القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت العمدة نور الفصل العاشر بقلم رنا احمد

   

رواية عشقت العمدة نور الفصل العاشر

في دوار وهدان ..
في المطبخ ...
سعديه بابتسامه /ربنا يخليكي ليا ي صابحه تعبتك معايا جوي  .
صابحه بابتسامه /واه عاد ي سعديه هو انا غريبه دي نور زي نجمه بالظبط ولازما اعمل فطور طبحيتها.
وهدان بغيظ وقلق /متخلصونا عاد خلونا نطلعوا بقا .
صابحه بابتسامه /واه عاد عليك ي وهدان مالك دول عرايس يصحوا براحتهم مش كده العمده نور خلاص مبقتش زي الاول .
وهدان بحده فهو يرفض ذلك الفكره /نور هتفضل العمده طول العمر ي صابحه.
سعديه بقلق /يلا يلا ي صابحه ي اختي نشوف العرسان .
وهدان بحده/انا جاي معاكم .
سعديه بهمس /استرها ي يارب .
في غرفه نور وكابر 💪💪💪😂.
كانوا يغفون سويا في نوما عميق فكل منهما كان يشعر بالاطمئنان والراحه ..
نور وهي تفتح عيناها بازعاج /واه عاد فيه ايه مين بيخبط كده .
وهدان بحده /افتحي ي نور .
نور بنعاس /حاضر ي ابوي جايه اهو جايه  .
كابر بابتسامه /صباح الخير .
نور بفزع /ي نهار اسود انت نايم هنه كيف وقعتك سوداء .
كابر بخبث /ايه انتي نسيتي انبارح نيمني في حضنك ي كابر علشان خايفه نمتي في حضني في ثواني .
نور بغيظ وارتباك /واه ايه الحديد الماسخ ده .
وهدان بغضب /افتحي عاد ي نور .
نور وهي تلطم علي وجهها /ي فضيحتي حاضر ي ابوي حاضر .
كابر بغيظ /فضيحه ايه هو انا جيبك من الشارع انتي مراتي .
نور برعب من والدها /بقولك ايه عاد قوم استر نفسك بسرعه اقوم .
كابر باستفزاز /لا افتحي انا مبسوط كده .
صابحه بابتسامه /واه عاد ي نور افتحي ولا مش قادره علي بعد كابر .
كابر باستفزاز /شوفتي كل عارف انك دايبه فيا هاتي بوسه بقا .
نور بغيظ /باستك عقربه ي بعيد اقوم فز استر نفسك .
كابر باستفزاز /لا عمتك بره لازم تصدق أننا عرسان وبعدين دي برمودا هو انا قاعدلك بالبوكسر .
وهدان بغضب /افتحي ي بت فيه ايه عاد .
نور برعب /حاضر ي ابوي .
كابر وهو يكتم ضحكاته /افتحي ي جناب العمده .
نور بقلق /اتفضل ي ابوي .
كابر بابتسامه /نورت ي عمي . 
صابحه بابتسامه /للللللوي مبروك ي عرايس .
وهدان بغيظ /ايه الي انت لابسه ده عاد ي حضره الظابط .
كابر ببساطه /برمودا ي حاج وهدان اظن مش هقعد مع عروستي بجلابيه ي عني .
نور برعب /هاتي ي أما عنك .
سعديه بابتسامه وسعاده/الف مبروك ي ضنايا .
كابر بابتسامه /ننزل نفطر كلنا تحت احسن .
وهدان بحده /نور عايزك بره .
نور بقلق /حاضر ي ابوي .
في غرفه وهدان ..
وهدان بغضب /ايه الي انا شوفته ده ي جناب العمده .
نور بخوف /شوفت ايه ي ابوي محصلش حاجه واصل والله.
وهدان بحده /فيه ايه عاد اكتر من أنه كان نايم جارك كسرتي ضهري ابوكي ي نور .
نور بقلق /لا عشت ولا كنت ي ابوي صدقني الي حوصل ده كان غصبن عني بس وحياتك عندي ي ابوي مش هيتكرر تأني واصل وانشاء الله موضوع القضيه دي هتخلص بسرعه ونخلص من الموضوع ده كله .
