القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عاشق لهمستك الفصل السابع بقلم مروة سيد

 رواية عاشق لهمستك الفصل السابع بقلم مروة سيد

رواية عاشق لهمستك الفصل السابع بقلم مروة سيد


همسسسسسس استني متمشيش عشان خاطري🖤

همس.... 

همسسسس أستني متمشييييش أرجعيلي عشاان خاطري ياهمس انا بحببببك بحبكككك 
تلاشة الرؤية امامه وسقط علي الارض

ماما أفتحي الباب
مالك يا همس في ايه ياحببتي
مفيش يا ماما ممكن نسافر أسكندرية ياماما انا مش عاوزه اعيش هنا
اهدي ياهمس يا حبببتي احكيلي اللي حصل
حكت لمامتها كل حاجة ولكن ردت فعلها كانت غير متوقعه
 نور بيحبك ياهمس يابنتي 

انتي بتقولييي ايه كل اللي حكتهولك ده وبتقولي نور بيحبك كل الوجع والكسره دي ونور بيحبك كسر كل حاجة كانت ليه جوايا كسرني نهائي مبقتش عارفه المفروض أفضل احبه ولا اكره كسرني بخطبته لواحده غيري وانا كان كل حب باين في عنيا وقلبي ليه كسرني لما كنت دايكا بشوف صورهم مع بعض ضحكته اللي كانت بتبقا علي وشه وهو معاها كسرني لما علقني بيه وبعد كسرني لما كان محتويني وسابني لوحدي. وجعني اوووي يا ماما وجع كل حاجة فيا واجع قلبي اوي كنت كل يوم مبتمناش حغجة من ربنا قده كان اسمه في كل ركعه وكل سجدة ليه ليه هو يجي بكل قوته ويهد كال حاجة حلوه ليه جوايا ليه رغم ان انه سبني وراحلها كنت لسه بردو بتمناه ولسه بحبه عمري ماعرفت أبطل احبه ياماما. عمري ماعرفت أشوفه وحش انا حبيته حبيت نور المبهدل المكركب اللي مشاعره متلخبطه حبيت نور اللي كان بيشاركني تعبه وحياته القديمه حبيت نور بتاع زمان من كتر كلامه عليه عارفه يا ماما نور عمره ماحبني نور دايما شايفني اخته بنته المصغيره او طالبه عزيزه ليه او ممكن يكون بيتعاطف معايا .. بس هيتعاطف معايا ليه وهو حتي عمره ماسألني عن حاجة قديمه في حياتي عمزه ماقالي احكيلي عن نفسك كنت دايما انا اللي بسمعه وانا اللي بدعمه دا انا كنت بدور عليه في اشد اوقاتي عشان يدعمني مكنتش بلاقيه وبتقولي بيحبني أنسي نور ياماما زي مانا هنساه مبقاش ينفع افتكره انا تعبت اوي ياماما ماليش غيرك دلوقتي عشان خاطري انتي بس اللي هتساعديني انساه واقدر اعيش حياتي

صدقيني ياهمس لو هربتي من الكوكب كله عمرك ماهتنسيه انتي بتحبيه حبه محفور جواكي. مظنش انك هتنسي قلبك ياهمس
قلبي مات يأمي مات علي ايد نور نور اللي دفنه 🖤
 انا هساعدك ياحبببتي عانا ماليش غيرك يابنتي لازم تنسيه عشان متتعبيش شوفي اللي يريحك وانا معاكي
بكرا هنزل الجامعه احول ورقي لاسكندرية ونروح نعيش هناك زي زمان
خلاص ياروحي بأذن الله قومي يلا نجهز الشنط 
ربنا يخليكي ليا بارب ياماما 💛
ويخيلكي ليا ياروحي💛

دخلت جهزنا الشنظ ودخلت نمت
بس انا مش عارفه اعمض عيني ليه بشوفك قدامي رغم قسوتك دي كلها عليا ليه بحبك اووي كده رغم كرهك وخيانتك ليا ليه عمرك ماشفت حبي ليك عارف يانور انا لو أتمنيت حاجة اخيره من ربنا هتمنا إني أشوفك دايمآ سعيد حتي لو بعيد عني ومع غيري انا اصلا عارفه انا احنا مش لبعض بس صدقني غصب عني قلبي حبك قلبي مشافش غيرك مشافش اي حاجة تانيه ممكن توقفه عن حبك . فتحت الفيس بتاعي ودخلت علي صفحته لقيته اخر حغجة ايه كاتب فيها (ليتك تعلمين ماذا بداخلي لك)

لازم تعرف اللي جواك لانها مش هتلاقي غير حبك ليها وبس ربنا يسعدك بيها يارب يا نور ' دخلت كتبت علي الكاونت بتاعي(ربما انا أمامك بخير ولكن كل شئ بدأخلي ينهار لأجلك)🖤🌸

(سرعه الاحداث)
تاني بوم ____في الجامعة
راحت همس تحول وراقها دخلت الجامعه وظل الجميع ينظر له نظرلت تعاطف والاخرون ينظرون له نظرات كره ولكنها صارت وكأن لم يحدث شئ فهي دائمآ تعلم بأن الذين يخافون ليس معهم حق ولكنه هي صاحبت الحق فكيف تخشي نظارتهم

دكتور علي في بنت برا اسمها همس
خليها تدخل بسرعه انت لسه هتستأذن
امرك يادكتور. أتفضلي
شكرآ
اهلا اهلا همس منوره الجامعه والله
تسلم يادكتور
خير يا دكورتنا لسه عند قرارك
اه بأذن الله وانا جايه عشان أنفذ
علي راحتك رحتك اهم شئ
شكرا يادكتور
تحبي الجامعه فين
في اسكندريه
اسكندريه؟؟
ايوا في حاجة
لا ابدا انا بس مستغرب انتي ازاي من القاهرة وتروحي اسكندريه ممكن تدخلي اي جامعه تانيه هنا
لا انا ليا بيت هناك واهلي كلهم هناك اصلي اسكندرنيه
بتكلمي بجد؟
اه والله مالك مذهول كده ليه
هااا لا ابدا مفيش
ماشي هقدر اخد الورق امتا كمان ساعه
تمم شكرا يادكتور
العفو ياهمس هتوحشينا جداا حقيقي
 مش اوي كده يادكتور

لا حقيقي والله انتي من الطلاب المتميزين في الجامعه حفظك الله
شكرا جدا لذوق حضرتك عن ازنك
اتفضلي

مشيت همس راحت قعدة في كافيه الجامعه وهي تراقب نظرات الجميع وظلت تضحك علي ذاك العالم من داخالها
طلعت راويتها المفضلة اللي كانت دايما بتفكرها بقصتها بنور وظلت تقرأ فيها وأخذتها المواقف وسرحت شاردة بذكرياتها الماضية مع نور

فلاااااااااااش باااااااااك_____________
ها ياست همس حلوه الصوره دي ولا دي
لا دي احلي شكلك فيها كده بتضحك بضمير وشكلك جميل اوي
طب بصي شكلي في اللون دا ولا دا احلى
الاتنين احلي من بعض عالفكرة بس الموف احلي فيك اووي
طب اخر حاجة عارف إني صدعتك 😂💔
 بدقني احلي ولا من غير دقني
عاوز الصراحة
يااريت ياهمستي
الاتني بتكون حلو فيهم بس عشان انا ب٩ب الناس اللي بدقن وكده ف بشوف انك بدقنك بتكون احلي بكتير بحسك راجل كده

قصدك ايه ياجزمه😂😂💔
لا والله مش قصدي حغجة صفي النية ياشيخ مني لله😂😂💔
صافيه ياختي والله😂
المهم انتي ايه اللي مصحيكي لحد دلوقتي
بكلم القمر
ايه بتقولي ايه؟
بقولك بكلم دكتوري القمر
اااه بحسب.... ايه ده استني انتي قولتي عليا قمر
لا عالفكرة مقولتش كده 😂😂انت مبتشوفش كمان
صدقي يابت يارخمة باوزعه انتي عاوزه حد يقطعلك لسانك الطوبل ده

تسلم يسطا 😂💔
اسطا منك لله ياشيخة بتجبيلي جلطه لما بكلمك 😂😂😂😂😂💔

بااااااااااااااااااك_____________فاقت من شرودها وضحكته المكسوره علي ذلك الصوت الذي يتجة إليه

الجامعه مكنتش حلوه من غيرك ياقمر

انت متخلف انت لو ممشتش من هنا حالا هنده الامن واعملك محاضرة

انتي متخلفه يابت انتي انتي مفكره نفسك مين

انا متخلفه يا حيوااان

انا حيوااان بابنت........ وهوووب هوب كان هيديها حتت قلم 😂💔
بس ربنا ستر وبطلنا القمر ظهر يجماعه بطلو شتيمه فيه كفايه التهزيق اللي هيشوفه دلوقتي ونبي😂😂😂😂💔

انت كمان هتمد إيدك عليها يا حيواااان
ايه زعلان اوي انها بتقولك ياحيوان احمد ربنا انها مقلعتش اللي في رجليها وادتك بيه

محمد: اخرج انت منها با رميو بيه وسبني مني ليها
رميو؟ واسيبك منك ليها كمان ههههههه لا حلوه دي
صدق انك فعلا محتاج تتربي عليا رأي همس

ونزل ف دكتور محمد ضرب بالبوكسات وحاجة كده في منتهي انت خد قلبي بس انا بردو مش هسامحك😂😂😂💔
منك لله ياهمس الكلب😂

جه الامن والمعيد
دكتور علي : في ايه ايه اللي حصل يا دكاتره
 اسأل الدكتور محمد ايه اللي حصل المهندس المحترم بيتعرض لطالبه هنا وفي الحرم الجامعي كمان مش عامل اي اعتبار لاي حد
علي: وهو الكلام دا حصل ياهمس
ايوا يافندم بنادم في منتهي القرف حقيقي

اتفضل انت متحول لتحقيق

احنت اسفين جدا يا استاذه همس
حصل خير يادكتور عن اذنكم

أتفضلي

همس ممكن كلمة
افندم يادكتور أتفضل
همس انا اسف علي اللي حصل مني واسف علي اللي حصل دلوقتي

...........

همس انا بكلمك ممكن تردي عليا
...............
همس وقد تجمعت الدمع بعينه
عاوزني اقولكايه ماشي بادكتور نور انا مسمحاك وقبلت اعتذارك وخلاص ولا كأن حاجة حصات واا عاوزن اقولك تمام خير اكيد انت مكنش قصدك ولا اقولك انت فعلا مكنش قصدك
همس ممكن تهدي وتديني فرصة
اه احكي يمكن الاقي مببر اطلعك منه برئ

انا مش برئ ومش بقول اني مش غلطان
انا عاوز اقولك ان دا رد فعل طبيعي
رد فعل طبيعي؟ ليييه كنت ابوبا اخَيا جوزي خطيبي حبيبيي عشان تعتملني كده وبانهي حق تمد إيدك عليا قولي بانهي حق تكسرني بالشكل ده انت ايييه يأخي اييييه قلبك دا ايه

قلبي حبك حبك من يوم لاقكي من يوم ما لمست إيديكي قلبي مال من ثوم لاقانا قلبي حبك وحب طفولتك وبرذتك واحترامك قلبي مكنش بيشوف اي حاجة في الدنيا غيرك من يوم ما ظهرتي في حياته وهو مبيشوفش حاجة غير همس و قلبي اتصاب بحبك. حبي اللي عمري ماشوفتيه حبي اللي عمرك ماحستيه في كلامي في هزارنا في شاتنا سوا اللي عمرك ماشوفتيه في عيني وهي بتلمع لما بكلمك في صوتي لما بسمع صوتك في ضحكتي وفرحتي لما بشوفك حبي اللي فضل سنين مدفون جوايا كان نفسي في مرة تحسيه حتي فشلت لما خطبت غيرك وقولت هحب بعدك واني هنساكي بس كل يوم كنت بناديها باسمك كنت بشوفها انتي كنتي معايا في كل مكان اروحه ضحكتك كانت بتنسيني اي حزن وجودك جنبي كان بيطمني كان بيديني كل يوم أمل كنت بشوفك حلم قريب بس انتي بعيد قلبي كان كل يوم يتكسر علي إيدك وانتي بتحبيه وكل كلمة بتكبيها ليه في عتابك ليه كان نفسي تبقا ليا كان نفسي تحبيني ولو 1٪ لحبك ليه قوليلي مستنيا ايه من قلبي اللي حبك يشوفك بتخونيه وتجرحيه كل يوم ويسكت قوليلي ازاي اسامحك قوليلي ازاي أنساكي ليه محبتنيش؟

................................

همس واقفه منهارة ومذهولة معقوله كلام مامتها صح؟
نور شبة فقد أعصابه وصار يبكي بنهيار وصار صوته مرتفعآ كثيرآ

أنطقييي متسكتيش ليه محببتنيش ليه تكسرنيي بالشكل ده انتي ايه انا بكرهك ياهمس بكرهك وبكه كل حاجة فيكي بكرهك عشان فضلتيه عليا لكرهك عشان ولا يوم حسيتي بقلبي اللي محبش غيرك بكرهك علي كل ثانيه علقتيني بيها فيكي بكره كل لحظة حكتيلي فيها عنه ليه انا مش هو ليييييه قوليلي هو تحسن مني في ايه قوليلييي.....
..

لمتابعة الغصل الثامن اضغط هنا


reaction:

تعليقات