رواية احببته ظابط الفصل الرابع 4 – بقلم دينا دخيل

رواية احببته ظابط – الفصل الرابع

البارت الرابع

البارت الرابع

البارت الرابع 💃🔥🔥

نسمه بصدمه بعد ما قفلت الفون : انا قلتلك ي جوري أن مش مطمنه

جوري بعياط هي كمان : اهدي يحبيبتي يالا بينا ع المستشفى نشوفه وان شاء الله هيبقي بخير

وراحت نسمه وجوري المستشفى

جوري: لو سمحت في مصاب جه النهارده باسم أدهم سليم

ممكن رقم الاوضه بتاعته

_ اه ثواني

الظابط ادهم سليم ف العمليات دلوقتي

اوضه رقم 331 الدور التالت

جوري: شكرا لحضرتك

وطلعت جوري ونسمه بسرعه ع فوق

وقابلوا أحمد : اللي اول ما شاف نسمه سرح ف حته تانيه

وافتكر لما كانت لسه صغيره وكان بيلعب معاها لما يجي لادهم وازاي كبرت كدا وبقيت قمرر بس فاق من تخيلاته

نسمه: كابتن احمد هو ادهم كويس ؟

أحمد: هو فوق ف العمليات ….. كويس انكم جيتوا عشان هضطر امشي عشان حاجه للشغل وهجيله تاني

نسمه:بعياط طب شكرا اووي ي كابتن

وطلعت هي وجوري عند الاوضه بتاعته

احمد بعد ما مشيت ضحك ع كلمه كابتن واتخيل لو حد سمعها من صحابه ف الشرطه هيضحطوا عليه

ومشي وهو بيفكر ف نسمه

وطلعت من الاوضه ممرضه

نسمه: لو سمحتي اخويا جوااا اخباره ايه

_ حالته صعبه اووي بين الحياه والموت ادعيله الدكتور لسه عنده

نسمه انهارت من العياط هي وجوري

بس جوري حاولت تتماسك عشان نسمه

الدكتور خرج بسرعه : عايزين كيس دم كمان بسرعه

الممرضه : دا كان آخر كيس ي دكتور المريض فصيلته نادره

نسمه بعصبية: يعني اي مفيش اكياس دم هنا ف المستشفي

دي من أكبر المستشفيات ف مصر

جوري: اهدي ي نسمه

لو سمحتي هو فصيلته ايه

الممرضه : O-

جوري : دي نفس فصيله دمي

انا ممكن اتبرعله

نسمه بصيتلها بنظره شكر

جوري بجددد🥺🥺

جوري : اه ي نسمه متقلقيش

الممرضه: طب اتفضلي معانا بسرعه

ودخلت جوري عند أدهم مع الممرضه

ولما شافته عيطت

نايم ع السرير مش حاسس بأي حاجه والأجهزة متوصله بيه

وبداءت الممرضه تنقل دم منها ليه

وخلصت واديتها عصير

وطلعت الممرضه تقول لنسمه أنه قرب يفوق وهيبقي كويس

وجوري معاه ف الاوضه

جوري بتكلمه وهو نايم

عارف ي ادهم اول ما شوفتك وانقذتني حسيت فيك بأنك أماني وسندي مش عارفه ليه

اول مره احس ان بابا لسه عايش ….لما كنا بنتخانق مع بعض كنت اه بضايق بس بردو مش عارفه ليه كنت بحس بفرحه اول ما اشوفك

ولما جيت وسافرت حسيت أن قلبي خدته معاك

ولما كلمونا وقالوا لنا أنك اتصابت انا كنت هموت بجد

مش عارفه ليه الاحساس دا ومش عارفه أفسر مشاعري دي بس انا فرحانه أن دمي بقا بيجري ف شريانك وان ف رابط بينا

ادهم فتح عينه وكان سمع كل كلمه قالتها:

وقال بضعف وتعب : انتي اتبرعتيلي بدمك ي جوري

جوري اتخضت من أنه صاحي وكانت هتموت من كسوفها من فكره أنه سمع كلامها كله

أنقذها من الموقف دا نسمه اللي دخلت

نسمه بعياط: ادهم حبيبي يقلب اختك

انت كويس

ادهم وعينه كانت لسه ع جوري

انا كويس يحبيبتي…. متقلقيش

نسمه: الحمد لله يارب

وجوري استأذنت وطلعت لأنها كانت متلخبطه ومش عارفه هتبص ف وشه تاني ازاي بعد كدا

نسمه : تعرف أن جوري اتبرعتلك بالدم

ادهم باستغراب مصطنع : بجددد

نسمه : اه دي اول ما الدكتور قال الفصيله وأنها مش موجوده في المستشفى

لقيتها بتقول انها نفس الفصيله وف ثانيه كانت جوا عشان تتبرعلك

صدقتني لما قلتلك أن مفيش زيها

ادهم بشرود : فعلا مفيش زيها

وراحت جوري المسجد اللي ف المستشفي

وصلت ودعت ربها أنه أنقذها

يارب احمدك واشكر فضلك وكرمك علي

الحمد لله أن دعائي استجاب

ادهم لو كان حصله حاجه أنا مش عارفه كان هيجرالي ايه

اللهم لك الحمد والشكر كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

يارب أنا مش عارفه اي احساسي دلوقتي وان كان ادهم سمع كلامي ولا لا

بس انا مفوضه امري لك …. يارب قدملي الخير

ورجعت جوري عند نسمه ورفضت تدخل عند أدهم

لانها مش هتقدر تواجهه تاني

واستاذنت من نسمه أنها هتروح عشان مامتها

ومشيت

وفضل ادهم في المستشفى يومين وخرج بس مش بيقوم من السرير بأمر الدكتور

ثم بأمر  نسمه 😂💃

وكانت جوري بتتطمن عليه من نسمه بطريقه غير مباشره

نسمه بتكلم جوري ع الفون : معلش ي جوري ممكن بس تيجي تساعديني ف كام حاجه وهاتيلي معاكي شويه حاجات محتاجاها

عشان مش بعرف أخرج عشان ادهم مش اسيبه لوحده

جوري كانت بتحاول ع طول أنها متشوفوش تاني بعد ما كان ف المستشفي بس هتضطر تروح لنسمه .

جوري راحت لنسمه اللي اخدت منها الحاجات ودخلتها المطبخ تحضر الاكل

نسمه: خليكي ي جوري ارتاحي وانا هدخل الحاجات جواا

جوري: ماشي يحبيبتي

ودخلت نسمه المطبخ وجوري قعدت ف الصالون

أدهم: نسمه….. نسمه ممكن تجيبيلي الموبايل من عندك

نسمه :بصوت عالي: حاضر ي دومي

جوري معلش أيدي مش نضيفه شوفيه عايز ايه

جوري: اناا…….. اه…حاضر

وجابت موبايله ودخلت تديهوله

جوري : احم….. اتفضل

ادهم اتفاجأ بوجودها : شكرا

جوري : العفو وجات تخرج

ادهم: جوري

جوري قلبها دق بعنف اول مره تسمع اسمها منه

جوري : نعم

ادهم : شكرا انك انقذتي حياتي من غيرك مكنتش عارف كنت هفضل عايش ولا لا

جوري بسرعه: بعد الشر عليك واستغبت نفسها ع تلقائيتها

احم…… قصدي يعني الف سلامه عليك

ادهم بابتسامه: الله يسلمك

جوري هو الكلام اللي قولتيه ف المستشفي بجدد

جوري غمضت عينها واتمنت لو مكنتش جات أصلا

ومش عارفه هترد عليه ازاي

#رأيكم

#أحببته_ظابط

#Dina Dekhil

الفصل التالي: اضغط هنا

يتبع.. (رواية احببته ظابط) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق