفاجأة ايه دي
الشخص. ، هتعرفي بليل باي

في القسم عند معتز وايمن واحمد
احمد ::انا مش قادر اصدق لحد دلوقتي اني هبقي اب
معتز .، هتسمي ايه
احمد .، مش عارف وبيبتسم اول مره اتحط في الموقف ده
ايمن :: في ايه يابني انت وهو ما تنشف كده وبعدين في مهمه لازم نروحها دلوقتي
احمد باستغراب .، ماللك يا ايمن
ايمن بشرود :: مافيش انا بس خايف على ياسمين الصبح كانت تعبانه اوي
احمد .، اكيد تعب عادي انا اسمع أنهم بيتعبوا
معتز :: اتفق معاك يا احمد
ايمن :: بس مش من اول يوم كده
احمد :: طب علشان تبقي متطمن عليها اتصل بيها خليها تروح تعقد مع يارا وانا هبعت ريم كمان ولما نرجع يبقوا يرجعوا
معتز :: وانا همضي لندي علي الاجازه وتروح معاهم
ايمن .، تمام هعمل كده الا صحيح نادر جي امتي
احمد بابتسامه. ، النهارده بليل
معتز .، مين نادر ده
احمد :: دا يبقي اخو يارا في الرضاعه
معتز :: ده بجد ازي ده
احمد:: والده نادر الله يرحمها كانت تعبانه اوي وكان عندها كرم اكبر من نادر ب4 سنين وماما هي الي كانت لسه والده يارا فرضعت نادر ويارا مع بعض وبعد كده بقي نادر سافر هو و كرم وجايين النهارده
ايمن :: انا اصلا هروح انا ويارا نجبهم من المطار
معتز :: وهيجوا علي فين
احمد :: هههههههههههه يارا مش هتسيب نادر دا والله ساعات بغير منه علشان بتحبه اكتر مني يعني يارا هتاخده عندها البيت
معتز :: اممممممممممممم وبعدين خد باله بيت مين لمواخذه
ايمن بتلقائية.، بيت اسد
وبعدين بصوا لبعض :: هههههههههههه
احمد :: يعني عليك يا نادر انت وكرم مش هتلحقوا تتهنوا بشاببكوا
ايمن :: هههههههههههه انت قولت يارا مش بتسيب نادر ولا كرم
معتز بيمد أيده لاحمد علشان يسلم عليه :: البقاء للله هههههههههههه

في بيت اسد
اسد قام وخد دوش ويارا كانت قايمه من بدري
اسد .، صاحيه بدري ليه
يارا .، علشان النهارده اجمل يوم اخيرا هشوف اغلي إنسان ليا بقالي 5سنين مش شوفته
اسد باستغراب وغيره .، دا مين اغلي إنسان دا بقي
يارا:: هتعرف بليل اه علي فكره هيجي هنا
اسد بغضب:: يارا هو مين ده
يارا:: اخويا يا اسد خلاص وسابته
اسد. :: اخوها وباقلها خمس سنين ومش شافته اعااااااااااااااا
يارا تحت عند سعاد .، داده سعاد
سعاد .، نعم يا روحي
يارا .، انا عايزه انهارده الاكل يكون مكرونه بالبشاميل ومحشي لان نادر بيحبهم اوي اه وجلاش علشان كرم
سعاد :: هههههههههههه حاضر حاجه تاني
يارا.:: تسلمي يا داداه
الباب بتاع الفيلا خبط ودخلوا ندي وريم وياسمين
ريم اول ماشافت سعاد جريت عليها
ريم .، داده سعاد وحشاني اوي اوي
سعاد .، براحه يا حبيبتي انتي حامل وانتي والله وحشاني جدا عامله ايه
ريم .، الحمدلله
يارا :: متجمعين عند النبي ان شاء الله
ريم .، بصي بقا يا رورو احنا هنعقد هنا عقبال ما اجوازتنا يرجعوا من شغلهم
يارا .، تنوروا طبعا تعالوا وبعدين بصت لسعاد داده اعملي 4نيسكافيه ممكن
سعاد . ، ماشي يا حببتي
البنات دخلوا جوه
اسد لبس ونزل وحضن ريم
اسد :: عامله ايه يا اوزعه
ريم :: انا مش اوزعه أهو انت الي اوزعه وستين اوزعه
اسد :: يا بت بطلي لماضه اخبار حبيب خالوا ايه
يارا بغيره .، اممممممممممممم حبيب خالوا
اسد :: احم احم طب سلام عليكم انا بقا هههههههههههه
ريم .، اهرب اهرب
اسد :: اخبارك ايه يا ياسمين انتي وندي
ياسمين وندي :: الحمدلله
اسد :: طيب انا ماشي بقا سلام
يارا :: تعالوا بقا في حاجات كتير عايزه اقولها ليكوا وخصوصا أن اخويا راجع من السفر النهارده
ياسمين :: بجد نادر جي
يارا بفرحه :: اه
ياسمين :: وحشني رخمته الرذل ده
يارا .، هههههههههههه اسكتي لاحسن ايمن يسمعك
ندي وريم في صوت واحد.، انتي لكي اخ تاني
يارا .، اه تعالوا احكلكوا

في المساء
يارا واحمد راحوا المطار وايمن راح يجيب سناء وسليمان علي فيلا اسد
في المطار
يارا بحماس .، هي الطياره اتاخرت ليه
احمد بغيره .، يارا انتي متحمسه كده ليه
يارا .، هههههههههههه تااااني مش هتبطل الغيره دي والله بحبك يا كتكوت انت وبتمسكه من خده
احمد ، مش هتبطلي هبل بقا
يارا :: توء توء وفجاءه شافت نادر جاي
يارا :: ناااااااادر وجريت عليه وحضنته
نادر .، هههههههههههه اهدي يا هبله انتي وحشاني اوي اوي اوي
يارا :: وانت كمان اومال فين كرم
نادر :: جاي ورايا

مواصفات نادر
طويل عيونه اسود وشعره اسود ناعم وقوي ومفتول العضلات وعنده غمازات وبشرته قمحاويه يعني عسل اوي

مواصفات كرم
طويل وعيونه عسلي وشعره بني غامق و ليه عضلات بارزه وبشرته بيضاء لوالدته
نرجع بقا تاني

نادر .، اهو جاي اهو
كرم خرج من دهر نادر ومبتسم
يارا .، كرومه ازيك
كرم .، تمام يا يويو اخبارك ايه
يارا:: الحمد لله
نادر ساند علي كتف احمد وعامل حركه الجتار بايده
نادر :: تيراي تيرا
احمد .، هههههههههههه نفس رخامتك بتاعت زمان واحشني يا كوتش والله
نادر :: هههههههههههه وانت كمان يا صاحبي
كرم :: ها خلصتوا الفيلم العربي
يارا :: انت نسيت دول كانوا بيقعدوا يتريقوا علينا كتير هههههههههههه
كرم :: ودي حاجه تتنسي اومال فين طنط سناء وعم سليمان
يارا :: ايمن راح يجبهم من البيت ورايحين عندي يلا بقا علشان هنتاخر يلا
ايمن جاب سناء وسليمان بيت اسد وسعاد حضرت الاكل
يارا وصلت البيت ومعها نادر وكرم واحمد بعد سلام علي البيت
اسد :: انت بقا نادر
نادر وهو بياكل الاكل وقف في زوره .، كح كح كح
يارا :: ياحبببي خد ميه اهي اشرب
اسد بغيره :: ايه هو مش متعود علي الاكل هنا ولا ايه
نادر :: لا ابد بس انا ليه حاسس انك غيران
اسد ببرود عكس الي في داخله :: انا لا خالص دا انت حتي اخوها
يارا :: مش بتاكل ليه يا كرم
كرم :: لا انا شبعت اوي والاكل تحفه تسلم ايدك
يارا :: تسلم ايد الداداه
اسد خبط بايده علي الصفره ويتكلم من تحت سنانه :: مش هناكل بقا
معتز واحمد و ايمن ونادر:: هههههه ههههه
نادر :: بصراحه انت مش غيران خالص هههههه
الباب بيخبط وواحد من الخدم راح يفتح ودخلت فتاه ومعاها
اسد بصدمه :: كح كح كح نرمين انتي بتعملي ايه هنا
يارا بغيره وغضب :: انتي ازاي تتجراي وتيجي هنا
نرمين بابتسامه صفرا :: جوزي وبيته واجي زي ما انا عايزه وابنه بقاله سنين مش شافوه حراام يعني ولا ايه
صدمه عمت علي الكل ونزل الخبر كالصاعقة
يارا بصدمه :: جوزك
نرمين :: اه لو مش مصدقاني اسالي اسدي مش كده ولا ايه
الكل بص لاسد بصدمه واسد متوتر.. يتبع الفصل الثالث أضغط هنا
reaction:

تعليقات