القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لعبة زواج الفصل الخامس بقلم حبيبة ياسر

 رواية لعبة زواج الفصل الخامس بقلم حبيبة ياسر

رواية لعبة زواج الفصل الخامس بقلم حبيبة ياسر

لعبة زواج

نادر:شيلي ال بتفكري في من دماغك 

زينه :انا مش بفكر في حاجة

عااا

نادر وزينه :اي دا 
 وطلعوا يجروا لبره ولقيوا جميلة واقعه علي الارض

نادر :اي دا اي موقعك كدا 

جميلة: بطني بطني هتموتي يا نادر اههههه 

نادر:كيب اعمل اي .

زينه:خدها علي المستشفي واطمن عليها وعلي الجنين 

جميلة:مستشفي لاء انا انا متابعه عن دكتور ،نروح عنده

نادر:طيب هو هيكون موجود دلواقتي 

جميلة:اه اه قالي قاعد 

نادر:هو انت رنيتي عليه قبل ما تتعبي ولا اي 

جميلة بارتباك :لاء لاء ....انت هتحقق ولا اي الحقني يا نادر 

زينه: ابقي طمني 

نادر:من عيوني 

جميلة:جاك وجع عيونك 

نادر:بتقولي حاجه يا جميلة 

جميلة :لاء 

في العربية 

نادر:هو انت في الشهر الكام 

جميلة ب ارتباك :في الشهر في الشهر التالت اه التالت 

نادر:طيب 

وصلوا عند الدكتور 

نادر:خير يا دكتور 

الدكتور:خير يا استاذ نادر ،دا الجنين اتحرك وكدا 

نادر : جنين بيتحرك ،دا ال هو ازاى 

الدكتور :دا طبيعي 

نادر بتعصب:يالا ي ست هانم 

جميلة:متتعصبش اوي كدا اهو هتروح وتبقا في حضنها 

نادر: مش فاهم 

جميلة:الهانم الجديده 

نادر: ممكن تسكتي لغايت م نوصل 
.

"جميلة لدرجه دي مش قادر علي بعدها،لدرجه دي مش عايز حد يجيب سيرتها،احسن مني في اي هي لي يحبها كل الحب دا واناا لاء "

نادر :وصلناا 

جميلة:هو انت مش هتركب 

نادر :هروح السوبر ماركت وهركب 

جميلة:دا لي

نادر : وانت مالك ي ست اركبي 

"نادر هو انا لي بكلمها ب الطريقه دي عملتلي اي ،م هي ممكن تكون مراتي بجد ،اي الغباء ال انا بقوله دا "

نادر:اي دا انت لسه صاحيه

زينه:هو انا مش قولتلك تطمني 

نادر:اووووف نسيت والله 

زينه : نسيت طيب تصبح علي خير 

نادر وهو بيخلع التيشرت:مش عايزه تعرفي الدكتور قال اي 

زينه :لاء 

نادر:قال ان الجنين قال اي بيتحرك 

زينه:قولتلك مش عايزه اعرف 

نادر:الله الشيكولاته دي طعمها حلو اوى ،ياااه علي الجمدان

زينه :اي دا شيكولاته ....عااااا 

حط ايده علي بوقها وقال 

نادر:في اي يا مجنونه 

اتكلمت وهي حاطه أيدها علي وشها ،زينه:انت انت ازاى تقعد كدا من غير تشيرت 

نادر بعدم فهم:اي فيها الجو حر عادي يعني 

زينه:طيب لو سمحت لو سمحت قوم البس 

نادر:لي .....اها لاء مش هلبس الجو حر 

زينه: بقولك قوم البس ي نادر 

نادر:الله الشكولاته بالبندق دي حلوه اوى تاخدي حته 

زينه:انا هنام بره 

جاياا تطلع بره مسكها من أيدها 

نادر:بتقولي اي يعنيه 

زينه:هطلع انام بره 

نادر:معلش 

زينه:اي هو ال معلش 

نادر:ناني يا زينه وخلي اليوم يعدي علي خير 

زيته:يبقا تلبس 

نادر: إهوو هتنيل البس. 

زينه:ممكن اسالك سؤال 

نادر:اها 

زينه : انت بجد اتجوزتني علي شان تزلني اني رفضتك قبل كدا ،وعايزني خدامه  

نادر : والله محصلش ،او ممكن انا مبقيتش فاهم اي حاجة ،اواى اتجوزت جميلة ،وازاى 

جميلة فتحت الباب وقالت 

جميلة: اتجوزتني عند الماذون يعنياا 

نادر:انت بتتصنطي ولا ايه ،انت ازاى تعملي كدا  

جميلة:انا اناا 

نادر:انت اي هااا انطقي 

جميلة:كنت ماشية من قدام الاوضه بالصدفه ،كنت رايحه المطبخ 

نادر: ال هو المطبخ ال جنب اوضتك اصلا صح 

جميلة:انا اناا 

نادر:روحب اوضتك والصبح ليناا كلام تاني 

نادر:انا اسف انا اسف 

زينه: انت بتتاسف لي انت ملكش ذنب 
 ،تصبح علي خير 

نادر:وانت من اهلها 

(((تاني يوم ))) 

الباب بيخبط بيخبط وجميلة فتحت الباب  

جميلة:ازيك ي طنط عامله اي 

الام: الحمد لله ي حبيتي ،اومال نادر فين 

جميلة:في الاوضه التانية 

الام:طيب 

باب الاوضه يتاع زينه اتفتح 

نادر:اي دا ماما انت ازاى ....
لمتابعة الفصل السادس اضغط هنا
reaction:

تعليقات