رواية وحبك كالعنة الفصل التاسع

   رواية وحبك كالعنة البارت التاسع بقلم نوران محفوظ

رواية وحبك كالعنة كاملة

رواية وحبك كالعنة الفصل التاسع 9

جاء صباح اليوم التالى أستيقظ أسر ع صوت الباب 

أسر بغضب : مين 

عمته بغضب:  صحى كااارم ن اتأخرت ف النزول ليه 

زفر بضيق :  عمتى الساعه 5 لسه 

عمته بضيق : صحيها ورانا شغل كتير 

وذهبت لتفعل ذلك مع الجميع حتى مرفت 

نظرت كارمن لأسر بحزن وجاءت حتى تذهب جذبها لأحضانه 

أسر بهمس : نامى  يا قلبى  مستحيل تنزلى دلوقتى او من غيرى 

تنفست براحه وقبلته ع شفتيه بسرعه 

نظر لها أسر بمكر قائلا تصدقى عمتى فيها الخير انها صاحتنا  بدرى 

نظرت له بعدم فهم : ليه 

أسر وهو يعتليها : هعرفك ثم أخذ  يقبلها  بهدوء  ع شفتيها ثم نزل لعنقها  ثم قبل بدايه صدرها ثم غاصوا معا ف بحور عشقهم  

***

نزل الجميع لأسفل  والفتيات كانت سوف تبكى   

مريم بضيق : اومال فين ناردين و كارمن 

منار ببكاء مصتنع : تلقى  أسر وهمام مردوش  يخلوهم  ينزلوا 

استندت مريم برأسها ع كتفها ونامت 

العمه بصوت عالى  : فى ايه يا مرفت هى بت جبيبة مش بتسمع الكلام ليه

مريم بضحك : كااارمن بتسمع   الكلام  ف كله عدا  النوم دى كانت اخر واحده بتنزل ع السفرة 

منار بحزن مصتنع : بقا كده 

مريم بضحك  : بس الحق يتقال ده كان قبل منار ما تيجى 

منار بغرور : ايوه صح 

العمه وهى تكاد تنفجر  خلصتوا  هبل 

منار بغباء : لسه ثم نامت   ونامت كريم ف حضنها 

مريم براحه : حضنك حلوى يا منار 

منار بغرور  : منا عارفه بس مش عارفه سيف اول ما عمتك نادت عليا جى  موقعنى  من ع السرير بيقولى أنزلى  علشان عايز اخد راحتى 

منار بتفكير : تفتكرى  قصده ايه باخد  راحتى ممكن يكون هيخونى  

مريم بتأكيد: أيوة اكيد 

جرت منار بسرعه ووقعت مريم  

مريم بغضب : هو يوم زفت هو حد يصتبح ع صوت نعمات ويبقى يوم حلوى ثم نظرت لعمتها التى تكاد تنفجر لمؤاخذة يا عمتي بقولك ايه احنا هنا عندنا منبه تانى مرة متحيريش نفسك تصبحى ع خير وانت يا فيرى روحى نامى نظرت لها مرفت  ثم اومأت بالإيجاب 

نظرت نعمات بعدم تصديق فهى لم تجد أحد   

زفرت بضيق 

بعد مرور ساعتين نزل الجميع 

جلسوا ع السفرة وهم ينظروا بعدم فهم 

يوسف بغضب : الفطار أتأخر ليه احنا ورانا شغل 

مرفت بتوتر : أصل بصراحه 

أسر بضيق : ف ايه يا ماما 

نعمات ببرود : الستات بتوعكم منزلوش يحضروا الفطار  والخدم عندهم اجازه 

أسر بإحترام : عمتى البنات مش هيشتغلوا وياريت يا ماما الخدم ترجع 

نعمات بغضب : انت بتكسر كلمتى   

أسر بضيق : الا انا قلته يتنفز ويلا يا كااارمن اوصلك ع الجامعه 

كارمن بفرحه  : يلا ثم قالت بخبث اومال بنتك فين اوعى تكون نايمه ومش نشيطه زيك 

جزت عمتها ع أسنانها  ولم ترد 

سيف لمنار : وانت يا روح قلبى ناويه  تروحى الجامعه النهارده 

منار بحب : أيوة  طبعا يلا بينا هو انا ناقصه بهداله  

ضحك سيف بخفوت وذهبوا 

همام بحب : عايزه حاجه يا روحى   

ناردين بتعب خفيف : لااا يا قلبى بس متتأخرش اوك 

همام بقلق : مش هتأخر بس ليه حاسس انك تعبانه 

ناردين بحب : ده من الحمل يا حبيبى متقلقش وبين ابقى خلى ماما تكلمنى انا مش عارفه رقمها الجديد 

همام بمرح وهو يقبلها من ع وجنتها : انت تؤمر 

ضحكت بخفوت وقبلته من ع وجنته   

بينما نعمات تردد قلة حى 

سمعها عمر ومريم 

عمر بضحك بمناسبه  قلة الحى متجيبى بوسه 

مريم بدلع : عمر الله احنا لينا اوضه 

عمر بضحك : تصد٤ى صح يلا بينا 

مريم بضحك ولكن تذكرت شىء: من حق يا نيرو 

ناردين بنتباة : ايه 

مريم : المفروض نروح للدكتور 

ناردين بتذمر : صح بس لسه بكرة 

مريم وهى تنظر لعمر : سمعت بكرة 

عمر بضحك : بكره يا باشا 

ناردين مقلدة مريم : سمعت بكرة 

همام مقلد عمر: بكرة يا باشا  

وذهبوا وتركوا زوجتهم 

**

ناردين بمكر ” بقولك ايه رأيك لو اخليها هذه المرأة تعمل الاء 

مريم بتمنى : ياريت بس ازاى 

ناردين بخبث تعالى اعرفك 

ناردين ببرأه : عمتو 

نعمات ببرود :  نعم 

ناردين ببرأة : عمتو انتوا عندكم اكلات جميله ف الصعيد واحنا عايزين تعمليها قدمنا لأننا عرفنا انك فظيعه ف الاكل والا قالت كده طنط مرفت 

نظرت لها نعمات بتردد 

مريم بخبث : اه يا عمتو  دا انا لسه فاكرة طعم اكلك من وانا صغيرة 

نعمات بغرور : اه ما انا عارفه تعالوا ورايا 

مريم بضيق وهمس وهى تقلدها اه ما انا عارفه تعالوا ورايا 

ضحك ناردين بخفوت واخذ يلعبوا ف هواتفهم وهى تخبرهم كيف يصنعوا الاكل وهم ليس معها بتاتا 

***

كااارمن بتفكير : انت غلطانه يا ملاك 

ملايكا بضيق : دا  الا هو ازاى بقولك اتهمنى انى بخونه  وعطانى علقه مخدهاش حمار ابن يومين 

كااارمن بذكاء : بصر الا انا شيفاه انك بتحبيه حب يغطى ع خطأه  ده ويغفر له مش كده 

ملايكا بحيرة : ما هى المشكله ف كده 

كاارمن بذكاء : انا عارفه انك مسمحاه  بس كرمتك مش كده 

اومأت بنعم يبقى تخليه ينام ويصحى يحلم انك هتسمحيه 

ومش تنامى  معاه ف نفس الاوضه نامى ف حضن أسر تضحكى وهزرى  مع كله عدا هو ومبروك ع البيبى يا حب 

 ملايكا بضحك : شكرا  هنفذ  نصيحتك بالحرف وعقبال يا قلبى بقولك ايه متيجى اقعدى معايا  يومين تلاته كده 

كارمن بتفكير : أسر مش هيوافق  بس ممكن يوافق لو سيف الح عليه 

ملايكا: يبقى خلاص هخلى سيف يقول لأسر 

كارمن : تمام 

منار من خلفهم : اى ده انا سمعت حد بيعرض ع خد انه  يروح يقعد معاه 

كارمن بضحك ؛ كنت بقول لملاك تعالى اقعدى مع نعمات شويه 

منار بدرامه : نعمات دى بحالات احيانا شريره وأحيانا شريرة قوى 

ضحكت الفتيات وذهبوا 

كارمن ف الهاتف : بص انا حاولت  اخليها تصفى من ناحيتك  بس اهم حاجه تستحملها لأنك اذاتها واذتها قوى 

سيف بفرح :  شكرا بجد شكرا انت احلى اخت 

كارمن بغرور : اه من عارفه 

سيف بغضب مصتنع : تربية أسر  مشتنى منك ايه يعنى 

وانهو المكلمه

ورجع الجميع للمنزل 

اجتمعوا ع السفره 

حسام وهو يغمز لكارمن : بس ايه الجمال ده يا شيرى  

نظر له أسر بحده جعلته يخاف وجذب كارمن إليه أكثر   وهمس قائلا كان لازم يعنى تبقى حلوة كده 

ضحكت بخفوت : وقالت الله طب اعمل ايه يعنى 

أسر بغضب : ولا حاجه انا بس الا هفرقع 

بدأت الفتيات بتقديم الطعام 

سرعا ما شهقت كارمن بقرف 

كاارمن باشمئزاز  : ايه الاكل ده دا  ريحته مقرفه

مريم بتوتر: أهدى بس ممكن انتى مش قابله ريحته لأنه معمول بسمنه فلاحى بس 

أسر بغضب حول تخفيفه : كارمن عيب الكلام ده 

كارمن بصوت عالى: لااا واللهى الاكل ده مش يتاكل دا ريحته اوف 

نعمات بغضب : انت يا بت انت احترمى نفسك الاكل ده انا الا عملته 

كارمن بغضب : اصلا اكل مقرف زى 

قاطعها أسر بغضب : كااارمن  ع أوضتك ومادام الاكل ده كش عجبك يبقى مفيش اكل ليكى 

كارمن بندم  :: أسر  

أسر بغضب : ع فوق 

جرت كارمن  ع غرفتها ولكن  انقبض قلب أسر بقوة 

نظر وجدها واقفه ف نصف السلم 

ذهب سريعا بها ولكن لم  يلحقها فإذا بها تسقط من ع السلم.. يتبع الفصل العاشر اضغط هنا

أضف تعليق