القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية غرامي الفصل الخامس بقلم مريم حسن

 رواية غرامي الفصل الخامس بقلم مريم حسن 

رواية غرامي الفصل الخامس بقلم مريم حسن 

part(5) 🧡..

غرامي 🧡..

غرام بصدمه:تانيي ابعد عني بقي 

:مكنتش اعرف انك هتتجوزي وتسبيني ي غرام

غرام:اسيبك اي انت متخلف انا قولتلك كذا مره ابعد عني ابعد عني بقي

:بس انا بحبك ي غرام من زمان وانتي عارفه كده

غرام:وانا قولتلك ميت مره انا مبحبكش وياريت تبعد عني انا دلوقتي متجوزه

:احسن مني في ايه هوا عشان تسبيني وتتجوزيه

غرام:لو سمحت ي استاذ اسامه سبني فحالي عشان انا دلوقتي متجوزه

اسامه:بقت كده ماشي ي غرام بس مش هسيبك في حالك برضو 

سبته ومشيت

اسامه لنفسه:انا هوريكي ي غرام وانا مش هتخلي عن حبي ليكي وهتشوفي هعمل ايي 'وابتسم بشر'

♥️♥️في البيت♥️♥️

غرام:مازن ..مازن انت جيت

الحمدلله لسه مجاش هرن علي الاء

غرام:الو ي الاء

الاء:اي يسطاا مال صوتك

غرام:قابلت اسامه تاني

الاء:تاني ي غرام مش قلنا ابعدي عنه

غرام:والله ي الاء هو اللي طلع فوشي مره واحده

الاء:احكي ي غرام اخلصي 

غرام: اللي حصل ان انا كنت "وقالت اللي حصل"

الاء:انتي مجنونه يبنتي انتي لسه متجوزه وراحه تصوري سيشن 

غرام:يعني منتي عارفه اني انا وافقت عشان خالتي بس

الاء:برضو عادي ..و اسامه ده واحد مهزق ممكن يعمل حاجه كده ولا كده ف قولي ل جوزك عشان يبقي عارف عشان لو اسامه قاله مثلا هيصدقه وهيفكر انك بتحبي اسامه وكده كل حاجه هتيجي علي دماغك ف قوليله

غرام:وهو اسامه هيعرف مازن منين يعني

الاء:اسامه لو عايز يعرف اي حاجه بيعرفها انتي تايهه عنه يعني فاكره لما اول مره شافك فيها وعجبتيه جاب كل معلوماتك ازاي

غرام:عادي بس برضو مش هقول لمازن

الاء:يبنتي اسمعي مني وقوليله

غرام:انشاءلله

الاء:مبهزرش قوليله

غرام:خلاص يستي حاضر

الاء:ماشي يستي

غرام:عامله اي مع احمد

الاء:عادي

غرام:مش ناويين تتجوزو بق يبنتي

الاء:مش عارفه والله عمال يقولي بعد شهر بس انا قولتله لا

غرام:لاء لي يبنتي

الاء:يعني الموضوع هيبقي بسرعه وكده

غرام:بسرعه اي يختي انتي مخطوبه له بقالك اربع شهور او خمسه

الاء:وايه اللي فيها

غرام:الاء وافقي احمد بيحبك ونتي كمان بتحبيه مش عايزه تتجوزيه لي بقا

الاء:لا خالص والله انا عايزه اتجوزه بس هو قالي فجأه كده

غرام:ماشي ي الاء هقفل دلوقتي

الاء:اشطاا

    بقلمي مريم حسن سليمان
♥️♥️بعد ساعه ونص♥️♥️

مازن:غرام ..غرام

غرام:نعم

مازن :لا بتأكد انك جيتي 

غرام بضحك:ايوه جايه من زمان

مازن:احم عملتي اي

غرام بتوتر: م معملتش

مازن:فيه حاجه

غرام:بصراحه اه

مازن:اي هيا

غرام:طب كل الاول وهقولك

مازن:تمام

*بعد شويه

مازن:ها

غرام:بصراحه يعني ..

مازن:قولي يبنتي

غرام:مش عارفه ابدأ منين

مازن:من الاول ..ها قولي

غرام:طيب بص .. انا كان في واحد معايا ف الكليه كان بيقعد يراقبني دايما وجهه مره قالي عايزك في موضوع قولتله نعم قالي انا بحبك ومش عارف ايي انا ساعتها كنت معجبه بشخصيته بس لما قالي كده زعقتله وسبته فضل برضو يراقبني لحد م تجوزتك والنهارده كنت خلصت السيشن للبنت وماشيه لقيته فوشي وقالي انا لسه بحبك ي غرام قولتله انا اتجوزت ولو سمحت سبني فحالي قالي تمم بس مش هسيبك فحالك برضو ..بس 

غرام كانت بتقول الكلام وهيا متوتره ونا كنت ع اخري كنت مضايق اووي معقول اكون حبيتها لا حبيتها مين اي دهه لا لا

مازن بغضب:معجبه بشخصيته اهاا

غرام:والله انا ..انا

مازن:انتي ..والست غرام بقي لسه معجبه بشخصيته ولا الاعحاب بقي حب ولا اي النظام 

غرام:مسمحلكش ي استاذ مازن انا كنت زمان معحبه بشخصيته لاكن دلوقت لاء

مازن ببرود:واسمه اي بقي 

غرام:اسامه الشناوي

مازن:تمم

غرام لنفسها:هو اي البرود اللي فيه ده مش. فاهمه والله ده حتي مزعقش ولا حاجه 

    بقلمي مريم حسن سليمان
♥️♥️في اليوم التالي♥️♥️

غرام:انت نازل

مازن:ايوه

غرام:طيب تمام

مازن:تمم

غرام:طيب ..سلام

مردش عليها ومشي

الاء:غرام
#للكاتبه_مريم_حسن
غرام:نعم

الاء:عملتي اي

غرام:قولتله

الاء:وقالك اي

غرام:قالي *وللي حصل*

الاء:طيب بتعملي اي دلوقتي 

غرام:هروح اصور سيشن

الاء:اشطا هتصوري فين

غرام:ف ***

الاء:المكان ده بعيد شويه 

غرام:عادي

الاء:قولتي ل مازن

غرام:لاء البنت لسه مكلماني دلوقت

الاء:امم ونتي تعرفيها

غرام:لاء

الاء:اومال

غرام:في اي يبنتي بعتالي ادد وقالتلي انها شافت السيشنات بتاعتي وكد واتفقنا نتقابل ف المكان ده

الاء:مش مرتاحه بس ماشي يروحي

غرام:اشطا هرن ع مازن وامشي باي

الاء:باي 

   
♥️♥️♥️♥️

غرام:الو يا مازن

مازن:نعم

غرام:مالك بتكلمني كده ليه

مازن:عادي ..عايزه ايي

غرام: هروح اصور سيشن

مازن ببرود:تمم

غرام بإستغراب:طيب

♥️♥️♥️♥️♥️

البنت بتمثيل:اهاا

غرام:في ايه

البنت:مش قادره هقع

غرام:مالك انتي تعبانه

البنت بتمثيل:اه لا لا عادي

غرام:طب اقعدي طيب

البنت:خلاص انا همشي دلوقتي

غرام:بس انا لسه مصورتكيش

البنت:فيوم تاني اسفه تعبتك لحد هنا

غرام بإستغراب:خلاص عادي

البنت:تمم همشي انا وهكلمك ونحدد معاد تاني

غرام:تمم 

البنت مشيت خطوتين وعملت نفسها وقعت ..غرام جريت عليها

غرام:فيه ايه تعالي تعالي

البنت:مش قادرهه

غرام بتوهان:طب طب اعمل اي انتي عايزه تروحي فين

البنت:هروح لصحبتي هيا بيتها قريب

غرام:طب تعالي اوصلك

البنت:لا لا هروح انا

غرام:لا مينفعش اسيبك لوحدك كده

البنت بإبتسامه صفرا:خلاص لو انتي مصره تمام

غرام:يلا

♥️♥️في مكان بعيد شويه ومفهوش انوار♥️♥️

غرام بخوف:ف فين البيت

الاء:اهو الدور التالت

غرام بتوتر:طب تعالي

....
البنت:اتفضلي

غرام:لا همشي انا بقا عشان اتاخرت

البنت:لا مينفعش تيجي لحد البيت ومتشربيش حاجه اتفضلي

غرام بتوتر:

♥️♥️ف شركه مازن♥️♥️

مازن:اووف بقا ع الرسايل ديي

زياد:في ايه

مازن:مش عارف والله يبني

زياد:بقالك كام يوم متغير كد مالك يسطاا

مازن:من كام يوم جالي رساله من رقم غريب فيها عنوان وبيقول مراتك بتقابل شباب عند المكان ده وعمل بلوك ملحتقش ارد رحت وملقتش حد فضل كل يوم ارقام غريبه تبعتلي بعنوان ونفس الكلام انا ببقي هتجنن وبروح المكان مبلاقيش حد ودلوقتي برضو باعتلي عنوان وبيقولي مراتك بتقابل حبيبها ف المكان ده والمره دي مبكدبش مراتك بتخونك مش عارف اروح ولا اي

زياد بضحك:اي الهبل ده يبني ده تلاقي حد بيشتغلك سيبك منه بق

مازن:مش عارف والله يا زياد 

زياد:فكك من الهبل ده يا مازن

مازن:لا انا هروح واخر مره

زياد:يبني فكك بقا

مازن:لا لا هروح خلي بالك انت م الشركه انا رايح

زياد:لازم تنفذ اللي فدماغك ماشي يا مازن

 بقلمي مريم حسن سليمان 
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
غرام بتوتر:تمام

البنت:خدي راحتك

غرام:ش شكرا هيا فين صحبتك 

شاب:هههه انا صحبتها

غرام بخوف:ان انت مين

الشاب:اقعدي بس كده انتي راحه فين

غرام:م م مين ده 

البنت:طب انا هسيبك انا بقا يا سامر

سامر:اوك

غرام بخوف:استني انتي راحه فين

سامر:اي ي قطه في ايه متهدي كده وتقعدي

غرام بخوف اكبر:ا ا انت ع ع

سامر بمقاطعه:انتي لسه هتهتهي

غرام:انت عايز اي 

سامر:ولا حاجه اقعدي خمسه كده مستني واحد جاي

غرام:واحد مين انتو عايزين اي

سامر:ده صوت حد طالع صح

وارب الباب وشد غرام عليه

مازن:ونا اللي بقول دي غرام محترمه طلعتتي ش***

يتبع الفصل السادس اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية غرامي"اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات