رواية احببت صعيدية الفصل السادس 6 بقلم وفاء يوسف

رواية احببت صعيدية الفصل السادس 

رواية احببت صعيدية الفصل السادس 

مسك شالت الفرش و فرشت واحده شبها تاني  

خرجت سما من الحمام و هي لابسه شورت قصير جدا و فانيلا راقيه انوثيه من غير كم

مسك في نفسها : و النبي والنبي دي بيحبها كيف دي مش لابسه يا نهار ابيض. و النبي اسود

مسك : تعالى اهنه لما احضرلك الاكل

سما : طيب بسرعة انتي اخرك كده اصلا

مسك سكتت و نطقتش بكلمة

بس أسر كان جاي علشان يطمن على سما و سمعها 

أسر و عنيه حمر من كتر الغضب : سما انتي ازاي تقوليلها كده  

سما : سوري يا بيبي. بس ده اكيد مقامها و لأنها اخدتك مني

أسر اشتد. غضبه و كسر ألفاظ بيده و رايح يتجه امها علشان يضربها.

مسك بسرعة ووقفت قدامه انت

مسك : انت هتعمل ايه انت مجنون دي هتبقا مراتك ازاي تضربها. و بعدين هي معاها حق انا هنا مجرد خدامة و اكيد هنطلق

أسر اشتد غضبه جدااا و كاد أن ينفجر. ثم ضرب مسك بلقم. على وشها

أسر بنظرة غضبو رعب : اولا مفيش طلاق. ثانيا انتي مرات أسر الشناوي. و مش خدامه ثالثا هتجوزيها عليكي و همس في اذنها و هخليها ست كمان

كل ده وسما قاعده و هتموت من الرعب من أسر 

مسك. ببرود : ما شاء الله مش خدامه اوك. بس انا شايفة نفسي خدامه و ده لو كان عجبك وعملها الاكل لانو انا مليش لأزمة في البيت ده ولا صفة اصلا

أسر اشتده غضبه من كلامه. و سحبها من ايدها. و ضغط عليها حتى كانت هتتكسر و خدها على الاوضة

مسك : سيب ايدي انت اهبل

أسر : لا رد

أسر دخل الاوضة ورماها على الأرض

مسك ببكاء : اه ه ه ه. انا عملتلك ايه

أسر بنظرت رعب : عملتي كتير و هتتعقبي. و اكمل. بقا. مرات. اسر الشناوي. خدامه

مسك : و انت عملت فرق بيني وبين الخدامه ده حتى الخدامه ارحم بتجيب حبيبتك جدامي ولا و كمان عايزين اجهزلها الاوضة في بيت جوزي لا و كمان اروح قدامك بعربيت عمي

أسر. بصدمة : بس. انا مقلتلكش تقولي كده

مسك بزعيق : بس وافقت و ده. السبت اني خدامه أو حاجه أقل

أسر اشتد غضبه اتر عندما سمع كلمت خدامه مره تانية

أسر : بقا كده تمام

و اكمل. و ربنا لا تشوفي ليالي سودة سوووودة.

مسك : انا شوفتها قبل ما اشوفك حتى ولو شفتها تاني مش هتفرق

اسر مشي ولا كأنها قالت حاجه. وخرج وركب العربيه و مشى

بعد ما أسر مشي. محمود طلع بسرعة لمسك

محمود. : في ايه ايه اللي حصل

مسك : قومني الأول ابنك. مطلعش مععصعص

محمود : وربنا تستاهلي ها حصل ايه قولي

مسك بخبث : كل خير يا عمي كل خير وحكتله اللي حصل

.

محمود : يا بت المجنونه. بس انتي مزوتهمش شوية ده مش بعيد يولع فيكي

مسك : تؤ تؤ ياعمي هو هيولع قبلي    

وبعدين ضحكت هي و محمود ( جماعة انا بدائت اخاف منهم استر)

في اوضة سما

سما : اه ه ه. جسمي.

اما بت الجز **مة دي هتسرف معاها.

يا رب أسر ما يكون عصب أوي منها ده الله اعلم هيعمل ايه و هتبوظ كل خطتي

عند. اسر

أسر. راح على البحر و قام. مزعق باعله صوته

أسر : اه ه ه ه ه ه ه ه ه ه. ليه كده. اووووووف ازاي تقول كده

و اكمل بهدوء 

 ازاي قدرت تقول انها خدامه. و انواا انا اللي خليتها كده. انا انا اههه يا ناس

.. و اكمل في نفسه.

قلبه : طيب انا زعلان ليه معقوله اكون حبتها

عقله : لا لا اكيد لا. انا بحب سما وبس بس هي اللي في قلبي

قلبه : طيب يمكن سما مجرد إعجاب

عقله : تؤ تؤ اسكت اسكت يا غبي انت بتقول ايه سما بس بس.

و بعد وقت كبير من التفكير ذهب اللي البيت 

أسر و دخل الاوضة 

مسك بخوف : أسر

أسر ببرود : انتي منمتيش ليه.

مسك : مش جاييني نوم

أسر : يعني ايه نامي دلوقتي حالا

مسك : طاب و انت هتنام فين

أسر بخبث : عند سما

مسك : نعاااااااااااااااااااااااام

أسر بخبث : مالك في ايه

مسك بتوتر : لا لا مفيش بس يعني ازاي تنام معاها في اوضة و انتو مش مش

أسر : و ده يهمك

مسك بتسرع : لا اكيد

أسر اشتد غضبه مره تانيه و قال : بس انا هنام هنا 

مسك : و تنام هنا ليه شوف اوضة تانية أو روح عندها

أسر بغضب و زعيق : قلت هنام هنا انا حر 

مسك : طاب خلاص خد راحتك انا هطلع باره

أسر بغب عارم ميسك ايدها و شدها و…. 

•تابع الفصل التالي “رواية احببت صعيدية” اضغط على اسم الرواية

أضف تعليق