رواية عشقت العمدة نور الفصل العاشر بقلم رنا احمد

   

رواية عشقت العمدة نور الفصل العاشر

في دوار وهدان ..

في المطبخ …

سعديه بابتسامه /ربنا يخليكي ليا ي صابحه تعبتك معايا جوي  .

صابحه بابتسامه /واه عاد ي سعديه هو انا غريبه دي نور زي نجمه بالظبط ولازما اعمل فطور طبحيتها.

وهدان بغيظ وقلق /متخلصونا عاد خلونا نطلعوا بقا .

صابحه بابتسامه /واه عاد عليك ي وهدان مالك دول عرايس يصحوا براحتهم مش كده العمده نور خلاص مبقتش زي الاول .

وهدان بحده فهو يرفض ذلك الفكره /نور هتفضل العمده طول العمر ي صابحه.

سعديه بقلق /يلا يلا ي صابحه ي اختي نشوف العرسان .

وهدان بحده/انا جاي معاكم .

سعديه بهمس /استرها ي يارب .

في غرفه نور وكابر 💪💪💪😂.

كانوا يغفون سويا في نوما عميق فكل منهما كان يشعر بالاطمئنان والراحه ..

نور وهي تفتح عيناها بازعاج /واه عاد فيه ايه مين بيخبط كده .

وهدان بحده /افتحي ي نور .

نور بنعاس /حاضر ي ابوي جايه اهو جايه  .

كابر بابتسامه /صباح الخير .

نور بفزع /ي نهار اسود انت نايم هنه كيف وقعتك سوداء .

كابر بخبث /ايه انتي نسيتي انبارح نيمني في حضنك ي كابر علشان خايفه نمتي في حضني في ثواني .

نور بغيظ وارتباك /واه ايه الحديد الماسخ ده .

وهدان بغضب /افتحي عاد ي نور .

نور وهي تلطم علي وجهها /ي فضيحتي حاضر ي ابوي حاضر .

كابر بغيظ /فضيحه ايه هو انا جيبك من الشارع انتي مراتي .

نور برعب من والدها /بقولك ايه عاد قوم استر نفسك بسرعه اقوم .

كابر باستفزاز /لا افتحي انا مبسوط كده .

صابحه بابتسامه /واه عاد ي نور افتحي ولا مش قادره علي بعد كابر .

كابر باستفزاز /شوفتي كل عارف انك دايبه فيا هاتي بوسه بقا .

نور بغيظ /باستك عقربه ي بعيد اقوم فز استر نفسك .

كابر باستفزاز /لا عمتك بره لازم تصدق أننا عرسان وبعدين دي برمودا هو انا قاعدلك بالبوكسر .

وهدان بغضب /افتحي ي بت فيه ايه عاد .

نور برعب /حاضر ي ابوي .

كابر وهو يكتم ضحكاته /افتحي ي جناب العمده .

نور بقلق /اتفضل ي ابوي .

كابر بابتسامه /نورت ي عمي . 

صابحه بابتسامه /للللللوي مبروك ي عرايس .

وهدان بغيظ /ايه الي انت لابسه ده عاد ي حضره الظابط .

كابر ببساطه /برمودا ي حاج وهدان اظن مش هقعد مع عروستي بجلابيه ي عني .

نور برعب /هاتي ي أما عنك .

سعديه بابتسامه وسعاده/الف مبروك ي ضنايا .

كابر بابتسامه /ننزل نفطر كلنا تحت احسن .

وهدان بحده /نور عايزك بره .

نور بقلق /حاضر ي ابوي .

في غرفه وهدان ..

وهدان بغضب /ايه الي انا شوفته ده ي جناب العمده .

نور بخوف /شوفت ايه ي ابوي محصلش حاجه واصل والله.

وهدان بحده /فيه ايه عاد اكتر من أنه كان نايم جارك كسرتي ضهري ابوكي ي نور .

نور بقلق /لا عشت ولا كنت ي ابوي صدقني الي حوصل ده كان غصبن عني بس وحياتك عندي ي ابوي مش هيتكرر تأني واصل وانشاء الله موضوع القضيه دي هتخلص بسرعه ونخلص من الموضوع ده كله .

وهدان بحده /ياريت وترجعي نور بتي بصوح .

نور بقلق /حاضر ي ابوي .

في الاسفل ..

كانوا ينزلون نور ووالدها الي الاسفل ليرا كابر أن نور ليست في حالتها ليبتسم بخبث فقد حان ظهور عشماوي 😂😂😂😂😂.

علي مائده الافطار ….

صابحه بابتسامه /ايه ي نور ي بتي مبتاكليش ليه عاد .

نور بشرود /بأكل اها ي عمتي .

كابر بخبث واستفزاز /اكلتها رقيقه زيها ي عمتي صابحه ولا ايه ي نور .

نور بغيظ وهي تتضغط علي أسنانها /كده ي روح نور .

ليقاطعها رساله علي الواتس من عشماوي 😂😂😂لتنظر إليها بصدمه وخوف وهي تلفت يمينا ويسارا .

عشماوي بخبث /جرا ايه ي حرمه انا مش قولتلك عاد عاملي جوزك زين ي عره العمد دلعي الراجل ووكليه بيدك انا حواليكي في كل مكان يلا ي حرمه .

نور بفزع وهي تمسك الطعام //كابر كل ي حبيبي كل .

وهدان بغضب /ايه الدلع الماسخ ده ي جناب العمده وهو معندوش يد يأكل بيها ولا ايه .

كابر بمكر /بس بصراحه الاكل طعمه لذيذ من ايدها .

نور بغيظ وهمس /ي خربيت جناب العمده وسنيانها ..

كابر بهمس واستفزاز /ايه الدلع ده ي جناب العمده كنت عارف انك هتقعي ده انا كابر .

نور بغيظ وهي تتصنع الابتسامه /حبيبي .

صابحه بابتسامه /شوف عاد البت وعاميلها .

وهدان بغضب /بت ي نور كفايه كده بقا .

نور بفزع وهي ترسل رساله ب عشماوي /بقولك ايه عاد اقسم بالله مش ذنبي ابويا قاعد هدلهعلولك اخر دلع بس مش دلوقتي واصل .

كابر وهو يقرا الرساله ويكتم ضحكاته بهمس /ههههه 

ولسه ي نور ….

😂😂😂😂😂😂😂😂.

في الشارع …

كانت تسير ريم الي الجامعه .

ادهم بابتسامه واعجاب /صباح الخير .

ريم بابتسامه /اهلا اهلا ي حضره الظابط .

ادهم بارتياح لها /رايحه فين الصبح كده .

ريم بابتسامه /رايحه الجامعه مانا قولتلك اني في كليه حقوق .

ادهم بإعجاب /انا منسيتش علي فكره بس بصراحه مستغرب انك رايحه علي رجلي كده ده انتي بنت خال العمده .

ريم بضحكه ساحره /هههههه احنا بسطاء جدا والله مش زي الي فبالك واصل بس بصراحه عمي مخيمر السواق يعافيه شوي فقولت اروح لحالي .

ادهم بقلق /بس الدنيا مش امان دلوقتي ممكن انا اوصلك لو تحبي .

ريم بسعاده/وماله انا واثقه فيك ي حضره الظابط وبعدين انا ناصحه جوي جوي .

ادهم بضحك /هههههه لا فيه دي عندك حق انتي مش ساهله خالص اتفضلي .

في دوار بدران ….

بدران بغضب /ايه عايز تروحلها تاني مش بنت صابحه دي الي طردتنا من بيتهم قبل سابق .

يوسف بضيق /ي ابوي مانت عارف السبب وبعدين دي بنت اختك المفروض تاخد بالك منها وتاخدها في حضنك كده .

بدران بحده /حضنها قطر بنت صابحه دي بت سمواي زي ابوها عايز تتجوزها انت حر ي يوسف بس انا ماليش صالح بالجوازه دي .

يوسف بضيق /كيف ي ابوي هروح ل حالي كده .

بدران بغيظ /ده لمصلحتك ي اخوي انا لو روحت الجوازه مش هتم واصل دي بتكرهني جوي بنت صابحه.

يوسف بضيق /وانت برضك ي عمار يا اخوي مش هتيجي معايا برضك .

عمار /ولو أن الحال من بعضه وعمتك وبتها مش بيطيقوني بس برضك انت اخوي وهاجي معاك مش ههملك لوحدك .

يوسف بابتسامه /تسلم ي اخوي فوتكم بعافية .

بدران بغيظ /جوازه الشوم والندامه وانت ي واكل ناسك ايه الاخبار .

عمار بمكر /الاخبار زينه جوي ي ابوي وبصراحه قررت اتجوز البت دي وانتقم منيها .

بردان بغضب /يخرب مطنك تتجوز مين ي واكل ناسك عايز تتجوز اخت الظابط كابر عايز الحكومه تبقا وسطينا .

عمار بخبث /اطمن ي ابوي بالعكس ده أكده هنعرف نتحركوا صوح والحكومه هتكون في جيبنا لكن البت دي مش هسيبها واصل قبل مانتقم منيها.

بدران بغيظ /شاكل نهايتنا هتكون علي يدك المهم جهز العربيه علشان هنشحنوا النهارده ده انسب وقت نور وكابر مش فاضيلنا دلوقيت .

عمار بجديه /حاضر ي ابوي .

في دوار وهدان ….

في غرفه نور وكابر ….

نور بغيظ /وبعدين عاد مانت عندك لحمه كتير اهي قدامك اشمعنا دي .

كابر بوقاحه وغمزه /اصل بصراحه بحب الصدر وخصوصا صدر البطه الحلوه دي .

نور بغيظ /ي ساتر يارب ايه راضع قله حياه المهم هنعملوا ايه اليليه .

كابر بجديه/لازم نراقب عمك ده ونشوف الموضوع مريب صح .

نور بشرود /صوح عمي مش من النوع الي بيسال في الأرض ولا محتاج الي يجي منيها واصل .

كابر بجديه /هي فين الأرض دي .

نور بجديه/في البلد الي جانبينا ابويا اشتراها من زمن وبياجرها .

كابر بتفكير /ي عني أهل البلد ميعرفكوش صح كده .

نور بجديه/ايوه بناجرها من بعيد .

كابر بجديه /تمام ي عني وجودنا في البلد دي مش هيبقى فيه مشكله يبقا بليل لازم ننزل يمكن نوصل لاول الخيط .

نور بجديه /طيب .

علي جانب الأرض …

كانت تجلس شمعه وهي تتدون بعض الملفات والتقارير الهامه .

عمار بخبث /اتفضلي .

شمعه باستغراب /ايه ده .

عمار بمكر /ده عربون محبه اعتزار مني كاميرا بدل الي انكسرت .

شمعه بابتسامه /حلو اوي شكرا واعتزاراك مقبول .

عمار بابتسامه /كده زين جوي اعزمك بقا علي كوبايه عصير انما ايه هتعجبك جوي .

شمعه بابتسامه /ماشي .

من أمام الجامعه …

ادهم بابتسامه /خالي بالك من نفسك .

ريم بسعاده /حاضر شكرا جوي ي حضره الظابط عن اذنك .

ادهم بشرود وهمس /ايه ي ادهم اول مره يحصلك كده مبقاش فيها كلام لو حاسس جواك باي مشاعر ناحيتها لازم تتطلبها من أهلها مش انت الي تتسلا ببنات الناس ي ادهم ..

في بيت صابحه.

نجمه بارتباك /واه عاد ي أما كيف ي عني حدد معاكي أنه يتقدملي النهارده .

صابحه بابتسامه /واه عاد عليكي انتي هتعمليهم عليا ي بت مانا عارفه انك بتحبي يوسف جوي وهو بيموت فيكي .

نجمه بحزن /بس انتي عارفه أن ابوه كان السبب في موت ابويا ي أما .

صابحه بتنهيده /اسمعي ي بتي يوسف مش زي بدران يوسف ده زي الملاك وبيحبك ي بتي وهو الوحيد الي يحافظ عليكي وإبقا مطمنه عليكي معاه ي بتي …

عند كابر ونور ليلا 😂😂😂😂😂.

نور بهمس /واه واه ده قاعد اها ي عني عوض حديده مظبوط لما قال إنه بيقعد وآخري كده .

كابر بهمس /طب اسمعي خودي الجهاز ده واقفي بعيد علشان ابلغك بكل حاجه لان فيه تفاصيل دقيقه لازم انا اخد بالي منها .

نور بغيظ /ربنا يستر هات .

كابر بهمس وهو يتحدث في الجهاز /نور هجرب بس الجهاز واحد اتنين تلاته فراشه الحاج كابر تحيكم واسمع أحلا سلام ل ابو منه .

نور بغيظ /كابر كابر مش كتب كتاب امك هو خلينا في الي احنا فيه عمي قاعد بيعمل ايه دلوقتي .

كابر بهمس /قاعد بيعمل كوبايه شاي ولابس جلابيه سوداء مقاسها معقول وبنطلون ابيض خفيف .

نور بغيظ شديد /صبرني يارب هو احنا هنفصلوا بدله .

كابر بهمس /ايوه ايوه ي نور .

نور بانتباه /ها ايه الي حوصل .

كابر بهمس /ايوه ي نور بيسمع ام كلثوم انت عمري .

نور بغيظ شديد /ده انا الي هسمعك دلوقتي ايها الراقدون تحت التراب .

كابر بغيظ /اوووف مشي تفتكري حس بينا .

نور بغيظ /لا هيحس بينا كيف وانتي عملي زي حمو بيكا وعمال فراشه الحاج كابر تحيكم فاضل نعلق نور ونجيب رقاصه ونكتب الحاج كابر لجميع أمور الشخلاعه .

كابر بخبث /وانا اجيب رقاصه ايه وانتي موجوده مترقصي انتي .

فتاه تسير وهي تعجب ب كابر /لو عايزه رقاصه انا في الخدمه ي قمر انت ههههههي .

نور بغيظ شديد وصراخ /عرفتك ي بنت عمران عارفه انك بتيجي هنا علشان تقابلي الواد علي بس لولا أن ربنا أمر بالستر كنت قولت لابوكي .

كابر بضحك /هههههه تقولي لابوها ايه ده عائلتها وعائله علي زمانهم عرفوا .

نور بغيظ /قله حياه .

كابر بخبث /بقولك ايه ي عسل متجيبي بوسه في الجو الشاعري ده .

نور وهي ترجع للخلف /لم نفسك عاد .

كابر بخبث /مش هلم نفسي ي جناب العمده .

نور بمكر وهمس /يبقا انت عاد إلي جبته لنفسك الحقوني ي ناس الحقوني .

كابر بفزع /فيه ايه ي بنت المجنونه. 

أحدا الجزارين بغضب /فيه ايه ي بنتي .

نور بخبث /اهي اهي الواطي ده خطفني وعايز يعتدي عليا .

الجزار الآخر وهو يمسك ب كابر  /ده انت ليلتك سوداء .

كابر بقلق /اسمع ي ابني انت وهو انا ظابط ثانيا جوزها .

نور بخبث /كداب ده خطفني معرفوش واصل .

الجزار الاول بحده /جابر اشحنه علي العربيه جنب العجل التاني الي هيدبح بكره شكل الأمور عايز يتعلق .

كابر برعب /يتعلق ايه الحقيني ي نور .

نور بمكر /ده انتقام ربنا منيك ربنا معاكم ي رجاله .

جابر بحده/اشحنه ي ابراهيم يلا .

كابر بصراخ /الحقيني ي نور .

نور بضحك شديد /هههههه هفرق علي روحك عصير ي كابر والنبي ي رجاله اسلخوه وشافوه وابعتولي كل نص كيلو في كيس هههههههه اشرب ي كيبو

يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله”روايةعشقت العمدة نور” اضغط علي اسم الروايه


أضف تعليق