القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية غرامي الفصل السادس بقلم مريم حسن

 رواية غرامي الفصل السادس بقلم مريم حسن

رواية غرامي الفصل السادس بقلم مريم حسن

part(6) 🧡..

غرامي 🧡..

مازن:ونا اللي بقول دي غرام محترمه طلعتي ش**** 

غرام بعياط:وسع كده ابعد عني

سامر:اي يروحي مـالگ

غرام بعياط:والله ما اعرفه ي مازن والله اول مره اشوفه اصلا انا ..انا كن

مازن:بس اسكتي مش عايز اسمع حاجه انتي طا

زياد:مازن اوعي تقولها

مازن:زياد بتعمل ايي

زياد:مكنش ينفع اسيبك تيجي لوحدك جيت وراك بس متقولهاش ي مازن

غرام:والله انا ما اعرفه انا اول م

مازن:انتي تسكتي مش عايز اسمع صوتك

زياد:مازن سيبها تتكلم 

غرام بعياط:طب خليني اشرحل

مازن بصوت عالي:مش عايز اسمع حاجه اخرصيي

سامر:ايدا يروحي انتي ازاي عايشه مع الكائن ده مش قولتلك تعالي عيشي معايا ونهرب انا ونتي قولتيلي لما اخد فلوسه

غرام بعياط:والله انا مااعرف هو بيتكلم علي اي وبعياط اكتر:حد يصدقني انا معرفوش والله

سامر:بتستعري مني يحياتي ينفع كده

مازن:اه يا بن ال**** وضربه

زياد:مازن اهدي بس كده يلا تعالو ننزل بس كده عايزك في كلمه

مازن:معدش فيه كلام هيتقال دول*** بتخونيني ي غرام ونا اللي فاكرك محترمه طلعتي شيطان

سامر بابتسامه صفرا:ابقي طمنيني عليكي يروحي

زياد شد مازن وقال ل غرام يلا ونزلو تحت

مازن:فيه ايييه ؟

زياد:هقولكو بس مش هنا تعالو نركب العربيه ونمشي 

مازن:ها قول

زياد:ماشي

  بقلم مريم حسن سليمان
♥️ ♥️ Flash Back:
زياد:اكيد انا مش هسيب مازن المره دي يروح لوحده وكمان وهو مضايق كده ممكن يعمل حاجه لازم اروح وراه

♥️♥️تحت البيت اللي فيه غرام♥️♥️

زياد:اي ده مين اللي طلعوه من ورا الشجره دول لاء وبيبصو ل مازن وهو طالع وبيضحكو لازم انزل م العربيه واقرب شويه اسمعهم

اسامه:اتمني يطلقها ونخلص بق عشان غرام دي بتاعتي من زمان اصلا

شهد:اكيد هيطلقها انت مش شايفه اصلا طالع والغضب مالي وشه ازاي

اسامه:بس الخطه جامده 

شهد:افكارك دي بتجيبها منين

اسامه:انا اسامه الشناوي مفيش حاجه تصعب عليا

شهد:هههه يام سهل

اسامه:تعالي تعالي نمشي ونستني اتصال من سامر

شهد:اوك

♥️ ♥️ Back..

مازن:اييه .. يعني اللي كان بيبعتلي الرسايل دي هواا؟

زياد:ايوا اكيد

غرام:صدقت انا والله معرفهمش

مازن:ششش،انا هطلع اوريه ازاي يعمل كده 

زياد:استني ي مازن مينفعش كده هتعرفهم انك عرفت واحنا مش عايزين كده يلا روح انت يصاحبي 

مازن:طيب 

زياد:ماشي يصحبي سلام 

زياد لنفسه(هقربكو من بعض مهما حصل )

♥️♥️في البيت♥️♥️

مازن:احم غرام انا اسفف

غرام:اسف ..ده انت حتي مخلتنيش ابررلك

مازن:اسف والله انا ساعتها مكنتش شايف قدامي

غرام:خلاص ..انا داخله انام

شدها من ايديها

مازن:قولتلك اسف

غرام:اعتزارك مرفوض

مازن:ده اخر كلام؟

غرام:ايوه

مازن:تمام

♥️♥️اليوم التالي♥️♥️

غرام:انا عايزه اروح اقعد مع خالتي يومين

مازن:تمم ..جهزي هدومك

غرام:تمم
 
بقلمي مريم حسن سليمان 
♥️♥️♥️♥️
رحمه:اهلا اهلا بحبايبي 

غرام/مازن:اهلا يا خالتي /اهلا يا ماما

ليلي:منورين

غرام:بنورك

مازن:احم طب انا همشي انا بقي يماما عندي شغل وغرام هتقعد معاكو يومين عايزه تغير جو وكده

رحمه:ماشي يحبيبي غرام تنور ف اي وقت

مازن:سلام

مازن مشي

ليلي:تعالي ي غرام اطلعك الشقه 

غرام:تمام

ليلي:اتفضلي ،عحبتك

غرام: اهه جميله 
#للكاتبه_مريم_حسن
ليلي:بجد انتي طيبه اوي ي غرام

غرام بإبتسامه:شكرا يحبيبتي 

ليلي:طب انا هسيبك ترتاحي 

غرام:تمام يقمرر 

   بقلمي مريم حسن سليمان 
♥️ ♥️♥️♥️ ♥️

زياد:ها يصحبي عملت ايي

مازن:عملت اي ف ايهه

زياد:زعقتلها صح؟

مازن:محصلش

زياد بشك:مش مصدقك بس تمم 

مازن:يبني مزعقتلهاش دي حتي قالتلي عايزه اقعد مع خالتي يومين و وديتها عادي

زياد بتفكير:حلو اي 

مازن:هو اي للي حلو 

زياد:احم ولا حاجه في اجتماع دلوقت

مازن:ايوه عارف ..يلا
   
بقلمي مريم حسن سليمان 
♥️♥️♥️♥️♥️

رحمه:قوليلي بق يا غرام مازن مضايقك بيزعقلك كده

غرام:لا ي خالتو مازن كويس معايا حتي ده محترم اوي وطيب وبيعاملني حلو

رحمه:الحمدلله يحبيبتي طمنتيني

ليلي:هو مازن مش هييجي يقعد معانا يومين ولا ايي؟

غرام:مش عارفه 

ليلي:اهو جه

مازن:مساء الخير

رحمه/ليلي:مساء النور

رحمه:تعالي يحبيبي اقعد كل مع مراتك من ساعه ما جت وهيا مش عايزه تاكل

مازن:احم مش عايزه تاكلي لي ي غرام

غرام:عادي مليش نفس

رحمه:اكلي مش عاجبك نطلبلك دليفري 

غرام بسرعه:لا يا خالتو اكلك جميل ده حتي شكله حلو بس انا ماليش نفس

رحمه:طب تعالي هنا اي خالتو دي انا خلاص بقيت ماما يعني تقوليلي ماما

غرام:حاضر يا ....ماما

رحمه:ايوه شاطره طب انتي مكسوفه تاكلي قدامي انا وليلي انادي سماح تطلعلك الاكل فوق

مازن بزعيق:خلاص بقا انشالله ما طفحت 

رحمه:مازن في ايه

غرام الدموع اتملت فعنيها وقامت تجري ع الاوضه وليلي راحت وراها

رحمه:مازن عيب اللي عملته ده

مازن مبيردش

رحمه:مازن انا بكلمك

مازن:نعم

رحمه:ينفع اللي عملته ده كسفتها قدامنا كده

مازن:انا مقلتش حاجه غلط هيا مش عاوزه تاكل فكك منها بقا

رحمه:اي فكك منها دي مازن دي مراتك وبنت خالتك كمان وكانت لسه بتشكر فيك وتقول انك كويس وبتعاملها حلو 

مازن ببرود:طيب

رحمه:قوم صالحها يلا

مازن:ماما خلاص بقا

رحمه:عشان خاطري

مازن:اووف ..طيب

   بقلمي مريم حسن سليمان
    ♥️♥️♥️♥️♥️♥️

ليلي:غرام معلش تلاقيه مضايق من حاجه اهدي طيب عشان خاطري

غرام مسحت دموعها:خلاص عادي مش زعلانه

ليلي:طب اضحكي

غرام ابتسمت

ليلي:ط

الباب خبط

غرام:اتفضلي 

مازن دخل

ليلي:طب انا هخرج انا عايزه حاجه ي غرام

غرام:!خليكي معايا

ليلي:لا يلا باي

غرام:طيب

مازن:انا اسف

غرام:تمم

مازن:اسف انا كنت مضايق كان فيه مشكله ف الشركه وكده

غرام:خلاص تمم

مازن:مسامحاني

غرام:ايوه 

مازن:طيب هجيب ناكل بقي

غرام:طيب
  
 بقلمي مريم حسن سليمان 
♥️♥️♥️♥️

ليلي:هروح اذاكر شويه يماما

رحمه:ماشي يحبيبتي

ليلي راحت اوضتها ومسكت فونها 

ليلي:احم الو

زياد:الو

ليلي:ها كنت عايز ايي

زياد:عايز اقرب مازن وغرام من بعض ينفع تساعديني

ليلي:اكيدد هساعدك ..بس هنعمل ايه

زياد:هقولك بصي ******** بس كده

ليلي:يالهوي

يتبع الفصل السابع اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية غرامي"اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات