رواية احببته ظابط – الفصل الحادي عشر
البارت الحادي عشر
البارت الحادي عشر
ام جوري : انت هطلق جوري وكل واحد يشوف نصيبه
أدهم وقف من مكانه : ايهههههه أطلقهااااااا!!!!!!!
وفجأة سمعوا صوت حاجه وقعت ع الارض
وكانت جوري اللي كانت واقفه و سمعت كلامهم واغمي عليها لما امها قالت لأدهم يطلقها
جريوا عليها
ام جوري بعياط : حبيبتي ي بنتي دا انتي لسه خارجه من المستشفى
أدهم : اهدي ي طنط هتبقي كويسه
وشالها أدهم ودخلها اوضتها وحطها ع سريرها برفق
ام جوري: ف دكتوره جارتنا هروح اجبها تيجي تشوفها
أدهم : ماشي
ومشيت ام جوري عشان تجيب الدكتورة
أدهم باس جوري ع رأسها وكانت اول مره يشوفها بشعرها
أدهم وهو ماسك ايد جوري : مامتك بتقول أن لو كان حصلك حاجه كان هيجي يوم وانساكي واحب واتجوز غيرك
متعرفش انك روحي ولو كان حصلك حاجه مكنتش عرفت اعيش أصلا
متعرفش أنك قاعده ع قلبي ومستحيل قلبي يدق لحد غيرك
متعرفش إن كنت بموت وانتي ف المستشفي
متعرفش إن ممكن اخسر اي حاجه بس اكسبك انتي وباس ايديها
ودخلت ام جوري: الدكتوره جايه ورايا
ودخلت بعدها الدكتورة وفوقت جوري
_ هي دلوقتي بقت كويسه بس واضح انها ضعيفه اووي ولازم تتغذي
وكتبتلها ع بعض الأدوية
اتفضلي ي طنط هاتلها الدواء دا وهتبقي كويسه والف سلامه عليها
_ماشي يبنتي ….الله يسلمك
كشفك اد ايه يحبيبتي
* فلوس اي بس ي طنط هتزعليني منك دا جوري اختي
الف سلامه عليها….انا همشي بقا عن اذنكم
_ ربنا يكرمك يبنتي ووصلتها لبرا
وكانت جوري فاقت بشكل كامل
أدهم: حبيبتي انتي كويسه
جوري:اه …..هو ايه اللي حصل
أدهم: مش عارف مره واحده لقيناكي واقعه ع الارض
انتي عايزه تعرفي غلاوتك عندي ولا ايه …..كل شويه تخضيني عليكي كدا
جوري وافتكرت اللي سمعته وقالت بعياط وكانت مامتها دخلت
ماما هو اللي أنا سمعته صح……انتي عايزه تبعديني عن أدهم وعايزاه يطلقني
ليه ي ماما حرام عليكي…….انتي مش عارفه أن مقدرش اعيش من غيره
مامتها : وانتي مش عارفه أن مقدرش اعيش من غيرك ……يعني لو كان حصلك حاجه وبسبب شغله !!
جوري : والحمد لله محصلش حاجه وانا كويسه
مامتها : المره دي محصلش…..المره الجايه الله اعلم انا ممكن أوافق بس بشرط
أدهم بتردد:شرط ايه ؟؟
ام جوري: تسيب شغلك وتشتغل حاجه تانيه بعيدا عن الخطر دا
أدهم: انتي بتقولي ايه ي طنط انا مقدرش اسيب شغلي
جوري عندي مهمه واوووي كمان بس شغلي بردو مهم بالنسبالي
انا بحمي بلدي من كل حد يحاول يأذيها وبحارب بكل قوتي انا وكل اللي زيي وممكن نموت شهداء عشان تحيا مصر …..انا فخور بمهمتي دي ومستحيل اسيبها
جوري وهي فخوره بيه : وانا فخوره بيك ي ادهم ولو كنت وافقت ع كلام ماما يمكن كنت نزلت من نظري لكن أنا فرحانه بكلامك
ماما عشان خاطري بلاش اللي بتقوليه دا وانا أن شاء الله مش هيحصلي حاجه
أدهم وكان لاحظ أن مامتها بدءات تلين
قسما بالله ي طنط ما هسيب حد أذي جوري ولا هسمح أن اللي حصل دا يحصل تاني
بحلفلك أن هحميها وهحطها ف عيني
ام جوري بدءات تقتنع بكلامهم وكمان كانت سمعت كلام أدهم لما راحت تجيب الدكتورة وعرفت اد ايه بيحبها
ام جوري: بابتسامه: ماشي
أدهم بفرحه : ربنا يخليكي لينا ي طنط وجوري هشيلها ف قلبي قبل عيني
ام جوري: انا اتاكدت من كدا بنفسي ي ادهم ومقدرش اقف قدام سعادتكم
جوري : احلي ام ف الدنيا
ام جوري: وانتي اجمل بنت في العالم ……هروح بقا اجيب حاجه نشربها ومشيت ام جوري
أدهم : الحمد لله كل حاجه بقيت كويسه
جوري وهي بتقوم من ع السرير عشان تروح جمب ادهم
بس داخت عشان لسه تعبانه
وادهم لحقها وشالها: نفسي اعرف انتي قايمه ليه خليكي مكانك انتي لسه تعبانه
جوري بكسوف : أدهم نزلني ماما تقول ايه لو دخلت دلوقتي
أدهم : مامت ايه بس …… دا انا بقيت بشيلك اكتر ما بقولك عامله ايه 😉😂
جوري : هو حد قالك تشيلني ….. وبعدين نزلني انت استحليتها
أدهم : بصراحه اه…… وبعدين انتي خفيفه كدا ليه ….عايزك تتغذي يقلبي واتخني شويه 😊
جوري بمرح : اه اتخن وبعدها تقول دي تخنت ومبقتش حلوه وتبص لوحده تانيه
أدهم بهيام : انتي سواء تخينه رفيعه بتبقي قمرر
وانا بشوفك حلوه ف كل حالاتك عارفه ليه ؟
جوري بابتسامه: ليه !
أدهم مسك كف ايديها وحطها ع قلبه : عشان دا بيعشقك وبيدق بإسمك ي جوري
ومستحيل ابص لوحده غيرك انتي ماليه قلبي و عيني ي جوري
جوري : وجوري بتحبك ي ادهم
ونزلني بقااااا ماما زمانها جايه ي أدهم
أدهم : انتي تؤمري يقلب أدهم
وحطها أدهم ع السرير وجات مامتها وشربوا العصير واتكلموا كتير واستاذن أدهم عشان يمشي
قامت جوري توصله للباب
أدهم : خليكي مرتاحه متقوميش
جوري :لا انا بقيت كويسه واقدر اقف متخافش
ووصلت جوري ادهم للباب
أدهم : هتوحشيني
جوري : وانت كمان
أدهم باسها من خدها وقالها هكلمك لما اروح يقلبي
جوري بكسوف : ماشي…..بااي
ومشي أدهم وروح بيته
نسمه : ايه ي دومي اتأخرت كدا ليه عند جوري
حكلها أدهم اللي حصل
نسمه: انا فخوره بيك ي احلي اخ ف الدنيا دي كلها
ربنا يفرحك انت وجوري دايما يقلبي
أدهم: يارب يحبيبتي
صحيح امتحاناتك امتاا
نسمه : الاسبوع الجاي…. ادعيلي
أدهم : ع خير يقلبي ….بس ع كدا مش هعرف أخرج انا وجوري عشان امتحانتكم
نسمه : تتعوض بعد الامتحانات أن شاء الله
أدهم :أن شاء الله….. يالا ادخلي انتي زاكري وانا هعمل العشاء
نسمه: بس ي ادهم…
أدهم : ما بسش يالا اسمعي الكلام
نسمه راحت باست خده : تسلملي ي دومي
أدهم : يالا ابت روحي زاكري
نسمه : ماشي
وجهز أدهم الاكل واكل هو ونسمه وبعدين دخل اوضته
وبيكلم جوري
أدهم : اخدتي دواكي يقلبي
_ اه الحمد لله اطمن
* مش هعرف اطمن عليكي غير وانتي جمبي وف حضني
_ جوري اتكسفت ….احم …تعرف أن امتحاناتي قربت !
أدهم : اه عارف
بس عارف بردو أن بنوتي شطوره وهتطلع بتقدير عالي كل سنه
جوري : بنوتك !
أدهم: اه مش انتي بتقوليلي أنك بتحسيني زي باباكي
فانا بقا باباكي وأخوكي وصاحبك وابنك وقبل كل دول حبيبك
جوري : أدهم
ادهم : نعم يقلب أدهم
جوري : انا بحبك
أدهم : تعرفي أن اتخطيت مرحله حبي ليكي
بقيت بعشقك ….حتي دي قليله ع اللي حاسه ليكي ي جوري
بس اللي اقدر اقوله أن لما شفتك وانتي واقعه ع الارض والدم حواليكي حسيت قلبي طلع من مكانه
جوري : عمري ما كنت أتخيل أن حد يحبني بالطريقه دي ولا أن أحب حد كدا
أدهم : ربنا يديم المحبه بينا
ويالا هسيبك تنامي عشان تصحي مفوقه تزاكري
جوري : ماشي
لا اله الا الله
أدهم :محمد رسول الله
فرحتكم البارت دا اهوو عشان متزعلوش 😂💃💃💃💃
#رايكم
#أحببته_ظابط
#Dina Dekhil
الفصل التالي: اضغط هنا
يتبع.. (رواية احببته ظابط) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.