رواية فتاة أوقعت قلبي الفصل السابع 7 بقلم سماح عزت

 رواية فتاة أوقعت قلبي بقلم سماح عزت 

 رواية فتاة أوقعت قلبي الفصل السابع 7  

فهد: لو سمحتو هاتو الموبايلات عشان متراقبه

نور: نعم ازاي لا طبعا

فهد: دي أوامر احمد واللواء عبدالله

ريم: خد تليفوني وهاتي با نور تليفونك

نور: ريم انتي اتجننتي

ريم: هو يعرف اكتر مننا

نور: ياسلام من امتى السلام النفسي ده

ريم: من ساعة ما شوفته بزمتك ده شكل واحد يتقله لا

نور: انتي اتهبلتي على الاخر 😂

ريم وهي بتشد هاتف نور: هاتي بقا خد يا توفيق التليفون اهو

فهد: شكرا يا قمر 

نور: ايه الفرق لما يكونو معانا ولما يكونوا معاك

فهد: لا مانا فصلتهم

نور: طب ما نفصلهم ونسيبهم معان…… ايه ده انت اتجننت ازاي ترمي التليفونات من العربيه

فهد بابتسامه: هو ده الفرق أني هرميهم 

نور: ريم مش ملاحظه ان الطريق ده مش طريقنا

ريم بتوهان: هاا

نور: انتي مالك من ساعة ما شوفتي توفيق ده وانتي مشلتيش عينك من عليه

ريم: مش لايق

نور: هو ايه ده اللي مش لايق

ريم: اسمه مش لايق عليه 

نور: لا والله ده انتي وقعتي بقا

ريم: بينه كده الصناره غمزت

نور بخبث: متنسيش عامر

ريم: الله يخربيتك لازم تفكريني بيه

نور: هههههههههههه

نور: لو سمحت يا حضرة الظابط ده مش الطريق بتاعنا قول السواق بتاع حضرتك ان الطريق غلط

فهد: لا ماهو احنا مش رايحين البيت

نور بصدمه: اومال

فهد: جدك طلب مننا أننا ناخدكوا في مكان تاني اليومين دول 

ريم: ليه بقا

فهد: عايز يحميكوا من واحد اسمه الصقر

ريم: ايوه انا سمعت جدو ومراد كانوا بيتكلموا كتير عليه

فهد بابتسامه: اصل مفيش حد يقدر عليه ولا حد يقف قصاده

نور: تقصد واحد بلطجي واكيد مش هيقدر يقف في وش جدو 

فهد: هنشوف

نور: نعم!!

فهد: ولا حاجه

فهد: يلا انزلوا وصلنا

نور: ايه المكان ده… ده مكان مقطوع

ريم: قصدك مكان رومانسي 

نور: حاسه ان اول ما هنرجع جدو هيحدد خطوبتك انتي وعامر

ريم: اوووف فصيله ليه بتفصليني

نور: هههههههههههه ليه هو انتي شاحن

ريم تنظر بقرف بدون ما تتكلم

نور؛ هي بايخه اوي كده

ريم: بايخه اوووي

نور: سوري

ريم: سيبيني بقا انسجم

نور: حاسس بمصيبه جايالي 

ريم: اوووف انا ماشيه

نور: تمشي فين ده احنا في غابه 

ريم: ملكيش دعوه

توفيق كنت عايزاك في حاجه كده

فهد: ايوه في حاجه

ريم: هو انت مرتبط

فهد: لا

ريم: طب مش ناوي ترتبط

فهد ببرود: لا

بهاء استنى عايزك “وخد بعضه ومشي”

نور: هههههههههههه توفيق مش ناوي ترتبط

ريم: اوووف مش عارفه انا مالي من ساعة ما شوفته وانا حبيته

نور: يابنتي مش كده 

طب اقولك انتي عامله زي مين دلوقتي

ريم بفضول: مين

نور: عامر هههههههههههه

ريم: هو انتي مبتعمليش حاجه غير انك تفكريني بيه

نور: انتي لحقتي يعجبك توفيق طب ده حتى قمحي كده لكن عامر ابيضاني

ريم: توفيق طول بعرض وشعره اللي نازل على عينه ده ولا عينه لونها ازرق وانا ببص فيهم بحس كاني في بحر

نور: لا ده انتي واقعه خالص وبعدين انتي لحقتي ده احنا لسه عارفينه  من  ساعه

ريم: هو الحب بيجي من اول نظره

نور: هههههههههههه فصلتيني انتي اخرك تعجبي بيه لكن الواقع بتاعك هو عامر عشان هو ده اللي جدو اختاره

ريم: لا ده انتي قاصده انك تضايقني

“عند أحمد”

احمد : تقدر تقولي كنت فين لما هو جيه وخطفهم واخد العربيه بتاعتك كمان

توفيق: كنت في الحمام ياباشا

احمد: لا وهو الحمام محبكش غير في الوقت اللي هما طلعوا فيه

توفيق: والله ياباشا هو ده اللي حصل 

احمد: خدت كام يلا

توفيق: ابدا ياباشا والله انا مخدتش منه حاجه ولا أعرف أن ده هيحصل انا لاقيتهم هيتاخروا قولت اخش الحمام 

احمد: لا وانا هصدقك كده يعني

قولي يلا هو خدهم فين

توفيق: ياباشا معرفش

احمد وهو لسه هيمد أيده عليه مراد مسك أيده 

مراد: ايه يا احمد هو قال إنه ميعرفش حاجه وبعدين هتمد ايدك على واحد قد والدك وبعدين توفيق اشتغل معانا كتير وعمره ماخد رشوه من حد

احمد: هو في ماموريه يعني المفروض ميتحركش من مكانه وبعدين تعرف تقولي هنقول ايه لسعادة اللواء

مراد: هنقوله اللي حصل 

الجد عبدالله: ايه اللي حصل وانت مالك يا توفيق بتعيط ليه

توفيق : والله ياباشا مكنتش اعرف انهم مجرد ما ادخل الحمام أنه هيخطفهم

الجد عبدالله: هم مين دول اللي اتخطفوا

مراد: نور وريم الصقر خطفهم

الجد عبدالله بصدمه: اييييه

احمد: هنلاقيهم يا باشا مش هنسكت

الجد عبدالله بزعيق: انت السبب انت السبب في كل ده وانا اللي غلطان اني سمعت كلامك كنت لازم ارفض لأن بسبب عدواتك مع الصقر انت مستعد تعمل اي حاجه عشان تكسره

احمد بصدمه: ياباشا انا عمري ما دخلت مشاكلي الشخصيه في الشغل

الجد عبدالله بتأثر: لا دخلت مشاكلك مع الصقر وبناتي انا اللي هيروحوا فيها

احمد: اوعدك يا باشا اني هلاقيهم وهاجيبهم لحد عندك بخير 

مراد: متقلقش ياباشا انا وأحمد هناخد فرقه وهندور عليهم في كل مكان وهنبحث   وهنعرف الطريق اللي مشيو منه من خلال التليفون بتاعها

الجد عبدالله: ده على أساس أنه سائل معاهم التليفونات

احمد: هنشوف اخر مكان التليفون كان شغال فيه وهنعرف الطريق وممكن نلاقي كاميرات وساعتها هنعرف مكانهم

الجد عبدالله: معاكوا لاخر الاسبوع هنشوف ايه اللي هيحصل

مراد وأحمد في نفس واحد: تمام ياباشا

“عند فهد”

بهاء: ايه ياباشا هنعمل معاهم ايه

فهد: هم يومين كده ولا حاجه نقلق احمد واللواء وبعدين هشوف اعمل معاهم ايه

بهاء: لا بس البت دي مشلتش عينها من عليك

فهد: ما كلهم كده 

بهاء: كلهم مش زي بعض يافهد

فهد: سيبك منهم

بهاء: يعني الواحد يبقى معاه القمرات دول ويسيبه منهم

فهد: لا بقولك ايه احنا مش بتوع الكلام ده

بهاء: عيب ياباشا هههههههههههه

ريم: اوووف نور انا زهقت احنا من ساعة ما جينا واحنا محبوسين

نور: ماهو البركه في اللي عاجبك ده 

ريم: لا ماهو كده هبطل اعجب بيه ده حبيسنا كأننا في سجن….. الله الجو بيمطر انا طالعه بره

نور: ريم استني …. ياهبله

” ريم ظلت تلعب وتنط وتدور تحت المطر وهي بتضحك وفرحانه 

نور: خلاص بقا ياريم تعالي هتاخدي برد

ريم: هههه مستعده اخد مليون برد مش برد واحد بس مفوتش لحظه من دي

بهاء: بص ياباشا

فهد بصدمه وذهول: هو في جمال كده

بهاء وهو يضحك: فيه ياباشا

فهد وهو سارح في ريم ومش مركز مع بهاء مشي تحت المطر لعند لما وصل وريم عماله تنط وتضحك وهي بتلف وتنط خبطت فيه 

ريم وهي تبرق وتوهان: عينك جميله

فهد بتوهان : هاا مش احلى من عيونك

نور وهي تشد ريم: ايه في ايه هتفضلوا كتير كده

ريم وهي تشعر بالاحراج: احمم انا داخله جوا

نور: بص بقولك ايه لو شايف انك ممكن تضحك عليها فبقولك اني هقف ليك ومش معنى انك ظابط اني هخاف منك ماشي

فهد باستهزاء: ليه هو انا عملت ايه

نور: الاحسن ليك متعملش

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: ” رواية فتاة أوقعت قلبي” اضغط على أسم الرواية

أضف تعليق