القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية امرأه صنعتها الحياه الفصل السادس عشر و الاخير 16 - بقلم موني وسكر

   

رواية  امرأه صنعتها الحياه الفصل السادس عشر والاخير بقلم موني وسكر عبر كوكب الروايات  للقراءة والتحميل pdf 

رواية امرأه صنعتها الحياه

رواية  امرأه صنعتها الحياه الفصل السادس عشر والاخير



تفوت وتعدي الايام ونيجي بعد خمس سنين

تهبط الطائره في بلد العشاق والجمال في فرنسا لينزل منها رجل من اكبر رجال الاعمال ومعه عائلته
اياد : ادم خد سيلين وادم وليلي ورحوا الفندق
انا عندي اجتماع مهم دلوقتي هطلع عليه
ليلي (ابنة ادم وسيلين التي تبلغ من العمر ٤ سنوات ) : عمو انا عيزه اجي معاك
اياد : لولا حبيبة عمو تسمع الكلام وتروح مع بابي وانا مش هتأخر
ليلي : ماشي
طلع ادم وسيلين ومالك علي الفندق وكان جناح كبير لسيلين وادم وليلي وجناح لمالك واياد

عند اياد

خلص الاجتماع بتاعه وكان بيتكلم مع مدير الشركه الاخري
( الحوار بالفرنسيه )
جاك : اسعدني التعامل معك مستر اياد
اياد : هذا يسعدني كثيرا مستر جاك
جاك : اذا سمحت لي ان اعزمك انت واسرتك غدا علي حفل ازياء للمصممه لوليته نخب تعاملنا معك
اياد : ليس لدي مانع
جاك : اذا القاك غدا
اياد : اتفقنا

مشي اياد وساب الشركه وراح علي الفندق وطلع علي الجناح
دخل اياد الجناح لقي مالك بيتفرج علي التليفويون
اياد : ازيك يا مالك
مالك:الحمد لله يا بابي
اياد : اتفقت مع عمك هنتقابل امتي
مالك : هنتقابل علي الغدا
اياد : طيب انا هنام شويه وابقي صحيني
مالك : حاضر يا بابا
راح اياد ونام علي السرير
مالك : بابا
اياد : نعم يا حبيبي
مالك : هو لسه مفيش اثر لماما ليلي
اياد بحزن : للاسف لسه
مالك بحزن : هي وحشتني اوي
اياد : ومين سمعك
انا كمان وحشتني جدا
لاكن هتروح مننا فين
مسير الحي يتلقي
انا هنام بقي ومتنساش تصحيني
مالك : حاضر
بعد شويه صحي اياد ولبسهو ومالك ونزلو تحت كان ادم وسيلين وليلي مستنينهم علي الغدا
وقعدو يتغدو
وفي وسط الغدا
اياد : صحيح يا جماعه
مستر جاك عازمنا علي عرض ازياء بكره
ادم: لا بص انت روح العرض ده
وانا هاخد سيلين وليلي ومالك ونخرج احسن عرض الازياء ملل واحنا مش ناقصين
مالك: اة يا بابي عمو عنده حق
اياد : يا سلام وانا هدبس لوحدي
مش علي اساس انك شريكي في الشركه
( ادم ساب الطيران وبقي شريك اياد في الشركه لان لقي الطيران بياخد منه كل وقته ومبيقدرش يقعد مع مراته وبنته )
ادم: يا اياد خليها عليك المرادي ما انا ياما ادبسا
احضر انت بكره وخلاص
اياد : خلاص تمام
ليلي : عمو انا عايزه اخلج اتفسح دلوقتي
اياد : يا سلام عنيا لولا هانم تأمر
نخلص اكل ونطلع كلنا علي برج ايفل
مالك وليلي : هييييييه هو ده الكلام
وضحك الكل وبعد الاكل
خدهم وراح عند برج ايفل
انبهرو ب المنظر

في مكان تاني في هذه البلد
تجلس فتاه جميله علي مكتبها بالمنزل ترسم لتشرد في الماضي
ليلي : يا تري الي انا عملته ده صح
وحشتيني جدا يا سيلين انتي ومالك و......
واياد حبيبي
يا تري عملين ايه

تفوق ليلي من شرودها وتقرر تخرج تريح اعصابها شويه

لبست ليلي ونزلت راحت برج ايفل وفضلت واقفه بشرود
وفجأه خبطت فيها بنوته صغننه
البنت : انا اسفه
ليلي: لا ولا يهمك محصلش حاجه
ولسه هتنزل لمستواها تكلمها جه صوت من بعيد
مالك: يا ليلي
البنوته جريت ليلي بتبص مين بينادي
شافت ولد ملامحه مش غريبه عنهل
ليلي: الولد ده انا اعرفه
لاكن مش واضح ملامحه للاسف
ومفكرتش كتير في ااموضوع ومشيت ليلي

عند اياد

اياد : يلا نروح بقي لاني تعبت
سيلين : اه يا ريت
ادم : خلاص هروح اجيب مالك وليلي واجب
اياد : خليك مع مراتك الي فضله تكه وتولد
روحوا انتو وانا هروح اجبهم ونجيب حاجه حلوه ونيجي
ادم : تمام
خد ادم سيلين وروحوا

و اياد راح جب ليلي ومالك وطلعوا جابوا حجات حلوه وروحوا علي الفندق

دخل اياد ومالك الجناح بتاعهم وناموا
وليلي راحت لباباها ومامتها

تاني يوم الصبح

صحي اياد ولبس وصحي مالك ونزلوا يفطروا
سيلين وادم وليلي كانوا مستنينهم في المطعم
اياد : صباح الخير
الكل: صباح النور
قعدوا بدأوا اكل
اياد : نويتوا تروحوا فين انهارده
ادم: نويت اوديهم قوس النصر وميدان كونكورد وباريس ديزني لاند
مالك : اوباااا
احبك يا دوما وانت مفسحني
ادم: دوما دا بيلعب معاك ف الشارع ياض😂
طب احترمني قدام بنتي حتي
ليلي : ما خلاث يا بابي كل شئ ضاع
ادم: عاجبك كدا😂
اياد / سيلين : ههههههههه
ادم: ماشي ماشي اضحكو😂

في احد العماير الفخمه تجلس ليلي في غرفتها حزينه تتذكر الماضي وافتكرت ليلي الي خبطت فيها امبارح وفد ايه كانت قموره
ابتسمت ليلي وارتدت ملابسها لان اليوم يوم حافل بالاعمال والعديد من المفاجأت التي تنتظر ليلي
راحت ليلي المكان ال هيتعمل فيه العرض بتعها فهي اصبحت من اشهر المصممات وبدات تظبط الفساتين وتقولهم علي لوك الميك اب والشعر
وروحت ولبست الفستان ورجعت تاني للحفل

عند اياد

لبس اياد بدله اسموكن مع قميص ابيض ناصع وبيبيون وهحط عطره المفضل
مالك دخل عليه
مالك : ايه يا ولدي
انت رايح تخطب ولا ايه 😉
اياد : مااالك
مالك: فيه ايه يا بابا بهزر والله
اياد : انا هروح العرض ومش هتأخر
وانت روح مع عمك وبلاش شقاوه
مالك: حاضر
اياد : يلا يا حبيبي
سلام
مالك: سلام

ركب اياد عربيته ووصل المكان المخصص للعرض و دخل
مستر جاك : اهلا اهلا مستر اياد
شرفت العرض اليوم
اياد مبتسم : انه لشرف لي ان احضر عرض ازياء تابع لشركتكم
جاك : تفضل من هنا
اياد : شكرا لك
تقدم اياد وجلس في الكرسي المخصص له يتابع عرض الازياء بصمت وهو منبهر بجمال ورقي الفساتين المعروضه
وبعد العرض وقفت كل العارضات
استعداد لخروج مصممه الازياء لوليته
وفجاه تخرج ليلي وسط انبهار الكل بحضورها وصدمه اياد
اياد : مش ممكن ليلي
ليلي قدامي
شكرت ليلي الجميع وطلبت منهم الاستمتاع بباقي الحفل
وذهبت مع عارضات الازياء
ذهب اياد فورا يبحث عن مستر جاك
اياد : مستر جاك
جاك : مستر اياد
اتمني ان يكون قد اعجبك العرض
اياد : بالفعل اعجبني
لاكني اريد ان اقابل مصممه هذا العرض
جاك : طبعا وبكل سرور
لااعتقد ان لوليته سوف ترفض
تفضل بانتظارها في القاعه وسوفه احضرها لك
اياد : حسنا

وراح جاك عند ليلي

جاك : مدام لوليته
ليلي: نعم مسيو جاك
جاك : مستر اياد لقد اعجب كثيرا بتصاميمك واراد ان يتحدث معك بخصوصها
ليلي: بالتاكيد لا يوجد مشكله
جاك : حسنا انه ينتظرك في القاعه
ليلي: حسنا سوف اذهب لاراه

في القاعه

يجلس اياد في توتر بالغ يفكر ويفكر ويفكر حتي قطع عليه تفكيره دخول ليلي الي القاعه
ليلي : مسيو اياد
كان يجلس اياد ويعطي ظهره لها
ليقف ويستدير
اياد : ليلي
ليلي بصدمه:..........

---------------
ياتري ايه ردت فعل ليلي
وهل خلاص كده
ولا ممكن يرجعوا لبعض تاني
نكمل الحلقه الي جايه
انتظروا الجزء التاني



الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "امرأه صنعتها الحياه" اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات