Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احبيت اناني احبيت خائنة الفصل الرابع 4 - بقلم مني

  رواية احبيت اناني احبيت خائنة الفصل الرابع بقلم مني

رواية احبيت اناني احبيت خائنة كاملة بقلم مني

رواية احبيت اناني احبيت خائنة الفصل الرابع 4

واخيرا جة معاد السمسار ليلي سابت مالك مع ناهد ونزلت وراحت قابلت السمسار وصاحب الفيلا و مضت العقد و اتفقوا أن تاني يوم يروحو يسجلوة في الشهر العقاري رجعت و خدت ابنها وطلعت مفيش دقائق ولاقت جرس الباب بيضرب فتحت ولاقت ناهد قدامها وشكلها كان متوتر جدا

ليلي ... اهلا يا ماما اتفضلي

ناهد بتوتر... يزيد فضلك يا حبيبتي احم انا كنت عايزاكي ف موضوع كدة

ليلي ... موضوع ايه خير

ناهد ... اه موضوع بخصوص ااا اصل يعني هو

ليلي ... في اية يا ماما

ناهد ... بصراحة يابنتي انا عرفت حاجة كدة الصبح و قلبي مش مطاوعني اخبي عليكي انا بعتبرك بنتي بجد ربنا يعلم معزتك وغلاوتك في قلبي اد اية

ليلي حست أن ناهد هتقول ع جواز يونس بس حبت تتأكد

ليلي ... خير يا حبيبتي ف ايه

ناهد ... انا عرفت من يحيي الصبح قبل ما ينزل أن المحروس ابني يونس 😏 متجوز من خمس سنين و مخلف بنتين تؤام و إن كان ناوي يعرفك لما ينزل و يفهمك هو عمل كدة لية بس انا مقدرتش ابص ف عينيكي وانا مخبية عنك حاجة زي كدة أنا عارفة أن ال بقولو صعب وقاسي بس مقدرتش يا حبيبتي اكتم ف قلبي مقدرتش

ليلي عينيها دمعت من طيبة ناهد وحبها ليها قامت وحضنتها وناهد عيطت كتير ف حضنها صعبانة عليها ليلي ومضايقة من ابنها وال عمله فيها بعد مدة

ليلي ... حبيبتي ممكن تبطلي عياط عشان السكر ماصدقنا ظبطناه

ناهد ... انا مش حساكي متفاجئة لية

ليلي ... عشان انا سمعتكم الصبح و اتاكدت بطريقتي لما طلعت

ناهد ... طب هتعملي اية ؟

ليلي ببتسامة ... انتي رايك اية ؟

ناهد بحيرة ... والله يا بنتي ما عارفة اقولك اية

ليلي ... طب اسهلهالك عايزة رأيك ك ام ليا مش ك حماتي

ناهد ... انا عمري ما عملتك ك حماة ابدا يا ليلي بس يابنتي فكري ف ابنك مالك وف بيتك بلاش يتخرب بسهولة كدة اه ازعلي و يرضايكي بس بلاش خراب البيوت

ليلي ... وهو مفكرش فينا ليه ؟ طب انتي عارفة أن هو مواعد الهانم أنه يقعدها في البيت اللي انا اخترته ؟

ناهد بحزن ... اه يحيي قالي

ليلي. .. طب تعرفي اني دفعت ف البيت دا النص بالظبط ؟ من مراثي من بابا الله يرحمه؟

ناهد بدهشه ... ايه لا والله ما اعرف اخس عليه معقول يعني هو واخد منك ميراثك ف البيت وعايز يقعد ال ماتتسمي فيه ؟

ليلي ... اه ما انا الهبله

ناهد بحيرة ... طب هتعملي اية؟

ليلي ☺️... ماتشغليش بالك انتي انا هتصرف وهتفضلي لآخر يوم في عمري امي حبيبتي وجدة مالك اللي مفيش احن منها

ناهد بقلق ... يعني ايه ما انا كدة مفهمتش حاجة طيب

ليلي ... لما اقرر هقولك اتفقنا ؟

ناهد ... ماشي يا حبيبتي اتفقنا

ناهد نزلت وهي حسة أن ليلي مقررة حاجة بس مش عايزة تعرفها دلوقتي وبعد ما ل
ناهد نزلت تلفون ليلي رن تاني برقم يونس قفلت الفون و دخلت تقعد مع ابنها
_____________________________#بقلم_مني

أمنة فضلت حبسة نفسها في اوضتها وكان في صراع جواها بين حب عمرها و الأمنية الأخيرة ال طلبتها منها تقي والاصعب أنها ازاي تجرحة ازاي تجرح الإنسان اللي بتعشقه بجنون هي واثقة أنها لو جرحت كرامته زي ما تقي قالت عمره ما هيسامحها حتي لو عرف الحقيقة مراد مش بيسامح ابدا

فكرت تقولو علي كل حاجة و تسيبلو هو التصرف بس خافت من رد فعلة وخافت اكتر ع تقي

تعبت من التفكير لحد ما غلبها النوم أو هربت بية من الصراع اللي حولها
____________________________________

صباح يوم جديد ليلي قامت نزلت مالك المدرسة بسرعه و راحت الشهر العقاري عشان تسجل الفيلا زي مااتفقت مع السمسار بعد مدة خلصت و واشترت شوية متطلبات ليها و للبيت وروحت وهي طالعة قابلت يحيي وهو نازل

يحيي بسماجة ... صباح الخير يا مرات اخويا كنتي فين كدة ع الصبح ؟

ليلي بضيق ... كنت ف مشوار عن ازنك بقا

يحيي استغرب طريقة ردها عليه لأول مرة ترد بالطريقة دي علية

يحيي ... مشوار ايه دا ؟

ليلي ... مشوار يخص يونس هو ال بعتني ف حاجة تاني ولا ممكن اطلع شقتي؟

يحيي ... لا مفيش اتفضلي ياختي علي شقتك ما انتي مرجوعك ليها ف الآخر 😏

ليلي طلعت و اتجاهلت التلميح بتاع يحيي أول دخلت تلفونها رن برقم يونس للمرة العاشرة اضطرت ترد عشان محدش يشك في حاجة وتقدر تخلص اللي في دماغها ف اسرع وقت

ليلي 📱...الو

يونس بقلق شديد 📱 ... حبيبتي فينيك انتي كويسة فيكي حاجة ؟؟

ليلي 😏📱... لا اطمن انا كويسة شوية صداع مش اكتر

يونس 📱... اومال من امبارح مش بتردي عليا لية ؟

ليلي 📱... كنت نايمة طول اليوم مأريفة من الصداع ال مش راضي يروح

يونس 📱 ... طيب يا حبيبي حصل خير انا بس قلقت اوي عليكي المهم انك كويسة دلوقتي

ليلي 📱... الحمد لله متقلقش

يونس 📱... عندي ليكي خبر حلو اوي

ليلي 📱 ... خير ؟

يونس 📱 ... انا هوصل مصر أن شاء الله كمان شهرين بالكتير الشغل ال كنت فاكرة هياخد وقت كبير الحمد لله قدرت اخلص اكتر من نصة ف وقت قليل (اخد نفس طويل) ااااه اخيرا هرجع لك وحشتني اوي اوي يا ليلتي

ليلي مش عارفة ترد تقول ايه ؟ قرفانة منه و مش طايقة تسمع صوتة ومفروض دلوقتي تبينلة أنها فرحانة بقرب رجوعه ليها

يونس 📱 ... ليلي انتي معايا؟

ليلي حاولت تبان طبيعية 📱... معاك يا حبيبي انا بس اتفاجات انك قربت تيجي ومن فرحتي مش عارفة اقول ايه

يونس 📱 ... حبيبه قلبي انا كمان مش مصدق أن خلاص هانت وهرجع ونتلم مع بعض من تاني

ليلي 📱 ... ان شاء الله يا حبيبي ربنا يرجعك لينا بالسلامة يارب

يونس 📱 ... اللهم امين ماشي يا حبيبتي هسيبك دلوقتي عشان ف الشغل و هحاول اكلمكم بالليل تمام

ليلي 📱 ... اوك يا حبيبي سلام

يونس 📱 ... سلام

اول ما ليلي قفلت رمت الفون كانت قرفانة ومضايقة أنها كلمته مكنتش قادرة تسمع صوتة بس كان لازم ترد عشان ميشكش ف حاجة لازم تكمل خطتها للآخر لازم تاخد حقها منه بكل هدوء قامت و دخلت تاخد شاور يمكن يهدي النار اللي جواها
__________________________________

أمنة صحيت من النوم علي صوت تليفونها برقم مراد استغربت و بعد مدة ردت

أمنة 📱 ... الو

مراد 📱... صباح الخير

أمنة 📱 ... صباح النور ازيك يا مراد

مراد 📱... تمام بقولك ايه انتي ف الشغل البريك بتاعك أمتي

أمنة 📱... انا مرحتش الشغل انهاردة

مراد 📱... لية في حاجة ولا ايه ؟

أمنة 📱... لا مفيش داخله بس ع دور برد كدة فخدت اجازة امبارح وانهاردة

مراد بقلق 📱... أمنة مالك ف ايه اقولك انا جاي ف الطريق وهجيب دكتوره معايا مش هتاخر

أمنة بسرعه 📱... لا لا دكتورة ايه دا دور برد عادي قلت اريح شوية ملوش لزوم والله كل دا

مراد 📱... بجد بجد يا أمنة انتي كويسة؟؟

أمنة بحزن 📱... كويسة والله مفيش حاجة

مراد 📱 ... طب ممكن تنزلي نتقابل ف موضوع عايز اكلمك فيه

أمنة مكنتش عارفة تقوله ايه بس كانت متأكدة انها مش هتقدر تجرحة و هي قدامة وجها ف وجه قررت الهروب

أمنة 📱 ... موضوع ايه يا مراد خير

مراد 📱... مش هينفع في التلفون لازم اشوفك لو مش قادرة تنزلي هيجيلك البيت و نتكلم سوا

أمنة بتسرع 📱... لا لا متجيش

مراد بشك 📱... مجيش لية ؟

أمنة 📱 ... ا ااقصد اني يعني نتكلم ف الفون احسن ف اية يا مراد ؟؟

مراد 📱... هو في ايه يا أمنة مالك مش ع بعضك من اول المكالمة انطقي ف ايه

قال جملتة الاخير بصوت عالي خلاها اتوترت فوق توترها

أمنة بتوتر 📱... م ممفيش ا انا انا قلتلك اني اه اني تعبانة ف ايه ؟

مراد 📱... تمام يا ٱمنة سلام

مستناش أنها ترد وقفل السكة واول ما قفل هي انهارت تاني وفضلت تعيط ومش عارفة تفكر ولا تاخد قرار حمدت ربنا أن أمها خرجت تجيب طلبات للبيت وتزور بعد الاقارب

بعد ربع ساعه جرس الباب رن أمنة قامت مسحت دموعها و راحت تفتح اتفاجات ب مراد قدامها

أمنة بدهشه ... مراد

مراد بقلق من شكلها ... في ايه انتي تعبانة ف حاجة ضايقتك طمنيني عشان خاطري

أمنة حست بقلقة و نظرة عينيه كلها حب وقلق و خوف عليها مقدرتش تسيطر علي دموعها عيطت تاني مراد دخل وقفل الباب

مراد ... طب اهدي ممكن أمنة بالله عليكي اهدي و فهميني في اية ؟

أمنة 😭... امشي يا مراد

مراد ... نعم؟

أمنة ... بقولك امشي انا مش عايزة اشوفك ولا اكلمك

مراد ... انتي مجنونة يابت انتي

أمنة ... مراد انا وانت اخوات ومش اكتر من كدة

مراد بصدمة ... نعم اخوات ازاي يعني مش فاهم

أمنة ... اخوات وبس وارجوك امشي بقا مش قادرة اتكلم

مراد بهدوء ... تمام يا أمنة انا هسيبك تهدي ولينا كلام تاني سلام

مراد خرج من عند أمنة و هو واثق أنها مخبية عليه حاجة بس مقدرش يستنتج ايه هي و مفيش ثواني لاقي تلفونه بيرن برقم تقي

مراد 📱 ... الو

تقي بحب 📱... حمد لله على السلامه يا مراد

مراد 📱 ... الله يسلمك ياتقي عامله ايه

تقي 📱 ... تمام الحمد لله احم هو ينفع اشوفك بكرة ؟

مراد 📱... اشمعني في حاجة ولا ايه

تقي 📱 ... لا ابدا عايزاك ف موضوع مهم مش هينفع فون

مراد حس أن تقي يمكن تكون عارفة أمنة مخبيه عليه ايه و تساعدة أنه يفهم

تقي 📱 ... مراد انت معايا

مراد 📱 ... اه اه معاكي تمام نتقابل بكرة يناسبك علي بعد الظهر كدة عشان بعد كدة مش ضامن ظروف شغلي

تقي بحماس 📱... اه طبعا يناسبني جدا

مراد 📱 ... تمام هبعتلك لوكيشن المكان ع الواتس

تقي 📱 ... اوكي اشوفك بكرة بقا

مراد 📱... إن شاءالله سلام

تقي 📱 ... سلام
___________________________________

نروح ل سليم اتنقل غرفة عادية و بلغ مدير المستشفى بقرارة أنه هيستقيل و يرجع نصر بسبب ظروفة الصحيه ولأن سليم محبوب جدا هناك المدير وافق علي رغبتة

سلمي محاولتش تكلم مراد خالص أو حتي تطمن عليه برسالة علي قد ما قهره علي قد ما كان مش متفاجا كان متوقع رد الفعل دا بس كريم وحشه اوي طلع موبايلة وفتح صور كريم وفضل وقت طويل يتفرج عليها
___________________________________

ليلي بعد تفكير كتير و تردد حسمت أمرها و اتصلت علي اخوها

ليث 📱... كنت لسه هكلمك والله

ليلي 📱... القلوب عند بعضها بقا

ليث 📱 ... عامله ايه طمنيني عليكي

ليلي 📱 ... تمام الحمد لله إنت عامل ايه

ليث 📱 ... تمام ها بقا احكيلي ف ايه

ليلي 📱 ... قبل ما احكيلك اي حاجة عايزاك توعدني انك هتقف جمبي ف كل اللي هعملة

ليث 📱 ... وانا من أمتي مش جمبك ولا عشان مسافر ابقي خلاص مش جمبك انتي عارفة كويس اوي اني معدنيش اغلي منك انتي ومالك في الدنيا دي في ايه قلقتيني بجد

ليلي 📱 ... هحكيلك كل حاجة

ليلي حكت ل ليث كل الموضوع بما فيه خطتها ف أنها تنتقم ل كرامتها و تحفظ حقها وحق ابنها و حكتلة علي معاملة يحيي و نعمان ليها حست انها كانت شيلة حمل تقيل فوق قلبها وتخلصت منه لما حكت لاخوها

ليث كان ساكت تماما طول المكالمة بيسمعها بتركيز من غير ما يقاطعها

ليلي 📱 ... بس يا سيدي انا كدة حكتلك كل حاجة ومستنية رايك

ليث بهدوء عكس اللي جواه 📱 ... ممكن افهم ابوة وأخوة بيعاملوكي كدة لية؟

ليلي 📱 ... سالت نفسي كتير السؤال دا بس والله ما اعرف ملقتش إجابة و قلت مش مشكلة عشان خاطر ماما ناهد و يونس اعدي و افوت

ليث 📱 ... تمام ممكن اقفل دلوقتي و ساعه بالظبط وهكلمك ونكمل كلامنا اوكي ؟

ليلي بحيرة 📱... اوكي هستناك 
يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
reaction:

تعليقات