القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية تغيرت لأجلها الفصل التاسع بقلم آية عزازي

رواية تغيرت لأجلها الفصل التاسع بقلم آية عزازي

رواية تغيرت لأجلها الفصل التاسع بقلم آية عزازي

البارت التاسع ♥️🧚
#تغيرت_لأجلها🖤⛓️

إياد:وانا هقولك بس تخرجنى من هنا.
المقدم عامر:وانا موافق.
إياد: رحيم...
المقدم عامر:كنت شاكك من الاول.
إياد: رحيم اغتصب الخدامة ال عنده ولما الخدامة خلفت سرمد قتل الخدامة ورمى بنته.
المقدم عامر:يعني سرمد بنت رحيم؟!
إياد:اه،خرجني بقي.
المقدم عامر:انا ال خارج.
إياد بسذاجه:بس ده مش اتفاقنا.
المقدم عامر:انت تخرس خالص.
خرج وسابه في غرفة السجن.....
إياد لنفسه بخبث:هههههه،حلال عليك الإعدام ظلم يا رحيم.
___________________
في إسكندريه:-

اجواء مليانه فرح وبهجة....
رحيم:مبارك يا سرمدي.
سرمد:انا فرحانه اوي.
رحيم: عشان افتتاح الكافيه؟
سرمد:عشان احنا مع بعض.
رحيم:بتحبينى.
ابتسمت بكسوف وهزت راسها بمعني اه...
رحيم بفرحة:انا مش مصدق نفسي..
سرمد بضحك:ولا أنا،هههه.
قرب منها وهمس فى ودانها...
رحيم:محضرلك مفاجأة.
سرمد:بجد ايه هي؟
رحيم:تعالي ع البحر.
بقلم آيه عزازاي
___________________
|شط إسكندريه يا شط الهوي|فيروز...10 ليلاً
رحيم:غمضي عينك.
سرمد:.........
رحيم:فتحي

L O V E Y O U SRMD⁦ ⁦♡⁩

كل واحد ماسك حرف وواقف علي الشط عيونها لمعت حضنته من الفرحة،طلع من جيبه خاتم الماس..
رحيم:النهارده عيد ميلادك ال 19.
سرمد بفرحة:ده احسن عيد ميلاد عدي عليا.
رحيم:عشان الهديه.
سرمد:عشان احنا مع بعض.
مسكها من ايديها
رحيم:تعالي ننزل البحر.
سرمد:لأ بلاش خليها يوم تاني.
رحيم:مالك يا حبيبى انت تعبان؟
سرمد بإبتسامه:امم هطلع استريح شويه.
رحيم:اجي معاكي؟
سرمد:لأ،صحصح لشغلك بقي.
رحيم:حاضر يا سرمد هانم.

مريم:مستر رحيم.
رحيم:نعم يا مريم.
مريم:في واحد طالب يعمل حفله في الكافية.
رحيم:تمام،هاجي اتفق معاه علي كل حاجة.
سرمد واقفة تبص للبنت من فوق لتحت ورافعه حاجب..
مريم: حاضر يا مستر.
سابتهم ومشيت...

سرمد علي طريقة مريم: حاضر يا مستر نينينيني
رحيم بضحك:سرمد انتِ بتغيري،هه‍هه
سرمد:بتضحك علي ايه؟،رخامه.
رحيم بمكر:بس مريم قمر مش كده.
بصتله بغيظ وضربته علي كتفه...
سرمد:تصدق انا غلطانه آني واقفه معاك.
رحيم بضحك:خدي بس رايحه فين؟
سرمد:ملكش دعوه.
مسكها من ايديها ولفها لييه...
رحيم:انا مقدرش علي زعلك.
سرمد:ولا متثبتنيش.
رحيم بضحك:طب ماتزعليش.
سرمد:ماشي هحاول.
رحيم بغمزه:بتغيري!
سرمد:انا اغير،ومن مين من دي!،دي...دي عود قصب وبص علي وسطها ال شبه العصايه ده.
رحيم وهو يعض شفايفه:دي بطل.
سرمد:دي مايصه،اكيد حبتها عشان مياصتها.
رحيم:حتي لو مايصه،انا بحب مياصتك اكتر.
ابتسمت بكسوف واتريقت عليه......
سرمد:نينيني.
رحيم:ما خلاص بقي ماتزعليش.
سرمد:طيب،انا هروح استريح شويه،خلي بالك من نفسك.
سرمد اتكلمت وهي بتعدل القميص بتاعه...
سرمد:اقفل الزرار عشان صدرك باين.
رحيم بغمزه: بتغيرى.
سرمد:يا عم اتنيل هغير عليك انت.
سابته ومشيت...

رحيم:بلاش تتغندري ياختي يمين وشمال.
مشيت بدلع اكتر عشان تعانده...
رحيم:امشي عدل يا روح ماما.
مش اديته اهتمام واتعوجت اكتر.
رحيم:يعني كده،طيب.
بتبص وراها لقيته بيجري وراها جريت بسرعة وهي بتضحك.
سرمد بضحك:خلاص والله.
____________________
في بيت سرمد ورحيم:-

بيت باين عليه البساطه،دخلت سرمد غرفة النوم ورد مالي المكان،وعروسه لعبة علي السرير جريت عليها وحضنتها،والإبتسامة منوره وشها.
____________________
في كافيه رحيم:-

رحيم:الو.
سرمد: رحيم الحقني....
رحيم بخضه:سرمد مالك في ايه.
الخط قفل.....

لمتابعة الفصل العاشر اضغط هنا


reaction:

تعليقات