القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم هاجر حسين 

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الاول 1 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل التاسع والعشرون

رعد:-طيب مش المفروض تاخدو بالكم
حازم:-كانه بيرحلوها وهرب حتي العسكري اللي كان معاها مات
رعد:-طيب خاليا بالك انت من فرح وماتخالهاش تخراج لوحده
حازم:-ماشي واحنا مش هنسكات سلام
رعد:-تمام سلام …………عامر هرب
ليان :-هرب طيب انت خايف
رعد:-انا مش خايف انا خايف عليكم وعلي غاده دااه انسان غبي
ليان:-ربنا يستر بقا
رعد:-انا هنزال اطمان اشوف البوابة هو اول حاجه هيعامله هينتقام مني ومن غاده
ليان:-اهدي يا رعد
رعد:-افففف ياريت يقابلني انا لكن انا خايف عليكم
ليان:-ان شاء الله خير
رعد نزال وطمان وطلع لقي ليان نايمه ونام هو كمان
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
فرح: -انا نزاله يا زوماا
حازم:-رايحه فين
فرح:-الجامعه عليا محضره الساعه9
حازم:-لا مش هتروحي الايام دي
فرح:-ليه
حازم:-عامر هرب
فرح:-طيب وانا مالي
حازم:-علشان انا اللي ساعدت رعد و اكيد عارف ان عايز اجواز غاده
فرح:-طيب اسر تحت مش هكون لوحدي
حازم:-طيب وتكلامين قبل ما تخراجي من المحضره
فرح:-ماشي باااي…………ونزالت
فرح:-صباح الخير
اسر:-صباح النور
فرح:-فرحان ومبسوط يعني
اسر:-علشان شوفتك يا فرحي …اركابي
فرح:-طيب ……اسيل عامله ايه في المذكره
اسر:-انا مالي و مال اسيل
فرح:-الله مش اختك يا عم
اسر:-لا انتي مسالتيش وقولتي عامل ايه
فرح:-عامر هرب
اسر:-وبعدين يعني
فرح:-انا من راي تسيب المستشفى
اسر:-ليه
فرح:-علشان انت مش معانا خالص
اسر:-هههه ماشي
•••••••••••••••••••
رعد:-هتروحي الجامعه النهارده
ليان:-لا
رعد:-ليه
ليان:- بطني وجعاني اوووي ومكسله
رعد:-طيب تعالي افطاري وخدي العلاج
ليان:-ماشي ……ونزاله
رعد:-صباح الخير
غاده:-صباح النور
رعد:-مالك……بقلم هاجر حسين
غاده:-اكيد حازم كلامك
رعد:-اااه وعارف انه هرب
غاده:-طيب والعمل
رعد:-تعالو نفطار
ليان:-انتي خايفه اووي كده ليه يا غاده
غاده:-عامر معندوش قلب وممكن يعامل اي حاجه
رعد:-شمس فين
غاده:-يوسف جاء وخدها علشان الجامعه
رعد:-ماشي ……مالك يا ليان كلي علشان العلاج
ليان مساكت فمها وجريت علي الحمام تستفرغت
ورعد جري ورائها بخوف وقلق:-مالك يا ليان
ليان:-مش عارفه بس انا كويسه
رعد:-انا هجبلك الدكتور
ليان:- لا يا رعد انا كويسه
غاده:-لا يا ليان لازم نجيب الدكتور نطمن عليكي
ليان:-لا انا كويسه والله
رعد:-متأكده
ليان:-ااااه
رعد:-طيب انا هروح الشركه ومش هتأخر عليكم خاليا بالك منها يا غاده……وباسها ومشي
غاده:-ماشي …………
غاده:-يلا يا ليان وخدي العلاج
ليان:-لا مش هينفع انا ممكن اكون حامل لما يجي رعد هروح اكشف علشان مخدشي علاج وخلاص
غاده:-طيب ما رعد كان هنا مقولتيش ليه
ليان:-عنده شغال كتير و كان لازم يروح ……انا هطلع ارتاح
غاده:-ماشي ياحبيبتي
••••••••••••••••
يوسف:-مالك متعصب كده
رعد:-اسال نفسك
يوسف:-مش راضي ارد
رعد:-لا خفيف عايز اعارف لما انا مش بجاي انتي مش بتيجي ليه
يوسف:-بتبقا صدفه
رعد:-يارجل
يوسف;-اااه
رعد:-شوف شمس هتخراج امتي وتروح علشان الزفت عامر
يوسف:-انتو متاكدياً اووي ليه انه هرب علشان ينتقام
رعد:-معارفش بس اكيد علشان غاده اخدت الورق من وراه
يوسف:-طيب متقلقش انا هتبع مع شمس وهوصله …بس كان لازم تجيب كام حراس
رعد:-ماشي انا هشوف كام حاجه وهروح
يوسف:-ماشي
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
غاده كانت قاعده وفاجأة حد مساكت من وراها
غاده بصدمه:-عااامر
عامر:-مراتي حبيبتي
غاده:-مراتك ايه ابعد انت ازاي داخالت هنا اطلع باره
عامر:-ههههههه
غاده:-انا هكلام رعد
عامر مساكه:-ااااه ما احنا هنكلامو بس مش دلوقت
داخل راجل من رجالته:-كله تمام يا باشا
عامر مساك غاده جامد:-فين مرات رعد
غاده:-عايز منها ايه اطلع بااره رعد مش هيرحمك
عامر:-اكيد فوق علشان مخراجتش
غاده بصوت عالي:-لياااان اقفلي الباب لياااان
ليان بتكلام رعد في الفون………بقلم هاجر حسين
رعد:-ايه الصوت اللي عندك دااه
ليان:-مش عارفه هشوف اهو …وفاتحت الباب وعامر داخل
عامر:-ايه الجمال داااه
ليان بخوف:-انت عايز ايه اطلع بااره
عامر:-اااه ما انا هطلع وانتي هتطلعي معايا
غاده تحت وبتحاول تفلت من الحرس:-سيبني يا حيوان ……ليان اجري منها كلامي رعد اعمالي اي حاجه
ليان:-اطلع باره يا زباله ………عامر مساكه من شعرها
ليان ;-اااااه …رعد الحقني
عامر سحب منها الفون:-اهو شوفت رجعت و هخليك تندام
رعد وهو بيجري بره المكتب:-والله هقتلك لو قرابت من حد فيهم انت فاهم
عامر:-تؤتؤ انا هحرق قلبك عليهم
رعد وهو بيسواق العربيه بسرعه:-مش هرحمك يا عامر انا اللي هقتلك …هما مالهمش ذنب خاليك معايه انا
عامر:-لا انا حابب اشوفك بتموت كل يوم……ومسك ليان من شعرها
ليان بصريخ:-اااااه……بقلم هاجر حسين
رعد:-انت مش راجل
عامر قفل الفون :-يلا بقا يا حلوه انزالي
ليان:-ابعد عني …
عامر شالها:-مش عايز اضايع وقت
خدو غاده وليان في عربيه وراش عليهم مخدر
رعد وصل الڤيلا وكان عم سعيد البوابة ضربينه علي راسه وعم ابراهيم السواق وقع علي الارض وداخال مالقيش حد ران علي حازم ويوسف
حازم داخل:-انت عارفت ازاي
رعد:-كلامني و……………
حازم'-طيب انا هتصرف وخراح
••••••••
بعد وقت غاده فاقت:-خالينا نمش حرام عليك ……وبصت لي ليان……ليااان ليان حرام عليك هي تعبانه خاليها هي تمشي وخاليني انا
عامر:-مش عايز اسمع صوتك
غاده:-انت اذبال انسان شوفتها في حياتي
عامر ضربه بالقلم:-قولتلك اخراصي
ليان بدات تفوق
غاده:-انتي كويسه يا ليان
ليان:-اااه
غاده:-لا يا ليان انتي تعبانه انتي مفطرتيش ولا اخدتي العلاج
عامر:-اخراصي خالص
غاده:-مش هخراص سيبها تمشي هي ذنبها ايه
عامر:-خاليا بالكم منهما كويس وخراج
غاده:-سبونها نمشي و رعد هيديكم اللي انتو عايزينه عامر اصلا مش معاها فلوس وفي الاخر هتروحه السجن
:-الخراصي خالص يا بت انتي……خاليا بالك منهم انا هجيب اي حاجه ناكله………بقلم هاجر حسين
ليان:-بطني وجعاني اووي يا غاده
غاده:-متخافيش يا ليان هتكوني كويسه ان شاء الله ………حرام عليكم سبونها نمشي
حراس بخوف:-انا ممكن اساعدكم
غاده:-طيب هات تلفونك انا بوعدك هتخد اي حاجه ان عايزه
الحرس:-لا مش عايز اي حاجه انا اصلا بشتغال معاها علشان بيهدادني باهلي …بس خلاص انا زهقت وهساعدكم خدي الفون اهو بس بسرعه قبل ما حد يجي
كلامي رعد باشا وقليله انكم ف(…)وقليله حراسه كتير معاها
خدت غاده التلفون وران علي حازم بس تلفونه كان مقفول
غاده:-مش فاكره رقم رعد
ليان خداتها منها وكتبتو:-اهو بيران
رعد'-الووو
غاده:-رعد انا غاده
رعد:-انتو فين
غاده:-في مبني قديم كده مش بعيد اووي عن الڤيلا في(……)
رعد:-طيب انا جاي
غاده:-متجيش لوحدك……غاده سمعت صوت عامر خبت الفون
عامر بيقرب من ليان:-ما تيجي نقضي يوم سواء
ليان:-ابعد ايدك يا ذباله انت ……وضربتها بقلم
عامر ضربه بالقلم:-انا اضرب بالقلم من واحده ست
ليان:-اهو خدتها………عامر مساكه من شعرها
ليان بدموع:-اااااااه سيبني يا حقير
رعد سامع وقلبه بيقطع كلام حازم وجماع عساكر ومشيين في الطريق
غاده:-ابعد عنها بقا حرام عليك
عامر:-هقتلكم
ليان:-مستني ايه ما تقتل
..
رعد:-اقعد بلسانك يا ليان
...
عامر:-مش بسهوله دي انا هقتلكم قدام رعد عارف انه في الطريق
غاده:-اااه عارف انك راجل اوووي
عامر بسخريه:-كل حاجه بسببك انتي يا بنت عمي
غاده:-بنت عمك هههه لا حلوه انا ميشرفنيش اصلااا
عامر لسه هيتكلام شاف رعد داخل الاوضه مساك ليان وعلي راسه المسدس
عامر:-نورات يا رعد
رعد بغضب:-ابعد عنها
عامر:-يعني انا مستني الحظه دي وانت تقول ابعد
رعد:-هتندام
عامر المسدسه ووجهه ناحية رعد:-هندام لو سبتك تعيش
………وضغط علي زناد المسدس
ليان وقعت علي الارض فقده الوعي
غاده بصدمه:-لاااااااااا
الحراس اللي اداهم الفون وقف قدام رعد و خرجت رصاصة من مسدسه فيها
عامر مسكه ناحية رعد تاني بس حازم كان اسرع ورصاصه جات في راس عامر و وقع
رعد جري علي ليان
حازم حضان غاده ضمها لي اوي وهي عايزه تبعد مش عارفه :-انتي كويسه
غاده:-اااه بس ابعد ………بقلم هاجر حسين
حازم:-انا كانت خايف عليكي جداا
غاده:-انا كويسه يلا نشوف ليان
رعد شال ليان وركاب بيها العربيه وغاده معاهم
وحازم هيكمال شغاله
غاده:-هي هتبقا كويسه يا رعد بس هي ماكلتشي حاجه من الصبح ومخدتش العلاج
رعد:-مكلامتنيش ليه
غاده:-حاولت معاها بس هي مرضيتشي
وبعد شويا وصله المستشفي
وخداتها الدكتوره وكشفت عليها واسر شافهم و رعد حكاله كل حاجه
الدكتوره خارجة
رعد:-طمنيني كويسه ولا ايه
الدكتوره:-ااه هي دلوقت كويس بس المدام حامل
رعد بفرحه:-حالتها هتبقا كويسه مع الحامل
الدكتوره:-للاسف حياتها هتبقا في خطر
رعد:-ولو نزالت الحامل
الدكتوراه:-عادي بس ممكن متخالفشي
رعد:-تمام………وداخال هو وغاده
غاده:-عامله اي ليان
ليان:-الحمدلله……………بقلم هاجر حسين
غاده:-طيب انا هقعد باره شويا………وخارجة
رعد باسها:-ماكلتيش ليه
ليان:-مكنش ليا نفس …وبعدين انت حلو اووي ليه
رعد:-متغيريش الكلام طيب
ليان:-لا والله مش بغير انت اصلا قمر
رعد:-الدكتوره قالت انك حامل
ليان بفرحه:-بجد………انت مش مبسوط
رعد:-لا مبسوط بس لازم تنزالي اللي في بطنك
ليان:-نعاااام ودااه ليه يعني
رعد:-علشانك
ليان:-مش فاهمه يارعد قول في ايه
رعد:-الدكتوره قالت حياتك هتبقا في خطر
ليان:-طيب وايه يعني بس انا عايزه اجيب بنوته زايك كده وطبعها زايي مش زاي باباها قاسي
رعد:-وانا عايزك انتي
ليان:-ما انا معاك اهو ……علشان خاطري يارعد خاليني اكمال
رعد:-لا يا ليان
ليان:-طيب ماشي اكمال و ابقا معاك ولا تطالقني
رعد:-لا والله هو عندا وخلاص
ليان:-لا يارعد انا بتكلام جد……بقلم هاجر حسين
رعد:-هتقداري تعيش بعيد عني
ليان:-اااه هحاول
رعد:-حرام عليكي يا ليان
ليان بدموع:-حرام عليا علشان مش عايزه انزال البيبي اللي في بطني
رعد:-انا خايف عليكي مش عايزك تتعبي
ليان:-وانا مش هتعب وهتابع مع الدكتوراه وهاخد العلاج
رعد حضانه:-ماشي يا ليان ……يلا نروح
ليان:-يلاا

 يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشقت صعيدي قاسي '' اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات