القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت تلك السمراء الفصل الثاني عشر 12 بقلم حورية مصطفى

 رواية احببت تلك السمراء الفصل الثاني عشر 12 بقلم حورية مصطفى 

رواية احببت تلك السمراء الفصل الثاني عشر 12 بقلم حورية مصطفى  


يوسف بخوف:- سبب الاغماء ايه يا دكتور.. 
الدكتور بجديه: الضغط منخفض من الاجهاد والتعب وعدم الاتنظام في الاكل.. 

يوسف بحزن:- شكرا يا دكتور تعبتك معايا.. 

الدكتور بعمليه:- دا واجبي يـ يوسف بيه عن اذنك.. 

يوسف:- اتفضل..

_ يوسف كان ماسك ايد احمد وبيعيط وبيقوله انا اسف يـ بابا حقك عليا ومتزعلش مني يـ بابا.. 

احمد بتعب: انا مسامحك يابني المهم انك متبعدش عني تاني.. 

يوسف بفرح:- اخيرا فقت حمدالله على سلامتك يا والدي.. 

احمد: الله يسلمك يا حبيبي.. 

بعد ساعه احمد خرج من المستشفي.. ♡

✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰ 

في كليه الهندسه.. ♡

ساره بمرح: جمالك ده ولا جمال عبدالناصر.. 

فرح بضحك:- انتي شايفه ايه.. 

ساره: جمال عبدالناصر اكيد... 

فرح بضحك:- يا خفه.. 🙂

ساره:- اكدب عليكي يعني.. 

فرح:- انتي قلبك قاااااسي اوووي.. 

ساره: اوووي اوووي 😂.. انت مش بتحس.. 

فرح بضحك:- اتاخرنا علي دكتور شووووقي..

ساره بصدمه:- يلهوووووي طول عمري مش مستلطفه الدكتور ده بحسه سمج يا فرح.. 

فرح: حاسه ومش متاكده.. 

بعد 3 ساعات انتهت المحاضره.. 

ساره: يلا علي بيتك يا اختشي عشان انا هروح لاني جعاااااااانه
i'm hungry.. 

فرح بضحك: الله يرحم يا حبيبتي.. 
سلااام يا طفسه.. 

ساره:- سلااام.. 

✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰

في شركه البحيري جروب..♡

براء بجديه: يوسف دي ملفات ثفقه الحديد.. 

يوسف: تماام يا براء.. 

براء: يوسف كنت عايز اخد اجازه عشان ازور اهلي في الصعيد.. 

يوسف بصدمه: لا طبعااا بعد اللي عملوا فيك مستحيل اخليك تروح هناااك.. 

براء بحزن:- امي واخواتي وحشوني يـ يوسف.. 

يوسف بحزن:- اللي يريحك يا براء اعمله اهم حاجه مش تتاخر لاني بحاجتك هنا.. 

براء: وعد مش هتاخر يا صحبي.. 

يوسف: هتوحشني يا براء.. 

براء:- وانت كماان يـ يوسف.. سلام.. 

يوسف:- سلااام 

✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰

في منزل فرررح.. 

ادهم بحب:- في عريس متقدملك يا ميرنا.. 

ميرنا:- مين يـ بابا.. 

ادهم: هتعرفي بالليل.. ياريت تجهزي علي الساعه 7 المسا.. 

ميرنا:- حاضر.. 

فرح بسعاده:- قومي يلا عشان ننضف البيت يا بت.. 

ميرنا بمرح:- سوري يا فرح انا الغي رحلتشي لحد هنا.. 

فرح بضحك: لا مفيش الكلام ده يا عمررري يلا قومي شيلي السجااااد ونضفي وانا هروق الاوض.. 

ميرنا: نعاااام يا دلعدي.. 

ادهم بضحك:- اخلصوا الوقت هيعدي ومش هتلحقوا تعملوا حاجه.. 

ميرنا وفرح:- حاضر يـ دومي.. 

مر الوقت سريعا 

ادهم بحب: الساعه 6 يلا يـ ميرنا روحي اجهزي... 

ميرنا: حاضر يـ بابا.. 

في تمااام الساعه السابعه.. ♡

ادهم بود:- نورتوا البيت يا جماعه... 

_ البيت منور باصحابه يـابني.. 

_ شكرا يااا عمي.. 

ادهم : نادي لاختك يا فرح.. 
فرح:- حاضر يـ بابا.. 

في غرفه ميرنا... 

 فرح:- يلا يا ميرنا العريس بره عشان تقدمي العصير.. 

ميرنا بخوف:- انا متوتره اوووي يا فرح.. 

فرح بحب:- دي شي عادي يا حبيبتي.. يلا عشان الناس مستنيه بره.. 

ميرنا:- طيب 

_ وطبعا ميرنا خرجت وقدمت العصير وزي اي بنت طول الوقت باصه في الارض.. 😂

الجده هدي:- انا يشرفني يابني اطلب ايد بنتك ميرنا لحفيدي.. 

ادهم بود:- الشرف لينا طبعا يا حجه.. 

هدي:- طيب نقرا الفاتحه.. 

بعد قراءة الفاتحه.. 

هدي :- نسيب العرسان لوحدهم.. 

ادهم:- تمااام اتفضلي نقعد بره..

_ لو عجباكي ممكن تاخديها.. 

 ميرنا:- هي ايه.. 

_ الجزمه... 

ميرنا بصدمه:- حمزه..  

حمزه بضحك:- ايوه حمزه.. 

ادهم:- هااا يا ولاد اتفقتوا.. 

حمزه:- ايوه يااا عمي وان شاءلله الخطوبه يوم الخميس.. 

ادهم:- ايه رايك يـ ميرنا.. 

ميرنا بخجل:- موافقه يـ بابا.. 

هدي:- الف مبروك يا ولاد.. 

ميرنا و حمزه:- الله يبارك فيكي يا تيتا... 
فرح بحب :- الف مبروك يا ميرنا.. 

ميرنا بحب:- الله يبارك فيكي يا فرررح.. 

✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰

في صباح اليوم التالي.. ♡

في الصعيد..

_ يابوي علي جمال الصعيد وحلاوه الصعيد و جمال بنات الصعيد.. 

براء:- بجولك ايه يا جمر فين سرايا الانصاري... 

_ وه ايه جمر دي يا جليل الربايه.. 

براء بصدمه:- ما انتي الصراحه جمر اوووي..  

بعد فتره براء وصل سرايا الانصاري.. 

_ اتوحشتيني جوووي يا ضنااايا.. 

براء بحب:- وانتي كمان ياما اتوحشتيني جوووي.. 

اتوحشتيني جوووي يا والدي.. 

براء:- وانت كمااان يابوي.. 

_عملتلك يا ضناايا الاوكل اللي بتحبه.. 

براء:- تسلمي ياما.. 

_كيف العيشه هناك في البندر يا والدي.. 

براء:- كويسه يابوي... 

_ خالتي فاطمه عمي قاسم انا جيت.. 

فاطمه:- تعالي يا حبيبتي.. دي نورا بنت خالتك يا براء.. 

براء بصدمه:- انتي.. 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية احببت تلك السمراء "اضغط على اسم الرواية

 


reaction:

تعليقات