رواية عشق تحت اشراف طبي الفصل السابع 7 – بقلم سلمى جاد

رواية عشق تحت اشراف طبي – الفصل السابع

 

 

الفصل 7( والأخير♡.)

روان بصدمة .. مستحيل ، أيوب ؟!

أيوب بصلها بابتسامة مقدرش يمنعها بسبب شوقه ليها لكن بسرعه كشر واتكلم بجدية ..احم ،جدتك موجوده ؟

روان بإستغراب .. أيوه تيته موجوده

أيوب بجدية غريبه ..طيب من فضلك قوليلها إني عايز أتكلم معاها

روان بإستغراب أكبر ..عايز تتكلم معاها في ايه ؟!وبعدين انت ايه اللي جابك هنا وعرفت عنوان بيتي ازاي ؟!

أيوب ..أولا أنا عايز جدتك مش عايزك انتي ثانيا

مش صعب عليا أعرف عنوانك متنسيش إني أبقى

أيوب الشعراوي

روان بصتله بضيق من تكبره ولسه هتتكلم قاطعها صوت جدتها اللي جت من وراها ..مين اللي عالباب ياروان

روان بتوتر ..ده دكتور أيوب الشعراوي يا تيته

الجده بترحيب وابتسامه ..أهلا أهلا يا ابني نورت بيتنا من زمان مشوفتكش من وقت ما روان كانت بتتعالج في المستشفي بتاعتك

أيوب بإحترام ..أهلا بحضرتك ،من فضلك ممكن أتكلم معاكي شويه

الجده باستغراب ..أكيد يا ابني اتفضل في أوضة الضيوف وبعدين وجهت كلامها لروان اللي باصه لأيوب بغضب من تجاهله ليها ..روان اعملي فنجان قهوة بسرعة لدكتور أيوب

أيوب اتكلم بمكر ..ياريت يا دكتوره يكون نسكافيه مش قهوة ،انتي عارفه بقى أنا بحب النسكافيه قد ايه

روان اتنفست بغضب ومردتش وراحت للمطبخ

والجده وأيوب قعدوا في أوضة الضيوف

الجده موجهه كلامها لأيوب .. خير يا ابني كنت عايز تقولي ايه ؟

أيوب أخد نفس عميق وفجر القنب*له ..

أنا عايز أتجوز روان ،، وطالب ايدها من حضرتك !!

بعد ربع ساعة روان دخلت الأوضه وفي ايديها النسكافيه بتاع أيوب ،حطته علي الترابيزه قدامه ولسه هتخرج الجده وقفتها وقالت ..

استني يا روان ،مش عايزه تعرفي دكتور أيوب جاي وعايز ايه ،،دكتور أيوب طالب ايدك مني وأنا موافقه

روان بصت لأيوب بصدمة وذهول دام لثواني قبل ما تتكلم بغضب وإنفعال .. وأنا مش موافقه !

أيوب وقف ووجه كلامه للجده .. من فضلك يا تيته ،

ممكن تسمحيلي أتكلم مع روان خمس دقايق

الجده قامت واتكلمت بهدوء .. ممكن يا ابني ،عن اذنكم

الجده خرجت وسابت الباب مفتوح

« عند أيوب وروان »

أيوب قعد بهدوء ووجه كلامه لروان اللي موجهه نظراتها ناحيته بغضب ممزوج بخجل فطري لموقف

زي ده

أيوب ..ممكن تقعدي ونتكلم شويه

روان بلعت ريقها بتوتر وقعدت وعيونها علي الأرض

أيوب أخيراً اتكلم ..ممكن أعرف الدكتوره رافضاني ليه؟

روان فركت ايديها بتوتر وضمت شفايفها بخجل وقالت .. عشان انت ،انت فاجئتني بالطلب ده

أيوب رفع حاجبه بسخرية .. والله ! هو أنا مش لسه قايلك من أسبوع بحبك ؟! يبقى أكيد هاجي وهتقدملك ولا انتي فاكراني مش راجل قد كلمته ولا قد الكلمه اللي قالها

روان بصتله بخجل أكبر ومعرفتش ترد

أيوب اتنهد بغيظ منها وقال .. ممكن بقى نتكلم في اللي حصل أخر مره

روان اتنهدت بحزن وقالت ..أنا مش عايزه أتكلم

أيوب ..تمام متتكلميش ،أنا عايزك تسمعي وبس ،وبعدين كمل ونبرة صوته بدأت تهدى ..

روان بصيلي !

