القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية إبن عمي الفصل الثاني بقلم أميرة محمود

 رواية إبن عمي الفصل الثاني بقلم أميرة 



رواية إبن عمي الفصل الثاني بقلم أميرة محمود

روايه ابن عمي
بارت2
احمد روح البيت لقي نور واقفه بردك في المطبخ بتاكل
احمد هو انتي بردك مبتتعشيش معاهم ليه يابنتي بدل مابتخوفيني كل يوم كده
نور ، بخوفك ليه شوفت عفريت

احمد ,😂😂 عفريت اوزعه
نور ، طب تصبح ع خير 
احمد ، خلاص خلاص اقعدي نتعشي سوا تصدقي أنا بنام كل يوم جعان تاني مره اتعشي من يوم ما بقيت دكتور

نور، ليه هما الدكاتره مبيتعشوش🤣🤣
احمد ، لا وحياتك بخلص العمليات وببقي هموت وانام
نور ، طب أنا خلاص كده شبعت أنا هطلع انام ويارب اعرف انام
احمد ، هو انتي مبتعرفيش تنامي ليه بتفكرى في حبيبك اللي كنتي بتكلميه ومدتنيش اهتمام وانا بصبح عليكي
نور ، اه قصدك بابا اه هتلاقيني مأخدتش بالي واللا حاجه أنا بخاف انام في الأوضه لوحدي تصبح ع خير

احمد ، وانتي من أهله وطلع كل واحد غرفته
نور ، كويس أنه اتحرق دمه زى ماحرق دمي أما انام بقي يارب اعرف انام يارب
هنا اتصلت باحمد 
هنا ، ايوا يا بيبي وصلت
احمد ، الحمد لله ياقلبي 
هنا ، احمد بجد هاتيجي معايا العيد ميلاد
احمد ، أن شاء الله هو بيتها فين
هنا ، لا يااحمد هي عملاه في نايت كلاب
احمد ، ديسكو بقي أنا ع اخر الزمن اروح ديسكو لا طبعا مش هروح لا أنا ولا انتي
هنا ، والنبي يااحمد عشان خاطرى اول واخر مره هي عزمتني كذه مره أنا وأنت وانا عايزه اروح عشان اغيظها انك اخترتني أنا 
احمد ، اتهدي ونامي
هنا ، هنروح ماشي
احمد ، خلاص ماشي 10دقايق بس
هنا، انا بموت فيك يا بيبي😘😘😘😘
احمد ، تصبحي ع خير
هنا وانت من اهله
ناموا كل ابطالنا 
صباح يوم جديد
جودي كالعاده، يانور ياله المحاضرات هتفوتنا
نور ، فتحت لها ماشي ياله انزلي وانا جايه وراكي
نور لبست دريس طويل اوف وايت وطرحه كاشمير ونزلت
لقت احمد قاعد بيفطر عشان رايح المستشفي وراه عمليه
نور قعدت هي وجودي يفطروا ومحمد وأحمد 
محمد ، هتوصلهم انهارده زي امبارح يااحمد
احمد ، ماشي يابابا مانا بقيت سواق الهوانم
جودي ، انت تطول تبقي السواق بتاعي 
احمد ، بس يابت 
جودي، بت دى تقولها لهنا بتاعتك
احمد ، وبعدين بقي
محمد ، وبعدين انتو الاتنين انتو محسسني انكو لسه بيبيهات
نور ، بس يابنتي اخوكي الكبير
احمد ، سمعه الكلام اهي اوزعه عنك بس بتفهم
نور اضايقت وقامت خرجت قدام العربيه
جودي ، ينفع كده اهي زعلت
محمد ، احمد روح اتأسفلها احسنلك 
احمد زعل أنه ضايقها اوى وخرج لها 
احمد ، أنا آسف بس عةفكره اوزعه دي مش شتيمه ده وصف
يعني لو قولتيلي ياعمود النور عادي مش هزعل
نور، ضحكت طب ياله يااااه راح بصصلها قوي راحت قايله يا دكتور احمد
ركبوا العربيه وهما في الطريق وقف عند سوبر ماركت ونزل جاب شنطه عطاها لنور يصالحها
احمد ، اتفضلي يا دكتوره نور الشنطه دي كلها ليكي ومتعطيش لطفاسه حاجه
نور ضحكت واخدتها منه 
نور ميرسي يا دكتور
جودي ، أنا اللي وحشه دي الوقت ماشي يا احمد
احمد، اسمي الدكتور أحمد 
جودي، بس ياله
نور ، الحمد لله وصلنا انزلي بسرعه عشان تعبت منكم وهي نازله بصت لاحمد من شباك العربيه ووقفت
نور ، ميرسي ع الحاجه دي 
احمد ، بصلها يعني مش زعلانه
نور ،توأ اصلا انتي بتوصف مش بتشتم ياله سلام عشان داخلين.
احمد مشي راح المستشفي يخلص اللي وراه وبعد ماخلص العمليات قابل هنا في المستشفي بتقوله
هنا ، ياله يا احمد نروح عشان نلحق العيد ميلاد
واخدها روحها عشان تجهز وهو يجهز
احمد داخل الفله لقي نور قاعده لواحدها ع الأرض في الجنينه احمد راحلها
احمد، القمر سرحان في ايه
نور ، خضيتني بابا وحشني انا حاسه اللي عملته غلط اني مكملتش في الصعيد وسبته
احمد ، أكلم بابا يكلمه يجي يعيش معانا هنا
نور ، ياريت والله بس بابا مش عايز يسيب البيت خالص بيقول بيشم ريحه امي فيه فمبيفكرش أنه يبات بعيد 
احمد، هو كان بيحبها قوي كده 
نور ، كان اي ده مازال 
احمد ، طب قومي ياله ندخل جوه واجت تقوم رجلها مقدرتش تقف عليها عشان قاعده بقالها فتره وكانت هتقع راح احمد شدديها من وسطها وفضلوا باصين لبعض
نور ، احم خلاص بقيت كويسه
احمد، حلوه قوي
نور، هي اي
احمد عنيكي 
نور ،شكرا
ودخلوا وكل واحد راح غرفته
نور دخلت اوضتها تبص في المرايه ع عينيها وكانت فرحانه قوي من نظره احمد 
احمد دخل غرفته بيقول لنفسه ايه العنين دي اول مره اشوف عيون جميله كده هي عسلي واللا اخضر وبعدين فاق لنفسه وقال بس ميصحش أنا بحب خطيبتي ودي بنت عمي يعني اختي وجهز ونزل يروح العيد ميلاد مع هنا
احمد اخد هنا وراحوا العيد ميلاد
هنا اول ما وصلت عماله ترقص جامد مع احمد عشان تغيظ ندا صحبتها
ندا بتقول لصاحبها جبت اللي قولتلك عليه 
صاحبها، اه وهو كيس العصير ده وركزي اوعي تعطيه لحد تاني المخدرات اللي فيه تقيله ع اي حد
ندا، شكرا يا بيبي
ندا وقفت تطفي الشمع واصحابها كلهم واقفين حواليها واجت لهنا وأحمد وقالت أنا عارفه انكم مالكمش في الويسكي فجبتلكم العصير ده واهو مغلف عشان كل اللي هنا خمور
هنا، شكرا ياقلبي كل سنه وانتي طيبه
ندا ، وانتي طيبه ياروحي جبتلك بالمنجا وأحمد بالتفاح عشان عارفه بيحب التفاح
ندا سابتهم ومشت بعد ماحرقت دم هنا وبعدين قالت لنفسها اهو هيشرب عصيره وهيبقي مسخره والله لاخد حقي منكم

احمد، ياله ياهنا أنا تعبت عايز انام كان ورايا شغل كتير 
هنا، ياله يا بيبي 
سلموا ع ندا ومشوا
ندا ، بضحك الليله ليلتك ياقطه🤣🤣

احمد وصل هنا البيت وروح ع بيته وهو نازل اخد العصير من العربيه وشربه عشان كان عطشان ودخل البيت لقي نور بردك في المطبخ 
احمد ، هو انتي في المطبخ بردك 
نور، بستناك عشان تتعشي معايا
احمد المخدر اللي في العصير عمل مفعوله ومعدش حاسس بنفسه
بعد ساعتين فاق احمد لقي نور مرميه جنبه عالارض وهدومها مقطعه وكلها دم
احمد ، ايه اللي أنا عملته ده انا عملت كده ازاي وراح شايل نور مطلعها اوضتها وقعد يفوق فيها بالراحه
نور ، فاقت قعدت تترعش جامد وتغطي نفسها

احمد، هو اي اللي حصل اهدي بس 
نور ، بصوت مبحوح اطلع بره اطلع بره وقعدت تصرخ جامد كل اللي في البيت صحوا وقعدوا يدورا الصوت جاي منين 

لمتابعة الفصل الثالث اضغط هنا


reaction:

تعليقات