القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت العمدة نور الفصل التاسع بقلم رنا احمد

    

رواية عشقت العمدة نور الفصل التاسع

في ساحه دوار وهدان في حنه نور وكابر 😂😂.
كانت تسير ريم وهي تبحث عنه يمينا ويسارا وهي تحمل الشربات لتقع عيناها عليه لتبتسم بخبث .
ريم وهي تمد له الشربات /اتفضل ي حضره الظابط .
ادهم بغيظ /هو انتي متشكرين مش عايز منك حاجه خالص .
ريم بخبث وهي تمثل الدموع /أكده طيب انا كنت جايه اعتزرلك علي الي حوصل بس خلاص شكلك مش عايز عن اذنك .
ادهم بعتاب لذاته/استني طيب خلاص متزعليش .
ريم بمكر /اهي اهي لا خلاص عاد انا كنت جايه اقولك اني كنت بهزر معاك سلام .
ادهم بابتسامه /طب خلاص انا اسف متزعليش بقا .
ريم بخبث /ي عني خلاص كده صافي ي لبن .
ادهم بابتسامه /حليب ي قشطه انتي صحيح بنت خال العمده .
ريم بابتسامه وارتياح /ايوه بنت خال نور ابويا وامي ماتوا من وانا صغيره وعمي وهدان وعمتي سعديه بصراحه ربوني احسن تربيه واعتبروني زي نور بالظبط عمرهم مفرقوا بينا واصل وفي سنه تانيه في كليه الحقوق انت بقا دخلت الشرطه كيف وعندك اخوات قد ايه .
ادهم بإعجاب /هقولك بصي ي ستي .
علي الجانب الآخر ....
كانت تسير شمعه بابتسامه لتنصدم ب عمار .
شمعه بغيظ /هو انت برضه ايه شكلك محرمتش من المره الي فاتت.
عمار بخبث /واه واه عاد ايه ناشفه كده ليه .
شمعه بغضب /والله ده الاسلوب الي المفروض اتعامل بيه مع الي زيك .
عمار بمكر /ماشي ي حلوه ده فرح وعايزين نفرحوا بس بصراحه عاد انا بتعتزرلك عن الي حوصل بصراحه انا عاتبت نفسي جوي مكنش ينفع اعمل الي عملته ده اني ارفع ايدي علي حرمه انا اسف جوي .
شمعه بابتسامه /خلاص طالما اعتزرت يبقا حصل خير عن اذنك بقا .
عمار بشر /ههههه هتقعي في الشبكه ي حلوه وساعتها هكسرلك يدك الي اترفعت عليا ي بنت الأكابر .
كانت تقف نجمه بسعاده وهي تنظر إلي نور بسعاده وفرحه فهي تعتبرهااختها ...
يوسف بهمس وعشق/اقسم بالله انتي احلا واحده في اليليه دي كلها .
نجمه بارتباك /واه عاد عليك يا يوسف هو مفيش فايده ولا ايه.
يوسف بعشق /لا مفيش فايده واصل قلبي مش ناوي يسيبك واصل حرام عليكي حني عليه بقا .
نجمه بخبث /هحن عليه وقت ماعوز فوتك بعافيه ي واد خالي.
يوسف بغيظ عاشق /لا بقا عاد البت دي مينفعش معاها كده ده انا لازما اخطفها واتجوزها ..
علي ساحه المعركه 😂😂😂😂😂.
كان كلا منهما يمسك بعصياته وهو ينظر الآخر بخبث لتبدأ الجوله ليصد كل منهما ضربه الآخر ببراعه كلا منها سعيد بذلك للحظه فأصبح كلا منهما يعشق التحدي بين الآخر .
كابر بهمس وخبث /ههزمك ي جناب العمده .
نور بهمس ومكر /بعينك ي حضره الظابط .
كان الجميع يتابع ذلك المبارزه كان وهدان ينظر إلي نور بغيظ شديد فهو يعلم جيدا أن باستطاعتها هزيمه كابر لكنها تخشا من اذيته وكابر أيضا يخشي من اذيتها ولكن حان وقت الحسم ف بحركه ماكره من كابر قد أصابا أحدا البلورات الزاهيه لتنظر إليها نور بغباء ليضع كابر العصا علي كتفها وهو يعلن هزيمتها وهو ينظر إليها بانتصار لكن عزراء ي صديقي ف بمهاره فائقه منها أسقطت عصايته اررضا لتنصدم بقدمها لتتدعي الاصابه وهي تنظر إليه بخبث .😂😂😂😂😂😂😂😂.
نور بصراخ ومكر /أها أها ي رجلي اه .
وهدان بغضب /ايه الي عملته ده مش تفتح .
كابر بغيظ شديد /اقسم بالله ملمستها .
عوض /لا ي حضره الظابط انت خدتها علي اخوانه وكده تبقا العمده الي فايزه ي حضره الظابط.
وهدان بغضب /كيف ي عني مانتا خابطها قدامنا بالعصايا علي رجليها بتتشطر علي حرمه كده .
صابحه بغيظ /إذا كان دلوقتي وبتعمل كده امال بعد كده هتعمل ايه عاد ي كابر .
نور باستفزاز /واه معلش عاد ي عمتي ده مهما كان جوزي وانتي عارفه لازما الوحده تستحمل جوزها حتي لو وواطي وندل .
كابر بغيظ /في دي بقا عندك حق انا واطي وأخلاقي واطيه خودوا بقا بنتكم وحلو عاني .
سراج بجديه/اخرس أنت يلا ي جماعه نطلعها فوق علشان تريح رجليها شيلها ي كابر .
كابر بغيظ /ليه هي اتشلت ولا ايه .
نور بغيظ وهمس /انشاء الله انت ي بعيد .
سراج بغضب /انت ايه ي بنادم مراتك رجلها تعبانه .
كابر باستفزاز/طب مانجيب الونش ولا نطلعها علي حماره .
سراج بغيظ شديد /استغفر الله العظيم .
صابحه بدلع /متعصبش حالك ي سراج باشا لتتعب .
سراج بخبث /اعمل ايه بس مانتي شايفه الي انا فيه ي ورده الصعيد .
كابر بغيظ /يلا ي كاظم ي ساهر مش وقته .
سراج بغيظ /شيل يلا .
كابر بهمس وغيظ وهو يحملها  /عقبال ماشيل كفنك كده واخلص منك .
نوربغيظ /انشاء الله انت ي بعيد .
صابحه بابتسامه /يلا اجدعني كده ي نور بكره دخلتك ي ضنايا .
نور بغيظ /دخله الشؤم والندامه .
كابر باستفزاز /علي فكره فيه هديه فوق هتعجبك .
في غرفه نور ...😂😂😂😂😂😂.
كابر بغيظ وهو يدفعها علي السرير /نامي وارتاحي .
نور بصراخ /ايه عاد بترمي شوال بطاطه كسرت ضهري .
سعديه بابتسامه/سلامتك ي ضنايا .
نور بحنان/الله يسلمك ي أما متخافيش انا زينه .
صابحه بابتسامه /يلا ي جماعه نسيهم مع بعض شويه .
وهدان بحده /نور ي ضنايا خالي بالك .
نور بجديه /متقلقش عاد ي ابوي بتك بمائه راجل .
صابحه بابتسامه/كابر ي ولدي انت صحيح جوزها لكن دخلتكم لسه بكره اوعاك ي ولدي .
كابربغيظ /متقلقيش ي حاجه صابحه ليكمل بهمس ده انتوا المفروض تخافوا عليا انا منها .
نور بخبث /متقلقوش ي جماعه ربنا معانا وشايفنا. 
كابر بغيظ /ي سلام ايه ده التقوه دي متجوز رابعه العدويه .
سراج بابتسامه /يلا ي جماعه .
كابر بغيظ /عملتيها ي حايه طلعتي قدامهم بطله مش كده .
نور باستفزاز /طبعا امال كنت عايز تكسبني ده بعدك ي حضره الظابط انا العمده نور .
كابربغيظ وهمس /ماشي ي عمده كسبتي كل الجولات الي فاتت والدور عليا انا بقا هربيكي ي نور .
💪💪💪💪💪💪💪😂😂😂😂😂😂😂.
صباحا ....
في دوار وهدان ......
في غرفه نور ...
سعديه بابتسامه /ها ي بتي زينه النهارده .
نور بجديه /زينه ي أما .
ريم بمرح /متخافيش ي عمتي هي اتحسدت كانت ايه زي القمر انبارح هي وكابر .
نور بغيظ /وحضره الظابط ادهم الي كنت سايبه الدنيا بحالها وعماله تتحدي وياه ده لولالا ابوي مكنش فاضي كان زمانه سود عيشتك .
ريم بضيق /واه عاد وانا عملت ايه ي عني ي نور كنا بتحدد وسط الناس كلها وبعدين بصراحه محترم جوي كان لازما اعتزرله عن الي حوصل .
سعديه بابتسامه /نور بقولك ي ضنايا خالي بالك من كابر انشاء الله هيكون سندك في الدنيا .
نور بغيظ /هو ايه الحكايه ي أما مانتي خابره كل حاجه زين فوتكم بعافية رايحه اشرف علي الارض .
سعديه بغيظ /فيه واحده تعمل الكلام ده يوم دخلتها .
نور باستفزاز /ده مش يوم دخلتي ي أما ده يوم خارجه كابر باذن الله .
سعديه بغيظ /ي مراري منك .
في مكتب كابر .....
شمعه بضحك /هههههههه استايلك كده ي جنن ي كابر .
ادهم بضحك /هههههههه ي فضحتك ي كابر لو حد شافك كده بالحلقه دي .
كابر بغيظ /هي فضحتي جايه من كده بس ماتفضحت من يوم مالبست في زغلول وطبلت بالحلقه الهباب دي .
نور بضحك شديد/هههههههه ايه حلقه الخرفان دي .
كابر باستفزاز /معلش علشان تليق بالمعزه .
نور بغيظ /واه معاك متحترم نفسك عاد ي ظابط علي ماتفرج انت .
كابر بغيظ /أما تحترمي نفسك انتي كمان .
عوض بلهفه /ي جناب العمده ي جناب العمده.
نور بجديه/فيه ايه ي عوض .
عوض /الناس الي ماجرين الأرض الي متاجره للحاج بدران بيشتكوا أنه بيسيب الحصان بتاعه الفجر يأكل المحصول .
نور باستغراب /وهو عمي بدران ايه الي بيوديه الأرض وآخري كده .
عوض /معرفش ي جناب العمده بس الي عرفته أنه بقاله كام يوم كده ولو مش هو يبقا عمار ابنه .
نور بتفكير /طيب روح انت ي عوض .
كابر بجديه /بتفكري في الي انا بفكر فيه .
نور بشرود /معرفاش بس برضك مش لقيه سبب لوجودهم في الأرض بليل كده .
كابر بجديه /يبقا لازم نراقبهم كويس اوي جايز نوصل لاي حاجه .
نور بجديه/ماشي .
كابر باستفزاز وهمس /متنسيش أن النهارده دخلتنا فاكره قميص النوم إياها وعايزه ابيض بقا علشان بتفائل بيه .
نور بغيظ /الابيض ده هلبسه علي روحك انشاء الله سلام .
ريم بابتسامه /العوافي ي حضره الظابط .
كابر بابتسامه /ازيك ي ريم .
ريم بابتسامه /الحمد لله كنت بس عايز اقولك حاجه كده اوعاك تزعل من نور ولا تحطها في راسك اوعاك تفتكر أنها قويه اوي كده ومبيهمهاش دي ساعات بتبقا عامله زي العيل الصغير اقولك علي حاجه زمان كان فيه بلطجي اسمه عشماوي كان قتال قتله بس مكنش حد عارف يمسك عليه حاجه واصل عمي وهدان كان هو العمده وقتها حاول كتير يوصل ل حاجه لحد ماجات من عند ربنا أنه يوقعه في شر أعماله ويكتب نهايته قتل مراته واتقبض عليه واتحكم عليه بمؤبد وقتها كانت نور عنديها عشر سنين كانت واقفه خايفه من منظره وشكله وكنا صغيرين مفهمنيش حاجه واصل كنا بتقول ده قتل مراته علشان مردتش تعمله كوبايه شاي الفتره دي قاعدت نور خايفه ومرعوبه ومكنتش عارفه تنام واصل كانت دائما تصرخ وتقول عشماوي عيقتلني علشان ابوي هو الي قبض عليه ولحد دلوقتي خايفه ومرعوبه ليخرج في أي وقت ويقتلها كل قصدي من الحكايه دي أن نور جميله اوي فوتك بعافيه .
كابر بخبث ومكر /عشماوي هو ده الحل هههههه.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂.
ليلا في دوار وهدان .....
كانت تجلس في الحمام بتفكير وضيقا شديد فاضطرت الي مصلحه بلدها زواجها من ذلك زئر النساء الذي يراها زوجته ويريد اذلالها فهو يتفنن دائما في استفزازها ولكن عزرا ي صديقي ف نور ليست كبقيه النساء ليقتطاعها طرقاته علي الباب .
كابر بوقاحة /ايه ي عسل اتاخرتي ليه الرجاله تحت هيكلوا وشي دول صعايده مفيهاش هزار اطلعي بقميص نوم كده ابيض علشان بتفائل بيه .
نور بغيظ /ده انا الي بتفائل جوي جوي بالابيض وهلبسه عليك يوم موتك ي بعيد ايوه هي دي استنا عليا ي كابر بقا عايز العمده نور تلبسالك قميص نوم طيب .
في الخارج ..
كان يسير كابر باستعجال فقد اتويت له الفرصه لإصلاح ذلك الفتاه الذي ترا ذاتها رجلا طول الوقت ويريد الانتقام منها ليتحدث بتوعد .
/ماشي ي نور مبقاش كابر عبد الحي لو مغيرتك و ليقف الكلام في حلقه وهو يراها بذلك المنظر ليتحدث بغيظ /ايه الي انتي لبساه ده في ليله دخلتنا .
نور ببرود واستفزاز /ايه مالك عاد انت مش طلبت ابيض ماهو .
كابر بغيظ /انا طلبت قميص نوم ده كلسون ي اختي ..
نور باستفزاز وغيظ /قميص النوم ده للحرمه مش للراجل هي دي خلاجاتي بعدين استر نفسك انت كمان  .
كابر وهو يقترب منها بخبث /لا النهارده مفيش ستر فيه فضايح هدخلي عليكي ي جناب العمده الناس الي تحت تاكل وشي كلسون كلسون مش مشكله انا يهمني الي بعد كده .
نور وهي ترجع للخلف/قسما بالله لو قربت مني للخبطلك خلقتك دي الي فرحان بيها .
كابر باستفراب /ايه ضرب النار ده .
نورباستفزاز  /ابوي اتصرف ولا انت كنت فاكر انك هتاخد الموضوع جد ومسخره وكلام فاضي فوتك بعافيه لاني نعسانه جوي وعندي بكره شغل كتير .
كابر بخبث وهمس /كده مفيش غير أن عشماوي لازم يحضر .
نور باستغراب /رايح فين .
كابر بخبث /نازل تحت المطبخ .
نور بغيظ /الهي تقع من علي السلم تكثر رقبتك .
في الاسفل ...
كان يقف كابر بخبث وهو يمسك هاتفه .
في غرفه نور وكابر ..
كانت تحاول أن تغفا ليقاطعها رساله الي هاتفها لتقوم لرد بزهق .
نور بغيظ /ده مين ده عاد الو مين معايا .
عشماوي بشر/اهلا ي جناب العمده كيفك معقول نسيتي صوتي انا عشماوي .
نور برعب /عش عش عشماوي انت خرجت من السجن ميتا ده لسه فاضلك كتير جوي .
عشماوي بشر /ها ها ها خرجت انا هربت ي حضره العمده هربت علشان اقتلك وانتقم منيكي ي عره العمد .
نور بغيظ ورعب /واه واه وليه قله الحياه دي .
عشماوي بغضب /اخرسي ي حرمه واتكلمي بادب حرمه سعرانه صوح اسمعي ي وليه انتي تلمي حالك وانتي عارفه زين اني قتلت مراتي علشان رفضت تعملي كوبايه شاي .
نور برعب /ايوه حصل حصل .
عشماوي بغضب /كويس انك عارفه زين أنه حوصل ي عني صوتك يعلا علي جوزك ولا تبجي فيه ولا تعصي اومراه هتحصليها فاهمه وحسك عينك حد يعرف حاجه او تحكي لاي حد فاهمه  .
نور برعب /فاهمه فاهمه ..
عشماوي بشر /سلام .
نور برعب /ي خبر اسود الي كنت خايفه منه حصل واه مالك ي نور انتي مش ضعيفه كده بس انا برضك بنادمه لازما اخاف طول عمره عامل زي الكابوس واهو هرب علشان يموتني زي مابوي حبسه .
كابر بمكر /مالك ي نور انتي بتكلمي نفسك ولا ايه .
نور بفزع /لا ابدا بفكر شوي مع نفسي .
كابر بخبث /طيب .
نور بخوف /انت هتنام فين عاد .
كابر بمكر /هنام هنا علي الكنبه .
نور بخوف /احمم لا عيب كده السرير ممكن يساعنا .
كابر باستغراب /انتي بتقويلي ايه عيزانا احنا الاتنين ننام علي السرير سواء .
نور بارتباك /وايه المشكله عاد كله كله علشان المهمه خلينا نعملها صوح ممكن اي حد يدخل في اي وقت وبعدين انت منقدرش تعمل حاجه واصل ده انا العمده نور .
كابر باستفزاز وخبث/انتي مش بنت اساسا علشان اقربلك بس هنام جنبك وخلاص علشان المهمه .
بتنام نور بجانبه لعلها تهدأ من ذلك الخوف ولكن غلبها شده النوم لتمسك باحدا زراعيه لتغفا عليه سريعا وهي تشعر بالاطمئنان لينظر إليها بابتسامه ليقبل رأسها .
كابر بخبث وهمس /ههههه حبيبي ي عشماوي .
ليختتضنها كابر ليغفوا في نوما عميق 
يتبع الفصل العاشر اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"روايةعشقت العمدة نور" اضغط علي اسم الروايه



reaction:

تعليقات