رواية كل هذا الحب الفصل الثامن 8 – بقلم ديدي فتحي

رواية كل هذا الحب – الفصل الثامن

الفصل الثامن

الفصل الثامن

الحلقة 8

قرأه ممتعة

ابراهيم بمكر وخبث… ابعتي يلا وانا جاهز

وفعلا رودي بعتت الفيديو لابراهيم إللي معندهوش شفقه ولا رحمه وسمح لنفسه انه يشوف واحد و مراته في الوضع ده بس هقول ايه… ان لم تستحي ففعل ما شئت و تحسبينوه هين وهو عند الله عظيم

ابراهيم طبعا من خبرته الكبيره علي النت قد يغير الوان الاوضه بتاعتهم وكمان السرير وللأسف غير وش مروان وخلاه وشه هو عشان يقدر ينفذ الخطه علي اكمل وجه خطه الشيطان نفسه يخاف يعملها وهو اثبت انه الشيطان في صوره انسان

رودي رنت علي ابراهيم عشان يبعتلها الفيديو وهو رفض و بعنف وتهدد… يا اما تجيلي البيت وتعملي معايه علاقه حميمه يا اما هبعت الفيديو زي ما هو كدا لمروان وهقوله انك اللي حطتي الكاميرات وكمان هبعتله التسجيلات بتاعتك ((كما تدين تدان)) والجزاء من جنس العمل واللي يخون مره يخون ميت مره… دانا اللي بقول كدا

رودي اتصدمت من كلامه وتفكيره وازاي يوصل بيه الحال يعمل معاها كدا المفروض انها بتساعده ازاي في ثانيه كدا يبقا ضدها

ابراهيم بمكر وشر… هاا يا حلوة قولتي ايه

رودي بعنف و غضب… قولت انك زباله و… ابراهيم بمقاطعه وعنف.. قسما بالله لو طولتي لسانك لاكون باعت الفيديو لحبيب القلب دلوقتي وابقي اتحملي بقى نتيجه طولت لسانك وبتهديد قدامك لغايه بكره بليل يا تجيلي يا تقولي علي نفسك يا رحمان يا رحيم

رودي بدموع… انت هتستفيد ايه انت عايز حنين انت مش عايزني انا

ابراهيم بمقاطعه… هستفيد اني ابقا كسرت منخيرك انتي كمان عشان رفعاها في السماء و اللي تقبل تعمل في بنت زيها كدا تبقي تستاهل كل اللي يجرالها

رودي بدموع ورجاء… ارجوك انا… إبراهيم بمقاطعه وعنف متترجنيش عشان كدا كدا هنفذ اللي قولت عليه يا اما تجيلي بكره بليل يا اما هبعت الفيديو والمكالمات لحبيب قلبك ولسه هيقفل

رودي بحزن ودموع…بس انا معرفش مكانك ولا عمري شفتك في الحقيقه

ابراهيم بانتصار… بسيطه يا رودي قلبي انا هقولك علي مكاني وانتي مش هتغلبي وهتوصلي

وفعلا قالها علي مكانه وقفل الخط و رودي قفلت بحزن ودموع بس هي خطتت وهي اللي تتحمل نتيجه تخطيتها وبحزن انا لازم اوافق علي اللي هو عايزه عشان اوصل لحبيبي….ولنفسها وانا ايه اللي يضمنلي انه مش هيصورني انا كمان وانا معاه!!!! تفكيرها وقف لحد كدا وقالت لنفسها… اكيد مش هيصورني وحتي لو صورني اكيد مش هيفضح نفسه هو وافق انه هو اللي يبقا مع حنين عشان عارف ان مروان عمره ما هيعمل حاجه بالفيديو عشان حنين فيه وبعد تفكير في امرها نامت

**************************

اشرقت شمس يوم جديد علي ابطالنا يوم تحطيم القلوب وكسر الخواطر يوم ملئ بالاحداث صعب علي الاذان وتدمير للاحلام

اشرقت الشمس باشعاعتها المحرقه لتحرق القلوب وتحرق ما تبقي من الذكريات

رودي صحيت وجهزت شنطتها وهي نازله قابلت مروان مش عارفه تزعل علي انها هتسلم نفسها لابراهيم وتجريه علي اللي هو عايزه ولا تفرح ان خطتها هتخلي مروان وحنين يبعدوا عن بعض والساحه تفضي لها

نزلت في صمت ومروان ممنعهاش وخرجت وحنين خرجت من المطبخ وبجديه للشغاله… نادي علي رودي تفطر

مروان بجديه… هي مشيت خلاص يلا عشان نفطر احنا عشان أروح شغلي

حنين راحت معاه من سكات وبعد ما فطروا مروان قرب منها ومسك وشها بحب وعشق وبهمس… حبيبتي مكشره ليه انا مش عايزك تكشري تاني وبعدين انا محضرلك مفاجأه حلوه اوي يارب تعجبك

حنين بهدوء اكتر… اكيد هتعجبني اي حاجه منك بتعجبني

مروان باس جبينها وضمها ليه وبحب وعشق… ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي ويديمك نعمه في حياتي

حنين بصدق… ويديمك عليا انت كمان نعمه يا رب

وسابها وخرج وحنين هي كمان طلعت لبنتها

ورودي وصلت بيتها طلعت شنطتها وتاني يوم راحت لابراهيم بعد ما قالت لمامتها وباباها انها رايحه لوحده صحبتها وراحت لابراهيم الذئب المفترس بعد حوالي ساعتين في الطريق وكانت اول مره تشوفه في الحقيقه ولا يختلف كتير عن صوره إللي علي النت

ابراهيم دخلها وبمكر وخبث… نورتي مكانك نورتي يارودي قلبي

رودي بعنف وغضب… ده عمره ما هيكون مكاني ابدا ده مكان امثالك إنت

ابراهيم بمكر وخبث وهمس… هو احنا جايين هنا عشان نتكلم في الاماكن ولا ايه وشدها من ايديها دخلها اوضه نومه

رودي بجديه ورجاء … ارجوك اوعي تكون حاطط كاميرات ارجوك انا… ابراهيم بمقاطعه وهو بيقرب منها و بيفك زرايرها وبهمس هيفرق معاكي انا حاطط ولا لاء؟؟؟

رودي لسه هتبعد إبراهيم شدها عليه جامد وقطع هدومها الداخلية وهجم عليها زي الذئب المفترس وبعتذر عن التعبير لانه هو الذئب بعينه

رودي قامت بتعب وبرجاء…ارجوك دي هتكون اول واخر مره انا مش بتاعت الحاجات دي انا عملت كدا في حنين عشان اخد منها مروان مش عشان انا وحده مش كويسه او رخيصه

ابراهيم بعدم اهتمام… ششش مش عايز اسمع صوتك ويلا لمي هدومك وامشي من هنا

رودي بجديه ودموع… طب ارجوك بلاش تفضحني عند مروان ارجوك

ابراهيم وهو مازال علي عدم اهتمامه… والله علي حسب ما انتي تكوني مطيعه وتسمعي كلامي

رودي بعدم فهم… يعني ايه

ابراهيم بمكر وخبث… .يعني كل ما اقولك تجيلي تجيلي علي طول

وردي بعنف وغضب ودموع… انت حيوان حيوان وانسان زباله

ابراهيم قام مسكها من شعرها جامد وبعنف وغضب… لو طولتي لسانك تاني او سمعت صوتك هبعت لمروان الفيديو بتاعه هو ومراته والتسجيلات اللي تثبتله انك انتي اللي خططتي… وهبعتله الفيديو التاني بتاعك وانتي زي امك ماولدتك وفي حضني ورماها بعنف علي السرير و بتهديد… ادخل الحمام واخرج ملقيش هنا فاهمه وسابها ودخل الحمام

وهي لمت هدومها بدموع وقهر ولبست ورجعت علي بيتها وقفلت اوضتها عليها عشان محدش يلاحظ حاجه وعلي رأي المثل ( من حفر حفره لاخيه وقع فيه) بس لاسف لسه سم الافعي مخلص لازم هتبخه تاني وتالت وده هنعرفه مع الاحداث ان شاء الله

******************************كل هذا الحب (عشق حنين) بقلمي دي دي فتحي… صفحتي الشخصية… باسم اللهم أسألك الفردوس لوالدى

آخر اليوم مروان اتصل علي حنين تروحله في مكان وتسيب حنين الصغيرة مع الداده بتاعتها وفعلا سابتها وراحتله وكان المكان ده مطعم كبير وشيك وكان حاجزهولها كله جه اتنين اخدوا حنين من ايديها وهي مستغربه بس مروان ضحكته لها مطمناها

والاتنين طلعوا بيها لجناح في الفندق اللي تبع المطعم وهي لسه مستغربه ومصدومه وجابولها فستان فرح شيك وفي قمه الروعه واعترضت انها تلبسه فا اضطروا يتصلوا علي مروان اللي جه وامرهم يطلعوا بره

وبحب وعشق… ممكن اعرف حنين قلبي رافضه تلبس الفستان ليه

حنين بجديه… ده فستان فرح هلبسه ليه انا مش عا

مروان بمقاطعه وحب…انا عارف انه فستان فرح بس أنا معشتش يوم فرحنا ولا الايام اللي بعده بس انا دلوقتي حسيت ان احنا اتخطينا حاجات كتير اوي ممكن بقا تدي فرصه لحبيبك يعيش معاكي ليله فرحه تاني اللي معشهاش

حنين مش عارفه تقول ايه فسكتت ومروان باس ايديها بحب و عشق… انا هدخل بتوع الميكب ممكن ؟؟؟

حنين هزت راسها بمعني موافقه ومروان خرج ودخلهم ولبسوها الفستان وحطوا لها ميكب خفيف اداها جمال فوق جمال واخدوها من ايديها ونزلوا لمروان

مروان اول ما شافها قرب منها وبهمس يخطف القلوب… هو انا قولتلك قبل كدا اني بحبك وبعشقك وبموت فيكي

حنين بكسوف… اه قولتلي

مروان…طب ايه رأيك اني مش هبطل اقولهالك ابدا موافقه ولا ايه

حنين بكسوف اكتر وتوهان… اه موافقه

ومروان اخدها من ايديها عشان يرقصوا سوا وكانت المفاجأه التانيه حضور المغني المفضل لها مصطفي كامل وإللي عرف المعلومه دي بالصدفه حنين اتفاجأت بوجود مصطفي كامل إللي قرب منها وسلم عليها وباس ايديها واتمني لهم السعاده وغني لهم اغنيه(( انا والنعمه دي بحبك)) وده طبعا اللي مروان قاله عليها وكمان مصطفي كامل راح عندهم وخلاهم يغنوا معاه

أنا بعترفلك يا عمري

أنت حبيب عمري

قرب خدني

تعال في حضني

ده أنا والنعمة دي بحبك

قد الدنيا دي بحبك

أنا ده والنعمة دي بحبك

قد حياتي وروحي

وعمري لا اكتر شوية

أنا ده أنا اسعد لحظة

في عمري وأنت بين إيديا

I love you, habibi

Je t’aime beaucoup

I need you, habibi

J’ai besoin de vous

C’est toi la vie, toi mon cheri

You love me, oh

وعلى عين قمر الهوى

يا نور عيني

منى العين نفضل سوى

وايديك في ايديا

أنا ليك لا دا ولا دا

ماليين عينيا

أنا بيك عمري ابتدى

وانا الله رضي عليا

أنا بعيد عنك هضيع

في الدينا ديا

أنا هبيع نفسي ولا ابيع

حبيبي اللي ليا

أنا وقلبي نسينا اللي راح

من عمري قبلك

أنا وقلبي نسينا الجراح

من أول ما أقابلك

وكمان غني لهم اغنيه👇👇

حبيبي .. انشالله يا رب ما تحرمني منه

حبيبي .. انشالله يا رب ما تبعدني عنه

حبيبي .. انا بعد القلب ده والحضن ده ليه مين

ده حبيب عمري وحياتي ده عشق السنين

دنا هوا اللي امتلك احساسي

دنا هوا اهلي وحبايبي وناسي

**

دنا هوا عمري اللي انا بحياه

**

دنا والله ولا قبل منه حبيبي

دنا والله ولا بعد منه حبيبي

دنا والله لو ايه مانساه

**

حبيبي .. انشالله يا رب ما تحرمني منه

حبيبي .. انشالله يا رب ما تبعدني عنه

حبيبي .. انا بعد القلب ده والحضن ده ليه مين

ده حبيب عمري وحياتي ده عشق السنين**

اهو دا اللي ديما طبيب ومداوي

اهو دا اللي بعده الزمن ما يساوي

اهو دا اللي هون عليه الآه

**

لا لا والله ولا مره غاب عن بالي

لا لا والله هوه العزيز والغالي

لا لا والله ماقدر على فرقاه

**

حبيبي .. انشالله يا رب ما تحرمني منه

حبيبي .. انشالله يا رب ما تبعدني عنه

حبيبي .. انا بعد القلب ده والحضن ده ليه مين

ده حبيب عمري وحياتي ده عشق السنين

**

دنا قلبي دق وكبر على ايدوه

دنا قلابي دايما حابب مواعيدوه

دنا قلبي ملهوش امل غير داه

**

لا لا والله ولا حد تاني ملا عيني

لا لا والله حالف بربي وديني

لا لا والله انا عمري كله فداه

وبعد وقت قضوه سوا علي انغام مصطفي كامل خلصوا و شكروه وهو كمان ودعهم و سابهم ومشي

مروان شال حنين وطلع بيها للجناح بتاعهم اللي هو حجزه ودخل وقفل الباب وقرب منها اوي وبهمس يخطف القلوب وحب وعشق جارف… انا بحبك اوي اوي و مش عايز حاجه من الدنيا غيرك انتي وبس

حنين بصدق وبتوهان اثر قربه منها كدا… انا كمان مش عايزه حاجه من الدنيا غيرك انت وحنين ربنا ميحرمني منكم يارب

مروان بعشق وانين عاشقين… ولا منك يا قلب وعقل مروان وبيقرب من شفايفها وهي مستسلمه ليه ولحبه وعشقه وبعد ما قرب من شفايفها رجع دماغه لورا و هي استغربت ده وقالت ان هو بيردلها اللي هي عملته فيها ليله دخلتهم الاولي… بس هو كان ليه هدف تاني وبحب وعشق جارف الليله دي بالنسبالي حياه جديده لينا إحنا الاتنين نفسي اسمع منك كلمه اتمنيت كتير انك تقوليهالي ونبدأ بيها حياتنا سوا

حنين بفهم… انا مروان بمقاطعه وحب… انا عارف انك لسه محبتنيش الحب اللي انتي حبتيه لأسر بس نفسي انك تقوليهالي ونبدأ بيها حياتنا مع بعض وان شاء الله عمرك ما هتندمي انك قولتيها وهعمل كل جهدي بعد كدا انك تقوليها لوحدك وعن اقتناع وحب وبهمس يخطف القلوب وبيقرب من شفايفها… ها هتقولي كلمه بحبك لحبيبك ولا هتسبيه كدا هيموت و يسمعها منك

حنين وهو مازال علي قربه وبتوهان… انا بح

وقبل حنين ماتكمل قاطعها رن تليفون مروان واكن العاصفه قامت لا دي مش عاصفه دي براكين و زلازل لانها هتقلب كل حياتها رأسا على عقب

مروان حاول يتجاهله عشان حنين تكمل الكلمه اللي كتير اوي اتمني انه يسمعها منها وخلاص هي بتقولها… اصبر ايها التليفون اللعين هادم للذات… سارق الفرحات…مفرق الاحباب… وللاسف مروان معرفش يتجاهله وفتح الخط

وكان للأسف الشديد ابراهيم… اللي اخد رقم مروان من رودي وبصوت خافت… انا بعتلك فيديو لمراتك حبيبه قلبك اتمني انه  يعجبك

مروان بدهشه… مين معايا وفيديو ايه انطق

ابراهيم قفل السكه في وشه

ومروان بيشوف تليفونه وبيدور فيه

حنين بخوف ورعب… في ايه مالك وشك اتغير كدا ليه

مروان بتوتر… مش عارف انا لسه بشوف في ايه دور وللأسف لاقي الفيديو واول ما شغله………..نكمل الحلقه الجايه

الفصل التالي: اضغط هنا

يتبع.. (رواية كل هذا الحب) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق