القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية رغم أحزاني الفصل الرابع بقلم ياسمين غانم

 رواية رغم أحزاني الفصل الرابع بقلم ياسمين غانم

رواية رغم أحزاني الفصل الرابع بقلم ياسمين غانم

البارت الرابع💚
بليل عند اميره في غرفه النوم
برق بيخبط علي الباب اوضتها
اميره: برق انت ايه جابك دلوقتي 
برق: بصراحه ي اميره في حاجه انت متعرفهاش انا بخاف انام لوحدي علشان بحلم بلاحلام مخيفه 
اميره: لا والله ومن ايمتى ده 
برق: بتمثيل من وانا طفل اول كنت بنام مع رعد و بعد كده لما خطبت ريم كنت بنام معاها فانا قولت اني اتجوزت في مش فيها حاجه لو جيت نمت هنا 
اميره: أنت مجنونه تنام هنا فين و بغيره وبتنام مع ريم ازاي وهي مش مراتك 
برق: انام هنا في اوضتك لو مش موافقة مش مهم انام مع ريم زي الاول 
اميره بغيره و عصبيه تنام مع مين ي روح امك 
وانت يصغير تنام لوحدك 
برق بتمسكنه: خلاص ي اميره مش عايز نام 
اميره: استني انت هتنام فين 
برق: بهدوء عند ريم كالعاده 
اميره نعم: ازفت ادخل نام علي كنبه 
برق: بقولك مش بعرف انام لوحدي 
اميره ايوه مش فاهمه برضو مانت هتنام معايا في اوضه 
برق: لا انتي مش فاهمه انا قصدي انام معاكي علي سريرك 
اميره: نعم ي سافل انت 
برق: خلاص ي اميره مش هنام هنا 
اميره: خلاص هتنام علي السرير بس بشرط 
برق: بضحكة خبيثه: اشرطي ي حبيبتي الاوضه اوضتك
اميره: اولا كده بلاش حبيبتي دي حبك برص ثانيا هتنام علي طرف السرير وهيبقي في بينا خط محدش فينا يتخطى الحد ده 
برق: بخبث اتفقنا ي حبيبي 
اميره : برق اسكت ويلاه علشان ننام عندي كلية الصبح 
وبعد شويه 
برق: اميره حبيبتي انتي لسه صاحيه مفيش رد 
برق: اميرتي انتي صاحيه وبعدها بياخدها في حضنه ويناموا 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ريم قاعده تحت في الجنينه 
احمد: ريم انتي قاعده لوحدك ليه وبتعملي ايه 
ريم: بقرف وانت مالك
احمد: انا جوزك علي فكره 
ريم: بلغصب ولا نسيت انت مفروض عليا 
احمد: عندك حق وسابها ومشي 
ريم: هيا كانت ناقصك انت كمان 
و الزفت التاني ده مش بيرد ليه 
ريم: الووووووو ايوه ي زفت كل ده 
المتصل: اسف ي ست الكل كنت بظبط اللي طلبتي 
ريم: يعني جهزت كل حاجه 
المتصل: ايوه ي هانم كله تمام 
ريم: تمام اوى نفذ بكره 
المتصل: تمام ي هانم سلام
في اوضه احمد بيتكلم في الفون 
احمد: ايوه هاجي بعد بكره 
السكرتير: يعني احجز لحضرتك 
احمد: ايوه يا بني وكمان جهز ورق الصفقه الجديده 
السكرتير: كله جاهز ومستني أمضت حضرتك 
احمد: تمام اوى كده وانا انشاء الله هكون عندك بعد بكره 
السكرتير: تؤمرني بحاجه تانيه ي فندم 
احمد: لا سلاام 
احمد: لازم أسافر كفايه لحد كده انا كنت فاكرها بتحبني زي مانا بحبهاا بس شكلي كنت غلطان
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اميره بتفوق من النوم تلاقي نفسها في حضن برق بتصوت وتقوم جري
اميره: عااااااااا ايه ده 
برق: في ايه حد ماتتت 
اميره: انت ازاي ي استاذ ي محترم تسمح لنفسك تحضني وانا نايمه 
برق: انا برضو اللي حضنتك ولا انتي 
مش انتي برضو قولتيلي انك عايزة تنامي في حضني ولا كمان بوستني 
اميره مصدومه: 😳 انا مستحيل اعمل كده انت كدب 
برق: لا والله يبقي انا طيب مش فاكره لما بوستني من شفايفي وانا اقولك اميره حبيبتي مينفعش كده استنى بعد الفرح قولتي خلاص هتنامى ساكته 
اميره: مبرقه عيونهاا مستحيل اعمل كده برق كان هيتكلم بس الفون تن تن تن تن 
برق: ايوه عايز ايه 
رعد: صدق انا غلطان كنت هباركلك علي الزواج
برق: متشكر ي عم الله يبارك فيك عاوز حاجه بقي
رعد: يلااا اتعدل وانت بتتكلم واديني اميره اباركلها 
برق:خدها معاك 🙄هاااا أنت عرفت ازاي اني اتجوزت اميره مش ريم وان هيا معايا دلوقتي
رعدبثقه: متنساش انا ثعلب المخابرات اخلص ادهالي
برق: انا شامم ريحتك في الموضوع ليه 
رعد:عيب عليك ي حضرت المقدم
برق: بس اقنعت جدي ازاي 
رعد: جدك عارف كل حاجه 😂
برق:طيب ليه المرمطه من االاول بس جدع عرف منين 
رعد: متنساش ده مهران الاسيوطي مش أي حد 
برق: مش عارف ايه العيله دي كل متكلم مع حد يقولك انا مش أي حد طيب مانا عارف انك ممكن توم اتنين او تلات 
رعد: يا ابني اكبر بقي انت مقدم والله حاسس انك اخدتها واسطه 
برق: واخدينها مع بعض ولا نسيت 
رعد: انجز علشان مش فاضيلك
برق: حاضر وانجز شويه في الكلام 
رعد: كنت بتعمل ايه مستعجل ي شقي 
برق: بس يا حيوان اتفضل معاك اهي خدي ي اختي 
اميره: اختك 🙃
رعد: ازيك ي ميرو اخبارك ايه ومبارك عليكي الزواج 
اميره: الله يبارك فيك ي ابيه انا تمامالحمدلله اخبارك أيه و طمني اسكندريه حلوه هتيجي ايمتى وحشتني اوووي ي ابيه 
برق: ميرو ايه و حشتني أيه ي حيوانه انتي اجيب اتنين ليمون احلي 
اميره: والله يبقا كتر خيرك علشان الجو هنا حر 
برق: والله الجو بقي حر بس من شويه كان حلو 
رعد:خلاص بلاش لعب الاطفال ده انا مش فاضيلكم سلااام برق انجز شويه فاضل علي المهمه 5ايام وانت لازم تعرف المعلومات ودرسها كويس 
برق: بجدية: انا طلبت نسخة من سياده اللواء وجاتني وهشتغل عليها انهارده وبكره هكون عندك 
رعد:كده تمام و فهد هينزل معانا سلام 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في بيت مريم 
والدها (محمد):هاتي الفلوس ي بت الكلب 
مريم:قولتلك مش معايا فلوس اجبلك منين مانت اول باول واخدهم 
والدها: مليش دعوه انا عايز 500 اكيف نفسي
مريم:مش مكسوفه من نفسك وانت بتقول كده ماتنزل تشتغل احسن 
والدها: هههههه اشتغل قال اشتغل هاتي ي بت الكلب الفلوس احسنلك 
مريم: اوووف قولتلك مش معايا فلوس افهم بقي 
والدها: بيفكر 🤔 ميضرش برضو مش معاكي فلوس يبقي انتي تنفعي 
مريم باستغراب:ازاي انفع يعني اقطعلك صابعي والفهولك يمكن ي نفع 
والدها: لا ي اختي هما بيطلبوا مني كتير بس جه وقتك 
مريم مش فاهمه:انت بتقول ايه 
والدها:يعني اللي يخسر من اصحابي يقدي معاكي الليله بدل متنزلى وتعبي نفسك ودوري علي واحد 
مريم:وافقه مش مستوعبة حاجه من اللي باباها بيقولها انت هتوسمهم عليا بنتك ي راجل ي ناقص 
والدها: أخرسي وضربها بلقلم وانا ايه عرفني انك بنتي انتي بنت واحده فاجره
مريم: قطع لسانك ماما اشرف منك ي زبالة عايز فلوس اهيه غور بيها بقي 
وخرجت من البيت مريم اوووووف ي رب توب عليا من ده اب وتفتكر لما حاول يبعيها لصحابه علشان خسر في القمار معاه (بعدين هحكي الموقف)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مريم راحت علي شقه رعد
رعد بستحقار: ياهااا وجيه كمان بدري 
مريم: بقولك أي انا مش فاهمه حاجه من اللي انت بتقوله ده 
رعد بعصبيه اتكلمي كويس ي حيوانه 
مريم: مين دي الحيوانه ي حيوان انت 
رعد بغضب: مسكها من ايديها من اللي حيوان ي بت انتي 
مريم بخوف: اااا ابويا اه ابويا حيوان 
رعد: في حد بيقول علي ابوه حيوان
مريم: بعصبيه انت. عايز ايه مش عاوزني اشتغل عندك شهر خلاص انا موافقه 
رعد: يعني انتي موافقه علي الشغل اللي انا عايزك فيه 
مريم: ايوه طبعا 
رعد: طيب الاوضه فوق تاني واحده علي ايدك الشمال  
مريم: باستغراب انا مالى ومال الاوضه 
رعد: ولبس علي السرير 
مريم: هايا ي باشا انت كريم اووى يعني هاخد فلوس كتير و كمان لبس لا ده انت كريم اوووي
رعد: اخرسي اسكتي خالص انا قرفان منك اصلا 
مريم بقرف طيب و جيبني ليه مانت قرفان مني 
رعد: سكت ومتكلمش انجزي هطلع اعمل مكالمه وجاي تكوني جاهزه وطلع 
مريم: والله مجنون انا مالي اطلع اشوف البس عشان اخلص منه 
(والله ي مريم انتي اللي مجنونة 🤨😂) 
مريم بتطلع الاوضه ورعد بيدخل وراها 
مريم:ووووووااووووو دي غرفه النوم ولا سويت بحاله دي قد بيتنا كله 
رعد واقف ساند علي 🚪: عجبتك 
مريم:اتحرجت عادى يعنى 😒
رعد:يبقى نشوف الموضوع ده بعيدين ادخلي البسي 
مريم باستغراب: البس ليه انا هشتغل بهدومي 
رعد: بهدومك ازاي انتي مجنونه انجزي انا ورايا شغل 
مريم:وانا مالى.وراك شغل او لا وانت عايز من هدومي ايه 
رعد: انتي عامله نفسك مش فاهمه بس هقولك علشان ميبقاش ليكي حجه انا هقضي اليوم معاكي زي أي حد بتقضي يومك معاه متخافيش هبسطك
مريم مصدومه: ومش مستوعبه لتاني مره في نفس اليوم تتعرض لنفس الموقف 
مريم: نزلت بقلم علي رعد زي الصاعقه 🤛😲
رعد:مصدوم من اللي حصل وماسكها من شعرها انتي بتضربني ي بنت الكلب دا عمرها محصلت 
مريم:بقوة: وهى حصلت و اوعي تفكر تقول القرف اللي قولت تاني والا.😶
رعد: والا ايه ي حلوه وبيقرب عليها ومريم بترجع لوره مريم بتبص جنبها علي حاجه بتشوف سكينه 
مريم:لو قربت مني هموت نفسي وانت هتلبس الجريمه 
رعد بيضحك والله😂 طيب اعمليها 
مريم:والله هموتك و......... يتبع 

لمتابعة الفصل الخامس اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة 
"رواية رغم أحزاني" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات