القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب حياتي الفصل الثاني 2 بقلم SH H SH

 رواية حب حياتي الفصل الثاني بقلم SH H SH

رواية حب حياتي الفصل الثاني بقلم SH H SH

الفصل الثاني

خلود دخلت وشافت خالد واقع على الارض حاولت تفوقه بس مفيش فايده اتصلت على الاسعاف جاءت واخدته وراحت على المستشفى بعد شويه وصلت مامت خالد وأهل خلود وهو كان لسه الدكتور بيكشف عليه

خلود في حاله انهيار ودموعها زي الشلال وخايفه جداً على خالد هو حب حياتها.... بعد شويه الدكتور خرج
خلود : خير يا دكتور خالد في ايه هو كويس صح مش كده
الدكتور : للأسف استاذ خالد عنده ثقب في القلب ومحتاج عمليه..
 
الكل انصدم وخصوصاً مامته لان باباه كان متوفي وهوا عنده القلب برده فانهارت لانها خافت ان يروح منها زي باباه لانها كانت متجوزه باباه عن حب
الام: تمام يا دكتور شكراً لحضرتك
الدكتور: الشكر لله عن اذنكم

خلود اول ما سمعت الدكتور دخلت الاوضه عند خالد وهي مازالت منهارة هل حبيبها الوحيد يسيبها في يوم من الايام
خلود: خالد حبيبي أنتَ كويس 
خالد : خلود احنا لازم نسيب بعض
خلود : أنتَ بتقول ايه مستحيل.. مستحيل انت عارف اني انا هموت من غيرك بلاش هموت😭😭
خالد : أنتِ ما لكيش ذنب تعيشي مع واحد هيموت كده كده..
 خلود : لا الدكتور قال اني في عمليه وإن شاء الله تعملها وتبقى كويس بس خليني جنبك بلاش تبعدني عنك
خالد : كل ده حب ليا جوا قلبك 
خلود : انا بموت فيك
 خالد : وانا بعشقك يا حياتي 💞💞
 ‏
بعد فترة الدكتور كتب لخالد على خروج وخرج وخلود كانت مهتميه بيه جداً عشان بعد اسبوعين هيعمل العمليه

آية بتكلم خلود في الفون
آية : ايه يا بنتي كل ده بقالى يومين بكلمك وأنتِ مش بتردي عامله ايه وجوزك عامل ايه
خلود : الحمد لله والله يا بنتي خالد كان تعبان ومحتاج عمليه وانا مرعوبه وخايفه جداً
آية : ايه بتتكلمي جد خالد جوزك وامتى وليه ما قلتيش
خلود : معلش والله انا مرعوبه من فكره اني مش هشوفه تاني عشان كده ولا بكلم حد ولا حد بيكلمني كل وقتِ معاه حتى وهو نايم انا بحبه أوي 😍

~ خلود مش تعرف اني خالد سمع كلامها مع آية

خلود قفلت مع آية وخرجت تشوف خالد بس هو مش موجود في الشقه
خلود نزلت تحت عند حماتها تدور على خالد بس مش موجود بترن عليه مش بيرد بعد شويه خالد رجع البيت وخلود كانت هتموت من الخوف انو ممكن يحصل معاه حاجه
خالد اول ما دخل 
خلود : خالد أنتَ بتهزر أنتَ عارف أنا كنت هموت من الرعب والخوف والقلق ليه تعمل معايا كل ده هاا
خالد : اهدي يا حبيبتي في ايه مفيش حاجه وانا كويس اهو
خلود : خالد ايه البرود ده أنا كنت هموت من الرعب وأنتَ بتتكلم كده عادي
 خالد : اهدي يا حبيبتي مفيش حاجه
ممكن زوجتي الجميله تدخل تلبس عشان انا عزمها على العشاء دلوقتي
 خلود طبعاً نسيت اللي حصل (أصل فيها خروج و عشا بقى وكده😂) 
خلود : بجد بتتكلم جد يا خالد انا بحبك 💓
خالد : وأنا بعشقك😍

بعد شويه كانت خلود جهزت كانت ترتدي فستان اسود و هيلز بكعب ورفعت شعرها و ميكب خفيف وكانت قمر 💛
 اما خالد كان يرتدي قميص اسود وبنطلون اسود وساعه في يده الشمال وشوز اسود
 ‏ نزلوا و راكبوا العربيه ووصلوا المطعم كان على النيل وكان الجو جميل وقضوا وقت جميل جداً و حبوا في بعض والجو ربيع و قفلي على كل المواضيع و بلاش كلام كثير في الحب 😜😒
 ‏
____________________

* مش تحاسب
•• انا برده
* أيوه أنتَ
•• أنا مش هرد على واحده زيك
* نعم يا روح أمك أنتَ عبيط ياض 
•• بس يا بنت أنا مش عايز امد ايدي عليكِ
 وأنتِ شبه البطيخه كده مكوره في نفسك
* وأنتَ شبه القرد كتك القرف عيل حيوان صحيح (المره الجايه نعرف مين دول)..

~ ~بعد فتره جه معاد العمليه~ ~~~~
كان خالد يجلس على السرير وكان ينظر لخلود التي تبكي بشده عليه مهما كان هو زوجها وحبيبها وحب حياتها 

~ قبل الدخول الى غرفه العمليات
 خالد وهو ماسك ايد خلود خلي بالك من نفسك ياحبيبتي ما تزعليش عليا لو حصل لي حاجه 
 ‏خلود(بدموع) وهي ماسكه ايد خالد : ما تقولش الكلام ده أنتَ هتخرج وهتبقى كويس والعمليه هتنجح إن شاء الله ومش هبقى لوحدي أرجوك تخرج لي 
 ‏خالد : امسحي دموعك مش عايز اشوفهم تاني لا إله إلا الله
 ‏ خلود : محمد رسول الله ♥
 ‏
بعد فتره في حاله هرج من الممرضات و الأطباء
 خلود وهي بتسأل أحد الممرضات في ايه خالد حصل معاه حاجه
 ‏ الممرضه : الأستاذ خالد محتاج نقل دم بسرعه حد فيكم نفس فصيله دمه
أحمد : أيوه انا اخو خالد اكيد نفس الفصيله
 راح أحمد مع الممرضه واتبرع بالدم و بعد مرور ست ساعات خرج الدكتور
 خلود : خير يا دكتور خالد اخباره ايه 
 ‏الدكتور..........
 ‏

يتبع الفصل الثالث والاخير اضغط هنا


reaction:

تعليقات