وهدان بحده /ياريت وترجعي نور بتي بصوح .
نور بقلق /حاضر ي ابوي .
في الاسفل ..
كانوا ينزلون نور ووالدها الي الاسفل ليرا كابر أن نور ليست في حالتها ليبتسم بخبث فقد حان ظهور عشماوي 😂😂😂😂😂.
علي مائده الافطار ....
صابحه بابتسامه /ايه ي نور ي بتي مبتاكليش ليه عاد .
نور بشرود /بأكل اها ي عمتي .
كابر بخبث واستفزاز /اكلتها رقيقه زيها ي عمتي صابحه ولا ايه ي نور .
نور بغيظ وهي تتضغط علي أسنانها /كده ي روح نور .
ليقاطعها رساله علي الواتس من عشماوي 😂😂😂لتنظر إليها بصدمه وخوف وهي تلفت يمينا ويسارا .
عشماوي بخبث /جرا ايه ي حرمه انا مش قولتلك عاد عاملي جوزك زين ي عره العمد دلعي الراجل ووكليه بيدك انا حواليكي في كل مكان يلا ي حرمه .
نور بفزع وهي تمسك الطعام //كابر كل ي حبيبي كل .
وهدان بغضب /ايه الدلع الماسخ ده ي جناب العمده وهو معندوش يد يأكل بيها ولا ايه .
كابر بمكر /بس بصراحه الاكل طعمه لذيذ من ايدها .
نور بغيظ وهمس /ي خربيت جناب العمده وسنيانها ..
كابر بهمس واستفزاز /ايه الدلع ده ي جناب العمده كنت عارف انك هتقعي ده انا كابر .
نور بغيظ وهي تتصنع الابتسامه /حبيبي .
صابحه بابتسامه /شوف عاد البت وعاميلها .
وهدان بغضب /بت ي نور كفايه كده بقا .
نور بفزع وهي ترسل رساله ب عشماوي /بقولك ايه عاد اقسم بالله مش ذنبي ابويا قاعد هدلهعلولك اخر دلع بس مش دلوقتي واصل .
كابر وهو يقرا الرساله ويكتم ضحكاته بهمس /ههههه 
ولسه ي نور ....
😂😂😂😂😂😂😂😂.
في الشارع ...
كانت تسير ريم الي الجامعه .
ادهم بابتسامه واعجاب /صباح الخير .
ريم بابتسامه /اهلا اهلا ي حضره الظابط .
ادهم بارتياح لها /رايحه فين الصبح كده .
ريم بابتسامه /رايحه الجامعه مانا قولتلك اني في كليه حقوق .
ادهم بإعجاب /انا منسيتش علي فكره بس بصراحه مستغرب انك رايحه علي رجلي كده ده انتي بنت خال العمده .
ريم بضحكه ساحره /هههههه احنا بسطاء جدا والله مش زي الي فبالك واصل بس بصراحه عمي مخيمر السواق يعافيه شوي فقولت اروح لحالي .
ادهم بقلق /بس الدنيا مش امان دلوقتي ممكن انا اوصلك لو تحبي .
ريم بسعاده/وماله انا واثقه فيك ي حضره الظابط وبعدين انا ناصحه جوي جوي .
ادهم بضحك /هههههه لا فيه دي عندك حق انتي مش ساهله خالص اتفضلي .
في دوار بدران ....
بدران بغضب /ايه عايز تروحلها تاني مش بنت صابحه دي الي طردتنا من بيتهم قبل سابق .
يوسف بضيق /ي ابوي مانت عارف السبب وبعدين دي بنت اختك المفروض تاخد بالك منها وتاخدها في حضنك كده .
بدران بحده /حضنها قطر بنت صابحه دي بت سمواي زي ابوها عايز تتجوزها انت حر ي يوسف بس انا ماليش صالح بالجوازه دي .
يوسف بضيق /كيف ي ابوي هروح ل حالي كده .
بدران بغيظ /ده لمصلحتك ي اخوي انا لو روحت الجوازه مش هتم واصل دي بتكرهني جوي بنت صابحه.
يوسف بضيق /وانت برضك ي عمار يا اخوي مش هتيجي معايا برضك .
عمار /ولو أن الحال من بعضه وعمتك وبتها مش بيطيقوني بس برضك انت اخوي وهاجي معاك مش ههملك لوحدك .
يوسف بابتسامه /تسلم ي اخوي فوتكم بعافية .
بدران بغيظ /جوازه الشوم والندامه وانت ي واكل ناسك ايه الاخبار .
عمار بمكر /الاخبار زينه جوي ي ابوي وبصراحه قررت اتجوز البت دي وانتقم منيها .
بردان بغضب /يخرب مطنك تتجوز مين ي واكل ناسك عايز تتجوز اخت الظابط كابر عايز الحكومه تبقا وسطينا .
عمار بخبث /اطمن ي ابوي بالعكس ده أكده هنعرف نتحركوا صوح والحكومه هتكون في جيبنا لكن البت دي مش هسيبها واصل قبل مانتقم منيها.
بدران بغيظ /شاكل نهايتنا هتكون علي يدك المهم جهز العربيه علشان هنشحنوا النهارده ده انسب وقت نور وكابر مش فاضيلنا دلوقيت .
عمار بجديه /حاضر ي ابوي .
في دوار وهدان ....
في غرفه نور وكابر ....
نور بغيظ /وبعدين عاد مانت عندك لحمه كتير اهي قدامك اشمعنا دي .
كابر بوقاحه وغمزه /اصل بصراحه بحب الصدر وخصوصا صدر البطه الحلوه دي .
نور بغيظ /ي ساتر يارب ايه راضع قله حياه المهم هنعملوا ايه اليليه .
كابر بجديه/لازم نراقب عمك ده ونشوف الموضوع مريب صح .
نور بشرود /صوح عمي مش من النوع الي بيسال في الأرض ولا محتاج الي يجي منيها واصل .
كابر بجديه /هي فين الأرض دي .
نور بجديه/في البلد الي جانبينا ابويا اشتراها من زمن وبياجرها .
كابر بتفكير /ي عني أهل البلد ميعرفكوش صح كده .
نور بجديه/ايوه بناجرها من بعيد .
كابر بجديه /تمام ي عني وجودنا في البلد دي مش هيبقى فيه مشكله يبقا بليل لازم ننزل يمكن نوصل لاول الخيط .
نور بجديه /طيب .
علي جانب الأرض ...
كانت تجلس شمعه وهي تتدون بعض الملفات والتقارير الهامه .
عمار بخبث /اتفضلي .
شمعه باستغراب /ايه ده .
عمار بمكر /ده عربون محبه اعتزار مني كاميرا بدل الي انكسرت .
شمعه بابتسامه /حلو اوي شكرا واعتزاراك مقبول .
عمار بابتسامه /كده زين جوي اعزمك بقا علي كوبايه عصير انما ايه هتعجبك جوي .
شمعه بابتسامه /ماشي .
من أمام الجامعه ...
ادهم بابتسامه /خالي بالك من نفسك .
ريم بسعاده /حاضر شكرا جوي ي حضره الظابط عن اذنك .
ادهم بشرود وهمس /ايه ي ادهم اول مره يحصلك كده مبقاش فيها كلام لو حاسس جواك باي مشاعر ناحيتها لازم تتطلبها من أهلها مش انت الي تتسلا ببنات الناس ي ادهم ..
في بيت صابحه.
نجمه بارتباك /واه عاد ي أما كيف ي عني حدد معاكي أنه يتقدملي النهارده .
صابحه بابتسامه /واه عاد عليكي انتي هتعمليهم عليا ي بت مانا عارفه انك بتحبي يوسف جوي وهو بيموت فيكي .
نجمه بحزن /بس انتي عارفه أن ابوه كان السبب في موت ابويا ي أما .
صابحه بتنهيده /اسمعي ي بتي يوسف مش زي بدران يوسف ده زي الملاك وبيحبك ي بتي وهو الوحيد الي يحافظ عليكي وإبقا مطمنه عليكي معاه ي بتي ...
عند كابر ونور ليلا 😂😂😂😂😂.
نور بهمس /واه واه ده قاعد اها ي عني عوض حديده مظبوط لما قال إنه بيقعد وآخري كده .
كابر بهمس /طب اسمعي خودي الجهاز ده واقفي بعيد علشان ابلغك بكل حاجه لان فيه تفاصيل دقيقه لازم انا اخد بالي منها .
نور بغيظ /ربنا يستر هات .
كابر بهمس وهو يتحدث في الجهاز /نور هجرب بس الجهاز واحد اتنين تلاته فراشه الحاج كابر تحيكم واسمع أحلا سلام ل ابو منه .
نور بغيظ /كابر كابر مش كتب كتاب امك هو خلينا في الي احنا فيه عمي قاعد بيعمل ايه دلوقتي .
كابر بهمس /قاعد بيعمل كوبايه شاي ولابس جلابيه سوداء مقاسها معقول وبنطلون ابيض خفيف .
نور بغيظ شديد /صبرني يارب هو احنا هنفصلوا بدله .
كابر بهمس /ايوه ايوه ي نور .
نور بانتباه /ها ايه الي حوصل .
كابر بهمس /ايوه ي نور بيسمع ام كلثوم انت عمري .
نور بغيظ شديد /ده انا الي هسمعك دلوقتي ايها الراقدون تحت التراب .
كابر بغيظ /اوووف مشي تفتكري حس بينا .
نور بغيظ /لا هيحس بينا كيف وانتي عملي زي حمو بيكا وعمال فراشه الحاج كابر تحيكم فاضل نعلق نور ونجيب رقاصه ونكتب الحاج كابر لجميع أمور الشخلاعه .
كابر بخبث /وانا اجيب رقاصه ايه وانتي موجوده مترقصي انتي .
فتاه تسير وهي تعجب ب كابر /لو عايزه رقاصه انا في الخدمه ي قمر انت ههههههي .
نور بغيظ شديد وصراخ /عرفتك ي بنت عمران عارفه انك بتيجي هنا علشان تقابلي الواد علي بس لولا أن ربنا أمر بالستر كنت قولت لابوكي .
كابر بضحك /هههههه تقولي لابوها ايه ده عائلتها وعائله علي زمانهم عرفوا .
نور بغيظ /قله حياه .
كابر بخبث /بقولك ايه ي عسل متجيبي بوسه في الجو الشاعري ده .
نور وهي ترجع للخلف /لم نفسك عاد .
كابر بخبث /مش هلم نفسي ي جناب العمده .
نور بمكر وهمس /يبقا انت عاد إلي جبته لنفسك الحقوني ي ناس الحقوني .
كابر بفزع /فيه ايه ي بنت المجنونه. 
أحدا الجزارين بغضب /فيه ايه ي بنتي .
نور بخبث /اهي اهي الواطي ده خطفني وعايز يعتدي عليا .
الجزار الآخر وهو يمسك ب كابر  /ده انت ليلتك سوداء .
كابر بقلق /اسمع ي ابني انت وهو انا ظابط ثانيا جوزها .
نور بخبث /كداب ده خطفني معرفوش واصل .
الجزار الاول بحده /جابر اشحنه علي العربيه جنب العجل التاني الي هيدبح بكره شكل الأمور عايز يتعلق .
كابر برعب /يتعلق ايه الحقيني ي نور .
نور بمكر /ده انتقام ربنا منيك ربنا معاكم ي رجاله .
جابر بحده/اشحنه ي ابراهيم يلا .
كابر بصراخ /الحقيني ي نور .
نور بضحك شديد /هههههه هفرق علي روحك عصير ي كابر والنبي ي رجاله اسلخوه وشافوه وابعتولي كل نص كيلو في كيس هههههههه اشرب ي كيبو
يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"روايةعشقت العمدة نور" اضغط علي اسم الروايه


reaction:

تعليقات