روان بصتله واتكلمت بهدوء ..نعم

أيوب ..أنا عارف انتي قد ايه قوية ،وإنك كنتي قد الإختبار اللي ربنا حطك فيه ،لكن اللي حصلك ده كان بسبب إنك مدتيش فرصه لنفسك تتعافي نفسيا وتواجهي مخاوفك ،وفكرتي إنك بمجرد ما تكملي حياتك طبيعي هتنسي لكن للأسف ده محصلش

روان أنا عايزك تديني فرصه أكون جنبك ونتخطي مع بعض كل اللي حصل ،أنا كمان محتاجك جنبي محتاج تعوضني عن كل اللي واجهته وأنا صغير

انتي العوض بتاعي من ربنا عن كل الصعوبات اللي قابلتني في حياتي وأنا كمان العوض بتاعك عن كل الوجع والآلم والصبر ،،احنا الاتنين عوض من ربنا لبعض

روان بصتله بابتسامة جميله وقلبها بيدق من كلامه

أيوب ابتسم لما شاف الابتسامة اللي نورت وشها

واتكلم بحب باين في عيونه قبل كلامه ..تتجوزيني ؟!

روان بصتله بخجل وخدودها اللي احمرت كالعادة من الخجل ومردتش ،،،،

______________________________

_ بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

أيوب شد روان في حضنه ولف بيها بفرحة ونصر إنه اخيرا فاز بيها بعد عشق دام لست سنين ،،كان فعلا

عشق تحت إشراف طبي بين مريضه والدكتور بتاعها

روان خرجت من حضن أيوب بخجل ذاد أضعاف لما أيوب باسها من جبينها واتكلم بهمس ..مبروك يا حرم أيوب الشعراوي ،مبروك يا نين عين أيوب الشعراوي

الجده دخلت الأوضه واتكلمت بفرحة ..مبروك يا ولاد

أيوب وروان بابتسامة ..الله يبارك فيكي يا تيته

أيوب اتكلم ..من فضلك يا تيته ممكن أخد روان ونخرج شويه

الجده .. طبعا يحبيبي دي بقت مراتك خلاص

أيوب مسك ايد روان واتكلم بحب .. يلا بينا

____________________________

في مكان بيطل عالبحر والورد مزين المكان كله وأضواء هاديه بتذيد من الجو الرومانسي

كان أيوب واقف ورا روان اللي بتتأمل المكان بفرحة

أيوب قرب من روان وحاوطها بحب وبعدين قال ..

المكان عجبك ؟!

روان بفرحة .. جدا ، ده تحفه

أيوب ابتسم من فرحتها وبعدين شاور بإيده لشخص وبعد ثواني اشتغلت أغنية

((جماعه الأغاني حرام فمن فضلكم اسمعوها بدون موسيقى وصدقوني بتكون أحلي كفاية إنكوا بتستمتعوا وفي نفس الوقت مش بتغضبوا ربنا♡. ) )

الأغنية اشتغلت وأيوب شد روان في حضنه وبدأ يتمايل معاها بهدوء وهمس في ودنها ..

الأغنية دي مش بتفكرك بحاجة ؟!

روان بابتسامة .. أول يوم اتقابلنا في استراحة المستشفى

الأغنية بدأت ..

بتونس بيك وانت معايا

بتونس بيك وبلاقي بقربك دنيايا

لما تقرب انا بتونس بيك

ولما بتبعد انا بتونس بيك

وخيالك بيكون ويايا ويايا

وان جاه صوتك صوتك بيونسني

وهواك فى البعد بيحرسني

والشوق يناديلك جوايا

وانا وانا وانا وانا وانا وانا

انا بتونس بيك وانت معايا

بتمر ساعات بعد لقانا

والروح لوجودك عطشانه

توحشني عينيك

وبلاقي الدنيا بقت فاضيه

مع انو الناس رايحه وجايه

وانا بحلم بيك

على طول فى خيالي بناديلك

وبقول يا تجيني يا حاجيلك

من غير مواعيد

ويا دوبك وف نفس الثانيه

بلاقيك قدامي يا عينيه

والايد بالايد

وفي الكوبليه ده أيوب بص لروان وعيونه بتلمع بحبها

وساعات بتمنى اني اشوفك

او حتى اشوف منك طيفك

مع حلم جميل

وما بين لحظه وبين الثانيه

اسمع صوتك مالي الدنيا

وف عز الليل

انت اللي بتسعد اوقاتي

وتأثر على كل حياتي اجمل تأثير

في الكوبليه ده روان همست بحب .. بحبک يا أيوب

أيوب شالها ولف بيها بفرحة

ارجوك ما تسبني وحديه

وان غبت ولو لحد شويه كلمني كتير

لما تقرب انا بتونس بيك

ولما بتبعد انا بتونس بيك

والشوق يناديلك جوايا

وانا وانا وانا وانا….

بتونس بيك وانت معايا ♡.

أيوب وروان

الفصل التالي: اضغط هنا

يتبع.. (رواية عشق تحت اشراف طبي) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق