القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية امرأه صنعتها الحياه الفصل الثالث عشر 13 - بقلم موني وسكر

 

رواية  امرأه صنعتها الحياه الفصل الثالث عشر بقلم موني وسكر عبر كوكب الروايات  للقراءة والتحميل pdf 

رواية امرأه صنعتها الحياه

رواية  امرأه صنعتها الحياه الفصل الثالث عشر


اياد : انتي .... انتي عندك كانسر
سكتت ليلي من صدمه لمدت دقايق
ليلي وهي متصنعه القوه: ا الحمد لله علي كل شئ هو الدكتور قال هنبدا علاج امتي
اياد حس بتصنعها ده لاكن محبش يدايقها : احنا هنسافر بعد اسبوع نبدأ علاج بره
ليلي: تمام
روح يلا هات مالك عشان وحشني
اياد : ليلي انتي كويسه
ليلي: اة الحمد لله
اياد : طيب انا هروح اجيب مالك
ليلي: اوك
نزل اياد ووصل لعربيته لاكن اياد نسي مفاتيح العربيه
وطلع يجيبها
سمع صوت ليلي بتعيط
دخل بسرعه ولقاها منهاره
جري عليها وخدها في حضنه
اياد بخضه : بس يا حبيبتي اهدي
ليلي بعياط : انا تعبت يا اياد تعبت بجد
هو مليش نصيب اني ارتاح ابدا
اياد معرفش يرد عليها بيه لاكن شدد من حضنه اكتر
ليلي فضلت تعيط كتير
لحد ما هديت وراحت في النوم
خدها اياد وحطها علي السرير و مشي

راح اياد البيت عند ولدته
وكان الكل موجودالاب والام ومالك وسيلين وادم ( سيلين وادم عايش مع الاب والام لان الفيلا لسه مجهزتش )
اياد : سلام عليكم
الكل: وعليكم السلام
الام: ايه يا ابني طمني ليلي عامله ايه
اياد : الحمد لله
هي احسن دلوقتي
انا سبتها نايمه في الفيلا
الام: طيب الحمد لله يا حبيبي
اياد : ان شاء الله بعد اسبوع كده هاخد ليلي ومالك ونسافر يا بابا
الاب:هتسافرو ب السرعه دي
اياد : بسرعه ايه
احنا كنا المفروض نسافر من اسبوعين
سيلين : طب وجرح ليلي
اياد : الدكتور قال مفبش مشاكل بالنسبه للسفر
بس تحافظ علي علاجها
الاب: خلاص يا بني
الي نشوفه
ربنا معاك
اياد : يا رب
يلا يا مالك عشان نروح
مالك: حاضر يا بابي
مالك طلع وخلا الداده تجيبله الشنطه بتاعتوا وسلموا علي العيلا ومشيوا ورجعوا الفيلا
مالك: بابي لولا فين
اياد كان لسه هيرد
لقي ليلي طلعه من المطبخ
ليلي : انا هو يا حبيب لولا
جري مالك عليها
مالك : لولا حبيبتي
وحستيني
ليلي حضنته: انت كمان وحشتني اوي
اياد : ايه الي نزلك يا ليلي
كنتي ترتاحي
ليلي: انا كويسه
اياد : عارف انك كويسه
لاكن الجرح لسه مخفش تماما
ليلي: متقلقش
مالك : واضح ان لولا عنيده يا بابي
اياد : شكلها كده
مالك : واحنا بنعمل ايه مع العناد
اياد قرب من ليلي وشلها : بنعمل كده
ليلي: اياد بتعمل ايه نزلني
مالك بطفوله : لا
متنزلهاس يا بابي اسمعنا انا يعني
اياد : ومين قال اني هنزلها يا سي مالك
وبدأ اياد يطلع للاوضه
اياد : لم اقول ننام
مالك يرد : يبقي ننام
اياد : من غير
مالك يرد : عناد ووجع دماغ
اياد : شطور يا مالك
ابقي حفظهم للولا بقي
ليلي ضحكت جداا علي طريقتهم
ليلي: نزلني بقا مش عايزه انام والله
دخل بيها اياد الاوضه وحطها علي السرير.
اياد : مش عايزه تنامي يبقي ترتاحي
ليلي: يا اياد انا كويسه
مالك رد : لا انتي مس كويسه
انتي عندك واوه كبيره في كتفك
ولازم تسمعي كلام بابي
اياد بيبص لمالك باستغراب : سبحان ما غير الاحوال
ده انت كنت مطلع عيني وعملي صداع مفيش من قيمة ساعه
مالك : ما بلاش فضايح يا بابي
ده انا حبيبك
اياد : ههههه ماشي يا سيدي
ليلي:هههههه
اياد : مالك
مالك: نعم يا بابي
اياد : معاد تمرينك جه
روح خلي الداده تجهزك عشان التمرين
والسواق هتلقيه في العربيه مستنيك
مالك: حاضر يا بابي
باي يا لولا وباسها واياد باس مالك وتاكد انه راح للداده و دخل الاوضه تاني وقفل الباب وراه
اياد : انا هدخل اخد دش واطلع
ياريت متتحركيش من مكانك
ممكن
ليلي: حاضر
دخل اياد الحمام خد دش وغير هدومه وكانت ليلي فعلا قاعده علي السرير سرحانه
اياد : ليلي ليلي
يا ليلييي
ليلي: ايه فيه حاجه ولا ايه
اياد : مالك
سرحانه في ايه
ليلي: ها لا ولا حاجه متشغلش بالك
اياد ونام جنبها علي السرير
اياد : ها ايه الي شغلك
ليلي: مفيش حاجه غلاني
اياد : كدابه
ليلي وهي بتبعد نظرها عنه
ليلي: وهكذب ليه
اياد : متفكريش كتير يا ليلي
كله هيبقي تمام
صدقيني يا حبيبتي
ليلي: اياد انا مش عايزاك تبقي معايا انت ملكش اي ذنب انك تفضل معايا انا هتعالج لوحدي وانت هتلاقي ام لمالك احسن مني مليون مره
اياد بعصبيه : مفيش حاجه اسمها لوحدي
اياد حاول يهدي
اياد : ياريت يا ليلي الموضوع ده ميتفتحش تاني
احنا الاسبوع الي جاي هنسافر امريكا وهتبدأي العلاج هناك
ليلي: يا اياد بس
اياد : مفيش بس
انا تعبان يا ليلي وعايز انام
وياريت انتي كمان ترتاحي
تصبحي علي خير
ليلي:انا هستني مالك يرجع
اياد : نامي واظبطي المنبه ساعين واصحي هيكون مالك لسه مجاش
وياريت تصحيني معاكي
ليلي: حاضر
ليلي ظبطت المنبه فعلا ونامت كانت تعبانه ومرهقه جدا
حتي مصحيتش علي صوت المنبه اياد ال صحي و طفاه
اياد بابتسامه :لا فعلا مش عايز تنامي
قام اياد وطلب اكل من بره وجه مالك من التمرين والسفره جهزت واياد طلع يصحي ليلي
اياد : ليلي
ليلي اصحي يا حبيبتي عشان تكلي
ليلي بنوم: يا سيلي سيبيني نايمه انا مش قادره
اياد : سيلي
لا يا ليلي انا اياد
فوقي بقي
ليلي بدات تفوق
ليلي قامت بخضه وبصت في الساعه: انا ازاي مسمعتش المنبه وانت مصحيتنيش ليه عشان مالك
اياد : ماله مالك رجع وزي الفل وقاعد علي السفره مستنينا
ليلي: علي السفره !
دا مفيش اكل جيبت اكل منين
اياد : ممكن بلاش اسأله كتير ويلا ننزل
ليلي: بس انا مش عايزه اكل كلو انتو
اياد : ليلي
مش هتحايل كتير
هشيلك وانزل
ليلي: لا لا لا خلاص انا هنزل
ونزلو تحت وقعدو يتغدو
وفجاه رن موبايل اياد
استأذن اياد وقام يرد
اياد : الو
حسام: مساء الخير يا بشمهندس
اياد : مساء النور يا حضرة الرائد
خير
حسام: احنا قبضنا علي هان اياد : طب تمام
وهو قال ايه
حسام: هو اعترف بكل حاجه بس بيقول ان المدام كانت مرات ابوه
اياد : اه فعلا
والفلوس الي بيتكلم عليها ده حقها في ورثه
حسام: اة بالظبط
عامه هو هيتحول علي النيابه وهتتحول قضيه بقا واول ما يحددو معاد الجلسه هبلغ حضرتك بس لازم يكون معاكو محامي كويس
[ اياد : اكيد
شكرا علي اهتمامك يا حسام بيه
حسام: العفو يا بشمهندس دا شغلي مع السلامه
اياد : مع السلامه
رجع اياد للسفره وبيكمل اكل
ليلي: فيه ايه يا اياد !
اياد بص لمالك وبصلها
اياد : مفيش
ليلي فهمت انو مس عايز يتكلم قدام وخلصو اكل ومالك طلع اوضته
ليلي وهي بتشيل الاكل: فيه ايه بقا
اياد وهو بيساعدها : مسكوا هاني واعترف انه وري الحادثه ديه
ليلي وقعت الاطباق من ايدها
ليلي: اييه
اياد باستغراب من رده الفعل : مالك يا ليلي
انتي مكنتيش بتشمي في هاني
ليلي: لا كنت بشك فيه
بس انت فاهم الكلام دا معناه ايه
معناه ان هتتفتح قضيه ومعني كدا ان الكل هيعرف اني كنت متجوزه
اياد : وايه المشكله في كده
ليلي: انا عملت كل دا عشان سيلين متعرفش وفي الاخر تعرف
اياد : سيلين مش هيوصلها اخبار عن القضيه ديه نهائي ولما يتحكم عليه هتعرف بالحكم وبس
متقلقيش انا هفهم المحامي يعمل ايه كويس
ليلي:ما بلاش يا اياد اتنازل عن القضيه وادينا هنسافر وخلاص
اياد : لا طبعا
بقي هو يحاول يقتلك ويفلت من العقاب كده بسهوله
ده بقي مش ممكن
ليلي : بس ....
اياد : ليلي
القضيه مش هتتقفل
ليلي مردتش ولمت المكسور ودخلت حطت الحاجه وطلعت الاوضه
اياد كلم المحامي واتفق علي المطلوب وحجز تذاكر السفر وطلع الاوضه
لقي ليلي نايمه
قعد علي الكنبه وفضل يبص عليها
اياد بينه وبين نفسه : معقول انا فعلا حبيتها
حبيتها !؟
طب ازاي وامتي
انا اتلغبطت كده ليه
غيرتي حاجات كتير اوي يا ليلي في المده القصيره الي ظهرتي فيها في حياتي
قام اياد وقرب من ليلي
اياد : استحملتي كتير اوي في حياتك يا ليلي جه وقت تخدي فيه راحه بقي
ووطي علي راسها وبسها
اياد : بحبك
اياد غطي ليلي كويس ودخل في السرير عشان ينام

يتبع الفصل الرابع عشراضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "امرأه صنعتها الحياه" اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات