القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية روح الصقر الفصل العشرون بقلم بسملة بدوي

 رواية روح الصقر الفصل العشرون بقلم بسملة بدوي

رواية روح الصقر الفصل العشرون بقلم بسملة بدوي

روح الصقر (عوضني صعيدي)
البارت 20
 صقر بغضب شديد....... روووح وراح شدها من أياد ،ومسكها من خصرها جامد وقال بتملك ........ ايه الي عملتيه ده يروووح انتي معتيش صغيره على كده وحرام وكمان مفيش اي اعتبار ليا اي مين ده كمان .
رووح بدموع وشهقات من كلامه الجارح وقالت ....... دددده اياد .
اياد بغضب....... انت بتزعق لي .
قاطعه صقر ببوكس في وشه وقال ...... مين قالك اتكلم وانا وجهتلك كلام انا بتكلم مع مراتي .
ووجهه كلامه روووح ...... مين ده وبيشاور على اياد .
روووح بصوت أقرب للبكا...... ده اااياد 
صقر بغضب........ ايااااااد مين .
اياد بصوت عالي ........ صديق الطفوله ، روووح صاحبتي وصاحبه طفولتي .
صقر بغيره ........ نععاااااام وبتحضنيه .
رووح بفزع من صوته العالي ....... عععادي ،اااخويا اااا في الرضاعه ععععادي.
صقر بهدوء عكس الي جواه......... ولو برده ،وبعدين ده اياد الي حكاتيلي عنه في المكتب.
روووح بتهزر راسها بمعني ايوه .والدموع في عيونها بسبب ضغطه جامد على خصرها ،صقر خفف ضغطه عليها وبعدين قال بتفاجئ مني .
مني بمرح ....... ايوه مني لسا فاكر ،بقالي سنه واقفه وبعدين صفرت وبتقول ...... يبختك يعم مراتك صاروخ وبعدين راحت لروح وقالت ..... محسوبتك منى بنت عم هولاكو ده وبتشاور على صقر .
صقر بصلها بتهديد وبعدين قالت بخوف ....... طب أما الحق المحشي الي ست الكل عملاه اصلي هموت من الجوع ووحشوني جامد وزين كمان مشفتهوش من زمان .
صقر اول ما سمع اسم زين اتعصب جامد وروح مسك أيده بمعني اهدي .
قاطعهم صوت زين وهو بيقول بخبث وشر.......... وانا كمان اتوحشتك جووي يرووح اخوكي وجيت لك بنفسي اهو 
صقر بغضب جحيمي وعروقه بارزه.......... زيييييين انت ايه الي جابك وهربت ازاي وربنا مهرحمك ،انت جيتلي برجليك المرادي وراح ليه ولسا هيضربه 
قاطعه زين وهو بيرفع المسدس في وشه وقال بتهديد وشر....... عندك خيارين إما اخد رووح من غير وجع دماغ وي دار مدخلك شر لاما هجتلك وبرده هاخد روووح جولت اي 
صقر بغضب........... وربنا مهرحمك اجتليني اجتلني يالا وبس وربنا مهخليك تلمس شعره منها .
مني بصدمه وزعر........ في اي ايه الي بيحصل هنا ده ،وفي اي يزين لي بتقول كده نزل المسدس يالا .
زين رفع المسدس ولسا هيضغط قاطعته روووح بخوف ...... زين زين استني هتعمل اي خلاص هاجي معاك بس سيبه سيبه خلاص نزل المسدس يالا نزل المسدس والنبي .
صقر بغضب جحيمي....... روووح ابعدي يالا .
مني قربت من زين وبتقول بهدوء........ زين زين حبيبي سيب المسدس في اي براحه سيب المسدس هتبقى قاتل يزين سيبه يالا.
زين بشر ...... ملكش دعوه انتي ي مني ابعدي روحي البيت اخلصي يالا .
مني بغضب........ مهروحش يزين وبقولك سيب المسدس عشان انا ظابط وكده هقبض عليك يالا .

زين بشر ........ ابعدي احسن لك ،لسا بتقرب زين زقها ،وكانت هتقع بس اياد مسكها .
اياد بغضب ........ سيب المسدس ي زين سيبه .

زين ضغط عليه والطلقه طلعت بس رووح دفعت صقر بسرعه وجت فيها .

صقر بخضه........ رووح روووح .
روووح ماسكه أيده ...... ب.ح.ب.ك
صقر بدموع وفرحه أنه سمع الكلمه واخيرا.
روووح بتقفل عينيها وبتستسلم للدوامه السودا الي بتسحبها.
صقر بصوت عالي...... روووح متغمضيش متغمضيش عيونك يروح وبيشيلها وبيجري على العربيه واياد ومنى معاه وبيسوق بسرعه المستشفي.

عند زين لسه واقف بصدمه مكانه في القصر سمع صوت مها وهي بيتقول بشماته وفرحه........ اخيرا احسن حاجه عملتها في حياتك  
زين مردش ،مش قادر يصدق الي هو عمله وقعد يقول ....... قتلتها قتلتها ب ايدي ،انا غبي ووقع في الأرض وقعد يعيط .
كل ده ومها واقفه ببرود ،زين قام بسرعه وخرج من القصر .

مها قاعده ببرود وبتشرب عصير وامها جنبها وقالت بسعاده ..... اخيرا ي ما اخيرا غارت في داهيه ،اخيرا ، انا فرحانه اوي حاسه اني هموت من الفرحه .
كل ده وهنيه قاعده على الكرسي وبتبصلها بكره واشمأزاز .
مها بتبادلها النظره ببرود وغرور وقالت ...... شوفتي اخر الي يواجهني وبيقف ضدي ،زمانك الوقتي كنتي قاعده مرتاحه وبتشربي عصير معايا بس انتي غبيه اختارتي غلط وده جزاءك مني ووقفت وقربت من هنيه وقالت ....... روووح هتموت وانتي هتموتي وكل حاجه هتكون ملكي لوحدي كل حاجه وقعدت تضحك زي المجانين .
هنيه بتبصلها بغضب شديد.
مها بشر و عارفه لو نفدت زيك المره الي فاتت هقتلها برده لحد ما تموت ، وبعدين قالت بصي وطلعت الفون واتصلت على حد وقالت بشر ...... عايزاك ترووح مستشفي البلد وتسأل عن واحده اسمها رووح لسا جايه من شويه وتروح تقتلها ،والفلوس هتوصلك
وقفلت وبتبص لهنيه بشر وقالت ......... شوفتي الي بيتحداني آخرته اي .

وقربت من هنيه وقالت والوقتي جه دورك ،قامت هنيه من على الكرسي بصعوبه جامد وبتتحمل الألم وقالت بصعوبه وبتنهج اكنها كانت بترجي............ م.ش هسمحلك . ابدا. تنفذي. الي في بالك. ابدا 
مها بغضب قربت منها ، قامت هنيه جايبه الفازه الي جنبها وضربت مها بيها .
ازهار بشر....... اي الي عملتيه في بنتي ده ولسا راحه لهنيه قامت هنيه مصرخه وزقتها جامد ووقعت واتخبطت في الحيطه.
هنيه بصعوبه وبتنهج وبتصرخ جامد صباح طلعت لفوق عشان كل ده كان في جناح هنيه وقالت لصباح 
..... أبعديها عني.
ازهار اغمى عليها 
وصباح ساعدت هنيه لبره 
و هنيه جريت على العربيه ونادت على السواق وقالت ....... خدني بسرعه لمستشفي البلد بسرعه .

عند صقر كان قاعد قدام غرفه العمليات هو واياد الي حزين على صاحبته الي شافت كتير في حياتها من ظلم وقهر ومني الي مصدومه من الي حصل .
قاطعهم صوت الدكتور وهو بيقول ........ البقاء لله وحده شدوا حيلكم

لقراءة ومتابعة القصص والروايات كاملة انضم الينا عبر التلجرام اضغط هنا



reaction:

تعليقات