رواية احببته ظابط الفصل العاشر 10 – بقلم دينا دخيل

رواية احببته ظابط – الفصل العاشر

البارت العاشر

البارت العاشر

البارت العاشر 💃

مبدئيا كل سنه وانتو طيبين وبخير وسعاده دايما يحبايبي 🧡 بحبكم جدااا وبحب تشجيعكم ليا وهو اللي بيخليني اكتب تسلموا 🧡اسيبكم مع البارت 💃👇👇👇

أدهم بخضه : هو ف ايهههه….جوري مالها

الممرضه : المريضه قلبها وقف …….💔

أدهم : بعصبيه انتي اتجننتي بتقولي ايهههههه

الممرضه: الدكتوره جايه هتشوفها

وجات الدكتورة ووقف أدهم برا وكان شايف جوري من الإزاز بتاع الاوضه

الدكتوره بتصعق جوري بالكهرباء عشان تنشط القلب ومع كل مره جوري جسمها يتنفض كان أدهم قلبه بيطلع من خوفه عليها

وهو شايفها بتتعذب وهو واقف مش عارف يعمل حاجه ولا قادر

اد ايه شعور العجز ف انك تنقذ حب عمرك صعب وانت واقف بتشوفها بتموت ومش قادر تخفف عنها

اااااه ي جوري لو اقدر اشيل عنك 💔

واخر مره الدكتوره عملت لجوري بالكهرباء القلب رجع ينبض تاني

ادهم: ها ي دكتوره بقيت كويسه ؟؟

_ الحمد لله القلب اتنشط من تاني بس للاسف حصلت حاجه مكنتش أتوقعها

أدهم بخوف : حاجه!!!

حاجه ايه

_ الانسه جوري دخلت ف غيبوبه

أدهم الصدمات كترت عليه فاجأه وخلاص كل ما يحس انها هترجعله بتحصل حاجه تبعدها عنه تاني

أدهم : طب يعني هتفوق امتا

_للاسف الطب مش بيحدد الغيبوبه ممكن تفوق كمان ساعه او يوم او اسبوع او شهر او سنه او ……متفوقش خالص

أدهم بعصبيه: نعمممممممم متفوقش!!!!

دا انا اقفلكم المستشفى دي

انتي بتقولي ايههههههههههه

_ انا مقدره حاله حضرتك……  بس انتو ادعولها واتكلموا معاها وهي ف الغيبوبه وان شاء الله هترجع

عن اذنك

أدهم : معلش ي دكتور ممكن تبلغي الكلام دا لمامتها جوا

لان مش هقدر

_ اه طبعا

وبلغت الدكتوره ام جوري ونسمه وريهام اللي لسه عارفه انها عملت حادثه وكلهم كانوا ف حاله انهيار وقاموا صلوا ودعوا ربنا ان يشفيها

مشي أدهم وراح ف مكان فاضي وخالي من اي حد

وقف عربيته ونزل منها

وصرخ بأعلي صوته وبعياط

يااااااااااارب ياااااااااااارب انا خلاص مش قادر استحمل

كل ما اقول هترجعلي بتبعد عني تاني والمره دي مش عارف هترجعلي ولا لا

طب ياارب لو كنت غلط ف حاجه او عملت ذنب ف حياتي

يرجعلي انا ياااارب ميبقاش عقابي ف يوم جوووري

عااااااااااااا تعبتتتتتتت يااااااارب ياااااارب أقسم بالله ما حبيت زيها ولا هحب غيرها بس ترجعلي كويسه يااااارب

ودي كانت اول مره أدهم سليم ينهار ويعيط بالطريقة دي

أدهم لنفسه : بس انا لازم أبقي اقوي من كدا عشان مامتها ونسمه وعشانها أن شاء الله هترجعيلي ي جوري

وفضل أدهم اسبوع ف المستشفي جمب جوري مبيتحركش من جمبها يحكيلها عن طفولته ويتكلم معاها بس ولا مره كانت بتفوق

وهو بعد كل مره مفيش استجابه كان بيجدد الامل تاني بس خلاص هو قرب ييأس

وف يوم وهو بيكلمها كالعاده

أدهم : ايه ي جورتي مش هتقوميلي بقااا…وبدءات نبره صوت عياطه تطلع

انا مش عايش من غيرك ي جوري لا عارف اكل ولا اشرب ولا اتنفس حتي ….اه انتي بقيتي الأكسجين اللي عايش عليه

طب انتي بتعملي كدا عشان تعرفي غلاوتك عندي ؟

طب والله بحبك ومن زمان من لما كانت نسمه بتحكيلي عنك من قبل ما اشوفك

قومي ي جوري وارجعي نوريلي حياتي انتي وحشاااااااااني اوووي 🥺 وبداء يعيط .. والله وحشاااااااااني اوووي اوووووووي ي جوري طب هو انتي زعلانه مني عشان سافرت ع طول بعد كتب الكتاب

طب ارجعيلي وانا مش هسيبك تاني

ارجعي وانا هخرجك كل يوم واجبلك اللي انتي عايزاه

عشان خاطري اصحي أنا بمووووت من غيرك

تعرفي أن مكنتش أتوقع أن أحبك كدا ف يوم انتي بقيتي إدمان ليا اسمع صوتك

وان اشوف ضحكتك دا عندي بالدنيا ….ارجعيلي 🥺

وعيط أدهم اووي جمبها وهو ماسك إيديها

بس حس أن صوابع ايديها اتحركت فكر أنه بيتخيل بس رجعت جوري وحركت ايديها تاني وبتحاول تفتح

أدهم وهو مش مصدق نفسه : جووري جوووري انتي فوقتي صح ولا انا بتخيل

جوري بضعف: أدد هم

أدهم وهو بيبوس ايديها :ياااااه وحشتيني يقلب أدهم وعقله وروحه وكل حياته انا مش مصدق نفسي انك صحيتي

الف حمد وشكر ليك يااارب الحمد لله الحمد لله

جوري بابتسامه: خفت عليا اووي كدا !؟؟؟

وبتحاول تقوم

أدهم ساعدها تتعدل واخدها ف حضنه وقت طويل اووي وهي اد ايه كان وحشها

أدهم : خفت بس انا اترعبت عليكي ي جوري

عمري ما كنت هسامح نفسي لو كان حصلك حاجه

انا بحبك اكتر من نفسي كنت هموت بعدك. لو كان حصلك حاجه

جوري : انا مش فاكره حاجه بعد الحادثه اي اللي حصل

حكلها أدهم كل حاجه واد ايه ال ١٠ ايام اللي عدوا كانوا صعاب اووي

جوري : ياااه مكنتش اعرف ان غاليه اووي كدا

أدهم: انتي مفيش اغلي منك ف حياتي ي جوري

جوري : بحبك أصلا

أدهم: أقسم بالله بعشقك

وجات الدكتورة وطمنتهم وأنها ممكن تخرج من المستشفى

ودخلت ام جوري اللي اخدتها ف حضنها ومكنتش راضيه تسيبها واطمنت عليها

ونسمه وريهام اللي عيطوا من فرحتهم

وحشتينا ي جوري اوووي 🥺

_انتو اكتر والله….بس بقا يجماعه عشان هتغرر 😌 كلكم عيطوا عليا 😌

نسمه : يبنتي حتي وانتي تعبانه شقيه كدا 😂

أدهم وهو بيبص لجوري : دي احلي حاجه فيكي ي جوري هي شقاوتك وهزارك وضحكك

جوري بتبص ف عينه ومبتسمه وفرحانه أن ربنا رزقها ب أدهم

نسمه وريهام : ايهههه هتفضوا تسبلوا لبعض كتير 😂

ام جوري بجديه فعلا ي نسمه عندك حق

يالا ي جوري عشان تروحي يقلبي

وساعدوا جوري تغير هدومها وركبوا العربيه

نسمه: ماشي ي ادهم وقفلي هنا انا ونسمه هنجيب كام حاجه وهنبقي نروح

أدهم : ماشي يحبيبتي وانا هروح جوري واجيلك ع البيت

ومشي أدهم ووصل عند بيت جوري

أدهم : يالا وصلنا انزلوا

جوري وهي نازله كانت دايخه اووي وكانت هتقع بس أدهم سندها

أدهم بقلق : انتي كويسه؟؟ ……طب نرجع المستشفى

جوري : لا انا كويسه دايخه بس شويه

ف أدهم شالها 💃💃💃💃💃💃

جوري : أدهمممم بتعمل ايه

أدهم : ايه يقلب أدهم …… مراتي تعبانه بلاش اشيلها اطلعها فوق

جوري اتكسفت ودفنت وشها ف حضنه

(منورين ي سناجل 😂😂😂😂)

وهو شالها وطلعها فوق

ام جوري : جوري ادخلي ارتاحي جوا عشان عايزه أدهم شويه

جوري : خير ي ماما

ام جوري: خير أن شاء الله ادخلي ارتاحي

ودخلت جوري

وقعد أدهم مع ام جوري

أدهم : نعم ي طنط

ام جوري بجديه : بص ي ابني بنتي كانت هتروح مني بسبب شغلك واعدائك

انت لو كان حصلها حاجه بعد الشر كنت هتيجي يوم وهتحب غيرها وتتجوزها

انما أنا معنديش غيرها لو راحت مش هعرف ارجعها

ف كويس انكم لسه متجوزتوش ف عشان كدا انا عايزه اقولك

انت هطلق جوري وكل واحد يشوف نصيبه

أدهم وقف من مكانه : ايهههههه أطلقهااااااا!!!!!!!

وفجأة سمعوا صوت حاجه وقعت ع الارض

وكانت جوري اللي كانت واقفه و سمعت كلامهم  واغمي عليها لما امها قالت لأدهم يطلقها

#رأيكم

#أحببته_ظابط

#Dina Dekhil

الفصل التالي: اضغط هنا

يتبع.. (رواية احببته ظابط) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق