رواية احببته ظابط الفصل الخامس 5 – بقلم دينا دخيل

رواية احببته ظابط – الفصل الخامس

البارت الخامس

البارت الخامس


البارت الخاااامس 💃💃💃🔥

أدهم: جوري هو الكلام اللي قولتيه ف المستشفي بجد

جوري غمضت عينها واتمنت لو مكنتش جات أصلا ومش عارفه هترد عليه ازاي

أدهم: جوري انتي سمعاني

جوري مش عارفه تتكلم ولا تقول اي أصلا

نسمه دخلت

دوووومي الاكل جاهز يالا

جوري حمدت ربنا أن نسمه جات وانقذتها للمره التانيه

أدهم كان عايز يولع ف اخته أنها جات دلوقتي

نسمه: يالا ي جوري عشان ناكل

جوري : معلش ي نسومه انا اتأخرت وماما هتضايق

نسمه: طب بس كلي وامشي

جوري: معلش ي نسمه هتتعوض أن شاء الله

سلام

نسمه: ماشي يقلبي سلام

ادهم ونسمه بياكلوا

نسمه: غريبه أن جوري مشيت لو كان حكايه مامتها كانت كلمتها وقعدت عادي

ادهم ف نفسه: فعلا هي مشيت عشان تهرب من اجابه سؤالي مش مامتها

نسمه: ادهمممم…ادهمممممم

أدهم: بتزعقي ليه ي بقره

نسمه : بزعق اي بقالي ساعه بتكلم وانت مش معايا أصلا

مين واخد عقلك ي دومي

أدهم: الشغل ي نسومه

نسمه: الشغل بردو 😉😉

ادهم : اه يختي الشغل ويالا شيلي الاكل واعمليلنا نسكافيه

نسمه : ماشي ي دوومي وانت فكر ف الشغل كويس😉😂

وقعدت نسمه وادهم يشربوا النسكافيه والباب خبط

نسمه: هقوم افتح ي دومي

وقامت فتحت الباب وكان أحمد اللي فرح أنه شافها تاني

احمد: ادهم موجود

نسمه : اه موجود اتفضل ي كابتن

ادهم : مين ي نسومه

نسمه: دا الكابتن احمد صاحبك ي ادهم

احمد: انا ي وحش عامل اي

أدهم: احمد تعالي وحشني

وحضنه

نسمه: تشرب ايه ي كابتن

ادهم وأحمد بيضحكوا

ادهم: كابتن ايه 😂😂

احمد : مش عارف والله انا هيبتي اتهزت 😂😂

نسمه: احم مكنتش اعرف انك بتضايق من كلمه كابتن

احمد بابتسامه: لا قوليها عادي مش بتضايقني

نسمه بحرج: طب انا هروح اجيب النسكافيه

ادهم: لا والله وايه كمان

احمد : بحرج : مفيش يبني قلت مكسفهاش بس هو انا قلت حاجه

المهم انت عامل اي

ادهم : انا بخير وان شاء الله هنزل الشغل الاسبوع الجاي

احمد :احنا محتاجينك أصلا ي وحش

ادهم :تسلم

عند نسمه دخلت المطبخ وكان قلبها بيدق جامد ومش عارفه ليه بيحصل معاها كدا لما تشوف احمد

وعملت نسكافيه وطلعته ليه ومشي احمد.

جوري روحت البيت

وبتكلم نفسها

النهارده نسمه انقذتني وعرفت اهرب منه بعد كدا هعمل ايه ….ياااربي

الحل أنه احاول ما اشوفوش تاني أصلا ولازم اختفي ومنتقابلش حتي صدفه

مستحيل اتحط ف موقف زي دا تاني واي حاجه هتتعمل هتبقي غلط أصلا

مر اسبوع ع ابطالنا

ادهم رجع شغله وبقا كويس وعقله مشغول ب جوري اللي بقاله اسبوع ميعرفش عنها حاجه وكانت وحشاه اووي

جوري مركزه ف دراستها عشان تطلع الأولي زي كل سنه وبتحاول متتقابلش مع ادهم ابدا رغم أن نفسها تشوفه

نسمه اللي بدءات تحس بمشاعر غريبه تجاه احمد ومش عارفه تفسيرها ايه

واحمد اللي بقا نفسه يشوف نسمه تاني وبيفكر ياخد قرار يخصهم قريب جدا

ريهام متابعه دراستها وزعلانه لأن جاسر مش شايفها أصلا ومش عارفه هتفضل ف الوجع دا لحد امتا

صباح يوم جديد ف الكليه

ريهام كانت ماشيه ف الكليه ف وقفها واحد زميلها

مازن :لو سمحتي ي انسه ريهام

ريهام: نعم ..

مازن بحرج: انا عارف ان باباكي عنده شركه

وانا يعني اخويا متخرج من مده وكان بيدور ع شغل ومعاه كورسات كتير ف كنت بس عايزك تشوفي باباكي لو ينفع يعمل انترفيو معاه ويشغله

ريهام : حاضر هقوله ودا رقم الشركه خلي اخوك يتواصل معاهم وان شاء الله يتقبل

مازن بفرحه : ربنا يخليكي يارب وشكرا جدا

ريهام : العفو عن اذنك

وبتلف ريهام وماشيه لقيت جاسر ف وشها وبيبوصلها بغضب

جاسر: حضرتك واقفه معاه كدا ازاي وبتضحكي

ريهام باستغراب : نعم …. حضرتك بتكلمني انا

جاسر بغضب : اه بكلمك ….. وقسما بالله ي ريهام لو شوفتك بتكلمي جنس راجل تاني لهزعلك

ومشي وسابها مصدومه ومش فاهمه ماله داا

وجات نسمه وجوري عليها:مالك يبنتي مسهمه كدا ليه

ريهام حكتلهم عن اللي حصل

جوري: ريهام جاسر بيحبك

ريهام بعدم انتباه :ماشي بس يعني….ايههههههه بيحبني

نسمه: اه ي ريموو اللي عمله دا غيره يقلبي واللي بيغير يبقي بيحب

ريهام: يالهوي لو بجدد دا انا اعزمكم ع احلي شاورما انتو الاتنين

جوري بضحك : دلوقتي وشك نور والضحكه قد كدا

الله يرحم بوزك اللي بقاله اسبوع هههههههههههه هههههههههههه

وكان جه ادهم عليهم بحجه يوصل نسمه وكان عايز يشوف جوري باي طريقه

اللي لما شافها سرح ف ضحكتها وشكلها وقد ايه كانت وحشاه

جوري شافته وقلبها دق بسرعه اووي

نسمه : ادهم كويس جيت توصلني بدل زحمه المواصلات

ادهم: مصلحجيه حقيره

نسمه : اكيد 😂😂

جوري كانت عايزه تمشي عشان ميحاولش يتكلم معاها

انا همشي بقا ي نسومه باي

ادهم بسرعه : اتفضلي ي جوري ونوصلك معانا

جوري : لا شكرا انا عندي مشوار الاول ولازم امشي

نسمه باستغراب مشوار ايه

جوري : هبقا اقولك بعدين بقا….باي ومشيت بسرعه

نسمه : البت دي غريبه والله

خلاص تعالي ي ريمو معايا بقا وركبوا العربيه

وادهم كان مستغرب من طريقتها اللي اتغيرت معاه ومش عارف يكلمها

ريهام : حاسه ان جوري مش تمام ي نسومه

نسمه : وانا مش فهماها …….بس ع العموم عيد ميلادها بعد بكره ونبقا نفرحها

ادهم بسرعه : عيد ميلاد جوري بعد بكره بجدد

نسمه باستغراب اه ي ادهم ف ايه ومهتم ليه

ادهم : بصوا انا عايزكم ف حاجه تساعدوني بيها واهم حاجه جوري متعرفش

نسمه وريهام :حاجه ايه

ادهم………………….. فهمتوا

نسمه : اه فهمت دي هتفرح اوووي 💃

#توقعاتكم

#رايكم

#أحببته_ظابط

#Dina_Dekhil

الفصل التالي: اضغط هنا

يتبع.. (رواية احببته ظابط) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق