رواية عفريتة قلبي – الفصل الثاني
٢…..بس ناجى شدها عليه وقعها على السرير وعتلاها وشد البرقع من على وشها… وهى غمضت بخوف وفتحت عين وبصتلو.. وناجى رفع حواجبه وقال..
تصدقى اول ما قلى عفريته عرفت انها انتى مش هتعقلى وتبطلى الحركات القرعه دى يا حوريه قلبى..
حوريه بصدمه… ان انت
ناجى.. اه تخيلى
حوريه.. بعد عنى هملنى
ناجى… هوهو اهلا… افلتك ليه ما انا عكشتك خلاص هنزل اقول لحمدان انك انتى عفريتت الليل واخره
حوريه.. لاه بالله عليك اوعى
ناجى بعد عنها وقعدو وقال..
ليه لازم مزه ف حضن الاربعينى.. هو الاربعينى بس اللى بيحضن فى مخيلتكم.. لا والله ده التلاتينى بيحض والعشرينى بيحضن والخمسينى بيحضن ويظل الرجل يحضن حتى يحتضنه عزرائيل الموت…
حوريه…. لم روحك ايه الكلام ده
ناجى… ده حضن التلاتينى كلو طاقه وحيويا.. بس انت جرب مره وحس بيا
وقرب منها بس حوريه وقفت وجريت بره الاوضه ضحك وقال بصوت عالى قاصد يسمعها…
وتروح فين منى.. مسيرك ترد لحضنى..
حوريه راحت الاوضه وبقت تلطم وتقول…
يا مرى اتفضحت والله ده ما هيتستر يا مرى
فى صباح يوم جديد كانو حمدان وناجى بيفطرو…
حمدان… ها جات امبارح شوفتها
ناجى وهو بياكل.. هى مين
حمدان.. بت العفريت دى هكون على مين يعنى..
ناجى.. اه لا ما فيش عفريت ولا حاجه دى بنيه كانت عاشقه واحد وهربت من ناسها لجل تتجوزو وليله فرحهم ناسها قتلوهولها وقع بين اديها حصلتلها صدمه وبتدور عليه فى الناس..
حوريه كانت بتحط الاكل بس ناجى شدها عليه من وسطها وقال..
اقعدى جارى كلى
حوريه قعدت بضيق
حمدان.. انت حكيت ويا العفريته يخربيت ناسك
ناجى.. هخاف منيها اياك البنات دول عسل ف كل احوالهم
بس سمعو صوت بنت فى العشرين
بتقول…
يلى هنه
حمدان.. ادخلى انتى مين
قالت.. انا مرجانه…. الحاج كمال قال انكم عاوزين واحده تشتغل حداكم فى السرايا…
ناجى بمعاكسه…. يا بوى ايوه عاوزين ده احنا محتاجين قوى على الاخر جدا..
ولسه هيتقدم عليها بس حمدان شدو من قفاه وقال…
تعال هنه.. احم ايوه احنا عاوزين واحده انتى شغلتك تخلى بالك على بتى اسمها جنه..
ونادى على بنتو وجات بنت خمس سنين
مرجانه… تمام انى اصلا بحب العيال قوى تعالى يا جوجو ورينى اوضتنا
ناجى.. ما اروح انا اوريكى اوضتنا
مرجانه… ههه على مهلك يا عريس.. العروسه تزعل..
جنه… ابوى اروح معاها..
حمدان… اه.. روحى معاها دى خالتك مرجانه هتبات معاكى من هنه ورايح عشان حوريه هتبات مع جوزها
جنه.. ماشى.. وراحت معاها…
ناجى… يا بوى اى دى… دى حقيقه ولا حلم
حمدان.. وبعدين البت قاعده
ناجى.. بت ايه بس هى حوريه بت…. البت اهى قطعه قطعه ياض
حمدان.. اتلم..
حوريه بصتلو بغيظ وضربتو على قفاه وجريت.. لسه هيجرى وراها حمدان مسكو وقال….
اعقل انتو هتتجوزو ما ينفعش تعاكس قدامها..
ناجى.. تضربنى عادى…
حمدان.. بس عاد انت ضايقتها الاول اعقل ..
بالليل كان الفرح شغال وحوريه كانت لابسه الفستان الابيض وشكلها جميل جدا.. وقاعده جمب ناجى وكتبو الكتاب وطلعو اوضتهم..
مرجانه شافت حمدان قاعد فى الزاويه بحزن راحت عندو وقالت…
انت زعلان
حمدان.. لا ابدا بس عشان انا ربيتها كانها بتى ففرحان عشان شايفها لابسه الفستان…. بس كان نفسى اجوزها واحد بمزاجها وتفرح بس جات فجأه شكلها زعلانه بس والله ناجى بيحبها
مرجانه… بعدين هتعرف انو احسن ليها ولا انت ما كنتش وافقت عليه .
حمدان…. هو طايش واهبل وسافل بس بيحبها
مرجانه… انت عارف انها بتحبك ولا ما اخدتش بالك..
حمدان بصلها وقال.. ايه…
عند ناجى فرك اديه بحماس وقال…
مبروك عليكى انا.. يلا بقى نركن المخاف.. ونغطس تحت اللحاف
حوريه… ايه السفاله دى اكتم… انا مش عيزاك اصلا انسى تقرب منى..
ناجى… انتى فكرانى هقولك براحتك وانام على الكنبه انتى مرتى خلاص
حوريه وقفت على السرير وقالت….
مر فى حلقك انسى والله ما تقرب منى لاصرخ والم عليك البلد كلها
ناجى…. ههه والله… هتصيطينى يعنى… صرخى انا اصلا بحب الفضايح..
ونط على السرير مسكها وحوريه صرخت بس وقعو الاتنين لما السرير اتكسر بيهم..
حوريه…. ايه الغباء ده دبشه بتنط فى ترعه السرير اتكسر اتفضحنا خلاص.. اصلا انت قاصد تضايقنى هنقول ايه لعمى دلوك..
وبقت تبكى…
عند حمدان قال…. حب انتى عرفتى كيف هى قالتلك
مرجانه.. دى حجات تتحس ما تتقلش
حمدان.. ياست نانسى مش وقت اغانى عرفتى كيف
مرجانه… انت بتحبها وهملتها عشان اخوك.. ولا كان حب من طرف واحد..
حمدان بزهق… انتى عرفتى كيف
الفصل التالي اضغط هنا
يتبع.. (رواية عفريتة قلبي) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.