رواية أحببت من لا يرانى الفصل الحادى عشر 11 – بقلم سحر السحرتي
احببت من لا يراني
حلقة ١١
*رد سلطان بحزم كي تتوقف ولا تتمادى
:على الاقل هي بتعرف تطبخ عايزين نشوف منك الاكل الصحي اللي دايما بس بتتكلمي عليه
*وقام بالقاء نظره حار-قه كي تصمت وفعلت
*بعد الفطار جلست سماء في البلكونه مع كريم
:ازيك يا كيمو عامل ايه
:عايزه ايه مش بسمع الدلع منك الا اذا في حاجه
*بمراوغة
: انا عيب عليك
:طيب طالما ما فيش حاجه مش موافق
:لا عشان خاطري
: هو ايه بقى
*امسكت يده كي تسحره ولا يتمسك برأيه
:في رحله تبع الجامعه ثاني يوم العيد عايزه اطلعها وبابا وماما وافقوا
: بالعربي كده يعني رائي مش مهم صح
:لا ازاي ماما قالت لي خدي رأي كريم عشان خطيبك ولازم تحترميه فانا بعرفك بس انهم وافقوا لو خاي-ف يعني انهم يرفضوا أو حاجه زي كده
: لا انت بتقولي كده يا حبيبتي عشان تعرفيني ان رائي ما لوش لازمه وانك خلاص اخدتي موافقتهم
:ازاي يعني رأيك مهم جدا بالنسبه لي
:يعني لو قلت لا هتسكتي
:لا .. تقولها ليه
: هي مش الرحله دي مشتركه واكيد عماد الرخم ممكن يطلع
:وانا مالي وماله انا طالعه مع صاحباتي البنات اللي انت تعرفهم و شفتهم في خطوبتي
:عشان هو ممكن يغلس عليك هناك ويستغل انك في مكان بعيد عن بيتك
:في دكتور مشرف على الرحله لو عمل حاجه هشتكيه اطمن
:وانا في غنى عن الموضوع ده و اقفلي المناقشه كفايه خناقه اول يوم رمضان
:بس انا نفسي اطلع الرحله دي قوي و حوشت فلوسها من مرتب التدريب … وبصراحه اكثر اتفقت مع اصحابي نطلعها سوا
:هم اعلنوا عنها من بدري على كده وانت مستفة امورك
:لا النهارده لسه قايلين في جروب الدفعه
:وانت بلغتيهم انك طالعه
:لا اتفقت مع اصحابي وقلت اذا وافقوا عندي في البيت ولسة مستنية موافقتك عشان أكد عليهم
:خلاص قولي انهم رفضوا في البيت
: هما قالوا لي كده خطيبك غلس و هيرفض
:عندهم حق صدقيهم
:انت مش عايز تثبت ان هما غلطانين و تحرجهم
:لا اثبت لهم ليه هم يهموني في حاجه
:يا كريم عشان خاطري … ارجوك .. ارجوك (بدلع)
:اديني سبب إصرارك انك عايزه تروحي ومتمسكة قوي بالرحلة دي بالذات
: بصراحه … عمري ما شفت البحر قبل كده واشتراك الرحله بسيط و معايا فكان نفسي اشوفه
:وطبعا عايزه تنزلي الميه
:اوعدك مش هيحصل هبل رجلي بس
: برده لا
:هزعل منك
: لا يا سماء يعني لا وده اخر كلام عندي
:شكرا قوي
:انا ممكن اوافق لو جيت معاكي
: للاسف مش هينفع الرحله طلبه بس مفيش مرافقين انا طبعا كنت اتمنى لما اشوفه اول مره تكون معايا
:خلاص اقعدي وانا هخرجك و افسحك في العيد
:مش عايزه شكرا … هروح اشوف عبير
*تركته وذهبت وهي غاض-به منه وجلست قليلا معهم وقالت
:يلا بقى يا ماما عشان عندي محاضرات بكره من بدري
*وانصرفت رغم محاولات والدي كريم ان تبقى قليلا
بقلمي سحر السحرتي
*بعد ان ذهبت اتصل عليها كريم فردت ببرود كي يشعر انها متض-ايقه من رفضه
:كويس انك رديتي خفت ما ترديش
: احنا اتفقنا نرد على بعض وانا بحترم اي اتفاق … نعم عايز ايه
:يا ريتك ما رديتي دي طريقه تكلمي بيها خطيبك
: معلش متض-ايقه شويه من واحد غلس عليا ورفض طلب نفسي فيه
: طب انت مش عارفه اني بحبك وبغ-ير عليك
:طب ما انا بشوفه في الجامعه وبطل يغلس علي والمفروض كنت عملت ليا خاطر خصوصاً اني شلت المشروع لوحدي عشان خاطرك
:انت بت-ذليني
: لا بفكرك اني خفت على زعلك وانت لا
:انت متمسكه بالرحله قوي كده ليه مش ممكن إصرارك ده مش قادر افهمه
*ردت وصوتها مخن-وق
: لان طول عمري نفسي اشوف البحر وعمري ما ضغطت على ماما عشان ظروفنا اللي انت عارفها
*وبكت وهي تكمل
:ويوم ما يبقى معايا فلوس ورحله مناسبه تحت اشراف الجامعه وماما توافق انت ترفض ليه فهمني
:طب ممكن ما تعيطيش
:يا كريم انا اتحرمت من حاجات كتير وعمري ما اشتكيت بس قلت لما اكبر هحققها لنفسي كده انت بتدمر احلامي
:ياه انا كل ده
:اه … غير انك كل لحظه بتخليني اندم اني حكيت لك على غلاسه عماد ولو حصل موقف مشابه هخبي عليك
:طب ممكن ما تزعليش وانا هعوضها لك و اسفرك
: اه طبعا بعد الجواز بعد كام سنه صح
: ما تسافري مع طنط وجوزها
: ما اقدرش اطلب منه حاجه زي كده وانت عارف … غير ان لمياء حطاني في دماغها و بتقعد تلمح أنه بيصرف عليا وأنه مش من حقي … عايز اسباب ثانيه ولة هتخليني اندم ثاني اني كنت صريحة وياك
:اسف ما اقدرش اوافق هبقى قلقان عليك طول ما انت هناك لغايه لما ترجعي
:خلاص يا كريم فهمت ان مفيش امل تغير رايك تصبح على خير عندي محاضره من بدري
*و اغلقت الخط سريعا
*في الايام التاليه تعاملت سماء بشكل جاف و عادي وردود روتينيه على كريم ولم تفتح معه موضوع الرحله
*قبل العيد بيوم واحد
:مالك يا سماء متغيره معايا بقالك فترة من يوم ما رفضت تروحي الرحله
:مفيش يا كريم ما انا برد عليك في ايه بقى
: انت مش على طبيعتك و تهزري معايا زي كل مكالمة
:ما انا بتكلم معاك ومش زعلانه منك حقك انك ترفض وانا سمعت كلامك وما فتحتش معاك الموضوع تاني
:بس زعلانه
:مش منك
:امال من ايه
:من الظروف من ان كان نفسي في حاجه وما اتحققتش عادي زي حاجات كثير
:ممكن اعرفها عشان احاول احققها لك
:ما تحطش في بالك هي اول مره ليا متعودة …. بقولك هتعدي عليا نصلي العيد سوا
:و طنط هتوافق ده كل خروجه بترفض لازم يبقى معانا حد
:وانت زعلان ليه هي بتستخدم حقها انها تخ-اف علي زي ما انت استخدمت حقك في انك بتغ-ير علي اظن شيء ما يزعلش ولو اختك اكيد انت هترفض
: طبعا بس انا غير اي حد انا هخ-اف عليك اكتر من نفسي
: عارفه بس ماما بت-خاف عليا جدا ودي طريقتها ما اقدرش ألومها وبعدين انت لما بتيجي بتسيبنا نقعد براحتنا
:خلاص يا حبيبتي هعدي عليك اذا هي موافقه
*في اليوم التالي احضر كريم صندوق كبير مليء بالشيكولاته واعطى مبلغ كبير لسماء عيديه لكنه لم يجد فرحه كبيره مثل فرحتها بفانوس رمضان … فتأكد انها تشتاق لرؤيه البحر
: تعالي نصلي ونخرج بعدها
:لا انا عايزه انام مطبقه من امبارح خليها بكره
:وحشتني ضحكتك و هزارك ينفع بعد الصلاه اقعد معاكي نتكلم شويه
: معلش بقولك خليها بكرة محتاجه اشوفك بكره وتكون معايا
: اشمعنا بكره
: في واحده في شلتنا لما عرفت اني مش طالعه الرحلة فضلت تتريق وتقولي هننزل الميه بدالك و هبعت لك صور الرحله عشان تحسي انك معانا
: وده ض-ايقك
: هي لو صاحبتي قوي كان عادي بس بحسها مش بتحبني و بتحاول تضا-يقني
: طب خلينا نفطر بارة النهارده عشان اقولك على المفاجأة اللي محضرها لك
: حاضر
: ايه الطاعة دي
: انا بقيت بحب وجودي معاك وخصوصا وانا مض-ايقة لاني بستريح بوجودك جمبي حنيتك بتطبط على قلبي
: لا مقدرش على كدة
: امشي يا كريم الصلاة هتفوتنا
*بعد الصلاة اوصلها الى المنزل
: اطلعي غيري وانا مستنيك بسرعه
: هتخرج بعبايه الصلاه
: ايه مكسوفه مني
: لا شكلك وسيم فيها وخ-ايفة تتعاكس
: بجد بتغ-يري عليا
: ايه مش من حقي
: من حقك طبعا انا كلي على بعضي حقك انت وبس
: وبعدين انت ليه مفكر اني ممكن اتكسف منك انت تشرفني باي وضع
:هو انا حبيتك من شويه يلا بسرعه
: مش هتاخر عليك هقلع الاسدال و اظبط شعري انا اصلا لابسة تحته
بقلمي سحر السحرتي
*ذهب معها الى احد المقاهي الفاخره الدائم التعامل معها
:اتفضلي اقعدي يا حبيبتي
:هاه بتقول عامل مفاجاه ايه هي
: بكره هنخرج مع بعض ونقضي طول اليوم سوا
*بسعاده بالغة
:بجد احلف وماما هتوافق
: هي وافقت خلاص بس طبعا عمار وسماح هيكونوا معانا محرم
:مش مهم كفايه اننا سوا وهما مش بيغلسوا علينا وبيحترموا خصوصيتنا
:انت مبسوطه قوي كده ليه فكرتك هتفرحي بالعيديه اكتر
:وجودي معاك احسن وتعويض عن الرحله
: صحيح وجودك معايا هينسيكي زعلك على الرحله
: اه وانت وعدتني بعد الجواز هنروح سوا واللي صبرني السنين دي اصبر كمان شويه… ولا هترجع في كلامك
:لا طبعا …. بس ايه اللي غير رأيك بسرعه وانت لاويه بوزك بقالك كام يوم
: انا قلت مش زعلانه منك و الزعل عندي بياخد شويه وقت وافك غير انك اهتميت وجبت لي صندوق شيكولاته فقلت اعديها و اخليك تقضي عيد سعيد
:بس عليك بوز فظ-يع
: اي ست كده يا حبيبي حاول تتعود
: نعم قلتي ايه
:حاول تتعود
:قوليها ثاني و اوعدك خروجه بكره هتبسطك
:حاول تتعود
:انت هتس-تهبلي مفيش خروج بكره
: هههههه خلاص يا حبيبي بهزر معك
:انت بتقوليها من قلبك
: لا من بقي
: قومي يا بت نروح مش هخرج ولا عايز اشوفك
: هههههه ايه يا حبيبي زعلت ليه بهزر معاك واكيد بقولها من قلبي من جوه جوه قلبي كمان
:اصلك نادراً ما بتقوليها
: اصل بحب رد فعلك بتبقى زي العيل الصغير اللي بندي له بونبون بتبقى فرحان بيها قوي
:انا فعلا عيل صغير معاك انت بس
:طب رد فعلك هيكون ازاي لما اقول
*وأشارت بأصابع يدها بمعنى تعالي
: قرب عشان ما حدش يسمع
*و همست في اذنه
: بحبك قوي
:الاثنين بحبك و قوي
*هزت راسها بالايجاب علا صوته
: ده انا اللي بحبك قوي قوي
:ايه ده يا مجنون احنا بين الناس
: بجد يا سماء مش مصدق نفسي
:حبيت اديلك عيديه بس بطريقتي
: انت عارفه انت عملت فيا ايه انا طاير من الفرح دى احلى عيد مر عليا
:عشان تفتكر اول عيد مع بعض واول كلمه بحبك
بقلمي سحر السحرتي
*امضيا وقت سعيد بين الضحك والغزل وعادت لتجد سماح تعيد على والدتها وسلطان مع الباقين
سماح :كنت فين على الصبح كده
: بفطر مع خطيبي ايه عمرك ما عملتيها
: عملتها بس وشي ما كانش مورد كده
: تعالي جوه احكي لك وتقولي لي رايحين فين بكره
: هو مخبي علينا احنا كمان ما نعرفش
*توجهت بالكلام إلى عمار
:بجد يا عمار مش عارف هنروح فين بكره
: لا هو قال دي مفاجاه
ادهم :انتم رايحين فين بكره
لمياء :ما يروحوا مكان ما يروحوا واحنا مالنا
:ما تيجي نروح معاهم حلوه نخرج كابل غير ان الخروج حلو مع كريم
: اللي تشوفه بس اعرف هنروح فين الاول
: هقوم اكلمه
*كانت لمياء تفضل الخروج معهم كلما سنحت لها الفرصة كي تحاول احراج سماء او صنع وقيعة بينها وبين خطيبها وإذا فشلت فهو أفضل من البقاء وحدها مع ادهم
*سحبت سماء يد سماح و همست
:ايه اللزقه دي يا ريتني ما قلت حاجه قدامها
:معلش احكي لي حصل ايه
: تعالى جوة احسن تسمعنا
*بعد عن حكت لها
:وقلت بقى الم الدور كفايه كام يوم راسمه معاه الوش الخشب زي اي ست مصريه أصيلة عشان يفكر بعد كده قبل ما يرفض لي اي طلب
:طب بدل الزعل ده كله كنت قلتي لي وانا خليت عمي طلعنا رحله للبحر
:سماح ما تخلينيش اندم اني حكيت لك انت اختي عشان كده بتكلم معاك … انا مش عايزه اي حد يتكلم عليا انا وامي كفايه ان عمك متكفل بمصاريف دراستي هيقولوا كمان بيفسحها بعد اللي سمعته
: سمعتي ايه
:اخوك كان بيكلم لمياء فيديو يوم نجاحي بالثانويه وقعدت تلوم على بابا انه ذب-ح عجل فرحان بيا
:سمعتيه فين
:يا بنتي الصوت عند اخوك كأنه قاعد معايا في الاوضه تحس ان الحيطه ورق
:صحيح اصل ده كان بيت جدو وكان كبير قوي الدور ده كان شقه واحده و اتقسم بعد كده شقتين و الحيطه اللي بينكم دي اللي مبنيه للفصل بينهم
: هو اخوك بيسمع بقى اي حاجه هنا
:اكيد بس هو مش بيقعد كثير في الاوضه
:بس انا مبسوطه انك بكره هتكوني معايا … ممكن تقولي لاخوك لو هيجي يحذر العق-ربه مراته ما تقولش حاجه تضا-يقني احسن مش هسكت
: انا بيتهيقلي ان كريم رفض يقول له عشان ما تجتمعيش معاها
:كريم ده حبيبي بيحاول يسعدني بأي شكل
:حبيتيه يا سماء بجد و نسيتي
*وضعت يدها على فم سماح
:وطي صوتك احسن يسمعنا
: ما هو قاعد بره مع عمي
:ممكن يكون رجع غرفته احنا نعرف واحنا قاعدين جوة هنا
:طب ها قولي لي
:عايزه الحق انا حبيته بس مش بدرجه كبيره لسه وطبعا اول ما اتخطبنا بطلت تفكير في اسمه ايه
*واشارت على غرفه ادهم
:لانه حرام بس تحسي كده كريم بيفرض حبه هتحبيه يعني هتحبيه بس مشكلته انه بيغ-ير
:وده وحش
: اوقات بيخن-قني
:مع الوقت اما يحس انك خلاص بقيتي مراته هيخف شويه
:تفتكري دى انا بحس انه عايز يع-مي اي حد بيبصلي
: عمار كان كده .. تعالي نطلع بقى
*بعد ان خرجا من الغرفه وجدت ادهم يبلغ لمياء
: للاسف كريم رافض يقول هنروح فين تحبي تروحي على كده
:يعني ايه مش نعرف هنروح فين لان كل مكان له لبس معين
:قال الصبح قبلها بنص ساعه هيبلغنا تحبي نخرج لوحدنا وبلاش معاهم
:لا انا شايفه انك متحمس وعايز تروح ومش عايزه ازعلك
سماء : لا ما تجيش على نفسك يا ابله لمياء اكيد المعلم ادهم هيتفهم اذا رافضه تيجي وممكن كمان المكان ما يعجبكيش
*كتمت الضحك هي وسماح ونظرت لها لمياء بغ-يظ
: لا مش هزعل خطيبي الا اذا انت اللي مش عايزنا نيجي دي حاجه تانيه
:انا ابدا تنورينا يا ابله لمياء
*قرصتها سماح في قدمها دون ان يلحظ احد
: طب هدخل انام احسن مطبقه من امبارح
اميره: مش هتساعديني في الغداء يا آخرة صبري
: مرمورتي انت مش محتاجه مساعده دى اكل انت وبابا بس انا معزومة عند حماتي و ابلة لمياء كمان معزومة عند حماتها
*وتوجهت بالكلام وهي تحتضن ظهر سلطان وهو جالس
: بقولك ايه يا ابو السلاطين ما تاخودها و تتغدوا برا لوحدكم كده وتعيد عليها و تعيشوا جو انور وجدي وليلى مراد
: تصدقي فكره حلوه
لمياء: ايه الكلام الفارغ ده هما لسة صغيرين
*نظر لها سلطان بمعنى (انت مفيش فايده فيك)
سماح: مالك يا لمياء هي فكرة حلوة فعلا طنط مش بتخرج مع عمي فرصة أنه عيد يغيروا جو وده مالوش دعوه بالسن
عمار : طب يا عمي ايه رايك انا عازمكم حضرتك ياما عزمتنا نردلك مرة من كرمك معانا
ادهم: لا انا اللي عازمكم كلكم واهي فرصه كمان ماما تخرج ما تيجي يا سماء معانا انت وكريم
*بدلع حتى تف-رس لمياء
: لا حماتي هتزعل وانا وعدتها اول يوم العيد عندها وانا مقدرش على زعل حماتي ابدأ
عمار: بتحبيها ولة خا-يفة منها
: لا طبعاً بحبها ما هو اللي بيحب حد بيحب كل الناس اللي من طرفه
سماح بمكر
: اللي هو مين
: كريم طبعا ادخل انام بقى عشان اروح لحماتي حبيبتي
*وهربت سريعا من امامهم بعد أن أش-علت غي-ظ لمياء
*اخذ ادهم الجميع لتناول الغداء في الخارج وطلبت منه والدته ان يكون المكان مفتوح أو حديقه لانها لا تخرج كثيرا لمرض قدمها
بقلمي سحر السحرتي
*لم يكن ذلك على هوا لمياء ولاحظ ادهم انها لا تهتم بتحقيق رغبة والدته الوحيدة فلم يعيرها اي اهتمام هذه المرة لانه متيقن انها لن تستطيع التفوه بأي سؤ لوجود عمه
*اختار المكان حديقه على النيل فطلبت اميره من سلطان أن يقضوا بعض الوقت في مركب تسير في النيل فلبى طلبها
سلطان: تصدقوا الخروجة دي ناقصة سماء فكرتها اننا نخرج فعلاً حلوة
سماح: يا عمي سيبها زمانها هايصة عند حماتها أول مرة اشوف واحدة منسجمة مع حماتها بالشكل ده
عمار: ما انت منسجمة مع ماما
: عشان هي خالتي في الاصل
فوزيه: سماء بنت حلال و متربية كويس و بتتعامل بطيبة قلبها عشان كده الكل بيحبها
اميره: تسلمي يا ام ادهم
: بتكلم بجد يا ام سماء مش عشان انت قاعده هي فعلا وعدت حماتها و وفت لما حبت كريم يفطر معاها اول يوم رمضان و عجبني انها استأذنت منها لانها مدركة أن لهم حق فيه
سلطان: سماء بتمشي على الأصول
لمياء: هي القعده كلها هنقضيها كلام عليها ما كنا جبناها معانا احسن
فوزيه: ما تتعلمي منها او اقولك خلي اميره تعلمك انت ما كلفتيش خاطرك تيجي تعيدي عليا والباب جمب الباب و استنيتي لمعاد الغداء
*حاول ادهم تدارك الأمر قبل أن يقلب بزعل الطرفين
ادهم: دي كانت عايزه تيجي الصبح فكرتك نايمة قلت لها بعدين الغلط عندي يا ماما
*نظرت له فوزيه بغ-يظ
: كدة ظلم-تك يا بنتي حقك عليا
*همست له لمياء
: بتقول كده ليه
: احمدي ربنا بدل ما تزعل منك اكثر ما هي زعلانه
*ذهبت سماء لتناول الغداء مع عائلة كريم ولم يخل التجمع من شقاوتها
*كانت والدة كريم سعيدة بوجودها خصوصا انسجامها مع عبير ابنتها وتعاملها انها شقيقه لها بعكس تعامل باقي زوجات ابنيها
*اوصل كريم سماء الى منزلها وقبل يدها قبل أن تدخل
: شكرا انك في حياتي من يوم ما خطبتك وكل حاجه بقى لها طعم مختلف رمضان والعيد وأكثر شئ مفرحني انك بتراضي اهلي
: انت مفكرني براضيهم عشانك
: امال عشان مين
: عشان هما بقوا اهلي انا ولو حصل خلاف بينا يقفوا معايا
: ان شاء الله عمر ما هيحصل اي خلاف كل اللي هيحصل حب وبس
: يبقى شكرا انك انت اللي في حياتي …. سبني بقى احسن انت عارف حماتك
: نادي عليها اسلم قبل ما امشي
: طب ادخل
: لا هتمسك اقعد وانت عارفه خارج مع اصحابي
: اصحابك هاه … اوعى تكون فيهم صحباتك
*ابتسم على غي-رة تلك المحبوبه ونظر لها أن ليس بالقلب غيرها ففهمت لغة عينيه وهربت من جمال اللحظة قبل أن تلقي نفسها داخل حضنه من عشقه النادر
*في الصباح الباكر في اليوم التالي اخذ كل منهم سيارته وزوجته و انصرفا
سماء :مش هتقولي بقى يا كريم احنا رايحين فين هما يعرفوا و انا لا
: لا عشان دي مفاجاه
: ما انا شايفه كلهم معاهم شنط صغيره الا انا
:عامل حسابي و جايب لك كل حاجه هتحتاجيها ولو في حاجه مش موجوده نشتريها
:طب لمح لي لمحة صغنونة
: قبل ما المح لك لو المفاجاه عجبتك مكافاتي هتكون ايه
:اللي تطلبه بس انت واثق انها هتعجبني
:جدا بس انت قلتي اللي اطلبه اوعي ترجعي في كلامك
: عمري ما اعملها ولو عجبتني قوي هضاعف لك المكافاه هنفذ لك طلبين شفت كرم اخلاق اكثر من كده
:هنشوف
:بس هو الطريق طويل قوي كده ليه
: زهقتي من وجودك معايا
:ابدا يا حبيبي بس حاسه انه طريق سفر وبقى حوالينا صحراء
:شويه و هتعرفي
بقلمي سحر السحرتي
*امسكت هاتفها وارسلت لسماح
:انت عرفتي رايحين فين
:اه انت لسه
:طب قولي
:لا ما اقدرش دي مفاجاه بس هتبسطك قوي
: طب قولي و هعمل نفسي متفاجاه
*لتجد يد كريم تسحب منها الهاتف
: انت بتغشي
: الفضول اكلني يا حبيبي
: انت بتضحكي عليا بالكلمه دي خلي بالك
:يعني هتقول لي لما نوصل
: او يظهر
:هو ايه اللي يظهر
:اصبري شويه نص ساعه بس
:خلاص هنام احسن ه-موت من الغي-ظ
*وضعت يدها داخل زراع كريم و راسها على كتفه
:لا لو هتنامي كده ده انا اقعد الف عشر ساعات
: هههههه سوق وانت ساكت
*قبلها في راسها واستمر في القياده الى ان وصل الى احدى القرى السياحيه واتصل على عمار
:ادخلوا بقى انا حاجز ومجهز كل حاجه في غرفه لينا وغرفه للبنات هاخذ بس سماء مشوار ربع ساعه و راجعين
:رايحين فين
:هتسلم على اصحابها في قريه ثانيه جنبها ونرجع
*استيقظت سماء وظلت تتلفت براسها من المفاجاه
:ايه ده بحر بجد يا كريم احلف ان ده البحر
:ما اقدرش ازعل حبيبتي
:امال عربيات ادهم وعمار فين
:وصلوا القريه
:واحنا رايحين فين
:هنوصل القريه اللي فيها الجامعه تسلمي على اصحابك والبنت اللي ضايق-تك تعرفيها انك قاعده في قريه مستواها احسن من اللي هي قاعده فيها
:لا ارجع كفايه انك حققت لي حلمي مش بحب اغ-يظ حد ويمكن يكون مستواها اقل وده اسمه تك-بر
: كنت عايز اجيب لك حقك منها
:لا يا حبيبي انا اخذت حقي وزياده يوم ما انت حبيتني و اخترتني
: افهم من كده ان المفاجاه عجبتك
: جدا مش عارفه اوصفلك احساسي
:طب مكافاتي فين
:اللي تطلبه و تؤمر بيه
:حضن
$ كريم هي-تهور
بعتذر على التاخير
• تابع الفصل التالى ” رواية أحببت من لا يرانى ” اضغط على اسم الرواية