رواية كل هذا الحب – الفصل الثامن والأربعون والأخير
الخاتمة الجزء3 الاخير
🧡💛💚 قراءة ممتعه🧡💛💚
ابراهيم بحب و عشق و أنين عاشقين … انا بحبك اوي اوي يا حنين روحي والله بحبك اووووي… وهموت وابقا انا وانتي كيان واحد
وبمكر وخبث… يلا بينا هوديكي مكان حلو اوي وهيعجبك اوي اوي… واحكيلك حدوته حلوه… وسند جبينه علي جبينها
حنين بهمس… علي فكره انا مش همس عشان تحكيلي حدوته
ابراهيم بمكر وهمس وعشق واشتياق… الحدوته بتاعك انتي هتبقا غير حدوته همس… لان حدوتك انتي… هتبقا فعلا وبس… وهحكيلك بالفعل… اد ايه انا هموووووت عليكي… واد ايه نفسي نبقا كيان واحد… واثبتلك انا اد ايه بحبك وبعشقك… وانا اديتلك اثبات صغير من شويه👆واول سطر من حدوتنا اللي مستحيل هتخلص ولا تتنهي… وبهمس يخطف القلوب… وهما مازالوا جبينه علي جبين بعض… اتمني يكون اول سطر من الحدوته عجبك… عما اكملك باقي الحدوته
حنين بهمس وصوت خافت وبتحط ايديها علي شفايفها اللي انجرحت اثر شراسه ابراهيم لها في تعبيره عن مدا حبه وعشقه لحنين… وبهمس يخطف القلوب… علي فكره اول سطر من حدوتك عجبني اوي
ابراهيم بتوهان وعشق وانفاس مقتطعه وبينهج اثر قربه من معشوقته…ان شاء الله🙏 باقي سطور الحدوته تعجبك اوي اوي… وبمكر… بس انا عايزك تشاركيني في الحدوته دي… هااا هتشاركيني وتحكي معايه… ولا هتسبيني احكي لوحدي
حنين بهمس اكتر…لا هحكي معاك وبتفصيل الممل كمان
ابراهيم بحب وعشق وشراسه ورغبه اشتعلت في كل كيانه اثر قربه من معشوقته واثر همساتها ليه… وبيقرب من شفايفها تاني… وبعشق وشراسه ورغبه… طب ايه رايك لو نعيييد اول سطر من الحدوته تاني
حنين بحب وعشق… طبعا موافقه
ابراهيم لسه هيقرب من حنين… ويعيد اول سطر من حدوته تاني
ياسين قرب منهم وبضحك😂😂😂وبعدهم عن بعض يانهاركم مش فايت واقسم بالله انتوا الاتنين مسهوكين ويمكن اكتر منه كمان وببيص ليامن
ويامن لسه هيرد… رد اللواء صبري… وبغيظ منهم… اقسم بالله انتم كلكم مسهوكين وعايزين ضرب النار
رعد بضحك… ماعدا انا يابابا مش كدا
اللواء صبري بغيظ… كان الاول يااختي قبل ما تتجوزي المسهوك ده
يامن قرب من رعد وشالها… وبضحك انا مش هرد عليك ياحمايا العزيز لاني مش فاضي ارد اصلا… ولسه هيمشي برعد
اللواء صبري بغيظ اكتر… رايح فين يامسهوك وواخد بنتي
يامن بتوهان وهو باصص لرعد قلبه اللي علي دراعه… وبتوهان وبهيام… رايح اقول لرعد قلبي الكلمتين
ولسه هيخرج… رعد بضحك😂… استني يامينو نحضر الفرح بتاعهم وبعدين نمشي
يامن بمكر وخبث… وربنا ابدا لاني هموووت واقولك الكلمتين.. وبمكر اكتر ولا انتي مش عايزه
رعد بمكر وعشق… مفهاش ولا… بس استني نقول للفانز هتوحشونا
💐💐يامن بضحك😂.. خلي #دي_دي_فتحي_الشريره… هي اللي تقولهم لاننا احنا مش فاضين… وكمان مش هنلحق نوحشهم لانهم ان شاء الله هيشوفنا في #الجزء_التالت_بتاعنا((#معركه_عشق_الحيتان))
وهيقابلوا #فهد_يامن_العمري_وسلطان_الحسيني
#وربنا_يعين_دي_دي_عليهم_لانهم_هيبقوا_اسم_علي_
#مسمي_حيتان_وهما_فعلا_هيبقوا_حيتان_في_كل
#حاجه_مع_باقي_الحيتان_التانين
وبمكر اكتر… يلا بينا بقا عشان انا جبت اخري كدا
رعد بحب وعشق… يلا بينا ياحبيبي… والمسهوك اخدها ومشي… قصدي مينو😂 اخدها ومشي وراحوا علي مكانهم في الجزيرة عشان يقولها الكلمتين بتفصيل الممل
ياسين بص للواء صبري وبضحك😂… مين اللي خرجوا دول
اللواء صبري بغيظ… ابعد عني انت التاني… وبغيظ اكتر… اقسم بالله ماعارف اتلم علي بنتي من المسهوك ده… وبيزق ياسين… ابعد عني بقا واخفي من وشي
ياسين بضحك😂 ومكر… رايح تقول قاموس الكلمات انت كمان ولا ايه ياسياده اللواء ياشرير
صبري بجديه وغيظ… لا يااخر صبري… رايح الفيلا بتاعت رعد عشان اخد فهد ودي دي عندي… طالما المسهوك اخد بنتي وهرب بيها… وسابه وخرج
وياسين قرب من ابراهيم وحنين… وبجديه واسف… انا اسف علي اللي حصل… بس صدقني كان غرضي نبيل وهو انكم ترجعوا لبعض
ابراهيم بجديه واسف هو كمان… انا اللي اسف وياريت تقبل نكون اصدقاء واكون اخ ليك
ياسين بجديه ومكر… هقبل بس بشرط
ابراهيم باستغراب… شرط ايه
ياسين طلع من جيبه تذكرتين مفتوحين الاقامه والميعاد… لجزر المالديف… وبحديه وصدق… انا كنت محضرهم ليكم هديه مني لجوازكم… ياريت تقبلوها منى
ابراهيم لسه هيعترض
ياسين بجديه… انت لسه عارض عليه نكون اخوات… وده شرطي اني اقبل عرضك.. او بمعني اصح… دي هديه الاخوه اللي بينا… ممكن بقا تقبل الهديه مني
ابراهيم بجديه وحب… ممكن واخد التذكرتين من ياسين
ياسين بجديه وحب… اتمنالكم السعاده
ابراهيم بجديه… اكيد هنشوفك في الفرح ان شاء الله
💐💐💐ياسين بجديه وحب… اكيد هتشوفني… وكمان ابقا خلينا نشوفك في #معركه_عشق_الحيتان… لان #دي_دي_فتحي_ناويه_ان_شاء_الله_تخليها_ضرب_نار
#وكلها_اكشن_وتشويق_واثاره_مع_الحوت_فهد_والحوت
#سلطان_الحوت_ادم_والحوت_مازن_وااااه_يااناه_ياامه
#من_اللي_دي_دي_فتحي_الشريره_واللي_هتعمله_فيهم
#وكلا_العاده_هكون_معاهم_لانها_مش_هتقدر_تستغني
#عني_وعن_خفه_دمي_العسل_بزياده_اللي_بتسخسخها
#هي_والفانز_بتوعها_ويلا_بقا_اسيبكم_واروح_احل
#مشاكلي_وانتم_كمان_تقولوا_باقي_حدوتكم_ونتقابلوا
#كلنا_ان_شاء_الله_في_معركه_عشق_الحيتان_ولسه
#هيسيبهم_ويمشي💐💐💐
حنين بجديه وصدق… شكرا علي وقفتك معايه وربنا يحزيك خير الجزاء
ياسين بضحك😂😂😂… ويجزكي كل خير ياموزتي ياخلوه انتي
ابراهيم بصله بغيره وغيظ
وياسين بضحك 😂😂😂اكتر… ايه يعني لما اخوك يعاكس مراتك… دا لا هو عيب ولا حرام
ابراهيم بغيظ منه… لا مش حرام ولا عيب… بس قله ادب ياخويه وشكلي هسحب الاخوه دي
ياسين بزعل مصطنع… طيب طالما كدا… يبقا اسفوخس عليك ياوحش انت وسابه ومشي
وابراهيم بضحك😂 اقسم بالله مجنون فعلا… وقرب من ابو حنين… وبجديه وصدق… اتمني ياعمي تكون سامحتني.. وتقبلني اكون جوز بنتك وان شاء الله اسعدها واعوضها عن كل اللي هي شافته
سيف الدين بجديه وصدق وحب… انا طبعا بقبل ياابني وربنا يسعدكن ويفرحكم يارب
وابراهيم بص لكريمه ام حنين… وبجديه اتمني تعتبريني زي السيد ابنك ياامي
كريمه بحب… اكيد ياحبيبي بقيت زي السيد واكتر كمان
حنين بصت للسيد… وقربت منه وبدموع وحب… انا اسفه ياحبيبي ارجوك سامحني علي الكلام اللي انا قولتهولك في المستشفى ياريت تسامحني
السيد رمي نفسه في حضنها وبدموع واسف… انا اللي اسف حبيبتي ارجوكي انتي اللي تسامحيني
حنين بدموع وحب… انا عمري مازعلت منك ياحبيبي عشان اسامحك… انا كان صعبان عليه منك انك تكون اقرب واحد ليه وتصدق عني الكلام ده
السيد بدموع والله حبيبتي غصب عني
حنين لسه هترد… قاطعتها زينب… وبحب وجديه… ممكن بقا كفايه دموع… ونحضر لفرح اجمل هيما واجمل حنون في الدنيا… عما عمي سيف يشد حيله…نكون جبنا لحنون اجمل فستان فرح… ونجهزلهم احلي واحسن قاعه في الدنيا… هااا يلا بينا وشدوا حيلكم معايه
ابراهيم بجديه ومكر… لا انا مش هحضر حاجه… لاني مش هبقا فاضي غير لحنين روحي وبس… وكنان اخدها عشان اجبلها احلي واشيك في فستان في الدنيا… وكمان نختار اوضه نوم جديده علي ذوقها هي
حنين بحب وعشق… انا موافق نختار الفستان… بس مش عايزه اغير اوضه النوم لاني مش عايزه واحده جديده
ابراهيم قرب منها وبجديه وحب… ليه ياحبيبتي
حنين بحب وعشق اكتر… عشان الاوضه دي اول مكان جمعنا سوا وشهد علينا فرحنا وحزننا وكل حاجه وانا مش عايزه اغيرها
إبراهيم بجديه وحب.. اللي انتي عايزاه ياحبيبتي طلباتك كلها اوامر
زينب بجديه… يلا بقا ياهيما خد حنين روحك ورحوا الفيلا واطمنوا علي همستكم لانها اكيد هتموت من القلق عليكم
ابراهيم بتذكر وخوف علي همسته… دا مروان كان بيقول
احمد بمقاطعه وجديه… متقلقش لان الامن بتاع الفيلا اتصلوا عليه… وقالولي كان فيه اتنين حالوا يقطحموا الفيلا وهما خلصوا عليهم وكل حاجه تمام
ابراهيم برتياح… الحمدلله… ولسه هيشد حنين ويمشي
السيد مسكها وبجديه ومكر… حنين هتفضل في بيتنا لغايه كل حاجه ماتجهز ونسلمهالك في القاعه ان شاء الله
ابراهيم بغيظ… وليه بقا ان شاء الله وهي كدا كدا مراتي
السيد بجديه… عشان اخنا مكناش حاضرين في المره الاولي وانتي عملتها علي مزاجك… يبقا احنا اللي لازم نعمل اللي علي مزاجنا في المره التانيه
ابراهيم ليه هيرد باعتراض لانه مش عايز حنين روحه تبعد عنه تاني… زينب ردت وبمقاطعه… واحنا موافقين وفي خلال اسبوع ان شاء الله كل حاجه هتبقا تمام
ابراهيم باعتراض… لا اسبوع كتير اوي… لاني انا هحهز كل حاجه بكره… وبعد بكره يبقا الفرح
ابوها بغيظ ومكر… انت مش عايزني احضر الفرح ولا ايه ياجوز بنتي
ابراهيم بغيظ بداريه… لا ياعمي ازاي… الا انتوا عايزينه
زينب بجديه وحب… خلاص بكره ان شاء الله تروحوا تحيبوت الفستان بتاع حنين والبدله بتاعتك وان شاء الله خلال اسبوع القاعه والفيلا وكل حاجه هتبقا جاهزه
الكل بحب وسعاده… ان شاء الله
وبعد وقت ليس بقليل… احمد وزينب إستاذنوا عشان يمشوا… وبصوا لابراهيم اللي عيونه هتاكل حنين… وخصوصا بعد مالمس شفايفها وجننته بزياده
زينب لما لقيته كدا قربت علبه وضربته على صدره وبضحك… يلا ياحبيبي نمشي ربنا يهديك كلها اسبوع وتبقا معاك
ابراهيم بتوهان وهو مازال باصص لحنين روحه.. لا اسبوع كتير اوي انا هاخدها معايه دلوقتي… عشان اكملها باقي الحدوته لاني مقولتش غير سطر واخد منها… وبيشدها من ايديها
السيد اخوها وقف قدامه… وبمكر بقول ايه ياابو نسب… انا بقول تقوم تمشي بقا عشان تنام بدري وتلحق وقتك بدري بدري
ابراهيم بغيظ… انت شايف كدا
السيد بمكر اكتر… هو انت شايف غير كدا ياابو نسب ولا ايه
ابراهيم بمكر… ماشي همشي بس عايز حنين توصلني لبره
السيد لسه هيعترض … كريمه امها.. اتكلمت وبحب… وصلي عريسك ياحبيبتي وصله
حنين قامت ولسه هتخرج… السيد مسك ايديها.. وبجديه ومكر… وصليه لغايه قدام الباب بس… يعني ٥ دقايق وتكوني هنا
حنين لسه هترد… إبراهيم شدها من ايديها وخرج بيها… وبغيظ هو انتي لسه هتردي عليه.. وبص للسيد وبمكر متقلقيش ياابو السيييد كلها ٥ سعات وارجعهالك تاني
وشد حنين من ايديها وخرح وقف في الطرقه
َواحمد وزينب… بضحك… هنستناك في العربيه متتاخرش علينا وسابوه ومشوا
وابراهيم لف ايديه حوالين وسط حنين… وبحب وعشق ومكر… ينفع اللي هما بيعملوه فيه ده
حنين بحب ومكر… بيعملوا ايه
ابراهيم قرب شفايفه من شفايفها وبهمس اكتر… ينفع يبعدوني عنك كدا وانا هموووت واحكيلك باقي الحدوته بتاعتنا ينفع كدا
حنين لسه هترد… السيد اخوها رد… وبغيظ… اللي ينفع يااخويا… انك تروح بيتك دلوقتي … وهي كلها اسبوع وتبقا في بيتك بدل ما انت واقف وهتموت علي نفسك كدا
ابراهيم بغيظ اكتر… ربنا يقدرني واردلك اللي انت بتعمله فيه ده قريب ان شاء الله واغتت عليك انت وحبيبتك
السيد سرح بذهنه وافتكر… السنين اللي غابها وكان شغال عند واحد وواخد شقه كمان في عمارته… وبنت الراجل ده كانت بتحبه وبتعشقه… وهو حرم علي نفسه الفرح والسعاده بسبب موت حنين… وبعده عن اهله… وبدل ما يتقدم خطوه لقدام ويترجم احساسه واحساسها بفعال… بعد عنها ورجع لاهله تاني… وسابها وساب قلبه معاها هناك
ابراهيم بمكر وضحك… مش بقولك هفرح فيك قريب واغتت عليك براحتي… وبص لحنين… وبخب وعشق. ان شاء الله ياحبيبتي هعدي عليكي بكره من بدري عشان اخدك واجبلك احلي واشيك فستان فرح في الدنيا
حنين لسه هترد… قاطعها السيد وبص لابراهيم وبغيظ.. ان شاء الله يااخويا ان شاء الله… يلا عشان تلحق تنام عشان السهر غلط علي اللي زي حالاتك
ابراهيم بغيظ منه… والله هتروح النار بسبب اللي بتعمله فيه ده ومشي وسابه
والسيد بمكر لحنين… والله لاخليه يلف حوالين نفسه في الاسبوع ده… ربنا يقدرني بس… وبيبص لحنين… قولي امين
حنين بضحك… امييين
ودخلوا لابوهم وامهم تاني وبعد وقت ليس بقليل من كلامهم وسعادتهم في رجوعهم لبعض ابو حنين اصر انهم يمشوا يروحوا ويرتاحوا شويه وبعدين يبقوا يروحلهم تاني بكره ان شاء الله وفعلا مشوا
ووصلوا العماره… وحنين لسه هتطلع… السيد اخوها وقفها… وبحب ومشاكسه… يلا ياحنين ايامي… صهر اخوكي حاهز غشان يشيلك ويطلع بيكي… وبضحك اطلعي يلا ياوحش اطلعي
حنين بحديه وصدق… بس انا كنت بطلع علي ضهرك لما اكون عايزه اعاقبك انك نسبت الشيكولاته بتاعتي امو لما تزعلني بس انا دلوقتي مش زعلانه منك في حاجه عشان اعاقبك
السيد بجديه وحب… بس انا عايز اطلع بيكي واشيلك لغزيه اوضتنا اللي علي السطوح… ومع اصراره… حنين طلعت علي ضهره… واتصورت وهي علي صهر اخوها وبتبوسه من خده… وطلع بيها لغايه اوضتهم اللي علي السطوح
وفضلوا قاعدين كتير اوي علي السطح.. وكل واحد حكي للتاني اللي حصله في السنين اللي فاتت… والسيد قال لحنين… علي اللي حبته وحبها… بس سابها ومشي حتي من غير مايودعها
وهي صممت يروح ويتقدملها ويكملوا حياتهم مع بعض لان البعد عن اللي احنا بنحبهم حاجه بتكسر القلب… بس هو قالها انه هيروخلهم ويعزمهم في فرحها الاول وبعد كدا يبقا يتقدملها ان شاء الله
وفضلوا يتكلموا مع بعض لغايه لما راحوا في النوم والسبد واخدها في حضنه
***********************#كل_هذا_الحب(#عشق_حنين)_بقلمي_دي_دي_فتحي_ملكه_القلوب_صفحتي
#الشخصيه_باسم_اللهم_اسالك_الفردوس_لوالدي
عند إبراهيم 👇👇👇
ابراهيم روح هو وزينب ووجوزها… وهمس اول ما شافت ابراهيم جرت عليه وحضنته اوي… وعيطت بدموع وشهقاتها علت … وبدموع ليه يابابا كل شويه تبعد عني كدا ليه… وبدموع اكتر وشهقات… ارجوك يابابا متبعدتش عني تاني ارجوك
ابراهيم بحب وعشق… هيما عمره ماهيبعد عن همسته تاني لانه بيعشقها وبيموت فيها وكمان هيجبلها حد جميل اوي اوي يدخل في حياتنا كلنا وتملاها حب وفرح وسعاده
همس بمكر بعد ماشهقاتها بدات تقل… علي فكره انا عرفاها وحكيت لابراهيم علي اللي حصل بينها وبين حنين
ابراهيم شدها لحضنه تاني وبحب… الحمد لله ياحبيبتي الحمد لله وان اليه راجعون ايامنا اللي جايه هتبقا كلها سعاده في سعاده
همس طلعت نفسها من حضنه وبجديه… بس انا بحبك اكتر من ماما حنين… وانت لازم تحبني اكتر منها… انت هتحبني اكتر منها ياهيما مش كدا
ابراهيم شالها وطلع بيها علي اوضتهم… وبحب… اكيد ياقلب هيما اكيد وحطها علي السرير.. وبحب اكتر… هروخ اخد شاور واطلع احكي لهمستي امل واحلي حدوته… ولما ذكر كلمه حدوته افتكر… اللي حصل بينه وبين حنين روحه في المستشفى… وبتلقائيه حط ايديه علي شفايفه وافتكر لما شفايفه افترست شفايف حنين وجرحتها من كتر حبه واشتياقه لها… وابتسم للي حصل… وسرح في حنين روحه… ومااخدش باله من همسته اللي عماله تكلمه وهي سرحان وفي دنيا غير الدنيا
وهمس بغيظ وغيره ظاهره… وقربت منه وشدته من ايديه… وبزعل علي فكره انا زعلانه منك… عشان عمال تفكر فيها وسايبني انا وحتي مش سامعني معني كدا انك بتحبها اكتر مني
ابراهيم بحب ونزل لمستواها… وشدها من لحضنه وضمها اوي… تصدقيني لو قولتلك انك وحنين روحي وزينب اكتر حد بحبه وبعشقه في حياتي
همس بجديه اكتر… يعني بتحب مين فينا الاكتر
ابراهيم طلعها من حضنه ومسك وشها… وبحب… انتي ياهمستي اللي بحبك اكتر
همسه حضنته تاني وبحب وبفرحه ظاهره… وانا كمان بحبك اوي اوي ياهيما اكتر من اي حد في الدنيا
ابراهيم بحب وعشق… ربنا يخليكي ليه ياقلب هيما… وبجديه… بس انا عايزك تحبي ماما حنين اكتر مني ممكن
همس بجديه وصدق… لامش ممكن لان مفيش حد ممكن احبه اكتر منك… بس انا هحب ماما حنبن هي كمان… بس اكيد مش اكتر منك
ابراهيم بحب… ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابدا يا حبيبتي… وباسها من جبينها… يلا هدخل اخد شاور عشان اطلع واحكيلك حدوته جميله زيك… وسابها ودخل ياخد الشاور بتاعه
وهمس استنيته لغايه لما خرح…وإبراهيم اهدها في حضنه… وحكلها حدوته من اجمل واحلي الحواديت… وناموا وهما الاتنين مبسوطين
وتاني يوم الصبح
ابراهيم صحي واخد شاور ولبس ولسه هينزل
همس صحت وبغيظ وبنوم… رايح فين ياهيما كدا علي الصبح
ابراهيم بحب… هاخد ماما حنين واروح اجبلها فستان الفرح
همس بغيظ اكتر وغيره ظاهره… وقامت وحط ايديها في وسطها… وليه بقا مروحش معاكم انا كمان وتجبلي فستان زيها
ابراهيم بحب عشان ميزعلهاش… تعالي ياحبيبتي معانا والبسي يلا
همس بعد مارجعت نفسها… لا خلاص روح النهارده معاها وانا هبقا اروح انا وانت بكره لوحدنا
ابراهيم بحب وضحك ومشاكسه… علي فكره هي مامتك مش ضرتك
همس بعنف وغضب… هيما كول عيش واسكت احسنلك
ابراهيم بضحك… حاضر ياسوكه ياعبيطه وسابها ونزل يحري قبل ماترد عليه… وهي كانت هتموت من الغيظ والغيره
وزينب قابلت ابراهيم وهو نازل… وبحديه وحب… انا هاخد الأولاد ياحبيبي ونروح البيت عندي… عشان نبدا في تجهيز الفيلا… لاستقبال احلي واجمل عرسان
ابراهيم بجديه… لا يازينب احنا هنفضل عايشين سوا ومش هنفترق تاني ابدا
زينب بجديه… ان شاء الله ياحبيبي… نجهزها بس الاول وسيب الباقي علي ربنا
ابراهيم بحب… ان شاء الله خير حبيبتي… انا همشي اروح لحنين وانتي اعملي اللي انتي عايزاه وباسها من جبينها ولسه هيسيبها ويخرج
زينب بمشاكسه… بلاش تتشاف كتير مع حنين روحك
ابراهيم بضحك ومكر… ربنا يبعد اخوها بس عننا.. دعواتك معانا بس
زينب بضحك… يارب يغتت عليكم ومتعرفوش تقولوا حاجه تانيه من حدودتكم غير يوم فرحكم
إبراهيم بغيظ… بقا كدا انتي اخت انتي… وربنا انا زعلان منك وسابها وخرج
وزينب بعد ماخرج… دعتله كتير ان ربنا يسعده مع حبيبته ويعوضهم عن اللي شافوه… وراحت عشان تستعد للي هي ناويه تعمله
وابراهيم راح لحنين روحه… وخبط كتير علي الشقه ومحدش رد… ولسه هيروحلهم المستشفى… جه في باله انه يشوفهم الاول علي السطح… وفعلا طلع فوق ولاقا حنين نايمه في حضن السيد وهو ضاممها جامد
قرب من حنين وهي مازالت في حضن السيد… وبيلعب بانفه بانفها وهي فتحت عيونها… ولقيت ابراهيم قدامها… وفكرت نفسها بتحلم… بس فتحت عيونها اكتر وعرفت ان ابراهيم قدامها فعلا وانها مش بتحلم… ولسه ابراهيم هيشدها من حضن السيد
السيد فتح عيونه… وبمشاكسه… رايح فين ياابو نسب.. طب قول صباح الخير الاول
ابراهيم بضحك… صباح الخير الاول… ممكن بقا اخد حنيني ونروح نشتري فستان الفرح
السيد بجديه وغيظ… دا علي اساس انكم هتلاقوا مولات فاتحه دلوقتي
ابراهيم بجديه وغيظ لتحكمه… اه فاتحه متقلقيش
السيد بمشاكسه اكتر… دي مين ده اللي فاتحلكم علي الصبح يااخويا
ابراهيم بجديه… احنا هنفطر الاول في اي مطعم عما المولات تفتح
السيد بمكر… ااه ااه قولتلي… خلاص تعالوا افطروا معايه الاول وبعدين ابقوا امشوا
ابراهيم بجديه واعتراض… لالا احنا هنفطر بره… ولسه بيشد حنين… اللي اعترضت… وقالتله انها مينفعش تخرج بهدومها دي… لاني لازم اخد شاور الاول واغير هدومي… وبتذكر بس انا معيش هدوم هنا
السيد بحب وجديه… متقلقيش ياحبيبتي هدومك لسه هنا زي ماهي تعالي يلا
ونزلوا وإبراهيم بجديه متتاخريش ياحبيبتي عشان نلحق
السيد بجديه… اظن من حقي افطر مع اختي بعد سنين الغياب دي كلها
ابراهيم معرفش يقوله ايه فاسكت لانه معاه حق
وقعدوا استنوا حنين لغايه لما خلصت وخرحت… وكانت في منتهي الجمال والشياكه
والسيد بمشاكسه يلا بقا ياحنون ادخلي حضرينا فطار عشان نفطر سوا قبل ماتنزلوا… انا هدخل اخلص شويه حاجات عما تخلصي وسابها ودخل
وكمان حنين دخلت المطبخ… تحضر الفطار… وابراهيم قام دخل وراها… وقرب منها وحضنها من ضهرها… وهي جسمها كله ارتعش من قربه منها بشكل ده
وابراهيم لفها ليه… وبحب وعشق وهمس… انا بحبك اوي اوي ونفسي بقا اكملك باقي حدوتنا والله هتكون اجمل واحلي حدوته
حنين اتكسفت ووطت وشها… وهو رفعه ليه… وبهمس اكتر ولا انتي مش عايزه هاااا.. وبيكلمها وهو قريب منها اوي وقربه منها ده… مجننه… وموتر حنين… وابراهيم قرب اكتر واكتر ويدوب لمس شفايفها
السيد دخل عليهم وعمل نفسه مش واخد باله.. وهما اتخضوا وبعدوا عن بعض… وبجديه هااا حضرتوا الفطار ولا لسه… اكيد لا… يلا عشان اساعدكم ونحضره سوا… وبدا يساعدهم في التحضير… وبعد وقت ليس بكثير حضروا الفطار… وطلعوا بيه… وفطروا وخلصوا وابراهيم اخد حنين وخرجوا… من ما السيد قاله الوصايا العشر عشان يخلي باله من حنين
وابراهيم راح اكبر واحسن مول لفساتين الفرح… واختارو فستان كان في قمه الجمال والشياكه… وحنين قاسته هي والبنت اللي شغاله في المول… ومخلتش ابراهيم يشوفها وهي لابساه
وخلصوا وابراهيم بيقرب منها بعد البنت اللي معاها مامشوا… وبمكر وحب… انا مشفتش الفستان عليكي انتي خلعتيه قبل مااشوفه ليه
حنين بحب… عشان مينفعش تشوفه عليه غير يوم الفرح
ابراهيم قرب منها وبهمس… امال ينفع ايه ياحنين روحي
حنين بحب وهمس… انا مش عارفه ايه اللي ينفع
ابراهيم بتوهان واشتياق… انا هقولك ايه اللي ينفع وقرب عليها اكتر واكتر… وشفايفه لمست شفايفها… ولسه هيلتهم بعشق وشوق جارف… قربت عليهم البنت اللي كانت مع حنين… وبجديه الفستان والبدله بتاعت حضرتكم جاهزين يافندم
ابراهيم بعد عن حنين وبغيظ وضيق… يعني حبكت تيجي دلوقتي… وبغيظ اكتر… الله يخربيت الفندم واللي جابوا الفندم عشان ترتاحوا كلكم… وشد حنين من ايديه وهي مسخسخه علي روحها من الضحك… وابراهيم دفع فاتوره الفستان والبدله… وراح ركب العربيه وهو في قمه غيظه
حنين بحب… لابراهيم وهو سايق… ممكن تودينا مكان هادي نقعد فيه شويه
ابراهيم بغيظ وضيق… وليه عشان الاقي بتاع الفندم فوق دماغي ولا الاقي السيد اخوكي
حنين بمكر ومشاكسه… ماانت اللي مبتختارشي الوقت المناسب
ابراهيم وقف العربيه في مكان هادئ… وبزعل يعني انتي عاجبك شحطفتي عليكي دي مش كفايه كل السنين اللي اتحرمنا من بعض فيها
حنبن قربت منه… وبحب وعشق.. لا ياحبيبي مش عاجبني… بس كلها ايام ونبقا مع بعض
ابراهيم بحب وعشق جارف… بس انا هموت عليكي والله ياحنين روحي والله هموت عليكي
حنين بحب وهمس… بعد الشر عليك ياقلب وعقل حنين
ابراهيم بمكر وعشق… طب ايه
حنين بمكر اكتر منه… ايه
ابراهيم بغيظ منها… ايه انتي حسي بيه يحس بيكي ربنا
حنين بضحك ومكر… يعني اعملك ايه
ابراهيم بحب وعشق وهمس… متعمليش حاجه لاني انا اللي هعمل كل حاجه… وشدها عليه… والتهم شفايفها بشراسه وعشق جارف والاهم باشتياق… وحنبن بادلته بوسته بحب وعشق
وابراهيم ايديه بدات تلمس منحيات جسمها وهو مازال بيبوسها
وحنين بعدته عنها وبغيظ منه… علي فكره انت قليل الادب احنا متفاقناش علي كدا
ابراهيم بغيظ اكتر منها… وعلي فكره انا هموت عليكي… وبيفرب منها تاني… وحنين زقته وبغيظ… ابعد عني ياقليل الادب ابعد عني
ابراهيم بحب وتوهان… قليل الادب قليل الادب… بس سبيني اعبرلك عن اللي جوايا ليكي… وبيقرب تاني
وحنين زقته… وبغيظ اكتر… انت هتبعد عني ولا اصرخ والم عليك الناس… واقولهم عايز يتحرش بيه
ابراهيم مش مستوعب اللي حنين بتقوله… ومره واحده فتح في الضحك 😂😂😂وبيضربها علي كتفها… وبضحك😂 اتحرش بيكي ايه يامجنونه… دانتي مراتي يخربيت عقلك… شكلك هتتعبيني اوي وانا بحكياك الحدوته… وبضحك اكتر😂😂😂… طب هاتي بوسه بقا وبعدين صرخي… وبيقرب منها تاني
حنين بعدته… وبزعل… علي فكره انا زعلانه منك
ابراهيم بحب وعشق… وعلي فكره دانا اموووت قبل ماتزعلي مني… وبضحك… مش كفايه بنتك واللب عملاه فيه… هو انا هلحقها منك ولا من بنتك
حنين حطت ايديها في وسطها… وبغيظ… احنا مش عجبينك ولا ايه يااستاذ هيما
ابراهيم بضحك😂😂😂 ومشاكسه… وانا اقول سوكه العبيطه اللي في البيت عندي دي طالعه لمين… اتاري الإدره علي فمها تطلع البت لامها
حنين بغيظ وتحذير… هيما كول عيش احسنلك
ابراهيم بضحك😂😂😂… والله لسه سامعها من بنتك وانا جاي… حنين بتبص له… وهو بضحك… حاضر هسكت وهاكل عيش… وقرب منها… وبحب وعشق… تعرفي ان هيما طالعه منك حلو اوي ولها طعم ومذاق جميل اوي اوي… وبمكر وخبث… بس انا هيما حاف كدا
حنين بدلع.. يعني عايز معاها ايه
ابراهيم بمكر اكتر… عايزها مغمصه
حنين بدلع اكتر… خلاص يبقا هيما حبيبي
ابراهيم بمكر.. بس
حنين بدلع وحب… ومعشوقي… وكل حاجه ليه
ابراهيم بحب وعشق… وانتي اجمل واحلي حنين في الدنيا وباسها من جبينها… وساق العربيه وراحوا المستشفى يطمنوا علي ابو حنين
@@@@@@@@@@@@@@
وعد ا الاسبوع سريعا سريعا علي الكل
وابراهيم هيموت علي حنين… وكل يوم اشتياقه لها بيزيد… وراح جاب لهمسته اجمل واشيك فستان
وزينب وجوزها… جهزوا القاعه والفيلا لاستقبال احلي واجمل عرسان
وابو حنين خرج من المستشفى… والسيد راح لساره اللي كان بيحبها وعزيمها هي واهلها علي فرح حنين وإبراهيم
وجه اليوم المنتظر وهو فرح حنين وإبراهيم👇
اللي جه اخد حنين روحه… ووداها للميكب ارتست… بعد ما بث لها شوقه وحبه ليها
واخر اليوم… إبراهيم راح عشان يجيب حنينه… وخرجت في قمه الشياكه والجمال… ولسه ابراهيم هيقرب منها اللي عقله طار اول ماشافها… ابوها بعده عنها… وبجدبه وحب… انا هسلمهالك في القاعه… يلا بينا
ابراهيم بغيظ… يلا بينا ماهو حد باصصلي في الجوازه دي
وراحوا كلهم علي القاعه… وسيف الدين سلم حنين لحبيبها ومعشوقها ابراهيم
وإبراهيم اخدها… وشالها ولف بيها… وقدام كل الناس… وبعلو الصوت… صرخ بحب واشتياق وجنون وهو مازال بيلف بيها… #بحبااااااك_بحباااااك_بحباااااك_ياحنين
#روحي_والله_بحباااااك_وبعشقك_وهموت_عليكي
ونزلها وهي في قمه قمه سعادتها… ورقصوا مع بعض وهما في منتهي السعاده… وحنين غنت لابراهيم… اغنيه((#وانا_بين_إيديك)) 👇👇👇
بين إيديك أنا بنسى روحي بين إيديك
صعب أعيش فى الدنيا ديا الإ بيك
كل يوم بيفوت عليا حب ليك بيزيد شوية
محتاجالك جنب مني اوعى ليلة تغبها عني
معاك رجعتلي تاني حياتي ودنيتي
معاك بعيش حبيبي فى الدنيا جنتي
وياك شوفت بعيوني طريقي وسكتي
ماليش غيرك حبيبي معاك حاسه بأمان
وطول ما أنت معايا مابخافش من الزمان
محتاجه ليك حقيقي قرب مني كمان
قرب مني كمان .. محتاجالك جنب مني
معاك رجعتلي تاني حياتي ودنيتي
معاك بعيش حبيبي فى الدنيا جنتي
وياك شوفت بعيوني طريقي وسكتي
ماليش غيرك حبيبي معاك حاسه بأمان
وطول ما أنت معايا مابخافش من الزمان
محتاجه ليك حقيقي قرب مني كمان
قرب مني كمان .. محتاجالك جنب مني
وبعد ماحنين خلصت الاغنيه… الكل قام رقص معاهم… ابو حنين وامها البي كانوا في منتهي السعاده وهما شايفين الفرح ماليه عيون بنتهم… وكمان السيد وسارته… اللي هتملي حياته سعاده وفرح… وكمان زينب وجوزها… وهمس وعمرو… وياسو المجنون واللواء صبري الشرير… وطبعا يامن ورعد… محضروش لانهم كانوا ليه بيحلوا في قاموس كلماتهم ومرجعوش من جزيرتهم
وبعد وقت كبير والكل في سعاده … خلص الفرح… وابراهيم وحنين وداعوهم… عشان يسافروا يقضوا شهر العسل… مع اعتراض وغيره همس انها مش عايزه تفارق هيما… بس مع تدهل عمرو ومشاكساته لها… همس اظهرت عكس اللي جواها
وابراهيم وحنين سافروا جزر المالديف… لان ابراهيم رفض انه يقضي اول ليله في حياته الجديده في الفيلا او حتي في الفندق اللي تبع القاعه… وصمم يقضي اول ليله بينه وبين حنين روحه في حزر المالديف… لانه عارف ومتاكد مليون في الميه… انه هو لو قرب من حنين روحه ودخل في تفاصيل حدودتهم مستحيل انه يسيبها او يقدر يبعد عنها بعد ماتبقا ملكه ويثبت ملكيته لها قولا وفعلا انها مراته وحبيبته ومعشوقته… حتي لو كانت مسافه السفر وبس
ونسيبهم عما يوصلوا جزر المالديف عشان يقضوا شهر عسلهم ويحكيلها حدوته براحتهم وعلي مزاجه… اوضحلكم هدف الراويه👇 وتحليلي لاشخاصها ونرجع نختم مع حنين وابراهيم
الهدف من الراويه 👇👇
هو ان البنات يحظروا علي اد مايقدروا ومينزلهوش في ((بحر الظلمات)) اللي هو (عالم الفيس) الغويط اللي ملهوش اول من اخر… وخصوصا الماسنجر والكلام عليه… وميسمحوش لنفسكم يكلموا الشباب ويخونوا ثقه اهلهم فيهم… وانهم يحطوا دايما وابدا… صوره حنين واللي حصلهامن ابراهيم واللي هو عمله فيها وتدميره لحياتها.. يحطوه قدام عنيهم… وياخدوا منه عبره وموعظه
انا عارفه ان حنين متعدش حدوها في الغلط… عشان اعاقبها كل العقاب ده… بس هي غلطت لما سمحت لنفسها تملم شاب علي النت وتديله فرصه يكلمها ويقتحم مشاعرها بشكل ده… وكمان تبعتله صورها ومحادثاتها وتكلمه صوت وتخلي نفسها فريسه سهل ليه ويصطادها
لانها بكل بساطه لو مكنتش سمحت لنفسها تكلم ابراهيم وكانت خافظت علي قلبها ومشاعرها… كان لما مروان يتقدملها واتحوزها وخلفت منه… كانت بكل بساطه وسلاسه كملت حياتها معاه… بس هي لما نزلت في بحر الظلمات هدمت حياتها… ودفعت التمن غالي اوي
فيه فانز كتير… قالولي ان الراويه حزينه وتوجع القلب… وده لاسف لان فكرتها واحداثها واقعيه جدا جدا… ومن الواقع اللي معظم البنات بتعيشه… ولاسف معظم المتحوزين كمان… عشان كدا غلب عليها الطابع الدارمي…والله العظيم… لو وريتكم… مشاكل البنات اللي بعتولي خاص وشاركوني في مشاكلهم بعتبار اني انا اللي عرضت فكره الراويه وناقشتها… لو وريتكم اللي حصلهم واللي اتعرضوله بسبب كلامهم مع شباب علي النت و وبيدولهم اغلي ماعندهم وهي… قلبهم… ولاسف لما القلب يحب بيضعف… وبيدفع تمن ضعفه ده غالي اوي زي ماحصل مع حنين… بس لاسف اللي حصل للي البنات اللي دخلولي خاص واللي مازالوا بيدفعوا تمنه لغايه دلوقتي… ولا حاجه جنب اللي حصل لحنين
فكان كل هدفي وقصدي… ان هدف روايتي يوصل للكل سوا بنات سنجل او متجوزين… وانا عارفه ان عدد كبير اوي بيتابعني في صمت… لان فكره الراويه واحداثها… تمس روحهم من جوا لانهم عاشوا او عايشين احداثها باختلاف مواقف بسيطه..يعني الراويه واحداثها واقعيه جدا جدا وعشان كدا غلب عليها الطابع الدارمي… وسهل اوي اني اكتب كلام الش واجري… بس صعب جدا اكتب كلام واقعي واحداث واقعيه… واتحمل الهجوم عليه… وروايتي…تعلم في قلوبكم وعقولكم … وتتاثروا بيها كل التاثر اللي انا شافته وحسيته في كومنتاتكم وريفيوهاتكم… ومبسوطه اوي اوي… ان احساسي وانا بكتب وصلكم… وعيطوا زي ناانا عيطت واتاثرتوا بالاحداث زي ماانا اتاثرت بيها
فااتمني اكون فعلا قدرت اوصلكم هدفي من الراويه… وقدرت انصح البنات ومينزلوش في بحر الظلمات تاني… وقبل ماينزلوا فيه ويفتكروا حنين يحطوا صور حنين قدامهم وياخدوا منها عبره وموعظه… لان نهايه حنين الطبيعيه لفكره الراويه… انها متكملش مع ابراهيم ولا مع اي حد تاني وتكمل مع بنتها وبس
بس انا خيرتكم وانتوا اختارتوا النهايه الراوئيه مش النهايه الطبيعيه… وانا نفذلتكم ده… مع اني كنت عايزه انهيها بنهايه الطبيعيه لها عشان مكنش متناقده مع فكره الراويه
تحليلي للشخصيات👇👇
حنين👇👇
شخصيه واقعيه جداً جداً… بتمثل معظم البنات وبتمثل الست لما بتحب بقوه والحب لاسف هو اللي بيضعفها… وبتسامح كتير في حقها… وبتغفر اكتر… ولما اتعرفت علي ابراهيم شافت فيه طوق النجاه لها… بعد ماعاشت ٤ سنين في عذاب تانيب الضمير… واتحملت كتير عشان خاطر بنتها واتعذبت اكتر… وكنت عايزها تبعد عن إبراهيم وتعيش هي وبنتها وبس لان ده النهايه الطبيعيه لها… وده تكمله هدف الراويه وفكرتها
بس انتوا اتاثرتوا بحنين اوي وعشتوا معاها بكل احساسكم وجوارحكم… ومبسوطه اوي اني قدرت اوصلكم ده… وعشان كدا واختباركم للنهايه الراوئيه انا خليتها تكمل مع ابراهيم.. وكتبت الخاتمه علي اساس ده
*************************
ابراهيم 👇👇
هو في الاصل انسان كويس… بس لاسف اللي امه عملته مع ابوه… خلاه يفقد الثقه في الكل وانتقم من الكل… حتي من حنين اللي حبته وعشقته… وانتقم منها مع انه كان بيحبها وبيعشقها… ومش معني كدا ان حاجه تخصل في حياتنا تخلينا نفقد الثقه في كل اللي حوالينا ونتقم منهم… لان الدنيا زي مافيها الحلو فيها الوحش… لانه لو مفقدش الثقه في كل اللي حواليه واعتبر اللي حصله زمان قضاء وقدر وحمد ربنا علي كل شي… كان ربنا عوضه خير… ومتعذبش كل العذاب اللي هو اتعذبه
*****************************
مروان👇👇
حب حنين بجنون ولاسف عمره ماحكم قلبه قبل مايحكم عقله… وظلمها مرتين… مره لما اتهمها في شرفها وانها مش بنت… ومره لما ابراهيم فبرك الفيديو… وهو صدق وطردها من غير مايديها فرصه تدافع بيها عن نفسها… وادي لحيه زي رودي انها تدهل حياته وبسببها كانت ممكن بنته تموت لولا رحمه ربنا بيها… مش هقول انه هو معهوش الحق..بس المفروض انه بيحبها وبيعشقها والمفروض ان الحب والعشق ده… يدلها المجال انها تدافع عن نفسها…بس هو لاغا قلبه ولاغا حبه وعشقه لها ومدلهاش فرصه حتي يسمعها… ونهايته كانت نهايه طبيعيه لجنونه وانانيته
*************************
موني ورودي👇👇
شخصيات بنقابلهم كتير اوي في حياتنا… بختلاف المواقف والاحداث اللي بتحطهم في طريقنا… ولاسف مخاططهم بتنجح في تدمير حياتنا… بس نهايه الشر معروفه مهما طالت لانها مبتدومشي… وهما اخدوا الجزاء اللي يستحقوه لان الجزاء من جنس العمل
*************************
اسر 👇👇
ميختلفش خاله عن حال ابراهيم… الظروف ظلمته.. ولاسف هو استسلم للظروف دي… مع انه كان ممكن يكون انسان كويس عكس ظروفه وظروف ابوه.. بس هو اختار الاسهل… ومع انه صعب عليه اوي لانه كان بيحب حنين بجنون وبرغم كل تهديداته ليها بس ماذاهاش ولا مره ولما حط لابراهيم الحاجات في اوضهم… كان بدافع جنونه وحبه ليها… ونهايته كانت النهايه الطبيعيه لكل خمجرم وخاين لبلده
************************
باسم 👇👇
مع انه دكتور… بس لاسف خان مهنته وسمح لنفسه ياخد حق مش من حقه واتمادا في اخد الحق ده… وحرم حنين من حريه الاختيار وحرمها من خياتها واهلها… ونهايته نهايه عادله للي هو عمله في حنين
*************************
ابو حنين وامها👇👇
كان لازم يدقوا العذاب ويتعذبوا في بعد حنين عنهم… ويعيشوا ٦ سنين في عذاب ضمير… لانهم كانوا المفروض يحتوها لما غلطت مش يرموها لايام والليالي تعذبها… ولو كانوا لما مروان طلقها ورمها… لو كانوا احتواها ورجعلها بنتها من مروان واخدواها تحت جناحهم مكنش خصل لحنين كل اللي حصلها
****************************
السيد اخو حنين👇👇
كان لازم يعيش في عذاب وتانيب ضمير ويبعد عن الكل كعقاب ليه… لان الأخ هو السند والضهر لما يميل علينا الزمان… ولما حنين مال عليها الزمان… وجت تسند عليه… ملقتش السند والضهر ده وسابها تقع وتكون فريسه سهله للزمان… ويفتوسها باحزانه واوجاعه اللي مبتنتهيش…وربنا عقابه وبعد كدا رزقه بسارته اللي هتملي حياته هنا وسرور لان ربنا غفور رحيم
***************************#كل_هذا_الحب_عشق_حنين_بقلمي_ملكه_القلوب_دي_دي_فتحي_صفحتي
#الشخصيه_باسم_اللهم_اسالك_الفردوس_لوالدي
يلا بينا نختم مع حنين روحكم ومعشوقها ابراهيم
ابراهيم اخد حنين وسافروا
جزر المالديف… وبعد وصلهم من السفر الطويل وبعد مناغشات ابراهيم لحنين طول سفرهم وجنونه وهي قريبه منه وهيموت عليها وهي مش مدياله فرصه… وصلوا لجزر المالديف… وكان المكان اللي ياسين حاجزهلهم في قمه الروعه والجمال… وزيزي حطلكم صورته علي الغلاف اتمني يعجبكم وينال رضاكم
ابراهيم دخل وهو حنين… اللي اتفاجوا وانبهروا من جمال وروعه المكان
وحنين قعدت وبتعب… هموووت من التعب…. يلا بقا هقوم اغير الفستان ده وانااام… وقامت ولسه هتدخل الحمام تغير
ابراهيم مسكها… وباستغراب… انتي رايحه فين
حنين بتعب… هروح اغير الفستان ده وانام كفايه عليه طول الطريق ده لابساه… وبتشد ايديها منه.. وبتعب سبني بقا سبني
ابراهيم باستغراب اكتر… دانتي بتتكلمي بجد بقا
حنين بتعب… اه بتكلم بجد هو التعب فيه هزار سبني بقا خليني انام
ابراهيم شدها من وسطها… دا علي اساس اني مش تعبان انا كمان…وبمكر… بس ولا يهمك لان احنا اول ماهنبدا في اول سطر من حدوتنا التعب كله هيرحوا ومش هتحسي غير واحنا في اخر سطر منها
وبيقرب منها اكتر… وحنين بجديه وتعب… احنا ننام دلوقتي وبكره ان شاء الله نشوف حكايه حدوتك دي ايه
ابراهيم بحب وعشق ومكر… وربنا مايحصل ابدا ولايكون… تصدقي انا غلطان لو اعرف انك هتسخسخي كدا من الطريق كنت قضينا اول ليله لينا هناك… وبعدين جينا… بس انا عارف نفسي مكنتش هسيبك ابدا
وبغيظ… فوقي بقا ياحبيبتي ربنا يهديكي فوقي كدا وركزي معايه… انا حد باصصلي في الجوازه دي ولا ايه
حنين بتعب وبنوم وبتتاوب… وبتزقه ابعد عني ابعد وفعلا بعدته عنها… وراحت رمت نفسها علي السرير ونامت
وإبراهيم واقف هيتجنن … وقرب منها… وبغيظ ودهشه… وبيصحها… حنين حنين… اوعي تعملي فيه كدا ياحنين … اكيد انتي بتهزري معايه صح… قومي يلا كفايه هزار لاني هموت وابدا الحدوته بتاعتنا… وبيهزها بس لاحياه لمن تنادي… وحاول معاها تاني وتالت وعاشر… عشان تصحي بس هي مصحتش
وإبراهيم قعد علي الكرسي… وهيتجنن منها ومن اللي عملته… معقول ده اليوم اللي هو مستنيه معقول دي ليله دخلتهم معقول… والليله اللي استناها كتير وحلم بيها اكتر تبقا كدا معقول… حط دماغه بين ايديه وهو مازال قاعد علي الكرسي
وبعد وقت ليس بكثير وابراهيم مازال قاعد علي الكرسي وحاطط دماغه بين ايديه
وحنين فهمته انها نامت من كتر التعب بس هي متابعها ومنمتش… ولما لقيته كدا ومازال علي وضعه صعب عليها اوي… وقامت وقربت منه واقعدت علي رجليه… ورفعت دماغه لها… وبحب واسف… انا اسفه ارجوك سامحني
ابراهيم بحزن… ليه عملتي كدا مع انك عارفه اني هموت وابقا انا وانتي كيان واحد
حنين بصتله والدموع لمعت في عيونها ولسه هتقوم من علي رجليه
ابراهيم شدها وثبتلها… وبحب وعشق وبتفهم… معقوله ياحنين روحي خايفه مني… معقول… طب ليه مش انا حبيبك وبمشاكسه ولا انتي مبتحبنيش
حنين بحب وعشق… لا انا بحبك اوي اوي
ابراهيم قام وقومها معاه… وبحب وعشق ومكر… خلاص انا مش عايز غير كدا… وبيقرب منها… وبيمرر انفه بانفها… وشفايفه بشفايفها… وهو بيفتح سوسته فستانها وحنين لسه هتبعده عنها… شدها عليه اوي والتهم شفايفها…بشراسه و عشق وشوق جارف… وحنين كمان بدالته بوسته بعشق وشوق جارف… وبعد وقت طوييييل من بوستهم… ابراهيم نزل لحنين الفستان وهو مازال بيبوسها… ولسه هيشيل حنين ويودها علي السرير… حنين بعدته عنها… وبغيظ منه… ابعد عني بقا ياقليله الادب
ابراهيم بضحك😂… والله لو جبتيلي حتي بوليس الادب… هقولك الحدوته يعني هقولك الحدوته… وبتفصيل الممل كمان… وقرب منها وشالها وحنين بتضربه علي صدره… وهو اتجاهل اللي هي بتعمله وحطها علي السرير
وحنين لسه هتبعد عنه… إبراهيم واقعها ووقع فوقها… وكتف ايديها…وبغيظ منها… هتهدي وتقولي هديت ولا ايه في ليلتك دي… يابنتي حرام عليكي بقا انا عايز اقولك الحدوته يخربيتك هموت عليكي والله… حسي بيه يحس بيكي ربنا
حنين بدلع ومازال ابراهيم فوقها… لا انت قليل الادب واكيد حدوتك قليله الادب زيك
ابراهيم بمكر وخبث.. وبهمس يخطف القلوب… طيب خليني ابدا فيها وبعدها احكمي عليه اذا كنت قليل الادب ولا لا… هااا ايه رايك بقا ابدا فيها
حنين باستسلام وبحب وعشق… وهمس هي كمان… ماشي موافقه انك تبدا فيها
ابراهيم بحب وعشق وهمس اكتر وانين عاشقين… واخيرااا هتبقي ملكي قولا وفعلا واثبت ملكيتي فيكي
وقرب منها اكتر واكتر… واتحدوا روحين في جسد واحد… وابراهيم خلي لغه واحده بس هي اللي تحكي لحنين حدوتهم وهي لغه العشاق… واثبتلها بهمساته ولمساته لها انها حبيبته ومعشوقته… وحنين كمان اثبت ليه انه هو وبس اللي حبيبها ومعشوقها… وبعد وقت كبيييييييير من اجتماع روحين في جسد واحد… إبراهيم خلي حنين مراته قولا وفعلا واثبت ملكيته فيها
وبعد وقت طوييييل… وحنين نايمه في حضن ابراهيم وهما شبه عرايا… وهو واخدها في حضنه… وبحب وعشق #انا_بحبك_اوي_اوي_ياحنين_روحي_ياعشق_ابراهيم
#حنين_بحب_وعشق_وانا_كمان_بحبك_اوي_ياابراهيم
#ياعشق_حنين
ابراهيم بحب وعشق ومكر وهمس… هااا ايه رايك الحدوته بتاعتنا عجبتك ولا لا
حنين بحب وعشق… عجبتني اوي
ابراهيم بمكر وتوهان… طب ايه رايك لو نقول حدوتنا تاني دلوقتي
حنين بضحك… لاااا انا عيزه انااام وحدوتك دي متعبه اوي اوي
ابراهيم بمشاكسه… ماانتي لسه قايله انها عحبتك اوي… يبقا فين بقا التعب
حنين بحب وعشق وهي مازالت في حضنه… ان شاء الله ياحبيبي كل ايامنا هتبقا حادويت في حادويت
ابراهيم بحب وعشق… صدقيني لو قولتلك اني عديت مرحله الحب والعشق ووصلت لمرحله الجنون ولو حكيت حدوتنا طول اليوم عمري ماهزهق ولا امل لاني بحبك بجنون
حنين بحب وعشق… وانا كمان والله ياحبيبي بحبك وبعشق اوي… يلا بقا ننام دلوقتي ونعيد الحدوته بكره زي ماانت عايز
ابراهيم بحب وعشق… وشالها ورايح بيها ناحيه الحمام… وبحب وعشق اكتر… ناخد شاور سوا وننام
حنين باعتراض… لالا انا هاخده لوحدي
ابراهيم بحب وعشق.. لا هناخدها سوا ولو معجبكيش… متبقيش تاخديه معايه بعد كدا… ودخل بيها الحمام
وبعد وقت ليس بقليل… اخدوا الشاور سوا… وابراهيم لبس حنين البرنس وهو كمان لبس… وشالها وطلع بيها… وساعدها في لبس هدومها… وهو كمان ساعدته
وشالها ووادها علي السرير… وطفي النور وخلي الإضاءة خافته… واخدها في حضنه وضمها اوي اوي… وبحب وعشق… يااااه ياحنين روحي متعرفيش انا من امته وانا هموت وتبقا في حضني كدا
حنين بحب وعشق… بعد الشر عليك ياحبيبي… وان شاء الله عمري ما هبعد عن حضنك تاني ابدا
ابراهيم بحب وعشق… ان شاء الله ياحبيبتي… وبعد وقت من حديثهم مع بعض… ناموا وحنين في حضن ابراهيم… وهو حاضنها جامد اوي
************************كل هذا الحب… عشق حنين… بقلمي… ملكه القلوب… دي دي فتحي… صفحتي الشخصية… باسم. اللهم أسألك الفردوس لوالدى
ومر شهر العسل بتاعهم وهما في قمه السعاده والحب… وكل يوم ابراهيم كان بتفنن في حكايته لحنين وهي كمان كانت بتشاركه في حدوته بكل حب وعشق
وبعد الشهر راجعوا تاني مصر… في وسط ترحيب كبير من الكل… وعدا يومين علي رجوعهم وحنين تعبت… وابراهيم خاف عليها اوي… وجاب الدكتور… اللي جه وقالهم خبر حمل حنين… والكل كان مبسوط اوي اوي بخبر ده
وبعد حوالي شهر كمان…إبراهيم اخد حنين وراح عشان يكشف عليه… والدكتور قالهم انها حامل في ٣ توأم
ابراهيم قرب من حنين وبفرحه وجنون… وشالها ولف بيها…#وبصوت_عالي_وجنون_بحباااااك_ياحنين_روحي
#بحباااك_حنين_بغيظ_يعني_انا_هقدر_علي_٣_ازاي
#والله_حرام_عليك_ياوحش_ابراهيم_بضحك_يلا
#شدي_حيلك_كدا_عشان_اول_ماتولدي_دول
#نجيب_غيرهم_لاني_عايز_دسته_منك_ياحنين
#روحي_انتي_ياعسل_حنين_بغيظ_اكتر_ده_اخر
#حل_المشاكل_بتاعتك_ياقليل_الادب_انت
#الدكتور_بغيظ_منهم_لو_خلصت_مع_حنين_روحك
#ياريت_تخرج_بقا_عشان_اشوف_غيركم_لانكم
#طلعتوا_روحي_انا_شخصيا_اش_حال_اللي_بره
#ابراهيم_قرب_من_حنين_وبمكر_وخبث_يلا_بينا
#ياحنين_روحي_عشان_مع مفاجاه_النهارده_دي
#تبقا_الحدوته_غير_اي_حدوته_حكاناها_قبل_كدا
#هااايلا_بينا_عشق_ابراهيم_حنين_بحب_يلا_بينا
#ياعشق_حنين_وابراهيم_اخد_معشوقته_وراح
#يحكيلها_الحدوته_بتاعتهم_اللي_مش_هتخلص
#ابدا_ان_شاء_الله
❤❤❤❤❤💙 النهاية 💙❤❤❤❤❤
- اقرأ ايضا روايات كاملة – كوكب الروايات
الفهرس كاملاً بجميع الفصول عبر الرابط التالي (رواية كل هذا الحب) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.