رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم هاجر حسين 

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الاول 1 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثامن والعشرون

في المستشفي عند رعد وليان

ليان بتعيط

رعد:-اهدي يا ليان دي حقنه بسيطه

ليان بدموع:-انا مش بحب الحقان يا رعد

رعد:-علشان خاطري انا خديها

ليان:-مش هقدار

رعد:-هقولك حديث

ليان:-قول

رعد:-“عن أَبي سعيد وأَبي هريرة رضي اللَّه عنهما عن النَّبي ﷺ قَالَ: ما يصيب المسلم من نصب ولاَ وصب ولا هم ولا حزن ولا أذى ولا غم حتى الشوكة يشاكها إِلا كفر اللَّه بها من خطاياه متفق عليه”

ليان:-معقول شكة الابرة ده يكون فى ذنب بيتغفر لي

رعد:-اااه يا ليان انتي فى نعمه عظيمة مهما كان الحال والله

ليان:-الحمدلله علي كل حال

رعد:-يلا خدي الحقنه

ليان:-ماشي ……اخدت ليان الحقنه

رعد:-مش بتوجع صح

ليان:-مش اووي

رعد:-يلااا نمشي بقاااا

ليان:-يلااا

••••••••••••••••

يوسف راح عند ندي

ندي فتحت الباب:-يوسف ادخال

يوسف داخال:-في ايه

ندي حضانه من وراه لدرجه ان الاروج بضاع علي القميص:-وحشتني

يوسف بزعيق:-بقولك ابعدي في ايه عايزه ايه

ندي بتديها كوبايه مياه:-طيب اهدي خد اشراب علشان تراكز معايا

يوسف بعد ما شرب:-هاااا قولي

••••••••••••••••

وصال رعد وليان

رعد:-غاده

غاده:-نعم

رعد:-حازم جاي النهارده

غاده:-طيب وانت بتستاذن مني ولا ايه

ليان:-يغتي علي القمرر وهو مكسوف

رعد:-هو كلامني وقال انه عايز يجوزك وقال كمان انك موافقه

غاده:-انا مقولتش موافقه انا قولت هفاكر وفاكرات ومش موافقه

رعد:-ليه

غاذه:-يعني بعد ما اطلق اجواز تاني

ليان:-وايه اللي فيها يعني انتي لسه صغيره وزي العسل

رعد:-وغير ان حازم مناسب جدا ليها وكويس

غاده:-لا يا رعد كلام الناس هيبقا وحش اوووي عليا

رعد:-مالكيش دعوه بالناس المهم انتي عايزه ايه انا هسبلك وقت تفاكري

غاده:-ماشي

ليان:-شمس فوق

غاده:-لا في الجامعة

رعد:-يوسف اللي وصاله

غاده:-لا عمي ابراهيم رانت علي يوسف بس تلفونه مغلق

رعد:-حتي مراحش الشركه

غاده:-كلام اسر وشوفه……انا هروح عند فاطمه علشان هتروح اسكندريه

رعد:-ماشي

ليان:-عند اختها ولا هتقعد هناك

غاده:-لا هتقعد

ليان:-ابقا اديها رقمي وخاليها تكلامني

غاده:-حاضر سلام……بقلم هاجر حسين

ليان:-سلام

رعد بيتكلام في الفون:-كويس يا حبيبتي انتي عامله ايه

اسيل:-الحمدلله

رعد:-اسر عندك

اسيل:-ااااه عايزو

رعد:-اااه علشان تلفونه مغلق

اسيل:-ماشي دقيقه…………

اسر:-في حاجه يارعد معلش تلفوني فصال

رعد:-شوفت يوسف النهارده

اسر:-لا ماله انا لسه جاي من المستشفى

رعد:-تلفون مقفول هو كمان ومراحش الشركه ومش في البيت معارفش راح فين

اسر:-متقلقش هيكون فين يعني

رعد:-ماشي لو كلامتها خاليها يكلامني سلام

اسر:-ماشي سلام ………وقافل

ليان:-مش ملحظ ان انا لسه قاعده

رعد:-لا شايفك بس فين المشكله يعني

ليان:-حبيبتك مين يا عووومري

رعد:-هههه عومري اسيل مين غيرها

ليان قامت وكانت ماشيه:-ماشي خاليها تنفعك

رعد مساكها وقاعده علي رجله:-بهزار متزعاليش دي زي شمس

ليان:-وانا مالي براحتك انت حر اصلا

رعد:-خلاص لما اطالقك هطلبه من اسر

ليان مساكته من رقبته:- قولت اي يا روحي

رعد:-ايه هو انا غلط

ليان:-فاكر تعماله كده هتبقى من احد ضحايا الي بيتقتلوا من زوجاتهم يا قرة عيني العزيز

رعد:-طيب ليه ما انا هكون طالقتك

ليان:-حتي لو طالقتني او موت مستحيل يحصل انت فاهم

رعد:-اولا يا روحي بعيد الشر عنك وثانيا انا مستحيل اطالقك وثالثا انا مشوفتش غيرك في حياتي

ليان:-احم طيب سيبني بقا

رعد:-انا مرتاح كده

ليان:-هو حد هياخدني منك علشان تمساكني كده

رعد:-ما تجيبي بوسه

ليان:-لا كده كتير سيبني

رعد سابه:-طيب اجيلك باليل بقا هروح اشوف يوسف……وباسها في خدها وخراج

•••••••••••••••••

فتح عيونه يوسف وكان نايم علي السرير ولقي ندي في حضنه وهو قالع القميص

يوسف:-هو ايه اللي حصل

ندي بدالع:-هو انت نسيت

يوسف مساكه من رقبتها:-انا هقتلك

ندي:-كح كح انت هتموتني ابعد عني

يوسف:-انتي واحده زباله

ندي:-وانا ايه ذنبي انت اللي طلبت كده

يوسف ضربها بقلم ومساكه من شعرها:-من اليوم اللي شوفتك فيها انتي ذباله اصلا وخد تلفونه و قميصه وخراج و ران علي شمس

يوسف:-فينك

شمس:-في الجامعه اهو مستنيها عمي ابراهيم

يوسف:-طيب انا اللي هجيلك سلام

شمس:-ماشي سلام

وبعد شويا وصال وركابة شمس

شمس:-كانت فين

يوسف:-كانت نايم وتلفوني كان فصل

شمس وهي بتبص علي القميص:-متاكد

يوسف بتوتر:-هكداب ليه يعني

شمس:-هو انت مرتبك ومتوتر ليه هو في ايه

يوسف:-مفيش قولتلك كانت نايم

شمس:-لا يا يوسف انت كداب

يوسف:-ليه يا شمس بتقولي كده

شمس:-شوف قميصك من وراه الاول وبعدين شوف تقول ايه

يوسف قلع القميص وشاف اروج:-ممكن تسماعيني الاول

شمس:-لا مش هسمعاك وياريت متتكلامش خالص

يوسف:-متحكميش من غير ما تفهمي

شمس:-وانا مش عايزه اسمعاك

يوسف:-علشان خاطري اسمعيني

شمس:-يوسف متحاولش تبرار نفسك لو حاولت تتكلام هنزال من العربيه والله……بقلم هاجر حسين

يوسف:-ماشي مش هتكلام

وبعد شويا وصالت

شمس رامت عليه الخاتم:-احنا مش هينفع نكمال مع بعض

يوسف بصدمه:-شمس

سبتو وداخالت وهو مشي

شمس داخله بتعيط وليان شافتها

ليان:-مالك يا شمس فيكي ايه

شمس بدموع:-مفيش يا ليان

ليان:-والله يا شمس هتخابي عني ماشي براحتك

شمس:-يوسف

ليان:-مالو هو كويس

شمس:-اااه بس …………وحكتلها

ليان:-طيب ممكن تكوني انتي فاهمه غلط لما يجي رعد ابقا اتكلامي معا علشان يوسف مش كده يا شمس

شمس:-ماشي

وصل يوسف البيت وداخل لقي رعد قاعد

رعد:-كانت فين داااه كله

يوسف:-ليه

رعد:-ايه اللي ليه بقولك كانت فين

يوسف:-كانت في المقابر

رعد:-كداب يا يوسف كانت عند ندي

يوسف:-طيب لما انت عارف بتسال ليه

رعد:-كانت عايزك تقولي بس اظهر انك روحت بمزاجك كانت شوفت القميص قبل ما تخراج من عندها اظهر انك لسه بتحبها ومينفعش شمس تكمال معاك

يوسف:-هههه بس هي كانت اسرع منك وقالت انن مش هينفع نكمال

رعد:-هي عاملت الصح ……وقام وكان هيمشي

يوسف بدموع:-ههه حتي صاحبي اللي كان دايما جنبي وبياخدني في حضنه مش هيسمع مني

رعد:-عايزني اسمع ازاي وانت اللي رايحله

يوسف:-اسمع وبعدين احكام

رعد:-احكي

يوسف:-امبارح لما كلامتني و………………وحكاله

رعد:-ازاي تعامل كده من غير ما تقولي اي حاجه

يوسف:-مش عارف معارفتش اتصراف

رعد:-طيب حصل بينكم حاجه

يوسف:-مش عارف محستش بنفسي

رعد:-طيب سيب الموضوع دااه عليا

يوسف:-هتعامل ايه

رعد:-مالكش دعوه بقا وكلم شمس وقوله كل حاجه وانا هفاهمه

يوسف:-ماشي

رعد وخده في حضنه:-ومتزعالش مني

يوسف:-انا مقدارش ازعال منك ابدا ……بس ياريت الحنيه دي تبقا مع مراتك

رعد:-طيب انا همش واي حاجه كده تكلامني

يوسف:-ماشي

••••••••••••••

وصل رعد وطلع اوضته

ليان كانت لبسه بادي كات لونه أسود وعليه قطه بيضه و بنطلون برموده استرتش ابيض و شعرها مفرود

رعد:-ايه الجمال داااه ……بتعيطي ليه يا ليان

ليان:-عادي مفيش حاجه

رعد:-تعبانه

ليان:-لا

رعد:-خدتي العلاج

ليان’-اااه

رعد:-طيب خدي الحقنه بقا

ليان:-افف انا دراعي باظ من حقنتين

رعد:-معلش يا ليان انا اللي هداهالك وايدي خفيفه

ليان:-ماشي ……وخدات الحقانه

رعد:-امم يلا بقا قوليلي كانتي بتعيطي ليه

ليان:-عادي مفيش حاجه

رعد:-مش عايزك تخبي عليا حاجه

ليان:-كان نفسي ماما ولا بابا يكونوا معايا

رعد:-اعتبريني بابا ولا ماما واحكيلي اللي انتي عايزه

ليان:-بس بابا كان حناين وتيته قالت ان ماما كانت حنينه نفسي اووي اقعد مع ماما يعني انا جيت علي الدنيا وسابتها

رعد:-الله يرحمهم يا حبيبتي انا معاكي اهو واوعدك هحاول متعصبش عليكي بس انتي متعنديش معايا

ليان:-ماشي

رعد:-قلبك ابيض اووي يا ليان انا كانت مفتكر لما تراجعي انك هتبعدي عني

ليان:-مقدارش يا رعد ابعد عنك انا بحبك اوووي

رعد:-انا مش بحبك بس دا انا متيم بيكي وعشقانك يا بت عمي

ليان:-بت عمك دايبة فيك من صغرها ولا انت داري

رعد:-هههه مين قال كده انا حاوالت ابعد عنك احنا وصغيرين ومقدارتش واهو بقيتي ليا انا وبس

ليان:-انا بحبك اووووي

رعد:-مش اكتر مني

ليان:-لا اكتر

رعد:-طيب انا هسبتلك ………وقرب منها وبسها وراحو في عالمهم الخاص من غير وعي منهما

وبقيت ليان مراتها شرعاً وقانوناً

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

في الصباح

يوسف:-اسمعيني يا شمس

شمس بزعيق:-مش عايزه اسمعاك

غاده خراجه من الاوضه:-في ايه

يوسف:-بتقول ان انا خانته دااه يجي مني انا يا غاده

غاده:-هههه لا طبعا اسيبكم تكامله ……وطالعت

يوسف بعصبيه:-يعني انا هفضل اقول اسمعيني كتير

غاده’-اهدي يا يوسف

شمس:-عايزه اروح الجامعه انا ممكن تسبني

يوسف:-لا اسمعيني الاول وبعدين اوصالك

شمس بزعيق:-قولتلك لا

في اوضته رعد

ليان:-رعد

رعد:-اممم………بقلم هاجر حسين

ليان:-شمس ويوسف صوتهم عالي روح شوفهم

رعد:-سيبك منهم

ليان:-لا قوم شوفهم

رعد:-طيب يا ليان……وقام

ليان:-خد القميص طيب

رعد:-لا علشان تاني مره يحترامو نفسهم

رعد وقف من فوق:-في ايه علي الصبح

يوسف:-انا حكاتلك امبارح وهي مش راضيه تسمعني يراضيك يا كينج

رعد:-انتو مش اطفال علشان تعامله كده

شمس:-بس انت متعارفش حاجه يا رعد

رعد:-لا عارف كل حاجه خاليه يوصلك وهيقولك كل حاجه

شمس:-لا مش عايزه اسمعه

رعد بصوت عالي:-شمس اسمعي الكلام انتي مش صغيره علشان تعاملي كده

شمس بخوف:-ماشي

يوسف:-حبيبي يا كينج

رعد داخال وليان كانت في الحمام وبعد شويا خراجت

رعد:-ايه الجمال دااه

ليان بكسوف:-انا هروح الجامعه النهارده

رعد قرب منها:-ومين قال انا ان هسيبك اصلا

ليان:-انا مرحتش من شهرين ولازم اروح

رعد بسها بوسه رقيقه:-طيب ما تخاليكي معايا النهارده

ليان بعدات:-معلش يا رعد خاليني اروح

رعد:-ماشي هاخد شوار وانا اللي هوصلك خدي العلاج وافطاري عبال ما اخلص

ليان:-ماشي

رعد داخل وليان نزالت

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

في عربية يوسف

يوسف:-اهو يا ستي كل حاجه

شمس;-وانت تروح عندها ليه

يوسف:-ما انا قولتلك افتكر بتتكلام جد انه بخصوص رعد سمحيني بقا

شمس:-ماشي

يوسف مساك اديها ولبسه الخاتم:-مش عايزه تتقرار تاني مهما حصل وتسمعيني وبعدين احكامي وبعدين حد يبقا معاها القمر ويبص لحد غيره

شمس:-كُل بعقلي حلاوه

يوسف:-طيب والله بحبك……نفسي تقوليه بقااا

شمس:-ان شاء الله

في عربية رعد

رعد:-يوسف وشمس قدامنها اهما

ليان:-ممكن يكون بيحاكيله

رعد:-اااه ……مشي جنبهم بالعربيه

رعد:-هاااا ايه الاخبار

يوسف:-طماطم وخيار

ليان:-رشيده وبكار

رعد مشي قدامهم بسرعه:-انا قولت كام مره بلاش تتكلام مع حد من صاحبي

ليان بخوف:-اخر مره

رعد بسها في خدها:-يلا انزالي وخاليا بالك علي نفسك

ليان وهي نزاله:-حاضر

ونزالت وداخالت هي وشمس ولقيت فرح قاعده في الكافتريا

ليان:-فاهمك

شمس:-اااه

ليان:-عامله ايه يا فرح

فرح:-الحمدلله انتو عاملين ايه

شمس وليان:-الحمدلله

ليان:-قومه الساعه10

وكل وحده راحت المدرج بتاعه

عدها اسبوعين رعد وليان كل يوم حبهم بيزيد ورعد مش بيزعاله واسر وفرح قرابه من بعض اكتر وحازم وغاده اتخطبه و شمس ويوسف بيتخانقه دايما بس حبهم بيذيد

في اوضة رعد

رعد:-شايفك مضايقه

ليان:-انا لا ابداا

رعد:-اتكلام يا ليان فيكي ايه

ليان:-مش،عايزه الحقنه

رعد:-كويس انك فكرتيني

ليان:-يا ريتني ما اتكلامت

رعد:-يلا هاتي ايدك

ليان:- ما انت عندك ايديك

رعد:-ياريت ينفع كانت اخدتها مكانك

ليان:-بعيد عنك ياروحي …بس براحه……عااا دراعي باظ

رعد:-معلش تعالي…… احكيلك حدوته

ليان:-لا مش بحبها ……رعد شالها وحطها علي السرير

رعد:-انتي فاكره خروج الحمام زي خروجه يا قطه

ليان:-انا مساكينه يارعد تعاله ذاكري شويا

رعد:-بكره

وبعد شويا تلفون رعد ران

ليان:-تلفونك بيران يارعد

رعد:-سيبك منها

ليان:-لا شوف مين ممكن جاحه مهمه

رعد مساك الفون:-دااه حازم……

حازم:-معلش رانيت في وقت متاخر

رعد:-لا عادي

حازم:-عامر هرب من السجن

رعد :-نعم ………

 يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية ” عشقت صعيدي قاسي ” اضغط علي اسم الرواية

أضف تعليق