القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احبيت اناني احبيت خائنة الفصل الثالث 3 - بقلم مني

 رواية احبيت اناني احبيت خائنة الفصل الثالث بقلم مني

رواية احبيت اناني احبيت خائنة كاملة بقلم مني

  رواية احبيت اناني احبيت خائنة الفصل الثالث 3

وقفنا عند ليلي وأمنة و سليم ابطالنا التلاتة وكل واحد فيهم عندة حوار شكل
ملحوظة اسمها أمنة يا بنات مش أمنية
  • 😂
  • 😂
  •  نكمل

ليلي بعد طلعت حاولت تفكر اية اللي ممكن يكون جوزها عمله ؟ عقلها رافض حتي يستنتج اي حاجة فاقت ع صوت موبايل كان رقم سمسار ردت

ليلي 📱 ... السلام عليكم

فتحي السمسار 📱 ... وعليكم السلام يا استاذة معلش بستاذن حضرتك ممكن نخلي المعاد انهاردة بدل بكرة عشان صاحب الفيلا لازم يسافر ضروري وحضرتك عارفه لسه العقد هيتسجل بعد ما يتمضي

ليلي 📱 ... مفيش مشكلة أمتي بالظبط؟

فتحي 📱 ... ياريت انهاردة علي ساعه 6مساء يناسبك ؟

ليلي 📱... مفيش مشكلة في مكتب حضرتك مش كدة؟

فتحي 📱... أيوة يافندم هننتظر حضرتك

ليلي 📱... إن شاءالله سلام

فتحي 📱 ... سلام

ليلي قفلت بعد شوية تفكير فتحت واتس بتاعها وبعتت لاخوها ليث

(ليث اخو ليلي ف رضاعه وابن خالتها مهندس برمجة بردو ومهاجر كندا من كزا سنة بس هو وليلي علي تواصل دائم ببعض)

ليلي 📲 ... صباح الخير

ليث بعد مدة 📲... ليلو حبيبتي صباح الفل وحشتني

ليلي 📲... وانت كمان وحشتني فاضي ولا معطلاك

ليث 📲... ولو مش فاضي افضالك ياجميل😉

ليلي 📲 انا كنت محتاجة برنامج الهاكر ال انا وانت صممناه سوا قبل ما تسافر فاكرة؟

ليث 📲 اه فاكرة عايزاة ليه ؟

ليلي 📲 عايزاة وخلاص ممكن ؟

ليث قفل الواتس وهي استغربت بس ملحقتش تستغرب كتير لاقيتة بيكلمها فون ردت

ليث بهدوء📱 ... في ايه يا ليلي ؟

ليلي 📱... ممكن منتكلمش ف اي تفاصيل دلوقتي

ليث 📱... ليلي انا بتكلم لحد دلوقتي بهدوووء متعصبنيش عليكي في اية

ليلي 📱... حبيبي انا عندي مشكلة بسيطة و البرنامج هيساعدني احلها من غير مشاكل كتير حواليا و اوعدك بس افهم اكتر هتصل بيك واحكيلك كل حااااجة

ليث 📱... وعد يا ليلي هتحكيلي ؟

ليلي 📱... وعد يا حبيبي انا عمري ما خبيت عليك اي حاجة

ليث اتنهد 📱... اوكي يا حبيبتي اول ما نقفل هبعتهولك علي طول وهستني تلفونك اي وقت تمام ؟

ليلي 📱... اوكي سلام

ليث 📱... سلام

ليث اول ما قفل بعتهولها وهي كانت محتارة تعمل الي ف دماغها ولا كدة غلط بس افتكرت كلام ناهد حسمت قرارها وبعتت اللينك ل يونس وكتبت تحتيه دا لينك صفحة بتبيع حاجات حلوة اوي ل لوكا عشان التمرين ممكن تدخل وتختار معايا؟ وقفلت الواتس وقامت حاولت تلهي نفسها في اي حاجة

بعد عشر دقايق جالها اشعار أن يونس فتح اللينك واللينك ما هو إلا برنامج الهاكر ال صممتة مع ليث ويخليها بكل سهولة تعرف كل حاجة ع تليفون ليث مكالمات رسائل صور كل حاجة

فتحت الاب توب بتاعها و ظبطت كل حاجة و فضلت جمبة مستنية و بعد مدة قليلة تلفون يونس رن وهي سمعت المكالمة

يونس 📱 ... صباح الفل يا حبيبي

ناريمان 📱... صباح النور يا حبيبي علي فكرة ملك و مريم زعلانين اوي ويقولو مش هنكلم بابي ابدا

يونس 📱... لية كدة بس هو انا أقدر ع زعل الاميرات بتوعي

ناريمان 📱... عشان انهاردة عيد ميلادهم وحضرتك نزلت الشغل

يونس 📱... اعمل ايه بس يا ناري ما انتي عارفة لازم اسلم كل حاجة في اسرع وقت عشان نرجع بقا

ناريمان 📱 ... متفكرنيش بقا أننا هنرجع مصر اوف كل ما افتكر بتعصب

يونس 📱... حبيبتي لية بس مش اتفقنا هنعيش سوا و وريتك صور المكان اللي هنقعد فيه وعجبك فعلا ؟ وكدة كدة مسيرنا نرجع

ناريمان بضيق 📱... قصدك هترجع لمراتك وابنك يا استاذ واتركن انا ع الرف مش كدا

يونس بحب 📱 ... ولا اقدر يا حبيبتي ناري انتي عارفة انا بحبك اد ايه ومقدرش ابعد عنك ولا عن البنات انتم حياتي كلها

ناريمان 📱 ... اوكي يا روحي هصدقك المهم هما ساعتين تلاتة بالكتير وتكون هنا انا مش عايزة البنات تزعل يوم عيد ميلادهم متنساش شمعتين كل واحدة رقم 4 اوكي عشان نسيت اجيب

يونس 📱 ... اوكي يا حبيبتي سلام عشان الحق اخلص

ناريمان 📱 ... سلام حبيبي

ليلي طول ماهي بتسمع المكالمة كان عندها حالة زهول وبس حتي دموعها رفضت تنزل وبدأت تكلم نفسها

ليلي ... يعني هو متجوز من حوالي خمس سنين و مخلف و هما كل حياته ! طب وانا وابني اية ؟ وبيت ايه ال هيعيشو فيه هو معهوش فلوس غير 😳 هو هيعيشها ف فيلا اللي اخترتها انا ! وانا وابني نفضل هنا نخدم أهله دي اخرتها بس هو ازاي كدة ازاي طلع كدة وانا اتخدعت فيه كل هو عمل فيا كدة ليه انا عملت ايه غلط انا كنت زوجة مطيعه له ولأهله اعتبرتة جوزي وابني واهلي وصحابي استحملت العيشة لوحدي ودفعت معاه تمن الغربة من عمري وشبابي استحملت اهانة أهله عشانة انا عملت ايه غلط ؟ هي كل حياتة وانا ايه خدامة مثلا مش قادرة استوعب مش قادرة

حست أن دموعها هتخونها وقفت مرة واحدة

ليلي ... انا مش هضعف ابني محتاجني لازم حقي وحقه ميضعش انا اقوي من كدة انتي قوية يا ليلي مش ضعيفة انتي هتقدري تاخدي حقك منهم كلهم كلهم
___________________________________

نروح ل أمنة وصلت الكافية ولاقت تقي قاعدة مستنيها رحتلها

أمنة ... صباح الخير ازيك ياتقي

تقي ... صباح النور انا تمام. وانتي

أمنة ... تمام خير يا بنتي في ايه قلقتيني

تقي ... بصي يا أمنة انا هدخل في الموضوع علي طول

أمنة ... ياريت

تقي ... انا عارفه أن انتي ومراد بتحبو بعض وغالبا بعد ما يرجع من مهمه دي هيفاتحك

أمنة بثبات ... وبعدين ؟

تقي بضعف ... بس انا بحب مراد و فضلي ايام في الدنيا دي وبعد كدة هيبقي ليكي العمر كلة

أمنة بصدمة ... انتي بتقولي ايه ! انا اانا مش فاهمة حاجة

تقي طلعت اشعه و تقارير كتير و حطتها ادام أمنة

تقي ... زي ما بقولك انا عندي مشكلة في القلب عيب خلقي ملوش علاج و تشخيص دا من اكتر من دكتور و كلهم أجمعوا أن ايامي معدودة وان مفيش امل ل لأي علاج و وانا (بدأت تعيط) بحب مراد اوي مش عايزة حاجة من الدنيا دي غير اكون معاه قبل ما اموت ارجوكي

أمنة بدموع ... تقي متهزريش معايا بليز اكيد اكيد ف علاج احنا ممكن نشوف دكتور برة وتسافري كمان

تقي مسكت ايديها ... أمنة احنا هنروح ع مستشفى سوا عشان تصدقي بنفسك انا كل امنيتي ف دنيا اكون ل مراد قبل ما اموت ممكن ممكن توافقي تحققيلي امنيتي ؟

أمنة 😢... انا مش مكدباكي يا تقي أنا بس مصدومة ومش مستوعبة اللي بتقوليه

تقي ... طيب انتي ايه ردك

أمنة بتعب ... حاضر يا تقي هبعد عن مراد المهم انتي تكوني كويسه

تقي بتسرع... مش كفاية تبعدي لازم يكرهك

أمنة 😳... يكرهني !

تقي بتوتر ... ا انا مش قصدي بس هو مش هيقبلني ف حياتة الا لو انتي صديتية جامد و جيتي ع كرامته وقتها بس هينساكي ويقبلني

أمنة مش بترد

تقي بسرعه ... ارجوكي وافقي انا كدة كدة هيبقي فترة مؤقتة ف حياتة و هيرجعلك اكيد نفسي اموت وانا مبسوطة ساعديني يا أمنة

أمنة بهدوء... حاضر حاضر يا تقي

________________________#بقلم_مني

نرجع ل سلمي بعد ما قفلت مع سليم كانت مضايقة منة جدا دخلت عليها ماماتها

ثريا ... مالك يا سلمي قاعدة كدة لية و مكشرة

سلمي ... الاستاذ سليم قال ايه عشان تعب شوية وهو هناك لوحدة عايز ينزل مصر نهائي وبيلغني بكدة كاني مليش أي رأي نهائي اوف بقا

ثريا ... اتجنن دا ينزل ازاي و شغلة والمستوي اللي اتعودتو عليه انتي و كوكي مفكرش فيكو نهائي اية الأنانية دي اسمعي انتي لازم يبقالك موقف وتتكلمي معاه

سلمي بضيق ... اكيد طبعا أنا بس قلت مش وقتة وهو في المستشفي اول ما يطلع هكلمو واخليه يغير رأية لازم يفضل هناك لازززم
__________________________________

نرجع ل ليلي بعد ما فاقت شوية من الصدمة كان مالك رجع من المدرسة قعدت معاه شوية بس دماغها كانت شغالة تفكير في كل اتجاة تلفونها رن كان يونس مقدرتش ترد اتصل تاني

ليلي ... لوكا لو سمحت رد انت ع بابا عشان انا تعبانة شوية وهنام

مالك بخضة. ... تعبانة مالك يا مامي

ليلي ... متقلقش يا حبيبي شوية صداع بس يلا رد علي بابا

مالك ... حاضر (مسك الفون وفتح) أيوة يا بابي

يونس ... ازيك يا حبيبي عامل ايه

مالك ... الحمدلله حضرتك وحشتني اوي

يونس ... وانت وحشتني اوي اوي يا لوكا خلاص قربت اجي

مالك بفرحة ... بجد يا بابي

يونس ... بجد يا روح بابي اومال فين ماما؟

مالك ... تعبانة شوية بتقولي عندها صداع حتي منزلتش عند تيتا انهاردة خالص

يونس بحيرة ... شوية صداع اية بس ادهاني يا مالك

مالك ... نامت يا بابي

يونس ... طيب يا حبيبي لما تصحي خليها تكلمني اي وقت عشان اطمن عليها

مالك ... حاضر هقولها

يونس ... ماشي يا بطل انا هقفل دلوقتي عشان في الشغل وهبقي اكلمكم تاني

مالك ... اوكي سلام يا بابي

يونس ... سلام يا حبيبي
_________________________________

النهار عدي بدون تفاصيل سليم ف المستشفي و مراتة مكلمتوش تاني حتي تطمن عليه وهو مصمم علي قرارة

ليلي بتفكر في اللي حصل وأزاي تضمن حقها هي وابنها وهي لوحدها في الدنيا حتي اخوها مهاجر مش جنبها

أمنة رجعت ع البيت وحبست نفسها في اوضتها زعلانة عشان تقي و قلبها مكسور عشان حبيبها

واخيرا جة معاد السمسار ليلي سابت مالك مع ناهد ونزلت وراحت قابلت السمسار وصاحب الفيلا و مضت العقد و اتفقوا أن تاني يوم يروحو يسجلوة في الشهر العقاري رجعت و خدت ابنها وطلعت مفيش دقائق ولاقت جرس الباب بيضرب فتحت ولاقت
يتبع الفصل الرابع اضغط هنا

reaction:

تعليقات